Moje oblíbené
  Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Olomouce a okolí

Olomouc je historické centrum Hané a hlavní město Olomouckého kraje, které leží na soutoku řek Morava a Bystřice. Olomouc má přibližně 100 tis. obyvatel.  Populárním cílem výletů je pro místní i návštěvníky města Hrad Bouzov nebo  ZOO Svatý Kopeček.

Tip:
 Trasy Olomouc a okolí (35)

Výlety kolem Olomouce s dětmi - výstup na Bradlo

Tipy na výlet Celodenní výlet

Fotografie (1)  • Foto: pavlal

V tomto výletu vyrazíme na vrchol Bradlo (599 m.n.m.). Autem dojedeme do obce Nová Hradečná (asi 36 km od Olomouce), kde začneme trasu. Do Nové Hradečné jede z Olomouce i přímý vlak, cesta zabere necelou hodinu. V Nové Hradečné najdeme červenou turistickou značku a vyrazíme. Cesta nahoru má 3 km a je to 300 m převýšení.

Vyrážíme protáhnout nožky do přírody a zdolat vrchol Bradlo. Pro případ bolavých nožek narazíte na červené trase na odpočívadlo se zastavením pro děti. U stezky jsou také dřevěné sochy zvířátek. Ale pozor, pod vrcholem Bradla čeká čert!

Jídlo bereme s sebou. Občerstevení je možné v Nové Hradečné.

Líbila se nám cesta přírodou. Chtěla bych napsat, že cesta lesem, ale bohužel zde dostal les velkou ránu a moc jej nezbylo.  Jelikož se jde po naučné stezce, je trasa zajímavá i pro děti.

Přes Bradlo je možné pokračovat dále až do Libiny, kde stojí vlak na Olomouc.

Poslední aktualizace: 28.12.2021
Autor: pavlal

Nová Hradečná

Příspěvky z okolí Výlety kolem Olomouce s dětmi - výstup na Bradlo

Nová Hradečná
Pod názvem Nová Hradečná je obec známá od roku 1960, kdy byly spojeny dříve samostatné obce Hradečná a Hradec do jedné a získaly tak nový název. Nová Hradečná je větší obcí se 740 obyvateli…
Obec Nová Hradečná je součástí olomouckého okresu a žije zde nějakých osm stovek obyvatel. Písemně je poprvé zmiňována již v roce 1344, a tak se nelze divit, že se na jejím území setkáme také s několika historický…
   Touto trasou jsme šli jedním ze dvou úvalů tzv. Bradelského lesa - horský hřbet. Kompet celý úval se táhne z jedné strany od potoka u Nedvězí a končí u obce Třeštiny, kde se potok vlévá do řeky Moravy a z druhé strany je ohraničen potokem protékajícím obcí Libinou ústící do říčky Oskavy a tekoucí až do obce Dětřichova. Bradelský proto, protože tento úval spadal před…
Kaplička v malé vesničce Lipinka patří k informačně nejlépe utajeným památkám Olomouckého kraje. V podstatě o ní neexistuje jediná konkrétní informace. Lze ale předpokládat, že tato kaple byla postavena nejpozději…
Mráz a sluníčko jsme zažívali při výstupu z Libiny na Bradlo a souvislá vrstva sněhu zařídila tu pravou zimní atmosféru. Vláček z Prostějova přes Olomouc nás "vyplivl" v Libině už před devátou hodinou a t…
Je-li Bradlo vysoké 599 m n.m. nebo 600 je vlastně jedno. Důležitý je fakt, že jde o minimálně v oblastním měřítku o velmi oblíbené výletní místo. Oblíbenost způsobuje samozřejmě hlavně přítomnost mohutného skalníh…
Jednoho jarního rána v únoru jsme se vypravili na Bradlo. Letošní prapodivná zima nám milovníkům zimních sportů příliš nepřeje v ukájení našich zálib, tudíž musíme podle situace měnit zažité zvyklosti a věnovat s…
Jeden jarní dubnový den jsme se vypravili opět na výlet. Vystupujeme v Libině, začínáme svou cestu přes Bradlo. Nejdříve jdeme 1/2 km dlouhým strmákem přes louku k okraji lesa. Výhledy máme na Hraběšickou horna…
Jaro už je nezadržitelně v plném proudu, což nutí všechny pohybuchtivé obyvatelstvo protáhnout své údy po zimní odstávce. Samozřejmě v zimě zas tak moc nelenošíme, ale přeci jen, jak se den prodlouží a teplota stoupne, je těch příležitostí k pohybu jaksi víc. A to hlavně ve volné přírodě, tedy mimo útulnost různých tělocvičen a posiloven. Jednou z častých akcích, které v…
 Z obce Lipinka, kde jsme zaparkovali u Jednoty na parkovišti, lze dojet i kousek ze zatáčky od parkoviště směrem k poli nahoru do kopce mezi domky (ušetříte kousek cesty). Pak se jde po…
Některé události se člověka dotknou okrajově, jiné více, jiné pak zapůsobí velmi silně. Pokud se něco stane daleko od míst, která normálně navštěvuje, většinou pak takovou událost jen zazname…
Bradlo  - vrcholové skalisko
Bradlo - vrcholové skalisko
Pod pojmem " bradlo" si nejspíš představíme divoké útesy a skalní seskupení známé ze Západních Karpat u našich sousedů na Slovensku, ale i na Moravě najdeme vrch , který se pyšní tímto přízviskem. Je to nejvyšší bod (600m) Bradelské vrchoviny, která je podcelkem vrchoviny Hanušovické. Na vrcholu se rozprostírá v délce více jak 100 m mohutné skalisko, složené z dosti tvrdých…
Tento tip na další „zdravotní koronavirový“ výlet je určen převážně obyvatelům Šumperska a demilitarizované části Hané, tedy těch měst a obcí na placce, které nejsou „obklíčeny tanky a policejními kordony“. Výlet je to sice celkem nenáročný, ale 300 m převýšení se pěší ani cyklisté nevyhnou. Za hezkého počasí, jaké zavládlo poslední březnovou sobotu, je to výlet o to příjemnějš…
Obec Libina, písemně poprvé zmiňovaná v roce 1348, se nachází v okrese Šumperk a se svými třemi a půl tisícovkami obyvatel je větší než mnohá města a městyse Olomouckého kraje. A to už vůbec nezmiňuji její délku, protože tam by v kraji našla jen málo konkurenceschopných soupeřů. A proto se není co divit, že se v katastru obce nacházejí dvě kaple shodného zasvěcení. Jejich…
V centru rozlehlé obce Libina v závěru Hornomoravského úvalu objevíme poměrně rozsáhlý kostel, zasvěcený drakobijci, sv. Jiří. Stavba svědčí o velikostí obce již z dřívějších časů. Ale abychom byli přesní, původně šlo o obec celým názvem Německá Libina, tedy Deutsch Libau, takže musí být ještě druhá Libina, česká (přesněji moravská), tedy Moravská Libina (ačkoliv se uvádí Böhmi…
Působivý, byť nekompletní pomník padlých objevíme u hřbitova v Dolní(dříve České) Libině, která je samozřejmě součástí celé spojené Libiny. Pomník vystavěný z lomového kamene má tvar jehlancovité základny, přecházející ve volný kvádrový objekt neurčitých tvarů. Ačkoliv šlo v předválečném pojmenování o Českou Libinu (Böhmisch Libau), všechny nápis jsou vyvedené v němčině. Ještě…
Asi 3 km od Libiny, kousek od modré tur.značky vedoucí na Bradlo, leží v řídkém ,ale vzrostlém smrkovém lese malebné a romantické skalní uskupení Tří kamenů. Skalní hradba je tvořena kvarcitem a dosahuje výše až 13 m. Její hřeben se rozpadá v blocích, proto kolem najdeme četné balvany a malé skalky. Z profilu hřebene vyčnívají tři výrazné vrcholky, podle nichž dostaly skály jméno. Nejvyšší z nich …
Pískov, malá vesnice olomouckého okresu, je dnes součástí obce Troubelice. První písemná zmínka o obci, která až do roku 1848 patřila k úsovskému panství a ve které dnes žije asi 200 obyvatel, …
Libina je jednou z největších a nejdelších obcí u nás, délka obce je 8 kilometrů. S připojenými osadami a to Dolní Libina a Obědné má Libina 3500 obyvatel. Obec se rozkládá jihovýchodním…
Bradlo je skalní útvar na jehož vrcholku se nachází vyhlídková plošina. Nachází se mezi Kamennou, Lipinkou, Libinou a Novou Hradečnou.  Já tam jezdím na kole…
Na faktu, že je kostel sv. Mikuláše nejvýznamnější památkou Šumvaldu netřeba něco měnit. Některé prameny naznačují, že prapůvod kostela spadá někam na přelom 12.-13. století, původně mělo…
Ozdobou Libinské návsi (dalo by se téměř říci náměstí) je neorenesanční vila Roberta Ruprechta. Nechal si ji v roce 1886 postavit zdejší textilní podnikatel. Architektem byl příslušník ji…
Orientovaný kostel obdélníkového půdorysu s trojbokým závěrem. Přistavěná sakristie obdélníkového půdorysu na evangelijní straně (od oltáře vpravo). Předsunutá kvadratická věž. Provedení a tvar architektury kostela vytváří doměnku, že autorm výstavby (přestavby) je shodný s navrhovatelem kostela v Novém Malíně, tehdejším Frankštátě u Šumperka. Loď kostela i presbytář jsou…
Městečko Úsov se nachází v malebném okrese Šumperk a hned na jeho okraji si můžete povšimnout zbytků židovského města, které se dochovalo až do dnešní doby. Jedná se o pozůstatky 35 domů se…
Pozoruhodný soubor památek tvoří mohutná středověká pevnost a barokní zámek na zalesněné výšině nad městem Úsovem, na dohled CHKO Litovelské Pomoraví. Úsov se nachází na Šumpersku v Olomouckém kraji. V zámeckém …
Dominantou je významná kulturní památka, ojedinělá barokní křížová cesta z 18.století. Křížová cesta se 14-ti zastaveními vede z Rudy až po vrcholek Křížového vrchu. Na úpatí křížové cesty se nachází Kostel Pann…
Rešovské vodopády
Rešovské vodopády je národní přírodní památka a najdeme ji západním směrem od obce Rešov a na toku říčky Huntavy. Přírodní památka je součástí přírodního parku Sovinecko. Severovýchodním…
Hrad Sovinec se nachází v Moravskoslezském kraji, jihovýchodním směrem od Města Bruntálu. Hrad tvoří komplex budov, hradeb, věží a 7 bran kolem pěti nádvoří. Návštěvníkům jsou zpřístupněna nádvoří a dále tzv. Horní Hrad (nejstarší část hradu) s vyhlídkovou věží, která nabízí výhled do překrásné krajiny okolního přírodního parku. Na hradu jsou instalovány expozice historie hradu, řádů a vyzna…
Hrad Sovinec
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova na okraji masivu Nízkého Jeseníku v Andělskohorské vrchovině, která nese podle hradu název Sovinecká vrchovina. Hrad byl založen bratry Pav…