Beroun

Město Beroun leží na soutoku řek Litavky a Berounky v kopcovité krajině na rozhraní chráněných krajinných oblastí Český kras a Křivoklátsko. Beroun má přibližně 20 tis. obyvatel.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Hrad Karlštejn / Lom Velká Amerika Ubytování Beroun
Turistické cíle / Mapa Beroun Svatý Ján pod Skálou / Koněpruské jeskyně Bubovické vodopády

Kladensko Rakovnicko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Kladensko Rakovnicko

Rozhledna na Třenické hoře

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Fotografie (11)  • Foto: Tanathos

Naše společná cesta začíní na Exitu 42 dálnice D5, odkud směřujeme na Cerhovice. projedeme okolo velkoskladu a u kostela v Cerhovicích odbočíme doleva na Třenice. Projedeme okolo fotbalového hřiště a školy. Na první odbočce za školou odbočíme doleva. Od této odbočky jedeme stále přímým směrem, až dojedeme k malému parkovišti. Odtud pokračujeme necelých 500 metrů k rozhedně.

Třicetimetrová kovová rozhledna s nádherný výhledem do tří stran.

Cestou jsme nevyužili žádno stravovací ani ubytovací zařízení.

Je zde krásná vyhlídka do okolí, jen drátená plošina i schodiště nepůsobily moc přívětivě..

Foto: Tanathos

Vstupné ani parkovné se zde neplatí. V nepříznivém počasí je rozhledna uzavřena.

Poslední aktualizace: 11.3.2013
Autor: Tanathos

Cerhovice

Příspěvky z okolí Rozhledna na Třenické hoře

Rozhledna Třenická hora u Cerhovic
Ocelová telekomunikační věž, která slouží zároveň i jako rozhledna, se nachází u středočeského městysu Cerhovice nedaleko Hořovic, a to na východním úpatí Třenické hory (500m) v lokalitě nazvané „V hoře“. K rozhledně se dostaneme z dálnice D5 (Exit č.41). V Cerhovicích odbočíme vlevo na obec Třenice. Zde odbočíme asi po 100 m opět vlevo do ulice Letná. Ta nás zavede až k louce…
Míříme z Plzně do Dolních Počernic a cestou děláme zastávky na zajímavých místech. Ze Zbiroha je to k této rozhledně  jen kousek. Cerhovice leží  zhruba  6 km na  východ od Zbiroha, jen kousek na sever od dálnice z Plzně do Prahy. Z dálnice je nutno sjet na 41. sjezdu. První písemná zmínka o obci je z r. 1275 v listině krále Přemysla Otakara II. K názvu obce existuje lidová pov…
Obec Cerhovice se nachází cca 21 km severovýchodně od Rokycan. Barokní kostel sv. Martina postavený jako gotický ve 14. století, se nachází na náměstí Kapitána…
Putování Zbirožskými lesy 2. dubna 2011 nás zlákalo, protože tady jsme ještě nebyli. Pravda několik málo kilometrů nás vedla v roce 2009 trasa Pešíkova pochodu z Komárova, ale proč bychom neputovali právě ten kous…
Rozcestník Tři Sudy u bývalé hlavní silnice Praha Plzeň, nedaleko prakoviště pro vozidla. Je zde možno nasednout i na kola a vyrazit po zelené či modré. Po zelené směr Zbiroh nebo po modré na Jince a Komárov. Jiným směrem po zelené na Cerhovice či Újezd.
Na výlet do relaxačního centra s úschovnou kol a zavazadel.    Relaxační centrům se zabývá pořádáním svateb, oslav, koncertů a diskoték. Pro rodiny s dětmi nabízí ideální prostředí k…
Město Zbiroh tak trochu zůstává ve stínu nádherného zámku. I první písemná zmínka o městě se objevuje o mnoho let později. Co dobře víme je, že již v roce 1330 stála u dnešního Čapského rybníka tvrz. V roce 1369 p…
Naše cesta začíná na zbirožském náměstí směrem ke Kostel sv. Mikuláše a pokračujeme po hlavní silnici a u Restaurace U Slunce odbočíme vpravo a vydáme se mírnějším stoupáním. Projedeme Zbiroh a pokračujeme na Plískov. Za plískovem odbočíme na Křižovatce doprava, směrem na Lhotu pod Radčem. U autobusové zastávky ve Lhotě pokračujeme přímým směre, okolo prodejny a kostelíka. Po…
Naše společná cesta začíná na Zbirožském náměstí, odkud směřujeme ke kostelu a pod kostelem na kruhovém objezdu odbočíme doprava. Dále pokračujeme na Přísednici. Po projetí Přísednice pokračujeme lesní cestou podél potoka až dojedeme na modrou TZT. Tato TZT nás dovede přes Sýkorův mlýn, Kozův mlýn, Terezin, Ostrovecký mlýn, Jankovský mlýn a Slapskou hájovnu až na Skryjská…
Jen málokteré místo v naší zemi se může pochlubit, že bylo založené před rokem 1200. I když první doložená zmínka o zdejším hradu je z roku 1193, objekt v této době jistě již stál několik  desetiletí. Hrad patřil …
Když jsme se jeli do penzionu v Dolních Počernicích, zastavili jsme se v zámku ve Zbiroze. Zbiroh leží na sever od dálnice z Plzně do Prahy. Nejlepší je sjet z dálnice na 41. výjezdu směr Kařez. První písemná zmín…
 Zámek Zbiroh - netušila jsem, že se prohlíží až od roku 2005. V hradě tří císařů (Karel IV, Zikmund Lucemburský, Rudolf II.), v zámku, kde vzniklo velkolepé dílo Alfonse Muchy Slovanská Epopej, v městečku, kde se…
Zbiroh je městečko v Plzeňském kraji v okrese Rokycany. Mezi jeho významné památky zcela jistě patří zdejší novorenesanční zámek, který vznikl přestavbou gotického hradu. Zbiroh si oblíbila řada významných šlechti…
Naše společná cesta začíná na Exitu 41 dálnice D5. Odtud míříme směrem na Kařez/Zbiroh. Projedeme kolem hotelu Bouchalka a při první příležitosti obočíme Doprava, přejedeme železniční trať a projedeme kolem bývalého nádraží a po hlavní silnici vjíždíme do Zbiroha. Na křižovatce u Restaurace u Slunce odbočíme dle ukazatele doleva a míříme přímým směrem do prudšího kopce…
Rozlehlý zámek je významnou památkou města Zbiroh na Rokycansku v Plzeňském kraji. Raně gotické období původního hradu připomíná i dnes 23 metrů vysoká věž, z doby kolem roku 1470 se dochovala jedna z původních …
Naše společné putování začneme na Dálnici D5 Exit 41 Cerhovice. Odtud pokračujeme směrem Kařez/Zbiroh. Po příjezdu do města Zbiroh projedeme okolo světově známé továrny na ruční nářadí, mineme opravnu automobilů, …
Nejstarší zpráva o komárovské vsi pochází z roku 1263. V roce 1917 povýšil císař Karel I. Komárov na městys a udělil mu městský znak v jehož symbolech je zobrazen erb Pešíků z Komárova i místní hor…
Listopadový výlet do české přírody nemusí nutně být jen pochod nebarevnou krajinou po blátivých cestách a v dešti. Jeden moc zajímavý výlet, který vymyslela opět kamarádka Jarmila, mě svou malebností doslova…
Zřícenina hradu Žebrák se nachází ve Středočeském kraji, stojí na úzkém zalesněném ostrohu…
Z Berouna vyrážíme po silnici E 50 ze které po pár kilometrech sjíždíme na Městečko Žebrák, kterým projedeme až na konec a pokračujeme dál do obce Točník. V Točníku pokračujeme pořád po hlavní silnici až se po pře…
Jedeme se podívat na královské hrady Žebrák a Točník ležící asi 2 km severně od města Beroun.                                                                                       Z dálnice D5, vedoucí z Prahy do …
Jedeme na hrad Točník. Hrad se nachází kousek od sjezd 34 dálnice D5. Parkujeme pod hrame Točník ve vesnici Točník. U parkoviště je budka, avšak my jsme žádné parkovné neplatili, neboť byla…
Hořovice leží ve Středních Čechách, jihozápadně od Berouna. Hořovice se rozkládají pod severními vrcholky Brdů na pravém břehu Červeného potoka. Jižním směrem od města, v oblasti pohoří Brdy je vojenský výcvikov…
K hořovickému zámku se dostanete pochopitelně nejednodušeji pochopitelně autem. Orientace není složitá. Z dálnice D5 vás vyvede směrovka na Hořovice. V městě Vás k zámku dovede směrová tabule. Do Hořovic se můžete dopravit pochopitelně i autobusem nebo vlakem        Je u nás řada památek, které mají co nabídnout a také každoročně přilákají davy návštěvníků. Jsou tu však i…
Významný zámecký areál stojí ve známém brdském městě Hořovicích na Berounsku ve Středočeském kraji. Starý zámek je trojkřídlá patrová budova na půdorysu písmene U s téměř hladkými fasádami, doplněná o hospodářsk…
Hořovický zámek a hrad Točník
Kdysi, v průběhu jara, či léta, obdržela Pavlína ve Veltrusech průkazku, do které měla sbírat razítka za návštěvy památek v držení státních památkářů. Pro razítka bylo šest kolonek. Když bude razítek pět, vstup do šesté památky je zdarma, po obdržení toho posledního bude losována, když vyhraje, poletí balónem. Let pro dva. Trpím sice na stará kolena…
Náš třetí den na Berounsku měl být zcela zasvěcen pěší turistice. Už jen proto, že všichni meteorologové slibovali velmi slušné počasí a že i řidič mívá žízeň. V programu dne tak byly…
Plešivec, samotář, vystupující z táhlých hřbetů Brdské vrchoviny. Tato hora dostala název podle protáhlého hřbetu, který nesl staročeský název plechý. Tento vrchol je opředen řadou bájí a pověstí, má mnoho skalníc…