Tipy a novinky Chaty a chalupy Karlovy VaryChaty a chalupy  Mapa Karlovy Vary

Karlovy Vary jsou světově známé a vyhledávané lázeňské město, které se rozkládá u soutoku řek Ohře a Teplé.  Město leží pod vrcholky Krušných hor, Doupovských hor a Slavkovského lesa. Každoročně  se zde pořádá Mezinárodní filmový festival. Za návštěvu stojí výletní areál Diana s rozhlednou i Motýlí dům v Karlových Varech.

Trasy Karlovy Vary (42)
Krušné hory a Podkrušnohoří
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krušné hory a Podkrušnohoří

Přes Klínovec do Jáchymova a zpět

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Klínovec
Klínovec  •  Fotografie (28)  • Foto: neratovak

Při tomto výletu se dvakrát dostaneme na nejvyšší vrchol Krušných hor a prohlédneme si i bývalé významné místo českého království, které v současnosti zrovna nevzkvétá.

Stoupání na Klínovec

Výchozím bodem je pro nás parkoviště u hotelu Nástup poblíž osady Háj. Odtud se vydáme po červené značce na Klínovec. Cesta je sice náročná, ale nabízejí se nám z ní, hlavně poté, když se jde po sjezdovce, krásné výhledy na okolní krajinu. Po dosažení vrcholu je pak turistovi smutno z toho, co zbylo z chaty a rozhledny na Klínovci. Jestliže se této kdysi krásné stavbě v brzké době nedostane mohutné finanční injekce, dopadne to s ní asi prachbídně. Kousek od vrcholu, však fungují dvě restaurace, kde se po výstupu můžeme občerstvit. Z Klínovce se na další cestu vydáme po žluté značce, směrem na rozcestí Nad Suchou a odtud pokračujeme po zelené do Jáchymova. Cesta je místy dost příkrá směrem dolů, takže je na místě i zvýšená opatrnost. Po zelené vcházíme do Jáchymova a ocitáme se v lázeňské čtvrti. Poté pokračujeme po modré značce, do dvou kilometrů vzdáleného historického centra Jáchymova. Na náměstí si můžeme prohlédnout děkanský kostel sv. Jáchyma a můžeme i navštívit Královskou mincovnu, kde je v současné době muzeum, které připomíná nejslavnější období v historii Jáchymova, kdy v okolí města byla významná naleziště stříbra a razily se zde mince. Můžeme si ale také prohlédnout expozici o tom, co se na jáchymovsku dělo v 50-tých letech minulého století, kdy zde byly zřizovány pracovní tábory, jejichž nedobrovolní obyvatelé pracovali v uranových dolech.

Poté se z náměstí vydáme po silnici zpět do lázeňské čtvrti. Po cestě je nám smutno, stejně jako na Klínovci, když vidíme celkem dost vybydlených domů, které by po opravě mohly být okrasou historické části Jáchymova. Je však i něco, co potěší, jako například pěkný Špitální Kostel Všech svatých, nebo Evangelický kostel.

Z lázní pak pokračujeme po neznačené cestě směrem k sedačkové lanovce na Klínovec. Ve starších mapách je tato cesta značena žlutě a zbytky značení a směrové tabule nás až k lanovce bezpečně dovedou. Lanovkou se pak dopravíme zpět na vrchol Klínovce a odtud nás čeká již jen závěrečný sestup po červené k parkovišti u hotelu Nástup. Celkem ujdeme asi 16 km.

Jedli jsme v Jáchymově v restauraci, při vstupu zelené značky do města. Název si bohužel nepamatuji, ale chutnalo nám.

Výhledy z výstupu

Super je příroda a výhledy z Klínovce, naopak velice smutno nám bylo ze současného stavu chaty na Klínovci a i z některých budov v Jáchymově. Vrcholem zanedbanosti a nezájmu je nynější podoba jáchymovského Hornického domu.

Královská mincovna Jáchymov:

II.-IV. a X.-XII. ST až NE 9-12 a 13-17

V.-IX. ÚT až NE 9-12 a 13-17.

Lanovka na Klínovec jezdí celoročně, kromě listopadu, v letní sezóně je spouštěna každou půlhodinu od 10 do 17 hod. Cena za jízdu na Klínovec byla 60,- Kč.

Poslední aktualizace: 6.10.2011
Autor: neratovak

Jáchymov

Příspěvky z okolí Přes Klínovec do Jáchymova a zpět

Z Božího Daru na Klínovec.
Konečně se počasí umoudřilo a tak toho využíváme k výletu na Klínovec ( 1244 m.n.m.). Pro pořádek, je to nejvyšší vrchol Krušných hor a nám ještě zbývá zvolit si výchozí místo. Jedeme po…
jedeme z Bečova přes Karlovy Vary a Jáchymov nahoru do hor jedeme se podívat, kam nás oko a chuť zavede měli jsme svačinu Nejdříve jsme navštívíli Kururt Oberwiesenthal. Nic konkrétního jsme nehledali a najednou j…
Můžete si zajezdit celkem na 31,5 km sjezdovek se 5 lanovkami, 11 vleky a 5 lyžařskými pásy dětských parcích. Nové lanovky jsou kryty naší typickou oranžovou bublinou, která vám poskytne nadstandardní komfort při cestě za vašim…
Výlet po hřebeni Krušných hor na nejvyšší vrchol  na české a německé straně. Autem z Chomutova vyjíždíme po nové silnici směrem na Horu Svatého Šebestiána. Před Novou Vsí odbočujeme na Výsluní a Měděnec. Zde máme …
Rozcestí Klínovec
Rozcestník na vrcholu nejvýššího kopce Krušných hor Klínovce je výchozím (nebo cílovým) bodem žluté turistické trasy, která odtud směřuje jižním směrem přes Suchou do Ostrova a dále k údolí řeky Ohře. Rozcestím také prochází červeně značená trasa, která ze západní strany příchází přes Boží Dar od Horní Blatné a pokračuje východním směrem na Měděnec.
Kousek od obce Loučná pod Klínovcem na parkovišti u lanovky Dámská jsme zanechali auto a cestu na vrchol Klínovce jsme si usnadnili lanovkou. Z vrcholu dále pěšky Na Boží dar dále…
Naše trasa začíná na parkovišti pod dolní stanicí lanovky.Vystoupáme k lanovce (http://www.lanove-drahy.cz/?page=lan&lan=18) asi 500 m údolím Klínoveckého potoka a vyvezeme se na Klínovec. Na vrcholu při pěkném počasí daleké rozhledy.Bohužel rozhledna i s restaurací je v dezolátním stavu(2011). My pokračujeme již "po svých" po červené značce směrem na Boží Dar.Klesáme lesem k ly…
Klínovec je nejvyšším vrcholem Krušných hor, a tyčí se nedaleko hraničního přechodu Boží dar a lázní Jáchymov. Z vrcholu lze za zvlášť dobré viditelnosti zahlédnout dokonce Sněžku , šumavský Javor, Říp či pražs…
Od zastávky autobusu před hotelem Klínovec jdu po silnici na rozcestí Selský les. Zde odbočuje doprava neznačená cesta, která pozvolna stoupá lesem k vrcholu Macechy. Plochý nevýrazný vrchol je zalesněný a tak je bez výhledu. Po chvilce hledání jsem našel geodetický bod, který je kousek od cesty. Stejnou cestou jsem se vrátil zpět na rozcestí a pokračoval dál po silnici na rozcestí Pod Meluzínou. Kousek za rozcestím odbočuje doprava zeleně značená cesta, která obchází vrchol Meluzíny. U turistického od…
Nejvyšší hora Ústeckého kraje, jeden z vrcholů masivu Klínovce. Leží asi 1,5 km jižně od Háje, mezi Klínovcem a Meluzínou. Vrchol je zalesněn, takže výhledy neposkytuje, ale z okraje lesa na západním úbočí se ot…
Když jsem navštívil další z krušnohorských tisícovek, která se jmenuje Macecha, netušil jsem, že stojím současně také na nejvyšším vrcholu Ústeckého kraje. Kopeček se nachází asi jeden a půl kilometru jižně od obc…
Kousek od náměstí, v bývalé budově saské královské lesní správy je muzeum společně s informačním centrem. Muzeum bylo otevřeno v roce 2014. Hlavní expozice je z…
- Vleky a lanovky: 2x poma - Neklid – Velká poma (d: 420 m, p.k.: 530 os./hod.); Neklid – malá poma (d: 260 m, p.k.: 350 os./hod.) 3x kotva - dvoumístný vlek (KOTVA) - Za Prahou (d: 550 m, P.k.: 1200 os./hod…
Mezi nádherné kamenné památky v Sasku patří poštovní milníky. Jsou to čtyřhranné vzhůru se zužující obelisky stojící na metr vysokém podstavci a o celkové výšce pěti metrů. Pod vrcholem je na každé straně znak saského kurfiřtství a pod ním jsou uvedeny blízké i vzdálené cíle s dojezdovými časy a také označovaly místo zastávky poštovního vozu. Milníky nechal postavit saský kurfiřt August II. na počátku 18. století. Poštovní milník z roku 1730 stojí na náměstí v Oberwiesenthalu.
Počátkem 18. století nechal saský kurfiřt August II. zmapovat poštovní cesty a podél těchto cest pak byly vztyčeny čtvrtmílové kameny, půl míle a celé míle. Ve městech byly postaveny velké poštovní sloupy. Trasa začíná na náměstí v Oberwiesenthalu u poštovního sloupu. Po projití městem se napojuji na červeně značenou stezku Antona Gunthera. Upravená cesta pozvolna stoupá svahem Fichtelbergu. U cesty je několik odpočinkových míst s výhledem na protější masiv Klínovce a do údolí Zechengrund. Míjím kultur…
Oberwiesenthal - najvyššie položené mesto v Sasku.Ako banícka osada sa spomína roku 1455. Na mesto bala povýšená roku 1527.Pôvodnú banícku činnosť vystriedalo využitie pre rekreaciu a klimatické kupele.Dnes je Obe…
Klínovec se do podvědomí lidí vepsal jako středisko zimních sportů, ale i v létě tento areál nabízí ideální místo pro víkendovou relaxaci a splynutí člověka s přírodou. Kam jinam by měl člověk jet relaxovat než do míst, kde může poslouchat šum lesů a cvrlikání ptáků? Náš výlet začneme u hotelu Nástup nacházející se přímo na úpatí Klínovce v nadmořské výšce 1000 metrů nad…
Jedeme na Klínovec. Autem z Prahy vyrážíme ráno po sedmé. Na místě jsme po deváté hodině. Jedeme na jednodenní lyžovačku. Zalyžovat si a užít si zřejmě posledního sněhu . Areál Klínovec je největší  lyžařské středisko v Krušných horách s 12km sjezdovek a několika moderními lanovkami. Podle toho to tu ale také vypadá. Je tu  moc lidí a čekání na velké lanovky (4sedačky)…
S nadmořskou výškou 1244 m je Klínovec nejvyšší vrchol Krušných hor – v létě oblíbený cíl pěších i cykloturistů, v zimě pak vyhledávané lyžařské středisko.Na jeho vrcholu stojí hotel s…
Na úpatí hory Fichtelberg se ve výšce 914 metrů n. m. nachází nejvýše položené město Německa. V roce 1884 schválila Královská pokladna stavbu úzkokolejky. Dopra…
Boží Dar je malé městečko v Krušných horách v nadmořské výšce 1028m. V roce 1531 zde bylo založeno hornické sídliště. V okolí byly doly cínové i doly na stříbro.  V roce 1546 bylo Božímu…
Fichtelberg vysoký 1214 metrov je najvyšším vrchom spolkovej zeme Sasko v nemeckej časti Krušných hôr. Za hraničným potokom Polava leží Klinovec vysoký 1244 metrov, najvyšší vrchol celých Krusných hôr. Medzi nimi …
Boží Dar leží v Západních Čechách, severním směrem od Karlových Varů v těsné blízkosti státní hranice s Německem. Boží dar je nejvýše položené městečko ve Střední Evropě, jeho nadmořská výška je 1028 metrů. Měst…
Výchozím bodem našeho cyklo výletu, v počínajícím létě leta páně dvoutisícího desátého je nejvýše položená obec Krušných hor Boží Dar, kterou najdeme severně cca 16 kilometrů od Ostrova. Vydávali jsme se tam troch…
Božidarské rašeliniště
Božidarské rašeliniště je národní přírodní rezervací, zřízenou v r. 1965, o rozloze 929,5 ha - největší v Krušných horách. Jsou to rozlehlá horská rašeliniště vrchovištního typu, zrašelin…
Nedaleko za železniční zastávkou Kovářská stojí zachovalé zbytky vápenky, která byla postavena v padesátých letech 19. století. Pálil se zde vápenec z nedalekého lomu a vyrobené vápno se používalo pro stavební úče…
Jáchymov leží v Západních Čechách, severně od Karlových Varů. Město Jáchymov najdeme v oblasti Krušných Hor, v údolí pod horou Klínovec ( 1244 m.n.m.). Jáchymov je známé lázeňské město a vyhledávané středisko zi…
Hrad vyrostl na skalnaté ostrožně nad soutokem dvou potoků v údolí, které se výrazně svažuje z masivu Klínovce k řece Ohři. "Z údolí vine se cesta až ku bráně, která s vedlejším stavením teprve v 19. století zal…
Tajemným dojmem působí zámek Horní Hrad nedaleko Stráže nad Ohří na Karlovarsku. Horní Hrad stojí na vysokém ostrohu nad řekou Ohře. Z původního hradu se dochovala velká kulatá věž na nejvyšším místě ostrohu, kt…