Doubice

více o Doubice

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Doubice
Články redakce vybrat: vše / nic

Pohodový víkend v Doubici

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Po roce jsme opět vyjeli celá rodina na víkend do penzionu v Doubici. který se nachází na území samozvaného „Doubického království" v neporušené přírodě na rozhraní tří chráněných oblastí, a to Lužických hor, Labských pískovců a Np České Švýcarsko.

Po loňské zkušenosti jsme si vybrali právě penzion Stará hospoda v Doubici a byli jsme příjemně překvapeni dalším rozšířením a vylepšením vybavení okolí penzionu. Zejména vnučka byla nadšena z dalších houpaček, prolézaček, vyřezaných pohádkových bytostí a dalších atrakcí. A tak jsme většinu času trávili u penzionu. Výborná jídla, nádherné počasí a venkovní atrakce přilákaly mnoho motoristů, cyklistů a pěších turistů. Tak zde bylo rušno celý den.

V okolí je mnoho turistických cílů. Zvolili jsme dvě krátké vycházky. Autem jsme vyjeli směrem na Rybniště a po 2 km jsme zaparkovali u lesní cesty, která odbočuje ze silnice doleva po svahu Širokého vrchu. Pohodlná cesta vede smíšeným lesem k Mnišské kapličce /též Farská kaplička/, kde se připojuje červená TZ z Rybniště, okolo studánky ke Kočičí skále. Zde je odbočka na vyhlídku Hraběnčin skok na Širokém vrchu. Z vyhlídky, obnovené v roce 1997, je pěkný výhled k západu na zvlněnou lesnatou krajinu Českosaského Švýcarska a na Doubici. U lesních cest na svazích kopce je rozmístěno několik laviček.

Další den jsme udělali vycházku na vyhlídku na vrchu Spravedlnost. Z Doubice od rybníka jsme se dáli doleva po žluté značce po silničce vzhůru až k zalesněnému čedičovému vrchu (533 m). Na jeho vrcholku i úbočí jsou čedičová skaliska se sloupcovitou odlučností. Asi v polovině cesty na vrchol narazíme na seskupení velkých kamenů, kde kdysi stála šibenice. Kopec byl kdysi místem výkonu hrdelního práva města Chřibské. Již v roce 1886 byla vybudována stezka, vedoucí na skalnatý vrchol, spadající k jihu strmým, asi 40 m vysokým srázem. Vrcholová plošina byla opatřena železným zábradlím a byl z ní pěkný výhled do okolí. V současné době zarůstá lesem a umožňuje výhled pouze k jihu přes Chřibskou na hřeben Lužických hor.

Ubytováni jsme byli v penzionu Stará hospoda, kde je též výborná a vyhlášená kuchyně

Penzion a hlavně jeho atrakce jsou ideálním místem pro rodiny s dětmi. Krásná příroda, velká možnost vycházek do Np České Švýcarsko

Cena ubytování 450,- Kč včetně snídaně

Otevřeno každý den od 10 hodin

Poslední aktualizace: 30.9.2009
Autor: Hribal

Doubice

Příspěvky v okolí Pohodový víkend v Doubici

Klasicistní kostel Nanebevzetí Panny Marie se nachází na malé vyvýšenině přímo uprostřed obce Doubice. Byl vystavěn v letech 1811 až 1814. V 60. letech 20. století došlo vlivem špatné údržby k částečnému zřícení věže. I bez povolení státních orgánů však již v roce 1975 započal krásnolipský kněz páter Alexej Baláž s opravou.
Dalším typem na výlet po krásné přírodě Českého Švýcarska a Labských pískovců může být právě tento. Doubice – Kyjov – Krásný Buk – Krásná Lípa. Nabídne i Hipo stezku. Vydáme se Doprava od Staré hospody v …
Vyhlídka nad Doubicemi ve výšce 533m. Na západní straně bylo dříve popraviště. .....................................................................................................................
Restaurace Stará hospoda a její těsné okolí,je galerii pod širým nebem.Jsou zde vystaveny dřevěné sochy pohádkových postav a dalších roztodivných postav.Nad vším bdí socha Klementa Gottwalda.Je zde také dětské hři…
Kousek od Národního Parku České švýcarsko je malá vesnice jménem Doubice v ní leží hospůdka která se jmenuje Stará Hospoda. Zajímavé je okolí hospůdky, vyřezávané dřevěné sochy a různé prolejzačky pro děti. Doporučuji pro rodiny s dětmi a to nemluvim o jídle, které doporučuji.
Cestujete-li se svými dětmi do oblasti Lužických hor v blízkosti Chřibské a chcete se najíst a dopočinout si nelitujte malé zajížďky do obce Doubice.Najdete zde hezkou restauraci Starou hospodu,kde se nejen dobře …
Někdy se hodí mít připravené náhradní trasy. Ten den jsme původně chtěli vyrazit na další vyhlídkové kopce Lužických hor, podle původní předpovědi mělo být hezky a i teploty tak akorát. Jenž…
Výlet nádhernou krajinou Českého Švýcarska na nejkrásnější skály a vyhlídky nad kaňonem říčky Křinice, do romantického Kyjovského údolí a do zaniklé obce Zadní Doubice.   Od Staré hospody v Doubici jdeme po silnici okolo přehrady do malebné vesničky Kyjov. U bývalé školy odbočujeme na místní žluté značení, které vede úzkým průchodem mezi ploty, okolo starého…
Ubytování, adresa: Doubice 174Telefon: +420603146703, e-mail: fabrika@doubice.czKapacita: 31 místMožnost ubytování na jednu noc, Nabídka energeticky vydatných snídaní s minimem tuků,…
Při cestování po Českosaském Švýcarsku doporučuji se také zastavit v menší vesničce Doubice, která leží mezi Kyjovem a Chřibskou. Vesnička leží v lukách…
Rekreační obec ležící uprostřed rozsáhlých lesů na rozhraní Lužických hor a Českého Švýcarska asi 2.5 km severně od Chřibské. Obec sestává ze dvou částí, navzájem propojených rozptýlenou zástavbou s…
Informační středisko Saula se nachází v „domečku“ při silnici v lokalitě U Sloupu. Poskytuje zejména turistické informace o Národním parku České Švýcarsko a okolí. V IC je k získání Turistická známka č. 726 - Doln…
Kyjovský hrad je ve srovnání s ostatními hrádky v okolí nezvykle velký a jeho účel není dodnes jasný. Archeologický průzkum, provedený v 80. letech 20. století naznačil, že se jedná spíše o staré sídliště, které…
Kyjovské údolí se nalézá vedle obce Kyjov poblíž města Krásná Lípa v okrese Děčín. Nejlepší způsob, jak se do Kyjova autem dostat je přes Nový Bor, Jiřetín pod Jedlovou, Rybniště a Doubice do Kyjova. Zde na parkov…
Na Tokání - kotlinka v hlubokých lesích mezi skalami nedaleko Rynartic, v srdci národního parku České Švýcarsko, obývaná už od středověku, dostala název od kdysi zde tokajících tetřevů. Od starých časů zde stáva…
Rozhlednu Vlčí hora nalezneme v obci Vlčí hora ve Šluknovském výběžku v krasné přírodě CHKO Labské pískovce. Rozhledna stojí na čedičovém zalesněném vrchu. Zajímavostí je,že čedič obsahuje i magnetovec, který odchyluje střelku kompasu až o 40 stupňů.  K prosklenému hornímu výhledu vystoupáte 64 schodů. Z rozhledny se nabízí výhled na České švýcarsko, Saské švýcarsko,…
Rudolfův kámen (též Ostroh,dříve Vysoký kámen) je vyhlídková skála asi 2 km jihozápadně od Tokáně,na jejímž vrcholu je podobně jako na Mariině skále postaven dřevěný altán.Původně vyhlídka…
Jetřichovické skály jsou pískovcové skalní útvary zvedající se severním směrem od obce Jetřichovice, kterou najdeme severním směrem od města Česká Kamenice. Jetřichovické stěny jsou v jižní části Národního parku…
Na kopci nad Jetřichovicemi, pískovcová skála vyčnívající nad les, přístupná po vytesaných schodech a žebřících. Na vrcholu je dřevěný přístřešek. Je zde pěkný rozhled. …
Obec a rekreační místo v krásné pískovcové krajině, severozápadně od České Kamenice. Připomínána je koncem 14. století jako majetek hradu Sokolí. V roce 1778 byla zničena Prusy. Původně …
Dolský mlýn u Jetřichovic,je dnes již ruina mlýna,v němž se natáčela Pyšná pricezna.I přes značnnou zchátralost,má svů tajemný půvab.Nyní se dokonce jedná o tom,zda bude zařazen do seznamu památek UNESCO.Dostanete…
Zbytky skalního hradu Šaunštejn, nazývaného také Loupežnický hrad, stojí na mohutném pískovcovém bloku v Jetřichovických stěnách nedaleko Vysoké Lípy na Děčínsku v Ústeckém kraji. Vrcholo…
Mohutná znělcová kupa Jedlová (774 m) je po Luži a Pěnkavčím vrchu třetí nejvyšší horou Lužických hor. Pojmenována byla podle mohutných Jedlových lesů, které ji pokrývaly ještě v roce 1890, kdy byly po…
Pravčická brána je největší přirozená skalní brána na našem kontinentu, národní přírodní památka. Je považována za nejkrásnější přírodní útvar Českého Švýcarska a tvoří symbol celé oblasti. Její rozměry jsou ú…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu republiky, a to do CHKO České Švýcarsko, přesněji do Hřenska, kde se nachází lákadlo této oblasti, a to soutěsky vedoucí až k Pravčické bráně.   Jak jsem již nakousnul bude naším cílem právě Pravčická brána, která je vyvrcholením…
Čedičový vrch výrazně vystupující z náhorní plošiny u Práchně na východním okraji Kamenického Šenova je nejznámější geologickou rezervací u nás. Již v 18. století zde byl v činnosti lom, v němž byla postupnou tě…
Hřensko - soutěsky. Českosaské Švýcarsko je pojem, který turisté dobře znají. My dnes – obrazně řečeno - míříme přímo do jeho srdce - do soutěsek na malebné říčce Kamenici. Bohužel ještě předtím, než se ponoříme do stínu strmých srázů a začneme postupovat proti proudu Kamenice, musíme začít počítat. Parkovné za osobní auto na dobu delší než 3 hodiny – 120,- Kč! Bum!…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice, poslední ze tří soutěsek na dolním toku řeky, VJV od Hřenska. Jeho stěny tvoří strmé, často kolmé skalní stěny, vystupující nad úroveň hladiny do…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km jihovýchodně od Nového Boru. Má asi 700 obyvatel a díky zajímavým památkám i malebnému okolí je vyhledávaným letoviskem. Dříve k ní patřila také jihozápadně ležící osada Janov, která je dnes součástí Nového Boru. Krajinu v širokém okolí kdysi…