Přes Pancíř z Alžbětína do Hojsovy Stráže
Trasy • Pěší trasa • Střední náročnost
| Železná Ruda - Alžbětín, nádraží |
|
Asfalt | 0,0 km | |
| Pod Pepíkem |
|
Asfalt | 1,5 km | |
| Železná Ruda |
|
2,3 km | ||
| Belveder |
|
Šotolina | 3,1 km | |
| Hofmanky |
|
Šotolina | 5,8 km | |
| Pod lanovkou |
|
6,1 km | ||
| Chata Pancíř |
|
7,4 km | ||
| Tomandlův křížek |
|
8,2 km | ||
| Pod Můstkem |
|
10,0 km | ||
Společně s modrou značkou |
||||
| Nad silnicí |
|
Šotolina | 11,0 km | |
| Nad Zámečkem |
|
12,4 km | ||
| Hojsova Stráž, Zámeček |
|
Asfalt | 13,0 km | |
| Hojsova Stráž | 13,6 km | |||
Do Alžbětína (součást Železné Rudy) se dostaneme nejlépe vlakem. Ten zastaví přímo před pozoruhodnou nádražní budovou (foto 1). Jejím středem totiž probíhá státní hranice Česka s Německem. Odtud se dáme po žluté značce do Železné Rudy (foto 2). Jde se přes asijské tržiště s trpaslíky, to bylo něco pro manželku. V Železné Rudě změníme značku na modrou a dosavadní pohodlnou cestu po rovině za solidní stoupání nad město. Odměnou je nám výhled na okolní šumavské kopečky (foto 3). Zároveň tu začíná křízová cesta (foto 4) zakončená kapličkou (foto 5 - viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/kaple-sv-anny-a-krizova-cesta-nad-zeleznou-rudou) na konci lyžařských vleků na Belvederu. Po modré pokračujeme na Hofmanky (foto 6) a pak pod sedačkovou lanovkou na Pancíř (foto 7). Na chatě Pancíř (foto 8) je možno se občerstvit a vybrat si další trasu podle rozcestníku (foto 9). Popisovaná trasa vede dále po červené značce s výhledem (foto 10) k Tomandlovu křížku (foto 11 a 12). Odtud začneme sestupovat po značce žluté s občasnými výhledy (foto 13). Dalším rozcestím je Nad silnicí, kde přestoupíme na značku modrou. Ta nás pohodlnou cestou dovede už do Hojsovy Stráže (foto 14 a 15).
Trasa není mimořádně náročná, snad jen při výstupu na Pancíř se zapotíte. Je vhodná jako půldenní, případně naplánovat tak, abyste na Pancíři stihli oběd. Celková délka je cca 16 km.
Železná Ruda
Příspěvky z okolí Přes Pancíř z Alžbětína do Hojsovy Stráže




