Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Pnětluky

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Pravda není daleko
Pravda není daleko  •  Fotografie (6)  • Foto: vopatik

Spíše by se měl článek jmenovat hledání hradu Pravda. Jeli jsme autem z Loun do Rakovníka a v infu. v Lounech jsme se dozvěděli o zřícenině hradu Pravda.

Hrad, ze kterého už zbyli pouze obvodové zdi se nachází mezi obcemi Pnětluky, Domoušice a Solopysky. Po projetí Pnětluk je možno odbočit na nepříliš kvalitní silničku do Solopysk. asi po 200 metrech přetíná silnici červená turistická značka. Je zde možno zastavit a dál je nutné už jít pěšky. Ke hradu je to už pouze 1 km, stále do kopce.

Cestou jsme se nikde nestavěli na jídlo. Svačinářka nás vybavila svačinami. Přesto doporučuji, vemte s sebou buřty, popřípadě oheň. Na nádvoří je několik ohnišť.

Výlet se uskutečnil poslední říjnovou sobotu a to byla celá krajina zahalena mlhou. Díky tomu byla zřícenina ještě tajemnější. A ten klííííd..............

Výlet je možno spojit s návštěvou nedalekého hradu Džbán, popřípadě tajemných Kounovských řad. Informace o Džbánu i Kounovských řadách j možno získat v Infocentru Podžbánsko v Krupé, o hradu Pravda se píše u nádraží v Domoušicích. Vstup na oba hrady i Konovské řady je volný

Poslední aktualizace: 1.11.2011
Autor příspěvku: vopatik
Hledání Pravdy</strong> mapa
mapa Hledání Pravdy

Příspěvky v okolí Hledání Pravdy

První, co mě napadlo, když jsem se začal zajímat o hrad Pravdu, byla otázka, jak „ ke svému názvu přišel“. Hledaná odpověď se zúžila na skutečnost, že se to prostě neví. O to více bylo…
Zříceninu gotického hradu Pravda najdeme na zalesněném ostrohu mezi obcemi Domoušice a Pnětluky na Lounsku v Ústeckém kraji. Z hradu se zachovala téměř celá obvodová hradba, zdivo paláce a vstupní brány.
Zřícenina hradu Pravda z 14stol. nacházející se na zalesněném vrchu mezi obcemi Domoušice a Pnětluky na Lounsku v Ústeckém kraji. Do současnosti je zachována skoro celá obvodová hradba včetně vstupní brány.
  Zřícenina hradu Pravda se nachází na zalesněném ostrohu nad obcí Pnětluky. Je to v oblasti přírodního parku Džbán. K zřícenině vedou z okolních vesnic značené turistické cesty.Hrad…
Obec Domoušice se nachází v okrese Louny, kraj Ústecký. Ke dni 28.8.2006 zde žilo 645 obyvatel. O vzniku samotné obce i jejího názvu existuje teorie, podle které ves vznikla vdobách panování krále Jana Lucemburského (v p…
Já jsem si pro tento výlet vybral jako výchozí i cílový bod železniční zastávku Mutějovice, která je na trase z Rakovníka do Loun. Kousek od nádraží, za silnicí, najdeme turistické rozcestí. Začíná zde okruž…
Záhadné kamenné linie z doby 700 let př.n.l., na náhorní plošině Roviny, v pohoří Džbán.
  Kamenné řady u Kounova objevil v roce 1934 mladý Kounovský učitel na vrchu Rovina. Do té doby nikdo nevěnoval řadám žádnou pozornost.Řady ukryté v lese jsou obrovské, rozkládají se…
Když přijíždíte do Kounova, který se nachází na hranicích lounského a rakovnického okresu, jistě uvidíte spoustu chmelnic, které jsou v této oblasti téměř na každém rohu. Místo, na které bychom Vás chtěli v&n…
Historie:Písemné prameny o hradu mlčí, ale téměř jistě se jedná o královský hrad vybudovaný na ochranu soutěsky Ve vratech, kterou procházela důležitá zemská cesta z Rakovnicka na sever Čech. Podle archeologů hrad…
Kounovské kamenné řady se nacházejí na náhorní plošině nad Kounovem. Lze je nalézt v mlází i vysokém lese.Jsou tvořeny čtrnácti řadami v délce 400 - 450 m.Celkem řady obsahují 2500…
Kamenné řady u Kounova, resp. u železničního nádraží Mutějovice, jsou jedinou památkou tohoto druhu ve střední a východní Evropě a již proto stojí za návštěvu. Dojedete k nim po karlovarské silnici, zhruba 45 km od Prahy sjedete na Mutějovice a dojedete na nádraží, kde zaparkujete auto. Pokud samozřejmě rovnou nejedete vlakem, který sem ovšem vzhledem k odlehlosti místa nejede nijak zvlášť často a navíc budete muset absolv…
Historický pivovar s expozicí pro návštěvníky a s prohlídkou současného provozu.
Zdaleka viditelný pozdně gotický hrad Nový hrad stojí na táhlém návrší u obce Jimlín na Lounsku v Ústeckém kraji. Hrad tvoří rozlehlý komplex kolem tří nádvoří. Hlavní dominantou areálu j…
Naše společná cesta začíná na Exitu 32 rychlostní silnice R6. Odtud směřujeme na Nové Strašecí, Ruda a Lužná. Po přibližně 4,5 km od konce obce Rudy se objeví odbočka Doprava, po které pojedeme a dostaneme se na k…
V obci Lužná u Rakovníka bylo v roce 1997 v bývalém lokomotivním depu vybudováno železniční muzeum Českých drah se zajímavou expozicí historických železničních vozidel. Tyto historické vozy jsou především z býva…
Římskokatolický Kostel sv. Mikuláše v Lounech, výjimečně zdařilé dílo ?vladislavské gotiky?, které dodnes oslovuje zástupy poutníků ale i uměnímilovných turistů, byl v roce 1994 prohlášen za národní kulturní pam…
Žatec leží v Západních Čechách, západním směrem od města Louny. Žatec je centrem chmelařské oblasti, v okolí města je založeno značné množství chmelnic. Město se rozkládá převážně na prav…
Louny leží v Severních Čechách, východním směrem od města Žatec. Město se rozkládá v údolí mezi Českým středohořím a Džbánem. Louny jsou jedním z center české chmelařské oblasti. Severním…
Rakovník leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od Kladna. Město se rozkládá u západního okraje chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a pod vrcholky kopců Rakovnické pahorkatiny. Východním směrem od města se rozprostírá les a západním směrem můžeme kromě lesů vidět ovocné sady a severozápadním směrem také rozlehlé plochy chmelnic. Nedaleko jihozápadního okraje města bylo vybudováno nevelké letiště. Nedaleko východního okraje města je vybudováno několik menších rybníků a Bar…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování Přemysla Otakara II. vznikl rozsáhlý, velkolepý královský hrad, jenž byl výrazně přestavěn Václavem IV. a později velkoryse dobudován Vladislavem Jagellonským. Křivoklát byl nekolikrát těžce poškozen požárem. Stal se obáva…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
Přední český královský hrad v hlubokých lesích dnešní CHKO Křivoklátsko.
Zámek Libochovice patří k nejvýznamnějším raně barokním památkám u nás. Zámek se nachází 6 kilometrů od Lovosic na Litoměřicku. Zámek lze navštívit každý den od dubna do října. Interiér z…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…
Vrchol Milešovka leží nad obcí Milešov, 10 km severozápadně od Lovosic. Je nejvyšší horou Českého středohoří a zároveň největrnější horou celé ČR. Z východu odděluje Milešovku od ostatníc…
Beroun leží jihozápadně od Prahy na soutoku řek Litavky a Berounky. Beroun se rozkládá na pomyslné hranici mezi Pražskou kotlinou a západními Čechami. Kolem Berouna prochází silniční tah dálnice D5 z Prahy do Pl…
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem ařímským císařem Karlem IV. jako místo pro uložení královských pokladů, především sbírek svatých relikvií a říšských korunovačních klenotů. V roce 1355 již Karel IV. pobýval na hradě, dohlížel na jeho dostavbu a na výzdobu interiérů, především hradních…