Vypálení Lidic, událost na kterou se nesmí zapomenout – Památník Lidice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Za kulturou

Každý obyvatel České republiky by měl být seznámen s hrůznou událostí, která se stala 9. června 1942 v obci Lidice. Lidé, kteří zde žili položili život za nesmyslnou věc, nedopusťme tedy aby se na ně zapomnělo a navštivme památník, který se v Lidicích nachází a seznamme se, se smutnou historií tohoto místa.

Návštěva památníků je opravdu silný zážitek, který vám přiblíží část hrůzy, kterou zde obyvatelé museli prožít. Muzeum si můžete procházet dle své libosti. Po zaplacení vstupného vám bude puštěn film, který vás uvede do událostí 9.6.1942. Celá expozice je pak tvořena fotografiemi lidí, míst a událostí, které se zde událi. Multimediální projekce nazvaná „A nevinní byli vinni…“ přenáší obrazy starých časů. Všechny promítané obrazy jsou sestříhané z autentických archivních materiálů.

Památník se skládá z několika částí:

- Muzeum - Starý hřbitov

- Gloriet - Ružový sad

- Vzdělávací středisko - Alej dr. Barnetta Strosse

- In memoriam - Lidická galerie

- Sousoší dětí – jsou zde vyobrazeny všechny děti, které zde zemřeli

- Hrob můžu

- Základy kostela

- Základy školy

Co předcházelo masakru v Lidicích?

27.5.1942 se uskutečnil atentát na říšského protektora Reinharda Hendricha. Hendrich na následky svých zranění zemřel 4.6.1942. Jako odezvu na tuto událost se rozhodli nacisté k zastrašovací akci. Významnou měrou na plánu vyhlazení Lidic se podílel tajemník úřadu říšského protektora Karl Hermann Frank, který chtěl posílit své postavení a napomoct si ke jmenování na říšského protektora.Rozhodl se využít Lidic jako ukázky svého „rázného postupu“. Svůj plán předložil na pohřbu Hendricha v Berlíně Hitlerovi ten k němu dal obratem souhlas – Lidice budou vypáleny a srovnány se zemí, dospělí muži zastřeleni, ženy uvězněny v koncentračních táborech a děti dány na „náležité vychování“.

Osudný den v Lidicích.

Dne 9.6.1942 byli Lidice obklíčeny jednotkami SS a německé policie. Nikdo nesměl obec opustit. Po půlnoci začali být obyvatelé vyváděni ze svých domovů a tříděny dle věku a pohlaví. Všechny cennosti a zvířata byla odvážena do sousedního Buštěhradu.

Ráno 10. června se na celou akci přijel podívat K. H. Frank. Ženy a děti byli postupně odváženy do kladenského gymnázia. Muži začali být popravováni u Horákova statku celkem 173 zde byl ukončen život. Všechny domy, které se v obci nacházeli byli podpáleny.

Po následující týdny se zbytky budov vyhazovali do vzduchu, sutiny byli odváženy a všechny stromy vykáceny. Místo kde se Lidice nacházeli se mělo stát jen holým prostorem, který měl být vymazán z mapy.

Děsivá čísla vztahující se k vyhlazení Lidic:

Celkem bylo zmařeno 340 lidských životů z toho:

- 192 mužů

- 60 žen

- 88 dětí

Jídlo lze zakoupit v areálu muzea nebo v Restauraci Lidická galerie, která je otevřena od 11:00 do 22:00

Návštíva památníku Lidice na vás udělá velký dojem. Aspoň na chvíli se zastavíte ve shonu každodenního dne a zamyslíte se nad osudy lidí, kteří zde položili své životy za naprosto nesmyslnou věc.

Muzeum je otevřeno:

březen – denně od 09:00 do 17:00

duben až říjen – denně od 09:00 do 18:00

listopad až únor – denně od 09:00 do 16:00

Vstupné: zahrnuje prohlídku galerie i muzea s promítáním filmů a s výkladem a dále prohlídku pietního území a růžového sadu

dospělí: 80 Kč

děti do 15 let: 40 Kč

studenti:40 Kč

- pokud by jste měli zájem o prohlídku s průvodcem vyjde vás na 300 Kč

- parkoviště se nachází před areálem muzea

Poslední aktualizace: 11.11.2010
Vypálení Lidic, událost na kterou se nesmí zapomenout – Památník Lidice na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Vypálení Lidic, událost na kterou se nesmí zapomenout – Památník Lidice

Lidice
Na dnešní výlet odjíždíme autobusem č. 324 ze Zličína do zastávky Lidice,…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na místo vhodné k…
Živoucí pomník válečných událostí. Hrušeň jako jediný ovocný strom uprostřed obce přežila vypálení Lidic 10. června 1942. Hrušeň vys…
Od lidické tragédie uplyne letos 10. června 74 let. Toto…
Lidice jsou nejkrásnější v červnu. Kromě válečných let samozřejmě. O…
Jdu na odpolední výlet z Kladna do nedalekých Lidic. Někdy se člověku…
V roce 1942 byla tato pěkná obec zničena nacisty. Bylo vyřčeno podezření,…
Při návštěvě Pietního místa v Lidicích mne uchvátil a dojal Památník…
Naše společná cesta začíná na rychlostní silnici R7 Praha - Slaný. Na Exi…
Krásný letní den nás inspiroval k rodinnému výletu do míst jedné z…
Naše společná cesta začíná na rychlostní silnici R7 PrahA - Slaný. Na…
Za novodobými divy světa z LEGA se…
Buštěhrad - zámek
Soutěž 2 body
Buštěhrad je malé městečko ve Středních Čechách, na území bývalého okresu…
Buštěhrad je městečko s bohatou historií a turisticky ve stínu nedalekého P…
Musím konstatovat, že měst se kolem Kročehlav vyskytuje více, než by člověk předpokládal. Samozřejmě Unhošť, Švermov potkal stejný…
Buštěhrad je malé Městečko ve středních Čechách, na území bývalého okresu…
Jeli jsme autem. Zastávku v Buštěhradu jsme si udělali, když jsme se…
Poblíž buštěhradského zámku a farního kostela Povýšení Sv. Kříže stojí raně barokní, pískovcový mariánský sloup z počátku 18. stolet…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu k návštěvě muzea…
Buštěhrad je malé městečko, které se rozkládá na svazích okolo Buštěhradského …