fotografie Kenabery

Počet přečtení příspěvků: 290 232

Příspěvky uživatele Kenabery

Nová Pec - rozcestí
400 m od nádraží v Nové Peci vpravo za kolejemi se nachází rozcestník východiště značených turistických tras. MTZ vede přes Bělou, Horní Planou do Černě v Pošumaví. Po ZTZ lze vyrazit přes Dlouhý Bor k Plešnému …
Asi 200 m od východiště turistických tras Pod Kopnou se nachází turistická chata Kopná. Nad chatou je rozcestí zelené a žluté značené trasy. Zelená vede do Podkopné Lhoty a do Trnavy, žlutá rovněž do Podkopné Lh…
Na potoce Hluboký severně od osady Staříč-Boudy se nachází malý Rybníček. Severním směrem od rybníku je kopec Řepník, směren na jihovýchod kopec Štandl.
Kopec Řepník se nachází mezi obcemi Lysůvky a Staříč. Na sever od kopce teče potok Řepník, na jižní straně Potok Hluboký. Východním směrem se rozprostírá příměstský les Lipina a kopec Štandl, západním směrem ko…
Potok Hluboký pramení severně od osady Staříč-Boudy. Protéká lesem Hluboký a Lipina. U Jízdárny se vlévá do říčky Olešná.
Potok Řepník pramení jižně od kopce Okrouhlá. Teče východním směrem, ze severní strany obtéká kopec Řepník. Před obcí Staříč se vlévá do říčky Olešná. Jižně od potoka se rozprostírá příměstský les Lipina na seve…
Vesnice Skalice se nachází asi 4 km jihovýchodně od města Frýdek Místek. Skalicí dvakrát (u vrby a u kostela) prochází okruh MTZ, který vede přes Bašku, Hodoňovice, Metylovice, Pržno a Janovice. U Skalice tato z…
Jihovýchodně od Frýdku-Místku nad obcí Skalice se nachází kopec Vrchy. Při cestě na vrchol se naskýtají pěkné výhledy na vrcholky Beskyd. Ze severní a východní strany obtéká vrchol řeka Morávka. Asi 1 km západně…
Travenský potok pramená jižně od vrcholu Travný. Protéká údolím podél ŽTZ kolem rozcestí Klaus na Zlatník, kde se vlévá do říčky Mohelnice.
U železniční stanice v Bašce se nachází orientační bod na modré turistické značce tvořící okruh vedoucí přes obce Baška, Kunčičky u Bašky, Hodoňovice, Metylovice (Metylovická hůrka), Pržno, Janovice a Skalici. Z…
Skála Rudý se nachází na Lašské Naučné stezce nad historickým městečkem Štramberk, po cestě ze Zámeckého vrchu na Bílou horu.
Rozcestí Hukvaldy - Oborní brána se nachází, jak již napovídá název, v obci Hukvaldy, u vstupní brány do hradní obory. ZTZ vede k Janáčkovu domu a dále k rozcestí pod Zadní Babí horou, kde se spojuje s MTZ z Frý…
Začátek Naučné stezky Kamenec najdeme po cestě z nádraží ČSD ve Frýdlantě nad ostravicí po MTZ do Malenovic a na Lysou Horu. Po cca 700 metrech, za fotbalovým stadionem na levé straně silnice, před mostem přes O…
Mezi obcemi Lysůvky, Chlebovice a Staříč, jižně od kopce Okrouhlá, se nachází Rybníček Trnávka. Od Lysůvek a Chlebovic lze k rybníku dojít pěšky přes les Harásek nebo Chlebovická. Od Staříče je dostupný po polní…
Karlovo rozcestí najdeme u křižovatky lesních cest na žluté turistické značce vedoucí z osady Karlov pod Pradědem a v úseku mezi rozcestím Nad Karlovem a Jelení. Rozcestí se nachází na jižním úbočí vrcholku Klob…
Poruba je vesnička rozprostírající se cca 2 km východně od Hustopečí nad Bečvou
Rybník Horní Plom se rpozprostírá nedaleko rychlostní komunikace R48 a hlavního železničního tahu Hranice n.M - Ostrava u obce Polom.
Janáčkova lavička je rozcestí a orientační místo na modré turistické značce dva kilometry severovýchodním směrem od centra města Hukvaldy. Modrá značka vede z města Frýdek-Místek oblastí Palkovických hůrek kolem…
Vrchol Kamenná ( 385 m.n.m.) se zvedá severním směrem nad obcí Staříč. Stráně vrcholku tvoří louky a pole, místy přerušené malým lesíkem či hájkem. Na úbočí vrcholku kopce je postaven telekomunikační stožár. U s…
Osada Krnalovice se rozprostírá na severozápadním úpatí Palkovických hůrek cca 1 km od hlavní silnice Frýdek Místek-Příbor. Nejbližší větší vesnice jsou Rychaltice asi 2 km západním směrem. Nevede zde žádná znač…
Potok Bobrůvčák pramení na severovýchodním úpatí Palkovických hůrek v nadmořské výšce 370 metrů nad mořem. Pramen lze nalézt nedaleko turistického rozcestníku Chlebovice - chaty. Protéká lesem Rovná, kde jeho ko…
Potok Řehančák pramení na severovýchodním úpatí Palkovických hůrek. Jeden z pramenů lze nalézt nedaleko rozcestníku Chlebovice - chaty v Kotlině a druhý pramen je u východního okraje obce Chlebovice u severozápa…
Potok Doliny pramení v malém hájku, který je v polích mezi obcemi Chlebovice, Lysůvky a Zelinkovice. Jeden z pramenů se nachází v remízku Ovčárna, druhý jižně od lesa Harásek. Potok Doliny mezi obcemi Lysůvky a …
Vodní nádrž Kašice se nachází severozápadně od obce Chlebovice v sousedství dolu Staříč III. Z parkoviště u šachty je vidět přímo na vodní plochu. Přítokem vodní nádrže je potok Vodičná a Kašice. Přehradní hráz …
Malá osada nesoucí stejný název Osada je místní část obce Palkovice. Osada se rozkládá severním směrem od obce v prostoru mezi Palkovicemi a vodní nádrží Olešná. Od severozápadního okraje Osady se rozprostírá le…
Po trase z Hůrek na Kubánkov a dále na Hukvaldy vede modrá turistická značka kolem kopce Holý vrch vysokého cca 630 metrů nad mořem. Po cca 15 - 25 minutách chůze (dle výkonnosti) zhruba ve dvou třetinách trasy …
Přední Babí hora ( 586 m.n.m.) je kopec na severozápadní straně Palkovických hůrek s pěknými výhledy do okolí. Jestliže kousek nad rozcestníkem Pod Babí horou odbočíme po cyklotrase na severním úbočí Hůrek, doje…
Vrchol Zadní Babí hora ( 546 m.n.m.) se zvedá v severozápadní části Palkovických hůrek a severovýchodním směrem nad městečkem Hukvaldy. Vrchol Babí hora ( 619 m.n.m.) se nachází východním směrem. Stráně vrcholku…
Vrchol kopce Bílá hora se zvedá v prostoru mezi městy Štramberk a Kopřivnice. Na vrcholku byla vystavěna 43 metrů vysoká věž, které rovněž slouží jako Rozhledna. Schodiště na vyhlídkovou plošinu se obtáčí kolem …
Rozcestník Chlebovice-chaty se nachází na trase modré turistické značky v oblasti chatové osady nedaleko jihovýchodního okraje obce Chlebovice. Tato chatová osada se rozkládá u severovýchodního úpatí vrcholků Pa…