Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Brloh

BRLOŽSKÝ POTOK I.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Vánoce jsou konečně tady a dlouhé chvilky volna je potřeba všestraně využít.Počasí nastavilo konečně také zimní ráz a tak honem do přírody okouknout jaké změny nám připravila.

Dnes se vydáme z Mokošína po silnici Přelouč - Lipoltice, v Brlohu se napojíme na cyklotrasu 4130 a budeme ji po svých kopírovat kolem Brložského potoka až k Pelechovu,zde se od cyklostezky odkloníme a po bývalé formanské cestě se přes Tupesy do Mokošína vrátíme zpět .

Brložský potok nabízí nespočet hezkých míst ,kde je klid, spousta kouzelných skalních zákoutí a různých překvapení.

Takže, nad obzorem svítá, navléknem zimní doplňky a po syté snídani vyrážíme. Do Brloha je to co by kamenem dohodil zdržíme se jen na chvilku u Bíleho dvora, bývalé zemědělské usedlosti ,projdeme kolem hostince u Vavřince a po mírném stoupání z obce na Pelechov uhybáme na již zmiňovanou cyklostezku.

Dnes jsme bohužel hostinec u Vavřince nevyužili.V tuto ranní dobu je ještě uzavřen.

Jsme tu.Údolí Brložského potoka se nám otvírá u bývalého lomu.Zde odvazuju Richiimu obojek a nechávám mu volný prostor.Na to, že se zima ještě tolik nepředala je cesta celkem schůdná.Ve sněhu jsou vyšlapané cestičky což je dobré znamení, nejsme tu sami....Pomalu se loudáme kolem potoka a před obcí Pelechov uhýbáme do lesa na formanskou cestu k Tupesům .Mijíme Boží muka na rozcesti Brloh-Tupesy a přes jilník se vracíme na silnici Lipoltice Přelouč.

Hezký výšlap, až na ošlehané tváře mrazivým větrem ,ale o to nám doma více chutná oběd vonící na stole,tak dobrou chuť a příště zas někam......Smile

Pro návštěvníky ze vzdálenějších míst lze v Brlohu nechat auto na parkovišti před hostincem Vavřinec a po procházce Údolím Brložského potoka se vrátit stejnou trasou zpět....

Poslední aktualizace: 30.12.2014
Autor příspěvku: mokomido
BRLOŽSKÝ POTOK I. - Služby, informace
BRLOŽSKÝ POTOK I. na mapě

Příspěvky v okolí BRLOŽSKÝ POTOK I.

Údolí Brložského potoka je dostupné po celý rok pěšky nebo na horském kole.Údolí se vine kolem potoka a vytváří hezká zákoutí v lesnaté krajině.Romantická…
Na Brložském potoku ,silnici 32214 vedoucí ze Sovoluské Lhoty do Přelouče leží osada Pelechov.  Pelechov patřil původně k žehušickému panství, v roce 1707 byl připojena k Cholticku. Za první republiky měl vlastní samosprávu, tedy i svého starostu, poté se stal součástí Lipoltic. Osada je nedaleko rekreační oblasti Seník a zdejší krajina má čím rekreanty oslovit,o čemž jsem se sám přesvětčil. Jako v každé o…
Přelouč leží ve Východních Čechách, západním směrem od města Pardubice. Město se rozkládá na levém břehu Labe u východního okraje České tabule. V nedalekém okolí města se rozprostírají malebné lesy. V okolí města vytvořilo Labe několik mrtvých ramen. V Přelouči je na řece Labi přístaviště lodí, kterými se můžeme po Labi vydat do Pardubic. Severním směrem od Přelouče je u obce B…
Rozhledna Barborka Rozhledna Barborka se nachází asi 3 km severozápadně od Heřmanova Městce (okres Chrudim, Pardubický kraj) na okraji obce Horní Raškovice u Svinčan. Byla vybudována kou…
Jedeme na „neklasické turistické místo“, jedeme za klidem, pohodou, romantikou, jedeme za koníčky…. Historie chovu koní v Kladrubech nad Labem je staré několik staletí. V roce 1560, kdy Jaroslav z&n…
Zámek Žleby tvoří dominantu městečka Žleby, které se nachází na rozhraní Středočeského a Pardubického kraje, 25 kilometrů od Kutné Hory. Zámek je možné navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a od května do …
Zámek Žleby se nachází připližně 10km od Čáslavi směrem na Ronov nad Doubravou ve stejnojmenné obci. Auto je možné zaparkovat na jednom ze dvou parkovišť přímo v obci těsně pod hradem. Ze vzdálenějšího …
Gotický strážní hrad, přebudovaný renesančně a novogoticky - obrovský zámecký komplex, pohádkově zasazen do anglického parku.
Jedeme do severozápadní části CHKO Železné hory, cca 10 km severně od přehrady Seč, míříme ke zřícenině hradu Lichnice. Historie hradu Lichnice sahá do 12. století, kdy Smil z rodu Ronovců postavil na st…
Malebná a z daleka viditelná zřícenina gotického hradu Lichnice stojí v západní části táhlého hřbetu nad vsí Podhradí na Chrudimsku v Pardubickém kraji. Pověstmi opředená zřícenina hradu Lichnice, která je veřej…
Zámek Kačina, který stojí nedaleko Kutné Hory ve Středočeském kraji, je národní kulturní památkou. Zámek Kačina je jedním z nejvýznamnějších empírových zámků u nás. Zámek má podkovovitý půdorys s čtvrtkruhovými ko…
Pardubice leží ve Východních Čechách, jižním směrem od Hradce Králové. Pardubice jsou městem perníku, koňských dostihů Velká Pardubická a plochodrážních závodů Zlatá přilba. Město se rozkládá na soutoku Labe a C…
Pardubický zámek je nepřehlédnutelnou dominantou centra krajského města Pardubic ve východních Čechách. Zámek je ojedinělou architektonickou památkou ve středních Evropě. V zámeckých interiérech se zachovalo renesanční vybavení sálů, několik místností je vyzdobeno malbami a kazetovými stropy. Na zámku je umístěna Východočeská galerie a Východočeské muzeum, které návštěvníkům…
Sedlecká kostnice má pohnutou historii. Původně to byl hřbitovní kostel zdejšího cisterciáckého kláštera. Původně gotická stavba z konce 14. století se skládá ze dvou kaplí postavených nad sebou. Hřbitov byl vša…
Perníkovou chaloupku - Muzeum perníku a pohádek najdeme v bývalém loveckém zámečku z roku 1882 mezi obcí Ráby a Kunětickou horou. Dětičky zde naleznou expozici skřítků, strašidel, pohádkové peklo, Ježíškovo nebe a…
Naše cesta směřuje k dominantě východního Polabí, ke Kunětické hoře, která se nachází cca 7 km od centra Pardubic a cca 15 km od centra Hradce Králové. Historie hradu, který založil vůdce Orebitů Diviš Bořek z Miletínka na osamělé znělcové kupě, sahá do doby husitské, do let 1421-23. Za doby Pernštejnů byl hrad v období od konce 15. století až do…
Je výraznou dominantou Pardubicka. Nachází se 1,5 km severozápadně od Kunětic a 5,5 km severovýchodně od středu Pardubic. Nejvyšší bod má nadmořskou výšku 307 m a vystupuje 85 m nad ok…
Kutná Hora leží ve Středních Čechách, jihovýchodním směrem od Prahy. Kutná Hora se rozkládá nedaleko severního okraje Středočeské pahorkatiny. Městem protéká řeka Vrchlice, na které je u jihozápadního okraje města…
  Chrám svaté Barbory je mohutný gotický kostel, který je zasvěcen patronce všech horníků. Vzhled je určitě nezaměnitelný - má tři stanové střechy, devět svazků opěrných pilířů se soustavou symetricky vyváže…
Slavné mincovní město s řadou památek a chrámem Sv.Barbory, chráněném UNESCO.
Zámek Hrádek u Nechanic je kromě zámku Hluboká nad Vltavou nejvýznamnější českou stavbou romantické architektury postavenou po vzoru anglické gotiky. Zámek se nachází na Lubenském vrchu, 10 kilometrů západně od Hr…
Hradec Králové je krajským městem Královehradeckého kraje a leží východním směrem od Prahy. Metropole východních Čech, Hradec Králové, je označován jako jedno z nejstarších českých měst. Ve středověku šlo o věnné město českých královen a této době vděčí za gotickou katedrálu sv. Ducha na svém Velkém náměstí, která dnes vedle Bílé věže a S…
Poděbrady leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. Poděbrady jsou známé a vyhledávané lázeňské město. Město se rozkládá na pravém břehu řeky Labe v jižní části České tabule. V…
Dětenice - obec cca 15 km jihozápadně od Jičína a jihovýchodně od Mladé Boleslavi. První zmínka o vsi pochází již z roku 1052. Obci dominuje barokní zámek, který byl přestavěn z renesanční tvrze v letech 1762-65…
Počátkem osmnáctého století nechal hrabě Sporck na svém panství, u obce Kuks, zbudovat velkolepý areál, který dodnes okouzluje návštěvníky. Kromě proslulých lázní, které patřily k nejslavnějším v tehdejší Evropě, vyrostl v nádherném labském údolí také klášterní Hospital, který ozdobily sochy Ctností a Neřestí z dílny mistra Matyáše Bernarda Brauna. Špitálnímu komplexu, který připomíná zámek, vévodí kostel Kostel Nejsvětě…
Valdická brána - dominanta Valdštejnova náměstí v Jičíně. Je jedinou ze tří dochovaných bran, které byly součástí původních městských zděných hradeb (pozn. redakce: součástí opevnění města). Do dnes známé podoby byla Valdická brána dostavěna kolem roku 1568 (pozn. redakce: na příkaz šlechtického rodu Trčků z Lípy, ale jak dokládají kusy zdiva…
ZOO nabízí klasickou zahradu se všemi pavilony a s více než 2.400 zvířaty po celou otevírací dobu, velké letní výběhy osazené africkými kopytníky a ptáky a Africké safari, kde návštěvníci…
Název místa Vyhlídka Českého ráje vypovída za vše... prostě nádhera. Z vyhlídky se nabízí výhledy na celý amfiteátr skal, Prachovskou jehlu, Madonu, skály Plecháče. V dálce jsou vidět Trosky, Vyskeř, Mužský, ale i Ještěd a při velmi dobré viditelnosti (jako na foto) Ralsko, Bezděz, České Středohoří a Lužické hory. K Vyhlídce Českého ráje nás dovede odbočka…
Nejznámější skalní město Českého ráje.
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak součástí českého křídového masívu. V okolí je prehistorické naleziště, svědčící o osídlení v 10. až 7. stol. př.n.l. Rezervací vede mnoho turisticky značených cest vedoucích roklemi, obklopenými pískovcovými stěnami a Krásnými vyhlídkami.…