Pec pod Sněžkou

Horské městečko vklíněné do členitého terénu východních Krkonoš. K založení města došlo zásluhou ložisek kovů, postupně zde vyrostly pece na měděných a železných rud, které se dobývaly v Obřím dole a Modrém dole. Pec pod Sněžkou je jedním z našich nejvýznamnějších středisek zimních sportů a turistiky. Poskytuje ideální podmínky především pro sjezdové lyžování. Je zde celá řada veřejných i podnikových vleků. Ze severní části města vede sedačkoná lanovka na Růžovou horu a na Sněžku.

Tipy na výlety Pec pod Sněžkou Lanovka na Sněžku / Relaxpark Chaty a chalupy Pec pod Sněžkou
Pěší trasy / Cyklotrasy / Na běžky Památky a muzea Dovolená Krkonoše
Mapa Krkonoše Přírodní památky   Videotrasy Krkonoše

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Krkonoše

Z Velké Úpy přes Krausovy boudy, Janské Lázně a Horní Maršov zpět do Velké Úpy

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost Video trasa

Velká Úpa - Vlašské boudy - Krausovy boudy - Janské Lázně - Svoboda nad Úpou - Horní Maršov - Velká Úpa

Trasa začíná ve Vavřincově dole ve Velké Úpě a po prvotním stoupání se dostaneme na Vlašské boudy. Odtud na Krausovy boudy a sjedeme do Janských Lázní a dále po silnici do Svobody nad Úpou, Horního Maršova a zpět do Velké Úpy.

Trasa je dlouhá cca 21 km. Je vhodná pro trekkingová a MTB kola.

Poslední aktualizace: 19.3.2024

Příspěvky z okolí Z Velké Úpy přes Krausovy boudy, Janské Lázně a Horní Maršov zpět do Velké Úpy

Trasa č.23: Vavřincův důl - Vlašské Boudy - U Velkých Tippeltových Bud - Krausovy Boudy Náročnější trasa je dlouhá 7 km a z větší části vede souběžně se zelenou…
Turistický rozcestník, který se nachází u soutoku Úpy s Malou Úpou, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po značce žluté ve směru soutok Úpy s Malou Úpou - Janovy boudy, Růžohorky, Sněžka a po značce modré ve směru Vlašské boudy, Vavřincův důl - Myslivna, Cestník, Pomezní Boudy.
Fucknerova Paseka
Malá luční enkláva se jmenuje podle dřevařů Fucknerů, kteří v 17. století louku s jednou chalupou založili. Pozdějšími vlastníky byli Tippeltové, Gleissnerové a asi od roku 1885 majitelé…
Východní část Krkonoš je v některých oblastech hodně navštěvovaná. To platí i o Velké Úpě, kde jsme byli ubytováni v hotelu Atlas. Vychází odtud několik turistických cest a ta nejvíce…
Janovy boudy – Chata Růžohorky – Růžová hora Tato trasa se napojuje na trasu č. 22 na Janových boudách a vede souběžně se žlutou turistickou značkou na Růžovou …
Turistické rozcestí se nachází přímo v areálu Janových Bud u chaty Jana. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: modrá Z směrem - Velká Úpa, Pec pod Sněžkou a dále buď Obří Důl a Obří sedlo pod Sněžkou nebo Hrnčířské Boudy modrá SV směrem - Spálený Mlýn, Malá Úpa žlutá SZ směrem - Portášový Boudy, Růžohorky, Sněžka žlutá JV směrem - Soutok Úp na křižovatce
Naším cílem bude lesní hrádek Aichelburg . Jako výchozí místo volíme Temný Důl, kam dojedeme autem z Maršova, cestou do Pece. Necháme ho zaparkované na parkovišti nedaleko Veselého Výletu a na Aichelburg se vydáme…
Vycházíme z Velké Úpy na mléčnou farmu v horách. Kdo si chce udělat výlet delší a nerad chodí zpět stejnou cestou, může se projít na nedaleký hrádek Aichelburg. Na horské samotě pod jižním svahem Vlašského vrchu s…
  Výchozím místem naší procházky bylo íčko Veselý výlet v Temném dole.  Z Trutnova je to asi 15 kilometrů po silnici II.třídy číslo 296. My jsme trávili několik dní ve Velké Úpě, takže jsme se vydali autem z opačné strany a je to jen pár minut jízdy. V ičku si za opravdu symbolický poplatek zapůjčíte krásný velký klíč a můžete se vydat k hrádku který se skrývá v lese cca 2,5…
Středa 8. 9. 2021 - dopoledne Spali jsme v Černém Dole na hranicic KRNAPu ve výšce okolo 700 metrů, takže docela vysoko. Přesto se venkovní teplota v noci venku pohybovala mezi 10 a 15, v autě bylo o trochu víc, t…
Romantická zřícenina hradu Aichelburg se nachází ve východní části Krkonoš nedaleko Horního Maršova na Trutnovsku v Královéhradeckém kraji. Do dnešních dnů se dochovala věž, zčásti zasypaný sklep, venkovní schodiš…
Velké Tippeltovy Boudy se nacházejí na severním svahu Světlé hory v nadmořské výšce od 870 do 1.010 metrů. Jsou dostupné po zelené turistické značce vedoucí z Vlašských Bud směrem k rozcestí na Pražačce nad Temným…
Auto je ideální zaparkovat na parkovišti naproti hotelu Hela ve Velké Úpě. Hned zpočátku přichází prví náročnější část túry, a to cesta na horskou chatu Portášky. Dle rady místního domorodce je nejlepší jít přímo pod lanovkou. Hned v prvním kilometru trasy tedy přichází převýšení 350 metrů. Z Portášek se dáme dál směrem na Růžohorky a až k rozcestníku Nad Růžohorským sedlem se jde opravdu krásně. Odtud přichází další větší stoupání po ne zcela ideálním povrchu. Kamenitá cesta s poměrně prudkým stoupá…
Turistické rozcestí leží přímo v centru Velké Úpy pod lanovkou na Portášky. Procházejí tudy tyto značené trasy: modrá Z směrem - Pec pod Sněžkou a dále buď Obří Důl a Obří sedlo pod Sněžkou…
Manželká má ráda Krkonoše. Přiznám se, já je až donedávna v oblibě neměl ani trošku. Vždycky mi přišly příliš překomercionalizované (no nazdar, to je slovo!) a přelidněné. A já mám na túrách…
I v Krkonoších se dají nalézt vyloženě oddychové trasy. Pravda, po hřebenech to nebude, ale ony i ty nižší partie mají hodně co do sebe. Jednu takovou příjemnou a nep…
Velká Úpa je významným turistickým centrem východních Krkonoš. Vychází odtud několik turistických i lyžařských cest všemi směry. Hodně využívaná je i lanovka na Portášovy Boudy. Ves samotná…
Velice příjemná vyhlídková trasa z Velké Úpy přes Janovy Boudy ke Spálenému Mlýnu, do Malé Úpy, na "Pomezky" a přes Malou Úpu, Cestník a Dlouhý hřeben do Horního Maršova. Trasa vede zčásti l…
Uvedená tel. čísla platí pro případ nouze, NE pro zjištění počasí apod.!!! Tel: 607 120 045 Web: https://www.horskasluzba.cz/cz/oblasti/krkonose/okrsky/0411-velka-upa Základna HS ve Velké Úpě se nalézá v blízkosti…
Informační centrum Horního Maršova, kde návštěvník najde vše potřebné, se nachází v Temném Dole čp. 46 po pravé straně silnice směřující do Velké Úpy a Pece pod Sněžkou. V infocentru je možno pořídit turistickou z…
Dve krkonošské informačné centra s pekným názvom Veselý výlet ponúkajú návštevníkom východných Krkonoš nielen ústne informácie, ale i množstvo materialov o Krkonoších a Podkrkonoší. Starší Veselý výlet sa nachádza…
Hubertova vyhlídka
Na severní straně Černohorského rašeliniště nás dřevěný chodník dovede k upravenému vyhlídkovému místu nazvaného dle Sv. Huberta, tedy k Hubertově vyhlídce. Z vyhlídkové plošiny se nám, za pěkného počasí, nabízí v…
Černohorská rašelina
Krkonošské rašeliniště, které se nachází se v horské proláklině asi 1 km severně od vrcholu Černé hory. Jeho vznik datují odborníci do doby p…
Na rozlehlé ploše masivu černé hory se nabízí nespočet zajímavých a vyhlídkových míst. Takovým zajímavým místem je i černohorské rašeliniště s vyhlídkovou věží na severní straně hory. Současná vyhlídková věž, ke k…
Horské městečko vklíněné do členitého terénu východních Krkonoš. K založení města došlo zásluhou ložisek kovů v blízkém okolí, která se začala těžit v 16. století. Postupně zde vyrostly…
Rozhledna na Černého hoře je zajímavá tím, že byla vybudována na předposledním podpěrném sloupu staré lanovky, která sloužila od r. 1928 do r. 1981. Rozhledna, jejíž výška je 25,7 metrů, byla otevřena 1.1.1998. K …
Černá hora
Výrazný vrchol, který se tyčí nad Černým Dolem a Jánskými lázněmi. Vybíhá z masivu Českého hřbetu a Luční hory. Na vrcholu je umístěn televizní vysílač. V letech 1927 - 28 byla postavena kabinková lanovka z Janský…
Janské Lázně
Janské Lázně leží v Severních Čechách, východním směrem od města Vrchlabí. Jak název města napovídá jedná se o lázeňské podhorské město. Janské lázně se rozkládají pod vrcholky Krkonoš. Město je nejenom vyhledáv…
Sněžka
Sněžka - nejvyšší hora České republiky, s pramenem Labe jednoznačně nejnavštěvovanější cíl Krkonoš. Do počátku 19. století byl náš nejvyšší vrchol znám pod německým názvem Scheekoppe. První český název vrcholu byl…