Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Klentnice

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Mikulov
Mikulov  •  Fotografie (12)  • Foto: vopatik

Na Jižní Moravě jsem byl zatím jen jednou, nebo dvakrát, ale vždy mě zaujala, jak je, hlavně na Břeclavsku placatá. Až na oblast severně od Mikulova, v úrodné Pálavě, kde se k nebi derou Pálavské vrchy. A ty jsme se rozhodli přejít.
Naše putování jsme začali ve městě Mikulov. Sem jsme dorazili autobusem z Věstonic, kde jsme zaparkovali naše vozidlo.
Na prohlídku města Mikulov nám moc času nezbývalo, a tak co jsme se pokochali náměstím a zámkem, vydali jsme se na cestu. Celou naší trasu provázela červená TZ, která nás okolo Kozího hrádku dovedla k Turoldu. Zde byl první cíl naší cesty. Jeskyně, které jsme neopomněli navštívit.
Po prohlídce jeskyní jsme opět po červené TZ pokračovali až k silnici Mikulov-Klentnice. Po pravé straně jsme míjeli PP Kočičí skálu, ale to již nás z dálky výtala první výraznější krajinná dominanta-Stolová hora.
Po jejím výstupu se nám otevřeli první výhledy, hlavně na jižní stranu, tedy zpět k Mikulovu, ale po chvilce jsme mohli spatřit i zříceninu Sirotčí hrádek, kolem kterého cesta pokračovala.
Za zříceninou jsme opět sestoupili dolů, konkrétně do obce Klentnice, kde jsme až na druhý pokus sehnali něco k jídlu. A hned po občerstvení nás čekal druhý výstup, tentokrát na vrch Děvín.
Výstup na Děvín byla náročnější, než na Stolovou horu, ale to se do výstupu promítali i nachozené kilometry. Každopádně se nám otevřeli výhledy na sevevýchod a později na i sever. Na Novomlýnské nádrže.
Naše další cesta pokračovala okolo zříceniny Děvičky, ale to už se cesta překlápěla dolů a nás už jen čekal sestup do Věstonic.

Přírodní památka Pálavské vrchy.

V obci Klentnice.

Přechod Pavlovských vrchů</strong> mapa
Mapa Přechod Pavlovských vrchů

Příspěvky v okolí Přechod Pavlovských vrchů

Jeden z kopečků Pavlovských vrchů, který se jmenuje jako celé pohoří – Pálava.
Nachází se na západním svahu vápencového bradla Kotle, na hlavním hřebenu Pavlovských vrchů. Byla postavena v roce 1652 jako poutní kaple obyvateli Perné, Klentnice a Mušova. V letech 1720…
Soutěsek je nespočítatelně, na Pálavě jde však pouze o jednu, dokonce s velkým S. Jedná se o hlubokou skalní rokli, oddělující Bradlo Děvína od nižšího Kotle. Na severních skalních stěnách lze vidět výrazné tektonické ohlazy, dále oválné prohlubně (zvané Jüttnerovy jámy) a několik drobných jeskyněk. Při úpatí skal pak sutě s četnými paleontologickými nálezy. Jižní svahy jsou zalesněné. Pod sedlem se nachází pramen pitné vody,…
Nejvýznamnější rozcestím v centrální části hřebene se nachází v dolní části Soutěsky pod Děvínem. Je zde umístěn rozlehlý zděný přístřešek, kde lze v případě nepřízně počasí i provizorně…
Nachází se v dolní části Soutěsky mezi mohutnými vápencovými bradly Děvína a Kotle v severní části Pavlovských vrchů. Je zde zbudován dřevěný přístřešek se zděnými pilíři a několik dubových…
Je považován za nejkrásnější skalní útvar Pavlovských vrchů. Výrazně se zvedá v severním svahu Kotle do výše více jak 40 m. Nachází se v největší pálavské národní přírodní rezervaci Děvín. Je p…
Ve svahu bradla Kotel na hlavním hřebeni Pálavy se za dominantním skalním útvarem Trůn nachází malé vápencové skalní město. Vyskytuje se zde několik věží a věžiček a řada mohutných skalních blok…
Nachází se v horní části Soutěsky v národní přírodní rezervaci Děvín. Nad ní se zvedá hlavní hradba skal severozápadní části hlavního vrcholu. Prochází tudy modře a zeleně značená…
Zajímavý přírodní úkaz můžeme uvidět ve skalním masívu nejmohutnější skály na Pálavě - Martinky. Zde na skalní stěně lze pozozorovat výrazný tektonický zlom, vzniklý prasknutím vápencové horniny při horotvorných pohybech. Tektonickým pohybům vděčí za svůj vznik i přírodní útvar Velký špunt. Jde o obrovský balvan, který se uvolnil z horní hrany skály a vklínil se do skalní rozsedliny mezi oddělený Obří kámen a stěnou Martink…
Tato nejmohutnější a nejvýznamnější skála Pavlovských vrchů se nachází na severním svahu vápencového bradla Kotel. Vznikla na výrazném tektonickém zlomu, kde skalní stěna spadá kolmo, někde…
Nachází se pod nejvyšší a nejmohutnější skálou Pavlovských vrchů - více jak 70 m vysokou skálou Martinkou. Leží v národní přírodní rezervaci Děvín, v části Kotelná. Kolem skály prochází modře a zeleně značená turistická cesta. Modrá značka vede ze sedla pod Dívčím hradem, severním svahem Děvína, horní částí Soutěsky a za Martinkou prochází pod další skálou Trůn až k rozcestí nad Pernou. Zelená značka vystoupá k…
Pavlovské vrchy (Pálava) (05/2014) Pavlovské vrchy, které jsou z geomorfologického hlediska podcelkem Mikulovské vrchoviny, tvoří zdaleka viditelné vápencové bradlo s nejvyšším vrcholem…
Na náš dvoudenní jarní výlet jedeme osobním vlakem z Otrokovic do Břeclavi,zde přestup na vlak do Popic.Překvapilo nás,že zde nejedeme sami,vystupuje zde dalších asi 200 lidí,hlavně důchodců.Vytáhli turistické tyč…
Jedná se o nejčlenitější část Mikulovské vrchoviny, tvořenou skupinou skalnatých vápencových vrchů, zvedajících se nápadně nad rovinatý povrch Dyjsko-svrateckého a Dolnomoravského úvalu. Jinak z…
Děvín je se svými 550 m.n.m nejvyšším vrcholem Pavlovských vrchů a zároveň národní přírodní rezervací a jádrovým územím CHKO Pálava a BR Dolní Morava. Geologické, geomorfologické a půdní poměry. Na vrcholu Děví…
Zřícenina nepřístupného hradu na dvou skalních vrcholech, v centrální části Pálavských vrchů.
Výrazný vápencový hřeben, rozčleněný skalními průrvami na několik částí. Na jedné z nich stojí zřícenina Sirotčího hrádku. Významná lokalita lesních, stepních a skalních ekosystémů…
Nachází se na okraji fotbalového hřiště v sedle nad Klentnicí pod Sitotčím hradem. Prochází tudy červeně značená turistická cesta, která vede jedním směrem ke zřícenině hradu, do severní části obce…
Sirotčí hrádek je jednou z nejpěknějších a nejromantičtějších hradních zřícenin. Zřícenina hradu Sirotčí hrádek stojí na severovýchodním výběžku Stolové hory v Pavlovských vrších neboli…
Tuto kavárnu při svých cestách Pálavou rozhodně nesmíte minout. Zastavete se v Klentnici na cestě z Pavlova do Mikulova. Najdete zde netradiční kavárnu na bývalé faře vedle kostela. Co je tu tak zvláštní? Čokoládu…
Zřícenina hradu Děvičky, nazývaného také Maidburk, Maidenburg, Dívčí hrady či Děvín, stojí na strmém návrší na severovýchodním okraji Pavlovských vrchů nad obcemi Dolní Věstonice a Pavlov. Zřícenina hradu Děvičk…
Výrazný geomorfologický útvar s plochým temenem (vykládá se jako abrazní plošina ? zbytek jednotného denudačního povrchu středomiocenního stáří) je tvořen zvětralými ernstbrunnskými vápenci. Nápadné jsou různé s…
Zajímavá výrazná zřícenina gotického královského hradu Děvičky se nachází na nejsevernějším výběžku vápencového Bradla Pálava nad obcí Pavlov 7,5 km severně od Mikulova. Tato jedna z výrazných dominant Pavlovských…
CHKO Pálava byla vyhlášena v roce 1976 na území o ploše 83 km2. CHKO zahrnuje území Pavlovských vrchů, komplex Milovického lesa a sníženu táhnoucí se k rakouským hranicím. Nejcennějšími biotopy Pálavy jsou drnov…
Dolní Věstonice leží na Jižní Moravě, severně od města Mikulov. Městečko je známé díky archeologickému nálezu sošky Věstonická Venuše. Dolní Věstonice se rozkládají na úpatí Pavlovských vrchů a na břehu soustavy…
Jeskyně Na Turoldu leží v přírodní rezervaci vrch Turold na okraji města Mikulova a spolu s jeskyní Liščí díra tvoří 2,5 km dlouhý labyrint chodeb. Na rozdíl od ostatních zpřístupněných jeskyní vznikla na zlomec…
Mikulov leží na Jižní Moravě, západním směrem od města Břeclav, v těsném sousedství státní hranice s Rakouskem. Město je střediskem moravské vinařské oblasti.…
Jedná se bezpochyby o nejznámější a nejnavštěvovanější park České republiky (prameny uvádějí kolem jednoho milionu návštěvníků ročně). Hovoří se o něm jenom v superlativech a bývá nazý…
Zámek Lednice je národní kulturní památkou a byl také zapsán do Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Zámek stojí na pravém břehu řeky Dyje, uprostřed romantické KRAJINY. Zámek se nachází na B…
Lednicko-Valtický areál byl zapsán do seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Pokud byste chtěli projít celý park, který je opravdovou…