hanakova

Příspěvky uživatele hanakova

Počet příspěvků: 24

Velebit – výstup na Veliki Vitrenik
Velebit v severní Dalmácii má tvar nepřehlédnutelné hradby hor vedoucí od severozápadu k jihovýchodu. Nejvyšším vrcholem je s nadmořskou výškou 1758 metrů Vaganski vrh. Toto vyprahlé vápencové pohoří, které dosahu…
Úchvatná zajištěná hřebenová cesta Grete Klinger Steig vedoucí  přes několik vrcholů v Eisenerských Alpách jistě potěší oko každého horala a prověří i jeho fyzickou kondici. Nádherně vedená cesta po samotném vrcho…
Na kole jsme v Hostýnských vrších nikdy nebyli, takže ani pořádně nevíme, kam se v nich vydat. Známý nám připadá Tesák, takže se mrkneme do mapy, kudy na něho. V mapě nás zaujme ještě i zřícenina hradu Helfštýn. S…
Údolí Wachau, které se nachází podél řeky Dunaje a bylo v roce 2000 zapsáno do seznamu Unesco, je krásným místem vhodným pro cykloturistiku. Nabízí řadu cyklotras různé náročnosti v opravdu velmi krásné přírodě.  …
Je začátek cyklistické sezony, tak sedací část nám zatím stále nepříjemně dává najevo, že na dlouhé sezení na kole je ještě čas. Mozek je však jiného názoru a rozhodne, že je na čase přeci jen vyzkoušet něco kapánek delšího. Však to zadek vydrží. Nic jiného mu také nezbude. Z Olomouce vyrážíme za příjemného slunného počasí směr Litovel. Cesta vede rovinatou Hanou a není…
Ferata Naturfreundesteig vedoucí na Traunstein (1691 m) je považována za jednu z  nejkrásnějších ferat v Rakousku. Traunstein, nebo-li Strážce Solné komory, se nachází na východním břehu jezera Traunsee a na jeho …
Dlouhou jízdu ze švýcarských čtyřtisícových Alp si lze u města Andermatt zpestřit „vyběhnutím“ feraty Diavolo. Její náročnost sice není nijak velká, zato velkolepé pohledy dolů do údolí Schöl…
Z Olomouce startujeme o tři čtvrtě na deset. Až do Plumlova cesta ubíhá dobře, sil je dost. Na hrázi děláme první přestávku, kdy se posilníme a pokračujeme podél přehrady k Hradeckému rybníku. Tam zjišťujeme, že d…
Malebná příroda Dolních Rakous, skvělé cyklostezky a výživný výšlap na Hocheck. Těmito slovy lze shrnout sice ne dlouhý, zato úžasný cyklistický výlet nedaleko Vídně. Výchozím i cílovým bodem je naše základna - k…
Pro prošlapávání mnoha kilometrů panenského sněhu jsou Javorníky z hlediska skialpinismu ideální. Ovšem výjimku tvoří hlavní hřeben vedoucí z Kasáren na Portaš. Tam o pustinu člověk nezavadí. Naopak, běžkařů se…
Každé jaro rozkvétají ve Strejčkově lomu tisíce kvítků chráněného koniklece velkokvětého. V roce 2000 tady bylo napočítáno 3 570 kvetoucích trsů. Tato přírodní památka se nachází jen kousek od Olomouce mezi obcemi Grygov a Krčmaň. Dnes již opuštěný lom, ve kterém dříve probíhala těžba vápence, je pěkným turistickým cílem v jakémkoliv ročním období. Ale právě jaro je ve…
Tentokrát jsme se rozhodli částečně zabrousit do pro nás nových oblastí Javorníků.  Sníh nám křupe pod nohama a my začínáme z osady Čierne stoupat na první vrchol Čierne a odtud pokračujeme po hřebeni až do místa,…
Nedaleko Olomouce, na okraji Zábřežské vrchoviny se nachází přírodní rezervace Terezské údolí, které se rozprostírá mezi Laškovem a Náměští na Hané.  Středem údolí, které je dlouhé necelých pět kilometrů, protéká…
Třem ratolestem (10, 12, 13 let), které nám byly svěřeny na týdenní dovolenou, jsme se rozhodli zpestřit pobyt na Slovensku túrou v Západních Tatrách. Na dovolené se přece nedá jenom válet u vody. Z mnoha vrcholů vybíráme Volovec. Trasa není nijak náročná a ani extrémně dlouhá. Navíc je to túra bohatá na atraktivní výhledy, což by dětem mohlo výstup zpestřit. Další důvod, proč…
Další z podzimních víkendů jsme se rozhodli strávit nenáročně, proto jsme vyrazili na chajdu do Javorníků. Hned na sobotu jsme si naplánovali další z túr, během nichž se snažíme poznávat krásy javornické přírody…
Jak se tak stane, že se člověk vydá na Strážov ve Strážcovských vrších a skončí na Malé Fatře na Kľaku? Jednoduše. Stačí k činu pustit ženskou, která dopodrobna naplánuje výstup na Strážov, včetně několika dopravn…
Za krásného chladného slunečného počasí jsme se vydali projít do Nízkého Jeseníku, přesněji do Přírodního parku Údolí Bystřice. Výchozím bodem je železniční stanice v Hrubé Vodě, odkud pokračujeme nejprve asi k…
Brzy ráno vyrážíme ze Žiarské doliny. První stovky výškových metrů vedoucí příjemnou cestou v lese občas zpestřují pohledy na vykukující hlavní hřeben Západních Tater. Neustálými serpentinami se dostáváme nad hran…
Ubytovat se o víkendu v září na Chatě při Zelenom plese je takřka nemožné. Po mnoha peripetiích se nám daří si zajistit bydlení alespoň od neděle do středy. Do Tater tak v klídku přijíždíme v sobotu v podvečer a…
Malá Fatra je pro skialpinisty ráj. Stoh, Velký Kriváň i Chľeb – tři krásné vrcholy, kterým neodoláme. Zima sice byla trochu skoupá na sníh a březnové sluníčko se sněhovou pokrývkou dělá své, přesto jsou podmínky …
Nenáročná skialpová túra na Podbělku se sjezdem v panenském prašanu. Na skialpy se kvůli zdravotním problémů dostáváme až uprostřed sezony. Volíme pro začátek masiv Králického Sněžníku, kde si vybíráme nenáročn…
Zatímco vloni byly hory celou sezonu v podstatě bez sněhu, letos paní Zima s nadílkou nešetřila. Lyže nedočkavostí poskakují, tak je potřeba je jít zase provětrat. Slunečná, ale velmi mrazivá Ostružná, je náš výc…
Dvoudenní skialpový výlet. První den jsme vyrazili z Koutů nad Desnou přes Kamzík a Švýcárnu na Praděd a Červenohorské sedlo. Druhý den jsme šli Uhířskou cestou kolem Tetřeví chaty k horní nádrži přečerpávací elek…
Unikátní objev se podařil ve středu 11. října učinit členům prostějovské základní organizace České speleologické společnosti (ČSS). Po několikaletém bádání v podzemí v oblasti Paní Hory v lokalitě jeskyní Za hájovnou speleologové narazili na nový krasový jeskynní systém, který svojí výzdobou může konkurovat veřejnosti známým Javoříčským jeskyním. N…

zpět na profil uživatele hanakova