Košický kraj

Cestování na Slovensko 2022

Hlavním městem Košického kraje je město Košice, které je centrem obchodu, řemesel, kultury a vzdělanosti celého regionu. Tento kraj, ležící na jihovýchodě Slovenska, je jedním z osmi krajů, které se nachází na slovenském území. Na jihu ho ohraničuje slovensko-maďarská státní hranice a na východě slovensko-ukrajinská.

Turistika Košický kraj
Oblíbená místa a aktivity Doporučujeme
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Památky a muzea Ubytování Slovensko
Turistické cíle / Mapa Slovenska Suchá Belá / Slovenský ráj Zemplínská šírava

Jaskyňa Domica

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Jaskyňa Dominica,ktorá sa nachádza v Slovenskom Krase.Dá sa sem dostať autom z obce Dlha Ves alebo Kečovo.

Jaskyňa,ktorá je klenotom Slovenského Krasu.Je výnimočná v mnohých ohľadoch.Spolu z jaskyňou Baradla,ktorá sa nachádza na území Maďarska tvorí jednotný genetický celok.V jaskyni unikátnym formám sintrovej výzdoby dominujú pramienkové kvaple a pagodové stalagmity.V roku 1995 bola zapísaná do zoznamu svetového dedičstva UNESCO a od roku 2001 je zapísaná v zozname Ramsarských mokradí.Jaskyňa Domica je najvýznamnejšia biospeleologická lokalita na Slovensku.V dávnych časoch slúžila jaskyňa pre našich predkov ako svätyňa,a preto je označovaná aj ako Jaskyňa pračloveka.

Dobre sa dá najesť v Rožňave a občerstvenie nájdete aj v Plešivci.V okolí je mnoho chát na ubytovanie.

Najviac sa nám páčila plavba na člne v jaskyni,ktorá je súčasťou prehliadky.

Ceny sú 6 eur dospelí a 3 eura deti.Minimálny počet ľudí na prehliadku je 4.V pondelok je jaskyňa zatvorená.

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 27.2.2010
Autor: Barty74

Kečovo

Příspěvky z okolí Jaskyňa Domica

Jeskyně Domica - Aggtelek
Nedaleko Rožňavy je možné navštívit jeskynní systém Domica - Aggtelek, který se rozkládá na hranicích Slovenska a Maďarska, přičemž větší část se nachází na maďarském území. Tam je možné absolvovat 7 možných tras …
To snad Kleofáš nemyslí vážně! A jak se na mě ještě blbě tlemí! Pode mnou osmdesát metrů volného prostoru Bezodně ladnice, propasti, že z ní jde hrůza jen od pohledu, lano na první pohled slabé a krát…
Třípanský kámen – starý hraniční kámen, na kterém jsou znaky majitelů přilehlých panství – Sohlandu, Lipové a Wehrsdorfu z r. 1750. Trojhranný pískovcový sloupek označuje místo, kde se stýkaly hranice tří panství: na straně jižní je znak hrabat ze Salm-Reifferscheidu vlastníků Lipové, na straně severovýchodní je znak p…
Jeskynní propast na Silické planině Slovenského krasu 1,5 km jihozápadně od obce Silica. Vznikla propadnutím stropu většího jeskynního dómu, čímž vznikla propast 50m dlouhá, 30 m široká a 15 m hluboká, jejíž otv…
Tuto Národní přírodní památku najdete na západním úpatí Silické planiny ve Slovenskom krase, v kaňonu Slané mezi Rožňavou a Plešivcem, leží v Chráněné krajinné oblasti Biosférické rezervace Slovenský kras. Skutečná délka jeskyně je 1525 m…
Národní přírodní památka nacházející se na jihozápadním okraji Silické planiny ve Slovenském krasu v národní přírodní rezervaci Domické škrapy na území Chráněné krajinné oblasti Slovenský kras. Dle Vašeho časového plánu si můžete …
Lokalita nacházející se na JV Slovenska a v některých místech hranicí s Maďarskem. Východiskem do Slovenského krasu může být město Plešivec. Krajina je mírně zvlněná, bez prudkých stoupání a…
Jedna z nejkrásnějších planin Slovenského krasu. Dostat se nahoru i dolu vyžauje několikakilometrové stoupání (či klesání). Na vrcholu se prostírá lesostepní krasová planina plná lesíků, luk a Jalovcových strání…
V blízkosti obce Krásnohorská Dlhá Lúka se nachází Krásnohorská jeskyně. Objevena byla r. 1964 a její dominantou je 32,6 m vysoký stalagnit, který je největší na světě. Prohlídkový ok…
Turisticky zpřístupněná jeskyně se nachází na severním úpatí Silické planiny 1 km jihovýchodně od Krásnohorské Dlhé Lúky. Asi půlkilometrová prohlídková trasa vede do Síně obrů, kde se nachází téměř 33 metrů vysok…
Středa 26. 7. 2023 Na velkém parkovišti vodní nádrže Môťová se spalo tak dobře, že se budíme až před devátou. Možná i proto, že teplota v autě konečně klesla na necelých 18 stupňů. Aspoň…
Cielom nášho týždenného putovania po slovenských horách bolo pohorie Slovenský kras a Volovské vrchy, ktoré sú súčasťou Slovenského Rudohoria. Keď sme v piatok 19. 07. krátko pred polnocou nasadali do rýchliku P…
Východoslovenská Gotická cesta se pomalu ale jistě stává (ne)skutečným fenoménem. V době, kdy všichni jezdí obdivovat památky do celého světa, se tady nabízí možnost vidět malé gotické pokla…
Štítnik se nachází v okrese Rožňava a žije tady asi 1.500 obyvatel. Zdejší dominantou, kterou se obec může plným právem pyšnit, je pozoruhodný trojlodní gotický kostel s nádhernou – a nezvykle bohatou - freskovou výzdobou, díky níž se kostel stal v roce 1970 slovenskou národní památkou. Vzhledem k tomu, že jsme zde na Gemeru i tzv. gotické cestě, nemůže být pro zasvěcené tat…
Jeden z gemerských středověkých kostelů s cennou freskovou výzdobou najdeme v malé obci Ochtiná (550 obyvatel), nacházející se v okrese Rožňava. Kostel vznikl někdy na přelomu 13. a 14.…
Zámeček Betliar (Betliarsky kaštiel) se nachází ve Slovenském krasu nedaleko města Rožňava. Je obklopen nádherným parkem se spoustou zajímavých stavbiček a složitým vodním systémem o…
Roštárský raně - gotický jednolodní kostelík s kvadratickým presbytářem, představenou západní věží a přistavěnou sakristií patří do skupiny pozoruhodných gemerských středověkých kostelů. Předpokládá se, že byl pos…
Neskutečně půvabný a chvílemi až magicky působící kostelík Všech svatých najdeme na návrší v malé obci Henckovce (něco málo přes 400 obyvatel), která je součástí historického regionu Gemer.…
Někdejší kostel sv. Bartoloměje vznikl v opevneném areálu uprostřed malé obce Koceľovce (dnes necelých 250 obyvatel) někdy v I. čtvrtině 14. století. Jedná se o jednolodní gotický kostelík…
První písemná zmínka o hradu pochází z poloviny 13. století. Hrad byl vybudován v několika obdobích. Nejstarší část byla gotická, zachovala se hradní věž na severní straně, která je p…
Z Košíc sa môžme vybrať autom alebo aj autobusom  Ideme do malých klimatických kúpeľov, ktoré ležia na južnej strane Slovenského rudohoria a sú známe hlavne ako liečebňa pre deti…
Při mé druhé výpravě na jednu z nejvýraznějších dominant v okolí města Tisovec, horu Tŕstie (1121 m.n.m. ) jsem ze začátku měl obavy, jak se vyrovnám s vedrem, které vládlo už několik dní, později se ale ukázalo, …
Muránská planina, krásná to krajina, krajina, v které se dá objevovat tolik zajímavého, až by to byl hřích, nenavštívit ji, když už ta možnost je. Dovolil jsem začít tento cestopis takovou malou ódou na krásu nár…
Hrad vznikl v druhé polovině 13. století jako královský strážní hrad při cestě do Horehroní. Byl vystavěn rodem Bebekovců na skalnatém brale zvaném Cikánka. Další výstavba probíhala za skalní roklinou na SV a SZ. …
Muránská planina má charakter náhorní pahorkatiny s krasovými prvky. Je součástí spišsko- gemerského krasu. Okraj planiny tvoří prudklé 200-600 m srázy. Nejvyšší vrchol je Klak (1409 m.n.m.) V o…
Po dlouhém zvážením jsem se rozhodl strávit dovolenou v Nízkých Tatrách - tož se tedy stalo. Plán cesty byl přejít je po červené od Šumiac až na Kozí chrbát a sejít do Donoval -…
Mohutná a dlouhá roklina na západním okraji planiny Glax. Je ukončena romantickou Róthovou roklí, která byla pojmenována po jednom z průkopníků turistiky ve Slovenském ráji. Oba břehy rokliny vytvářejí skalní sráz…
Na Kraľovej hoľi stojí strom zelený. Vrch má naklonený  do Slovenskej zemi. Nemohl jsem si odpustit nezačít s prvními větami národní Slovenské písně Na Kraľovej Hoľi. Tato píseň se mi v hlavě motala už od doby, kd…
Přibližně 16 km dlouhý úsek horního toku řeky Hornád. Jsou zde kaňonovitá údolí, břehy spadají z bočních hřbenů a vchů místy s více než 300 metrovým výškových rozdílem. Díky své turistické historii má Přelom Hor…
Jedna z nejhezčích roklin Slovenského ráje. Voda ní protékající pramení na severním okraji planiny Glac. Její tok odděluje od sebe masiv Ptačího hrbu a Rumanové. Do Velké Bílé vody ústí přímo ve středisku Podlesok. Historie turistického objevování Suché Bílé začíná roku 1900, kdy se skupina pod vedením prof. M. Rotha dostala až k Misovým vodopádům. R. 1908 byl vyznačkován a…