Železná Ruda

Výlet na Pancíř a Čertovo jezero

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Fotografie (6)  • Foto: pekoska

Jedeme autem do Železné Rudy, kterou jsme si zvolili za výchozí i cílové místo pro dnešní výlet. Chceme jít přes Pancíř k Čertovu jezeru a zpět na základnu, tedy do Železné Rudy. Auto můžete nechat na některém z placených parkovišť , kterých je tu dost a dost.

Foto: pekoska

Začínáme opět íčkem, kde kupujeme turistické známky, pohledy a dáváme si razítka do cancáku. Dostáváme mapu i další potřebné informace . Například jsme se dověděli, že se na Pancíř dostaneme lanovkou klidně i se psem, když vozí i děti a že lanovka na Špičák nejezdí. Tak vyrážíme na Pancíř - pěšky. Chceme se projít a pak, představa jak se cpeme do lanovkové jednosedačky s naším hyperaktivním psem na klíně je dost bizarní Smile. Míjíme kostel Pany Marie Pomocné z Hvězdy, stavby ve tvaru šesticípé hvězdy a po modré do kopečka odbočujeme do lesa, kde se napojujeme na křížovou cestu. Ta lemuje lesní stezku, až k nově zrekonstruované kapličce sv. Anny. Odtud pokračujeme po tzv. Belvedérské cestě - po modré. V lese u cesty nacházíme neuvěřitelné množství hříbků. Nemusíme ani hluboko do lesa a navíc jsou houby úplně čisté, bez jediného červíka !! Les je hezký a udržovaný. Je tu také spousta domečků pro skřítky :) Asi se jim tu daří wink. Na Hofmankách dostáváme v Azalce další razítko a stále po modré jdeme dál až k rozchodníku. Odtud cesta vede pod lanovkou a tak můžeme sledovat pár cestujících - s dětmi na klíně….. Kdepak na střední a větší psi to nebude. Už je vidět chata na Pancíři. Chceme jít dovnitř, ale na dveřích do restaurace přeškrtnutý pejsek. I přes zákaz nás dovnitř - teda na terasu pustili. Trochu tu fučí, ale výhled je hezký. Dáváme si výborný boršč a pivo a závidíme sousedům jejich dalekohled :) Příště si ho nesmíme zapomenout vzít. Obsluha v restauraci je moc příjemná- dali nám krabici na houby Smile. Vstupenka na rozhlednu se dá koupit u výčepu u okénka. Také pohledy a turistickou vizitku tu pořídíte.

Dál jsme naplánovali Čertovo jezero. Vracíme se stejnou cestou k rozchodníku, kde přeskakujeme na červenou . Za rozcestím Pod Švýcárnou přecházíme silnici a z kopečka kolem chatek dorážíme na Špičácké sedlo. Tady je rozchodník přecpán ukazateli. Dostat se k Čertovu jezeru můžeme hned po několika barvách. Vybíráme žlutou. Cesta je stále pohodová, počasí také a nálada výborná. Přecházíme přes sjezdovku ze Špičáku. Takhle v létě, když na to tak koukáme, tak je to docela slušná díra ....Surprise. Jsou tu také dřevěné můstky pro bikery. U dalšího rozchodníku jsme se dočetli, že dál už cesta není vhodná pro cyklisty a v zimních měsících pro nikoho. Záhy je nám jasné proč. Propletence kořenů všudypřítomných borovic vedou po povrchu,přes kameny a všude kde se dá, takže je potřeba sledovat kam šlápnout. Les je nádherný. Takhle nějak si představuji Les Mytág wink. A když nám začíná vlhnout půda pod nohama, je jasné, že se blížíme k jezeru. Od obrovské vodní plochy se odráží slunce. Psa jsme teda museli přivázat, protože hned začal honit kachničky líně se pohupující na hladině Smile Rošťák ! Je tu ticho. Všichni mluví tak nějak polohlasem, aby náhodou tu krásu nějak nenarušili . Je to teda nádhera. Na informačních tabulích čteme, že rozloha Čertova jezera je 10,33 ha a hloubka dosahuje až 36 metrů. Také pořizujeme několik fotek. Ve schránce u informační tabule je razítko, polštážek je ale nějak vyschlý, tak pokud sem někdo půjdete, vezměte s sebou prosím barvu na razítka . Razítko je totiž moc hezké wink. Po červené se pak vydáváme dál kolem jezera do lesa, pralesa. Jezero se z této strany nedá obejít. Jsou tu dřevěné zábrany. Z druhé nevím. Nezkoušeli jsme. Červená nás pak z lesa vyvedla na asfaltovou cestu po které přicházíme až k rozcestí u pomníku A. Kašpara. Odtud přeskakujeme zase na modrou , která nás vede do Železné Rudy. Našli jsme ještě několik hub a sojčí pírko Smile a vyšli v Železné Rudě u benzínky. Takže se okruh pěkně uzavřel.

Ubytovaní jsme byli v soukromí, ale penzionů bylo po cestě vidět hodně. Mimo zimní sezónu asi nebude problém. Jedli jsme na Pancíři. Ceny byly myslím v pohodě. Pak z vlastních zásob u Čertova jezera Smile. Na Špičáckém sedle je také restaurace, takže tady se dá také občerstvit.

Foto: pekoska

Líbilo se nám na Pancíři, odkud jsou krásné výhledy. Příjemná a ochotná obsluha . Pak průchod po sjezdovce bez lyží Smile Les Mytág Surprise kolem Čertova jezera a nakonec jezero samotné. Cestou neviděli ani moc nepořádek. Tak bych to hodnotila samými pozitivy.

Vstup na rozhlednu na Pancíři je myslím 20Kč dospělý a 10Kč dítě. Ceny byly přijatelné. Jinak jsme nikde nic neplatili.

Poslední aktualizace: 13.10.2011
Autor příspěvku: pekoska
Výlet na Pancíř a Čertovo jezero - Služby, informace
Výlet na Pancíř a Čertovo jezero na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Výlet na Pancíř a Čertovo jezero

Čertovo jezero (1030 m.n.m.) leží na jižním svahu Jezerní hory a je vzdáleno vzdušnou čarou od Černého jezera jen 1,5 km. Mezi nimi po hřebeni Jezerní hora - Špičák probíhá hlavní evropské rozvodí mezi Severním a Černým mořem.
Naše společná cesta začíná na silnici č. 27 Plzeň - Železná Ruda. Po příjezdu do Železné Rudy směřujeme na Alžbětín a před čerpací stanicí odbočíme doprava a směřujeme na Nýrsko. Před koncem Železné Rudy je hotel …
Turistické rozcestí leží na vrcholu hřbetu mezi Černým a Čertovým jezerem. Na zdejší plošině najdeme nedaleko sebe dva rozcestníky. Prochází tudy hlavní šumavská červeně značená trasa z Modr…
Špičák rozhledna   Rozhledna na Špičáku byla slavnostně otevřena 26. července roku 2014. O výstavbu se postarala Tělovýchovná jednota SA Špičák ve spolupráci s Lesy ČR. Rozhledna je 26,5 metrů vysoká, na její ochoz vede 135 schodů a nabízí se z ní krásný výhled do okolí. Vstup je zcela zdarma! Na vrchol k rozhledně vede několik cest. První z nich je odbočka od červené turistické značky, která spojuje Čertovo a Černé…
Špičák na Šumavě je jedním z dominantních vrcholů Železnorudska (1202 m n.m.). http://www.sumavanet.cz/spicak/
Známý vrchol Železnorudska ve vypíná do výšky 1.202 m nad stejnojmennou rekreační obcí asi 4 km severně od Železné Rudy. Na svazích Špičáku byl vybudován rozlehlý lyžařský areál, který nabízí na celé řadě různor…
Černé jezero na Šumavě leží nedaleko  Železné Rudy, odkud se dá dojít sem po modré a pak červené turistické značce přes Čertovo jezero. Druhým výchozím bodem je Špičácké sedlo, odtud vede …
Lyžování a snowboarding na Špičáku Špičák nabízí nejlepší možnosti lyžování na české straně Šumavy. Příležitost si dobře zalyžovat zde najdou všechny skupinu lyžařů od začátečníků přes rodiny s dětmi až po lyžařské experty. Šp…
Trochu jsme si prodloužili víkend a nasměrovali naše kročeje do šumavských hvozdů .  Jedeme na Špičácké sedlo, kde necháváme zaparkované auto . Máme v plánu navštívit ledovcová jezera. Celkem jich na je …
Jeden ze symbolů Šumavy, severozápadně od Železné Rudy, pod příkrým úbočím Svarohu.
Turistický rozcestník najdeme přímo na břehu Černého jezera. Prochází tudy hlavní šumavská červeně značená trasa z Modravy, Prášil, Železné Rudy a od Čertova jezera kolem vodopádu Bílá Strž na Stateček, Zadní Chalupy a dále až do Českého Lesa. Rovněž zde začíná žlutě značená cesta do střediska Špičák, pokračující dále k Čertovu jezeru.
Přírodní rezervace Černé a Čertovo jezero (175 ha) byla vyhlášená již roku 1911 k ochraně dvou z osmi šumavských jezer ledovcového původu na úbočích Jezerní hory (1343 m). Černé jezero (zvané též Bystřické, Dešenické,…
Ze špičáckého sedla jsme se nejdřív vypravili na Pancíř.Šli jsme po modré značce k Tomandlovu křížku a dále po žluté. Došli jsme se podívat i k pramenu Úhlavy a pak jsme se kousek vrátili zpátky a vyšli na Pancíř.Po občerstvení a pokochání se výhledy jsme se po červené vrátili na špičácké sedlo.Po obědě jsme sjeli autem k nádraží Špičák a odtud šli po bílé a dále po žluté…
Pokud máte štěstí a vydáte se za dobré vyditelnosti na Špičák, můžete spatřít Alpy. Můžeme využít buď lanovku z nástupní stanice lanové dráhy Pancíř- Špičák a vyst…
Rozhledna Poledník je původně vojenský objekt ,který sloužil armádě od 60. do konce 80.let jako pozorovací,odposlechové radiolokační stanoviště /podobně jako např.Dyleň/ sousedního Německa.Již ve 20.letech 20.stol…
Hlavním cílem tohoto výletu je vrch Pancíř, který se nachází kousek od Železné Rudy a odkud jsou při pěkném počasí krásné výhledy na Šumavu. Výlet začneme v Železné Rudě, z které se vlakem vydáme do tři kilom…
Železná Ruda leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Klatovy a v těsné blízkosti hranice s Rakouskem. Město se rozkládá v chráněné krajinné oblasti Šumava. Železná ruda je vyhledávaným celoročním rekreačn…
Velice zvláštní a krásná dominanta centra Železné Rudy. Kostel byl postaven v letech 1729 - 1732 vlastníkem zdejšího panství hrabětem Wolfem Jindřichem Nothafem. Zajímavostmi kostela jsou jeho půdorys šestiboké hv…
Největší turistické a lyžařské centrum Šumavy, hraniční přechod do Německa.
Romantické údolí středního toku Bílého potoka (jeden z toků napájejících údolní nádrž Nýrsko) s jediným vodopádem na Šumavě, vysokým téměř 14 m, leží asi 4 km jižně od Hojsovy Stráže a asi 10 km severozápadně od Ž…
Turistická trasa dlouhá 11 km vede většinou po úbočí známé hory Pancíř. Na vrchol se vyvezeme lanovkou, ale dále se budeme spoléhat na vlastní nohy. Po vyhlídce z rozhledny na Pancíři se vydáme po červené tur…
Hora Pancíř (1.214 m) je jedním ze tří vrcholků známé šumavské hřebenové trasy Prenet, Můstek, Pancíř. Tyčí se nad Železnou Rudou vzdálený asi 6 km severovýchodním směrem od středu města. Hora tvoří evropský vod…
Velký Javor (Gr. Arber), ležící na německém území, je nejvyšší vrcholem Bavorského lesa a zároveň Šumavy. Je vzdálený cca 7 km od Železné Rudy a cca 3 km od Bavorské Rudy. V blízkosti hl…
Pozdně gotický Hrad Velhartice patří k ojedinělým dílům české hradní architektury. Hrad se nachází na Klatovsku v Plzeňském kraji. Hrad Velhartice lze navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a v kvě…
Horská obec a rekreační středisko Srní leží v nadmořské výšce 858 m 16 km jižně od města Sušice v okrese Klatovy na Šumavských pláních v Povydří v Národním parku Šumava. Původně dřevařs…
Čeňkova Pila leží na soutoku říčky Křemelné s řekou Vydrou 4 km od Rejštejna v Šumavských pláních v okrese Klatovy v nadmořské výšce 670 m. Soutokem Křemelné a Vydry tu vzniká řeka Otava. V 19. století byla při …
Dvorec Antýgl, dřevěná rázovitá usedlost, leží na počátku Naučné stezky Povydří ve výšce 928 m nad mořem při silnici ze Srní do Modravy v klatovském okrese v Šumavském národním park…
Dobře zachovaná zřícenina gotického hradu se tyčí na skalnatém ostrohu na horním toku řeky Otavy ve Svatoborské vrchovině 3 km severně od Kašperských Hor. Svojí polohou 886 m n. m. je nejvýše položeným královským …
Obec a rekreační středisko Modrava leží v nadmořské výšce 980 m v údolí při soutoku Modravského, Roklanského a Filipohuťského potoka. Nachází se v okrese Klatovy asi 20 km západně od Vimperka. Původně dřevařsk…
Hrad Rabí Znovu sedíme v naší škodověnce „Feďovi“ a pokolikáté už míříme na milovanou Šumavu, majíce pocit, že…