Seventy

Mirek Birnbaum

Pěší turista senior, chodím dlouho a zatím rád. Pochody organizované KČT a často i individuální v létě, v zimě, po celý…

Příspěvky sleduje: 8 turistů
Počet příspěvků: 151
Průměrná známka příspěvků: 1,12
Počet přečtení příspěvků: 131 219

Příspěvky uživatele Seventy

Počet příspěvků: 150

Z Příbrami na brdský vrch Třemošná
Jestli jsem nezapomněl počítat, zimě za tři dny odzvoní hrana, předpověď počasí víc než optimistická, nejvyšší čas někam vyrazit. Táhne mě to někam na Brdy, sedám k počítači a brouzdám po mapách cézet. Vypotil jse…
Zasněženým Říčanskem Moje první letošní zpráva, trochu pozdě takže všem dodatečně hodně zdraví do nového roku. Ne že bych nikde necoural ale buď počasí na focení pod psa a nebo místa co už jsem tu popisoval. A ta…
Výlet který tu neuměle popíšu odehrál se za jednoho z posledních hezkých podzimních dnů koncem října. Bylo nás pět, tedy ne Zylvar z chudobince a ti druzí ale pět členů a sympatizantů All Starc Teamu vyzbrojených …
  Hlavní náplní dnešní cesty je rozhledna Kaňk a zámek Kačina. V Kutné Hoře vystupujeme z autobusu kolem půl desáté, tři členové All Starc Teamu, a bez váhání se vydáváme kolem restaurace Na Krétě po silnici s cy…
  neboli příroda za humny. Může za to nedělní ráno které neslibovalo zatím nic víc než že by nemuselo pršet. A tak velím svým játrům: Někam vyrazíme, přece nebudete tvrdnout doma! Ujednáno, schváleno. Zapínám bednu s internetem, studuju jízdní řády. Už dřív…
Je konec září, počasí slibuje hezký den a já si naplánoval procházku přes několik vrcholků Křivoklátské vrchoviny. Přes Hudlickou skálu a nově otevřenou rozhlednu Máminka u Nového Jáchymova a přes pověstmi opředen…
Přírodním parkem Jesenicko. Na okraj snad malé upřesnění, Jesenic je spousta. Jedná se o Jesenici v Rakovnické pahorkatině, zhruba mezi Rakovníkem a Žluticemi. Je dobře přístupná vlakem z Rakovníka, čehož využívá…
Přes Lipnici a Melechov Kolem Sázavy se potuluju dost často, takže co to zas jednou po letech (ani se mi nechce je počítat) vzít přes Haškovu Lipnici a pak přes Melechov někam zpátky ke trati. Návrh jsem…
Údolím Doubravy. Vzal jsem si do hlavy údolí Doubravy. Je konec července a začátek srpna, horké dny bez kapky deště. Jsem na víkendovém turistickém srazu v Sobíňově, vesnici na pomezí Železných hor a Žďárských vrchům nedaleko Cho…
Kokořínskem přes Čap na Vlhošť.Dnešní sobotní trasu Kokořínskem začínáme na malém parkovišti na kraji obce Pavličky, necelých pět kilometrů východně od Dubé. Soukáme se poněkud ztuhle z Karlova a Majčina auta, rov…
Zase na Milešovku. K ránu mne budí klepání na okenní parapet.Jdu se podívat na lodžii. Ne, nikdo neloupe perníček. Prší. Od večera prší. V duchu zakleju. Doufal jsem že přestane. Zatím nepřestalo. A já na dnešek…
Jizerskými horami z Tanvaldu kolem Desné Po delší odmlce (ne že bych mezitím lenošil) vracím se k hezkému výšlapu z první poloviny května. Beru zavděk pozvání kolegy Karla, který naplánoval trasu z Tanvaldu kolem…
Jarním Českým krasem Duben se pomalu chýlí ke konci, všechny předpovědi slibují hezký den. Lákavá příležitost pro hezkou procházku Jarní přírodou. Pro takovou vycházku je přírodní rezervace Karlštejn v Českém kra…
Kokořínskem z Nosálova.Je začátek dubna. Do Nosálova přijíždíme už po půl osmé Karlovým autem. Trasu jsem tentokrát vypotil já s úmyslem projít okolí Vrátenské hory, Kružský důl a dál podél Sternického potoka. Prv…
Hořovickem a Brdskou pahorkatinou na Valdek Je konec března, jaro se probojovává k vládě na můj vkus poněkud nesměle ale členů našeho All Starc Teamu se začíná scházet čím dál víc. Na dnešní sobotu kolega Karel n…
 Kutnohorskem kolem Vrchlice na Sion. Cesta autobusem ubíhá příjemně, sluníčko už svítí a za oknem autobusu je docela teplo. Vystupuju poslední stanici před Kutnou Horou, jmenuje se to tam Přítoky. Mám v plánu pr…
Ze Zásmuk do Peček podél Výrovky Je desátého března, poslední z několika slibovaných slunečných dnů. Ty předešlé jsem ke své malé radosti víceméně proležel. Chřipka, průdušky. Na rozcvičení jsem si naplánoval ces…
Nedělní výšlap Křivoklátskem Blíží se polovina ledna a náznak zimy, alespoň ve středočesku, o Praze nemluvě, už zase vzal za své. Sníh se vytratil, na pěšinách bláto, občas zmrazky které během dne povolí, sluníčk…
   Zimní Kozákov Je druhý týden ledna po Třech králích, přijíždíme s turistickým kolegou Karlem vlakem do Železného Brodu. Navzdory nic moc předpovědi počasí slibující déšť a náledí máme v plánu cestu na Kozákov …
Listopadové Jičínsko, Prachovky a Velíš. Jeden hezký výlet z první poloviny listopadu, konečně jsem se k němu dostal. Máme s kolegou možnost svést se do Velíše, vsi jihozápadně od Jičína. Tady vystupujeme po dev…
 Putování kolem Sázavy.  Z Čerčan do Týnce Je skoro polovina listopadu. Zlaté barvy října už odnesly podzimní větry a plískanice. Teď už převládá rezavě hnědá. Trochu to zachraňuje zatím ještě svěže zelená tráva.…
 Ze Sázavy do Čerčan Konečně jsem se dostal k tomu abych pokračoval ve svém letošním putování kolem  oblíbené řeky Sázavy. Začal jsem ho koncem května cestou ze Světlé přes Stvořidla k Ledči a Zruči, přes Český Š…
Ze Starých Splavů do Hradčan Je druhá polovina října. Přijíždíme do Starých Splavů kolem deváté s plánem projít kolem máchova jezera přírodní rezervací Pecopala do Hradčan a kolem Psího kostela, Skalní brány a ob…
 Berounskem a Křivoklátskem přes Vraní skálu Dnešní trasu začínáme na nádraží v Berouně za typicky podzimního počasí. Není se co divit, končí první dekáda října a lepší už to asi nebude. Ráno je mlhavě smutné, mí…
   Přírodním parkem Radeč do Biskoupek Dnešní cesta je poněkud netradiční, vede sice přírodním parkem a CHKO ale má i poněkud kulinářské poslání, zastávku ve vyhlášené restauraci Selský dvůr v Biskoupkách. Abych…
 Z Jílového do Pyšel. Hledám toho kdo by šel, z Jílového do Pyšel…dovoluji si parafrázovat Ivana Mládka a našel jsem. Kupodivu hned sedm členů All Starc Teamu takže obsazujeme asi čtvrtinu autobusu a před půl dev…
0903 Cesta na Klíč Dnes plníme další odložený plán, výstup na vrch Klíč v CHKO Lužické hory. A abychom to neměli tak jednoduché, spojíme to s výšlapem po zelené přes Jedličnou, Mlýny a Kytlici abychom na Klíč vys…
    Ze Starých Splavů na Starý Bernštejn… …po starých nohách. Dnes přišel na řadu dlouho odkládaný plán,  projít lesnatou krajinu západně od máchova jezera ze Starých Splavů se zastávkou na Starém Bernštejně a obloukem se vrátit na zpáteční vlak do Doks. Trasu kolem pětadvaceti kilometrů dává do kupy kolega Karel, já získávám další členy All Starc Teamu a do Starých Splavů…
Ze Zahrádek do Pekla …       ... a ke svaté Barboře. Přijíždíme do Zahrádek u České Lípy, tři členové All Starc Teamu, s plánem projít novou (alespoň na turistické mapě z r.2008 ještě není) modrou turistickou tr…
    Vysočinou Žďárskými vrchy ze Sněžného Na závěr letošního pobytu na Vysočině jsem naplánoval přechod několika kopců a skal v CHKO Žďárské vrchy. Jako výchozí bod zdá se mi nejvýhodnější obec Sněžné, severně od Nového Města na Moravě ve výšce asi 700m. Tam přijíždím autobusem kolem půl osmé a z náměstí jdu kolem kostela sv.Kříže a snažím se fotit. Počasí je na draka, je…