Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Louny

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody

Stříbrník s rozhlednou
Stříbrník s rozhlednou  •  Fotografie (4)  • Foto: Hribal

Výlet na rozhlednu a vrcholy Českého středohoří.

Ejmova chata
Ejmova chata  •  Foto: Hribal

Vycházíme po zeleném turistickém značení z náměstí v Lounech, projdeme Žateckou bránou, odbočíme Doprava a přejdeme řeku Ohři. Pokračujeme nově upraveným parkem a okolo zahrádek dojdeme do Dobroměřic. Pokračujeme stále po zelené TZ až pod vrch Stříbrník /275 m/. Krátkým výstupem jsme došli na vrchol k Ejmově chatě s rozhlednou. Pokochali jsme se krásným výhledem na blízké vrcholy Českého středohoří, na Oblík, Ranou a Milou, na město Louny a vzdálené Krušné hory. Po občerstvení jsme stejnou cestou sešli zpět na zelenou TZ a pokračovali okolo Dobroměřického rybníka polními cestami ke statku na úpatí vrchu Oblík. Cesta začíná prudčeji stoupat, změní se v pěšinu, která v serpentinách stoupá na kuželovitý vrchol sopečného původu /509 m/. Jeden z nejhezčích vrcholů Českého středohoří s nádherným kruhovým rozhledem. Po zelené sestoupíme do malé vesničky Mnichov, kde značená cesta končí.

Po silnici jsme pokračovali směrem do Rané. Za chvilku jsme došli k hlavní silnici z Mostu do Loun, kde je zastávka autobusu, kterým se můžeme vrátit zpět do Loun. Pokračovali jsme dál do Rané, kde je příjemná hospůdka. Po občerstvení jsme vystoupali na vrchol Raná /457 m/. Otevřel se nám další hezký kruhový rozhled. Zároveň jsme obdivovali umění leteckých modelářů a letců na padácích a křídlech .

Občerstvení na Ejmově chatě na Stříbrníku, kde je však omezená otevírací doba / v létě o víkendech/. Další možnost občerstvení je až v Rané.

Oblík
Oblík  •  Foto: Hribal

Nádherná příroda Českého středohoří, kouzelné rozhledy

Ti, kteří ještě mají chuť šlapat, mohou z Rané pokračovat modře značenou cestou zpět do Loun.

Poslední aktualizace: 13.11.2010
Autor příspěvku: Hribal
Z Loun do Mnichova - Služby, informace
Z Loun do Mnichova na mapě

Příspěvky v okolí Z Loun do Mnichova

Městské opevnění tvořilo složitý komplex, jehož podoba a funkce se v průběhu staletí proměňovaly. Je pravděpodobné, že s vyjímkou k Ohři obrácené části obkroužily vnitřní město postupně tři pásy hradeb. Vstup do…
Historické město na řece Ohři s řadou památek a dochovaným opevněním.
Barokní špitál najdete na severozápadě Loun, přibližně 150 metrů od Chrámu Sv.Mikuláše v Žižkově ulici č. 274. Stojí nedaleko hradeb při pravém břehu řeky Ohře. Stavba byla postavena v letech 1695-1698 podle pro…
Chrám sv. Mikuláše je dominantou města, jedno z vrcholných děl české pozdní gotiky. V současné době je možnost výstupu na Ochoz věže, ze kterého se Vám otevře výhled na celé město Louny a České středohoří. http://farnostlouny.com/kostel.html
Muzeum Zkamenělý les se nachází v baště středověkého Městského opevnění z patnáctého století - ve Sladovnické ulici (v areálu minigolfu), jen kousek za Žateckou branou. Unikátní muzeum bylo otevřeno na konci min…
Nejvhodnějším výchozím místem na tento výlet je malé parkoviště nacházející se na silnici I/28 u odbočky na samotnou rozhlednu. Na něj je nutno dorazit automobilem. Odsud se vydáme po okružní červené značce, kt…
Dům rodiny Hilbertovy se nachází v severozápadním cípu Mírového náměstí v Lounech. Dům byl postaven po třicetileté válce. V roce 1870 jej koupil JUDr. Petr Pavel Hilbert (1834-1906), který byl v letech 1881-1899…
Původně gotický dům se nachází v severozápadním cípu Mírového náměstí v Lounech. V šestnáctém století dům patřil rytířskému rodu Hrušků z Března. Nazýval se také Zlatá Hvězda. Počátkem sedmnáctého století jej vl…
Římskokatolický Kostel sv. Mikuláše v Lounech, výjimečně zdařilé dílo ?vladislavské gotiky?, které dodnes oslovuje zástupy poutníků ale i uměnímilovných turistů, byl v roce 1994 prohlášen za národní kulturní pam…
Městské opevnění vznikalo souběžně se založením města od 2. pol. 15. století. Vnitřní gotické opevnění se nezachovalo úplně. Je patrné zejména v zadních prostorách domů v České ulici a i s parkánovým příkopem v …
Jedeme do Loun, na vrch Raná a na rozhlednu Stříbrník. Nejlepší je jet autem a nechat ho někde v Lounech a pokračovat pěšky. Louny jsou krásným historickým městem, s bohatou kulturou. Najdeme zde spoustu zají…
Již od 16. století stál u Loun most, který překlenoval často zaplavované území v blízkosti řeky Ohře a umožňoval tak dopravu po důležité cestě z Čech do Německa.  Dnešní kamenný obloukový most byl …
Louny leží v Severních Čechách, východním směrem od města Žatec. Město se rozkládá v údolí mezi Českým středohořím a Džbánem. Louny jsou jedním z center české chmelařské oblasti. Severním…
Frotzelova rozhledna se nachází na Červeném vrchu (též Stříbrníku) u Loun a je součástí tzv. Ejmovy chaty. Slavnostně otevřena byla 4.6.1911.V roce 1948 byla zabavena Klubu českých turist…
Zdaleka viditelný pozdně gotický hrad Nový hrad stojí na táhlém návrší u obce Jimlín na Lounsku v Ústeckém kraji. Hrad tvoří rozlehlý komplex kolem tří nádvoří. Hlavní dominantou areálu j…
Trojvrch, tyčící se nad obcí se shodným názvem, čedičového původu. Na jihozápadní části svahu se nachází přírodní rezervace. Většina vrchu je porostlá travinami, na jaře se můžeme kochat mnoha pestře kvetoucími …
Prastarý Oldřichův dub roste pod obcí Peruc, východně od Loun. Patří mezi nejznámější stromy v Čechách. Pověst vypráví, že se kdesi poblíž setkali kníže Oldřich a selka Božena, kerá se pak stala kněžnou. Nejstarší zprávu o dubu přináší začátkem 12. století Kosmova kronika, podle níž se toto setkání pravděpodobně uskutečnilo v roce 1004. Tento státem chráněný strom je vyso…
Žatec leží v Západních Čechách, západním směrem od města Louny. Žatec je centrem chmelařské oblasti, v okolí města je založeno značné množství chmelnic. Město se rozkládá převážně na prav…
Hazmburk je holý vrchol kopce ( 418 m.n.m.) se zříceninou hradu ze 13. století. Tento vrcholek je dominantou jižní části Českého středohoří a je viditelný zdaleka. Kopec se zvedá severním…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…
Zřícenina hradu Košťálov stojí na strmé čedičové skále stejnojmenného vrchu (481 m) nedaleko Třebenic na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Zřícenina hradu Košťálov je jednou z nejpůvabnějších…
Hrad Hněvín je dominantou města Most v Ústeckém kraji. Romantický areál, který vyrostl na základech původního hradu, stojí na kopci nad městem Most. Hrad Hněvín, který prošel na počátku třetího tisíciletí rozsáhlo…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování Přemysla Otakara II. vznikl rozsáhlý, velkolepý královský hrad, jenž byl výrazně přestavěn Václavem IV. a později velkoryse dobudován Vladislavem Jagellonským. Křivoklát byl nekolikrát těžce poškozen požárem. Stal se obáva…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
Zřícenina hradu Okoř se nachází ve Středočeském kraji. Leží na skalnatém pahorku v údolí Zákolanského potoka, 15 kilometrů severozápadně od Prahy. Zříceninu hradu Okoř je možné navštívit od června do srpna každý d…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem ařímským císařem Karlem IV. jako místo pro uložení královských pokladů, především sbírek svatých relikvií a říšských korunovačních klenotů. V roce 1355 již Karel IV. pobýval na hradě, dohlížel na jeho dostavbu a na výzdobu interiérů, především hradních…