Loučná nad Desnou
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Loučná nad Desnou

Pět dnů v Jeseníkách - Kouty nad Desnou

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Putování (více dnů) Za kulturou Za sportem Do přírody Na hory Na kole

Vlakové nádraží v Koutech  nad Desnou
Vlakové nádraží v Koutech nad Desnou  •  Fotografie (79)  • Foto: JENNY-JANA

Konečně nastal den D - začíná nám pěti denní dovolená v Jeseníkách. V sobotu ráno odjíždíme ve 4. 30 MHD do města a v 5. 10 nás už unáší zlínský expres směrem na Otrokovice, Hulín, Přerov, Oloumouc. V Oloumouci přestupujeme na osobák, pak až v Šumperku, odtud pokračujeme vlakem soukromé dopravy až do Koutů nad Desnou. Kolem 8. 30 jsme na místě.

Hotel POD SEDLEM , kde jsme po několika letech opět ubytováni je asi 100 metrů od vlakového nádraží. Přivítali jsme se s majiteli a ubytovali nás v pokoji v prvním patře. WC, sprchy, televize jsou na chodbě na patře, restaurace v přízemí, na zahradě je možnost posezení u ohniště, všude kolem klid s bublající Desnou. Po kávě a vybalení věcí se vydáváme na první výlet do Loučné a Velkých Losin. Jedeme tam autobusem.

V Loučné od zastávky autobusu procházíme obcí k zámku a anglickému parku, který ho obklopuje. Při naší minulé návštěvě byl zámek vidět zvenčí, dnes je ukryt pod lešeními a na střeše se ve velkém vedru potí řemeslníci, tak snad bude konečně opraven, aby mohl být ozdobou Jeseníků. Zámek ze 17. století kdysi vlastnili pánové ze Žerotína, potom hrabě Miltrovský, bratři Kleinové, po 1945 byl majetkem státu.

Procházíme zámeckým parkem s rozlohou 12,20 ha, kromě mnoha zajímavých stromů jsme zde viděli lípu s obvodem kmene kolem 550 cm, také je zde zajímavá borovice limba, liliovník tulipánokvětý. Uprostřed parku procházíme kolem rybníku s replikou sochy Neptuna, pak kolem vodopádu, kolem rybníku zpět do obce.

Obcí pak dojdeme kousek nad zámek asi půl km, kde na kopečku stojí areál Kociánova rybníku s rybářskou baštou. Kolem areálu i uvnitř jsou vyřezávané pohádkové bytosti - čert, vodník, vyřezávané sochy, okolo břehů lavičky tvaru ryby. Na březích sedí návštěvníci, kteří si zde chtějí ulovit něco k snědku a jiní zase odpočívají ve zdejší restaurací a pochutnávají si na místních specialitách. Je zde i bufet se zmrzlinou. Celý areál stráží venku na sloupě čarodějnice na koštěti. I my zde chvíli odpočíváme a chladíme se velkou míchanou zmrzlinou.

Potom se vydáváme obcí dolů kolem zámku k zastávce pod zámkem na autobus. Vystupujeme na zastávce v Rapotíně a v místní hospodě odpočíváme u piva nealka, vedro dosahuje přes 35 stupňů. Odtud jdeme 0.5 km po silnici k zámeckému parku v Losinách. Procházíme ho kolem rybníka k zámku, interiéry jsme viděli při naší minulé návštěvě. Potom jdeme přes alej před zámkem až do města Velké Losiny. Okolo historické budovy Ruční papírny Velké Losiny přicházíme k centru.

U parku opět posedíme u kofoly v bufetu, pak procházíme parkem a lázničkami, nakoukneme také k termálnímu bazénu - je tu přeplněno. Čas se krátí, takže parkem se vracíme zpět, zastavíme se ještě v obchůdku s potavinami doplnit zásoby na další den a ulicí asi 5 minut odtud dojdeme k vlakovému nádraží. Jede nám vlak zpět do Koutů.

Po příjezdu si v našem Hotelu Pod sedlem dáme večeři - Franta si pochutnává na kapse s masem a tvarůžkem v bramboráku s oblohou a já mám přírodní řízek se žampiony s oblohou a brambory.

Ze Zlína jsme před horkým létem utekli na dovolenou do hor, ale jak to vypadá letos se člověk asi neschová nikde, i zde odpoledně teploty dosahují čtyřicítek, ve stínu je 35 stupňů. Z Koutů nad Desnou se dá po celý rok podnikat putování krásnými místy Jeseníků . Mají zde i nový lanový areál, pro děti koutský pohádkový les.

Zámecký park v Loučné je volně přístupný, patří do kategorie přírodně krajinářských parků. Zámek je i s částí parku v rekonstrukci. Nachází se na začátku obce Loučné na Desnou směrem ze Šumperka do Jeseníků po levé straně silnice. Z Koutů je možnost spousta výletu značenými stezkami, cyklotrasami, tak jako v létě turisté a milovníci přírody si užívají krásné místa i v zimě na běžkách, či sjezdovkách si jistě každý milovník lyžování užije sníh.

Poslední aktualizace: 08.08.2013
Autor příspěvku: JENNY-JANA
Pět dnů v Jeseníkách - Kouty nad Desnou - Služby, informace
Pět dnů v Jeseníkách - Kouty nad Desnou na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Pět dnů v Jeseníkách - Kouty nad Desnou

Na poslední den našeho výletu do Jeseníků jsme si nechali návštěvu PVE Dlouhé stráně. Na ráno jsme měli rezervovanou prohlídku elektrárny. A protože se nám to moc líbilo, rozhodli jsme se, že si odpoledne vyjedeme…
Vodní cesta je jednou z možných výstupových tras pro běžkaře z Koutů na Červenohorské sedlo (samozřejmě i sjezdových). Jako jedna z mála tras v Jeseníkách je vyznačena speciální značkou Kčt…
Od zimní sezony 2010-2011 v Koutech nad Desnou v Jeseníkách zahájí provoz nový areál pro lyžaře. Půjde o jedinou a první šestisedačkovou lanovku na Moravě. K tomu přibudou ještě dvě dvoukilometrové sjezdovky, kter…
Nové lyžařské středisko - SKI AREÁL, stojící  nad Divokou Desnou u Kouteckého lesa najdete v Jeseníkách - v obci Kouty nad Desnou. Túry na lyžích, či pěšky odtud možno pořádat po celý ro…
  Na křižovatce v Koutech blízko soutoku Divoké a Hučivé Desné najdeme u bývalé školy (dnes penzion Pasťák) zajímavou boží muku. K 1.6. 1683 ji nechal postavit žerotínský lesník Chr…
   Pro všechny milovníky Jeseníků mám tip na levné ubytování v Koutech nad Desnou. Hotel Pod Sedlem od té doby, co zde stojí, jistě už něco pamatuje, ale stále ještě nabízí ubytování pro 33 lidí a to ve …
Kouty nad Desnou se nachází v chráněné krajinné oblasti Jeseníky a jsou součástí obce Loučná nad Desnou v okrese Šumperk. Je zde největší skiareál na Moravě s první šestisedačkovou lanovkou v Česku. http://www.kouty.cz/kouty-zimni-dovolena-jeseniky
Jedno z největších lyžařských středisek Jeseníků, 1013 m.n.m. Sedlo "půlí" hlavní hřebenovku mezi Pradědem a Šerákem.
Významné místo na hřebenové trase Hrubého Jeseníku. Sedlo odděluje Pradědskou a Keprnickou hornatinu. Již v 19. století tady stál zájezdní hostinec, který nejdříve sloužil formanům a po…
Jedeme za jedním ze sedmi největších divů ČR - přečerpávací vodní elektrárna, ale uvidíme také krásné výhledy do údolí i na hory. Jedeme autem do Koutů nad Desnou, kde máme…
Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně. Instalovaný výkon elektrárny je 650 MW. Horní nádrž je spojena s dolní nádrží (800 m.n.m.) dvěma tunely o průměru 3m. V době největších povodní zadržela přehrada 2 0…
Jedeme se podívat na unikátní komplex přečerpávací vodní elektrárny v samém srdci Jeseníků. Od horní nádrže se otevírají nádherné kruhové vyhledy na celé Jeseníky. Jedeme autem nebo na kole do obce Kouty nad Desn…
K vyhlídce na Praděd, Červenohorské sedlo a Dlouhé Stráně se dostaneme po červené značce ve směru z Červenohorského sedla na Keprník. K vyhlídce je to z Červenohorského sedla cca 1 km stále mírně vzhůru. V místě j…
   O tomto gigantickém vodním díle už byly popsány stohy papíru. V anketě o 7 DIVŮ ČESKA dokonce "zabodovalo" natolik, že při závěrečném hlasování čtenářů obsadilo pomyslný 1.stupeň a nechalo daleko za s…
Vřesová studánka (1313 m.n.m) se nachází 3,5 km SZ od Červenohorského sedla pod značenou trasou. Podle pověsti objevil Vřesovou studánku lovec, který v těchto místech pronásledoval…
Na nejfrekventovanější části hlavní hřebenové trasy Jeseníků, mezi Červenohorským sedlem a nejvyšší horou Moravy - Pradědem, leží na svahu Malého Děda v nadmořské výšce 1304 m.n.m jeden z…
Rozlehlá Národní přírodní rezervace je s rozlohou 1170 ha druhou největší rezervací CHKO Jeseníky Leží v nadmořské výšce v rozmezí 850 - 1422,8m. Chrání subalpínské hole, významné porosty horských klimaxových sm…
Cílem našeho výšlapu a cílem nádherných výhledů je jeden z dominantních vrcholů Jeseníků - Keprník, 1422 m. Jdeme na celkem lehkou pěší tůru z Červenohorského sedla na Keprník. U hotelu v Červe…
Jedeme do Velkých Losin podívat se na ruční výrobu papíru. Jedema vlakem do Šumperka  a dále vlakem  do Velkých Losin . Velké Losiny leží severně od Šumperka. První papírny vybudoval Jan  mladší ze Žerotína v lete…
Nejvyšší hora Moravy v masivu Hrubého Jeseníku, nadmořská výška 1491 metrů.
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší turistiku, sjezdové a běžecké lyžovaní. Z vrcholu je výhled na Rychlebské hory, kralický sněžník a další. Výstup na vrchol je velmi jednoduchý, vede na něj asfaltová cesta. Výstup můžete zahájit např. na Ovčárně, kde vás doveze autobus, a nebo na Hvězdě u Karlovy Studánky, pokud…
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky. My jsme parkovali na placeném parkovišti za 70 Kč (rok 2009),které bylo 27.9.2009 den před stát.svátkem totálně narvané a…
Praděd (1491,3m n.m.) je pátá nejvyšší hora České republiky a zároveň nejvyšší hora Moravy a tím pádem i Jeseníků. Rozkládá se  na staré zemské hranici Moravy a Slezska. Je zde jedno z nejchladnějších podnebí v republice  s průměrnou roční teplotou kolem 1°C. Na severním úbočí hory mužete spatřit skalní útvar tzv. mrazivých srubů pojmenovaný Tabulové skály. Na…
Velké Losiny jsou podhorskou rekreační a lázeňskou obcí a najdeme ji severním směrem od města Šumperku. Obec je známá nejenom díky lázním, ale také díky zdejšímu zámku, ve kterém probíhaly č…
Bílá Opava je říčka pramenící pod vrcholkem Praděd a tvoří přítok Střední Opavy. Tok říčky a její okolí je součástí přírodní rezervace Praděd. Mezi Ovčárnou a Karlovou Studánkou vytvořila říčka ve skalním podloží …
Karlova Studánka leží severozápadním směrem od města Bruntál a tvoří vstupní bránu na vrchol Praděd ( 1492 m.n.m.), který se zvedá západním směrem nad obcí a je nejvýše položeným místem pohoří Jeseník. Karlova Studánka je jednak vyhledávanou rekreační oblastí a jednak světoznámými lázněmi, a to především pro léčbu dýchacího ústrojí. Obcí protéká říčka Bílá Opava. Karlova Studánka je nejvýše položenou obcí bruntálského re…
Středně naročný výstup podél Bílé Opavy zahájíme a ukončíme v Karlově Studánce. Na jaře bývají vodopády po jarním tání nejkrásnější, ale cesta může být mokrá a na vrcholku trasy, U Barborky, může být i sníh. V lét…
Jeskyně na Pomezí je vyhledávaným turistickým cílem lázeňské oblasti Jeseník. Jeskyni najdeme severozápadním směrem od města Jeseník a v chráněné krajinné oblasti Jeseníky. Jeskyně je…
Velké a malé Mechové jezírko jsou rašelinná jezírka v SPR Rejvíz - 1,2 km jz. od vsi Rejvízu. Jsou centrem velkého vrchovištního rašeliniště v povodí Černé Opavy. Plocha velkého jezírka je 1 692 m2, hloubka 2-3 …
Rešovské vodopády je národní přírodní památka a najdeme ji západním směrem od obce Rešov a na toku říčky Huntavy. Přírodní památka je součástí přírodního parku Sovinecko. Severovýchodním…