Rakovník

První písemná zmínka o Rakovníku je z roku 1252. Roku 1992 bylo historické centrum města  vyhlášeno městskou památkovou zónou. Rakovník má v současnosti přibližně 17 tis. obyvatel. Nejznámější památka v okolí Rakovníka je určitě hrad Křivoklát.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Leontýnský zámek / Zámek Olešná Ubytování Rakovník
Turistické cíle / Mapa Rakovník Zřícenina Týřov / Zámeček Svatý Hubert CHKO Křivoklátsko

Kladensko Rakovnicko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Kladensko Rakovnicko

Velká Buková – obec a rozhledna

Fotografie (9)  • Foto: jircak
Foto: jircak

Pohybujeme se v CHKO Křivoklátsko a navštěvujeme rozhledny. Z Pavlíkova přejíždíme směr Křivoklát.

Obec Velká Buková je zhruba 11 km na jihovýchod od Rakovníka a 2 km na západ od Křivoklátu. Až sem zasahuje Plaská pahorkatina.
První písemná zmínka o obci pochází z roku 1386. Bohužel víc se o historii obce neví. Ve východní části obce je zajímavá výklenková kaplička se zvoničkou.
Na druhé západní straně obce byla 28. září 2009 slavnostně otevřena rozhledna. Je jen kousek od silnice do Všetat. Z centra obce k ní vede červená turistická značka. O její stavbě se uvažovalo již v 70. letech 20. století. K realizaci však došlo až r 2006, kdy byl vybrán návrh. Rozhledna je nezvykle řešená. Věž má půdorys trojúhelníku, schodiště je střídavě vně a uvnitř. Spodní část je kamenná. Ta současně slouží jako prodejna suvenýrů, jsou tam i toalety. Na ni navazuje dřevěná stavba z modřínu s ocelovým schodištěm. Celá věž je vysoká 14,2 m, na vyhlídkovou plošinu ve výšce 13,5 m, vede celkem 74 schodů. Z rozhledny je kruhový výhled na Rokycanskou pahorkatinu, údolí Berounky, Křivoklátsko, Brdy, Džbán, národní přírodní rezervaci Týřov a za pěkného počasí jsou vidět Brdy i Krušné hory. Na vyhlídkové plošině jsou umístěny panoramatické tabule.

V prodejně upomínkových předmětů je možnost nějakého hodně malého občerstvení. Pokud chcete na oběd, pak je nejlepší dojet přibližně 3 km na Křivoklát.

Rozhledna je neobvyklého tvaru, ale skutečně hezká. Mám ráda takovéhle rozhledny, které mají své osobní kouzlo.

Rozhledna není celoročně otevřená. Před její návštěvou se podívejte na stránky obce http://www.velkabukova.cz/rozhledna/, kde se dozvíte přesnou otevírací dobu, která se každoročně částečně mění. Možná i vstupné. My jsme platili 20,- Kč, což je hodně pěkná cena.
Přes Velkou Bukovou vede červená turistická značka z Křivoklátu do Rakovníka, která měří zhruba 20 km. Na Křivoklátu i v Rakovníku je možno nasednout na vlak.
Poslední aktualizace: 8.11.2017

Velká Buková

Příspěvky z okolí Velká Buková – obec a rozhledna

Trojúhelníková rozhledna Velká Buková
Rozhlednu Velká Buková nalezneme na Křivoklátsku, cca 1 km nad obcí Velká Buková. Nachází se v nadmořské výšce 445 m.n.m a tyčí se do výšky 14 metrů. Rozhledna se řadí mezi ty nejmladší u nás její slavnostní otevř…
Cíl výletu je nová,zajímavá rozhledna postavená obcí Velká Buková.Vesnička se nachází v krásné lokalitě Křivoklátska .Z rozhledny je krásný kruhový výhled na údolí Berounky,Křivoklátské vrchy a při dobré viditelnosti uvidíte i Brdy a Krušné hory. K rozhledně je možné se dostat nejlépe autem nebo na kole.Parkoviště zdarma je přímo pod rozhlednou. Ale ani pěší turisté nepřijdo…
Malebná obec Velká Buková leží cca 12 km jihovýchodně od Rakovníka, nedaleko Křivoklátu. V obci dnes žije kolem 250 obyvatel. První písemná zmínka o této obci…
Rozhledna stojí na okraji obce Velká Buková na Křivoklátsku a nabízí malebný výhled do okolní krajiny, především na Křivoklátskou vrchovinu a do údolí řeky Berounky. Pro návštěvníky rozhledny je k dispozici WC, na…
Naše společná cesta začíná v Berouně, kde směřujeme na Nižbor. Projedeme obcí Hýskov až dorazíme do Nižboru, kde se naše další cesta ubírá směrem na Křivoklát. V Roztokách (u Křivoklátu) po přejetí řeky Berounky odbočíme doleva na Nezabudice. Po mírném stoupání nás čeká rozcestí, kde se budeme držet na hlavní silnici a po sérii serpentýn dojedeme pod rozhlednu Velká Buková. V…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na tůru od zámku Lány ku hradu Křivoklát krásnou přírodou. Počátek trasy je na náměstí v Lánech, kam dojedeme autobusem nebo poosilnici  dojdeme cca 2 kilometry od vlakové stanice Stochov. Z Lán jdeme po červené značce, která nás povede po celé trase. Jinou barvu ani nebudeme potřebovat znát.Jako první bod zájmu bude…
Zlobí Vás ratolesti v době koronavirové? Nedají se vypnout a mají příliš energie? Vyvezte je na Křivoklát a vyšlete do kopce po červené turistické značce směr rozhledna Velká Buková. Cesta sem od Křivoklátu je kopcovitá…
Rozhledna Velká Buková. Je neděle ráno, mám k dispozici ještě jeden den pobytu v rakovnické sokolovně. Vzhledem k tomu, že ji všichni musíme nejpozději do dvou hodin opustit aby ji Jeňýk a spol. stačili uklidit a…
    Cyklostezky „Po stopách českých králů“ zavedou cyklisty do krajiny s bohatou historií a půvabnými zákoutími. Cestou míjíte hrad Karlštejn, řeku Berounku, vápencové lomy, ská…
Okružní cesta západně od městyse Křivoklát vede přes vyhlídku u památníku K. Egona Fürstenberka, vyhlídku Paraplíčko, přírodní rezervaci Brdatka, vyhlídku u kapličky sv. Eustacha k obci Písky a zpátky po dendrolog…
Křivoklát je velkolepý český královský hrad a je považován za jeden z nejstarších hradů u nás. Jeho Počátky sahají do 12.století k panováni Otakara Přemysla II. Jako skoro každý z hradů, byl několikrát vážně pošk…
Křivoklát - jeden z nejvýznamnějších českých hradů se nachází na Rakovnicku nad stejnojmenou obcí... na Křivoklát se dá pohodlně dostat autem z Kladna 30km, z Rakovníka 15km, z Berouna 24km a z Prahy 60km. Parková…
Hrad Křivoklát není významný jen svou historií, ale také svou současností. Tento krásný hrad často patří k oblíbeným a vyhledávaným místům jak českých tak i zahraničních filmařů. Natáčelo se zde spousty pohádek a …
Muzeum motocyklů Křivoklát se nachází v srdci Křivoklátských lesů, přímo pod hradem. Dostaneme se sem buďto autem (my na motorce :-D) nebo vlakem. Z Plzně je trasa přes Beroun na Křivoklát dlouhá sto kilometrů, jí…
Křivoklátsko je dnes chráněná krajinná oblast a biosférická rezervace UNESCO. Rozloha: 628 km2, les 62 %, trvalé travní porosty 6 %, orná 23 %, vodní plochy 1 %, ostatní 8 % V porovnání s podobnými krajinami v E…
Vydali jsme se na jeden z nejkrásnějších hradů v České republice. Křivoklát je majetkem České republiky a spravuje ho pamatkový ústav ČR. Letos oslaví Křivoklát 900 let. Vznikl za panování Přemysla Otakara II, dob…
Když zaslechnete jméno obce Křivoklát, ležící jihovýchodně od okresního měta Rakovník, většinou si představíte krásný královský hrad, který byl - paradoxně – jedním z hlavních představitelů…
Křivoklát
Soutěž 2 body
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
aše společná cesta ačíná na Exitu 34 dálnice D5. Odtud směřujeme na Žebrák, Točník, Březová, Kublov, Roztoky u Křivoklátu, Křivoklát. V obci Křivoklát směřujeme na Rakovník a v táhlém kopci potkáme hrad a kousek nad ním je parkoviště, kde můžeme odstavit náš automobil. Odtud djdeme k hradu podle ukazatelů. Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých…
Hrad Křivoklát je jistě místem známým a pozoruhodným. Ne každý z jeho návštěvníků si však povšimne jisté zajímavosti, která je zde k vidění. Je to trojice klíčů, které slouží k symbolickému zahá…
 Od mládí, tj. od šerého dávnověku mám dvě lásky, Sázavu a pak jsem přibral i Berounku. Začnu tou druhou, ale na tu první dojde taky. Koumal jsem jak udělat trasu z Roztok p…
Tento výlet jsem rozdělil do dvou částí. První část byla absolvována autem. Jsou v něm absolvována tato místa. Rozhledna Velká Buková, jízda kolem Křivoklátu do obce Zbečno a výlet před odjezdem domů, byl zakončen v Lánech. O týden později jsem si výlet zopakoval, s malými obměnami. Vyrazil jsem z domova vlakem přes Beroun na Křivoklát. Cesta vlakem příjemně utíkala a moje…
Ve druhé polovině července roku 2013 jsme vyrazili s manželkou, přáteli a jednou litovelskou CK na jednodenní zájezd, který měl za úkol svým účastníkům představit dva naše – zřejmě nejvýznamněj…
Zřejmě každá stavba, která se může pochlubit krásou a věhlasem jednoho z našich nejvýznamnějších královských hradů, má své všeobecně známé i dobře utajované klenoty. Těch také dovedně…
Malá trojboká kaplička, kterou najdeme na skále proti veži křivoklátského hradu, pochází pravděpodobně z období přelomu  17. a  18. století. Je to jedna ze tří křivoklátských Kapliček, ale dí…
Za Karla Egona II. z Fürstenbergu dosáhlo Křivoklátsko vrcholu svého rozkvětu. Kníže obratně těžil z přírodního bohatství svého panství – především obrovských zásob dřeva ve zdejších lesích a vydatných ložisek železné rudy - což mu umožnilo mimo jiné rozšířit panství o několik vesnic, vybudovat síť kvalitních silnic a v neposlední řadě investovat do nákladné obnovy požárem…
Při tomto výletě jsme se toulali a zároveň poznávali krásnou přírodu i další zajímavosti v okolí hradu Křivoklát. Do Křivoklátu jsme se dopravili vlakem, ale je možno k Dopravě použít i auto, i když parkovné na K…
Co si budeme vykládat, asi každý si tu představí Rudolfa Hrušínského coby svérázně moudrého všeuměla Proška. V prosklených vitrínách se seznámíte s rodinou O…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování Přemysla Otakara II. vznikl rozsáhlý, velkolepý královský hrad, jenž byl výrazně přestavěn Václavem IV. a později velkoryse dobudován Vladislavem Jagellonským. Křivoklát byl nekolikrát těžce poškozen požárem. Stal se obávaným vězením a jeho význam …