Frýdek Místek

Frýdek Místek vznikl spojením dvou obcí, které odděluje řeka Ostravice. Město Frýdek-Místek leží na okraji Moravskoslezských Beskyd. Nejvýznamnější stavbou města je barokní zámek.

Tip:
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Ivančena / Přehrada Morávka Ubytování Frýdek Místek
Turistické cíle / Mapa Frýdek Místek Přehrada Šance / Lysá hora Satinské vodopády

Moravskoslezské Beskydy
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Moravskoslezské Beskydy

Z Mostů u Jablunkova na rozhlednu Tetřev a do Dolní Lomné

Cestou na Skalku
Cestou na Skalku  •  Fotografie (22)  • Foto: Magdon

Vlakem do Mostů u Jablunkova a od nádraží po červené značce ve stálým mírným stoupáním na nově postavenou po požáru chatu Skalka, kde jsme se občerstvili. Pokračování nad sjezdovkama u Severky stále po červené až ke Kamenné chatě a nové rozhledně Tetřev. Na Skalce i Kamenné chatě je možné koupit turistické známky. Rozhledna je postavena vedle základů chaty Tetřev. Původní rozhledna byla postavena v roce 1924, ale časem se prakticky rozpadla. Nová byla otevřena pro veřejnost 23. 11. 2011 a je přístupná zdarma celoročně. http://rozhlednatetrev.cz/pages/cz/o-rozhledne.php Opět se posilňujeme a občerstvujeme a vracíme se 0,5 km po červené na rozcestí Kostelky na modrou značku, po které jdeme dolů, částečně kolem sjezdovek Severka do Dolní Lomné kolem areálu Matice Slezské k autobusové zastávce Dolní Lomná, hotel Pod akáty a pak autobusem domů.

Poslední aktualizace: 16.4.2014
Autor: Magdon

Mosty u Jablunkova

Příspěvky z okolí Z Mostů u Jablunkova na rozhlednu Tetřev a do Dolní Lomné

Šance u Mostů u Jablunkova
V sobotu 21.7.2018 se na Šancích u Mostů u Jablunkovala konala akce. Šance jsou polní opevnění ze 16. stol. vybudované kolem obchodní Měděné stezky jako obrana slezských zemských hranic proti Turkům. Obnova se děl…
Mosty u Jablunkova leží jižně od města Jablunkov. Na západ od obce se zvedají Moravskoslezské Beskydy a na východní straně Jablunkovské mezihoří. Mosty jsou celoročním rekreačním střediskem. Najdeme tady penzion…
Železniční stanice Mosty u Jablunkova se nachází kousek od Ski areálu Mosty u Jablunkova a také u červené turistické trasy.  Nedaleko stanice je několik ubytovacích zařízení, kaváren a restaurací. Turisté mohou na…
Z mostů u Jablunkova jsme se synem Honzou jeli autobusem na Hrčavu. Původně jsme chtěli jít pěšky velký okruh, ale počasí bylo všelijaké, honily se mraky, takže jsme improvizovali. Rozhodli jsme se pro malý okruh …
Hotel Grůň v Mostech u Jablunkova se nachází v Moravskoslezských Beskydech na úpatí vrchu Gruň ve výšce 550 metrů nad mořem. Hotel je dostupný nejen automobilem, ale i vlakem, stanice „Mosty u Jablunkova“, nebo …
Opevnění Šance 16.10.2021Mosty u Jablunkova 1165, 551 – 605 m. n. m.vybudováno v rámci projektu Překračujeme hranice 2014-2020 Návštěvnické centrum   Je interaktivní expozice, vhodná i pro…
Stará chalupa, dřevěnka Na Fojství v Mostech u Jablunkova byla zručnými rukami tesařských mistrů - tatranských horalů ze Zakopaného zrekonstruována v letech 2007 a 2008. V dobách, kdy byl pánem na vsi fojt, stála o…
Kto chce prežiť adrenalín a zážitok z rýchlej jazdy, môže navštíviť bobovú dráhu v Ski areálu Mosty u Jablunkova. Prevádzka tejto bobovej dráhy je od roku 2004 a v tej dobe bola prvou bobovou dráhou tohto typu v Č…
Hurá na výlet do Beskyd! Jedeme z Orlové autobusem na nádraží do Dětmarovic a odtud vlakem do Mostů u Jablunkova. Kam se s malými dětmi vydáme dále, je ve hvězdách. Z Orlové jsme vyjeli kolem půl osmé a do Mostů d…
V Dřevěnce na Fojství v Mostech u Jablunkova, kde je umístěno Gorolské turistické informační centrum, se konají různé výstavy. Já se tam pokaždé zastavím, protože se mohu podívat vždy na…
Jablunkovské tunely, pôvodne dva jednokoľajové tunely boli vybudované ako súčasť Košicko-bohumínskej dráhy ležiacej na trati Bohumín - Čadca, na hranici Sliezsk…
Mosty u Jablunkova byly založené roku 1573 a nedaleké Šance, které k Mostům patří, roku 1578. leží na strategicky výhodném místě blízko hranic tří států, do Polska a na Slovensko je odtud jen kousíček. Mosty jsou…
Mosty u Jablunkova - hotel Gruň Hotel Gruň - najväčší zrubový hotel v Českej republike. Pri hoteli sa nachádza bobová dráha. Tiež je tu športovisko pre deti s rôznymi atrakcia. Najesť sa možno v areáli - stánko…
Studánka Pod Kyčerou se nachází na červené turistické značce, kousek od rozcestníků Pod Kyčerou.  Voda je pitná a je k dispozici po celý rok :o)   Základní údaje Kraj: Moravskoslezský Okres: Frýdek  - Místek …
Pramen Pod Kyčerou se nachází rovněž na červené turistické značce, kousek pod rozcestníkem Pod Kyčerou.  Pramen je společně se studánkou oplocený v dřevěné ohrádce.    Základní údaje Kraj: Moravskoslezský Okre…
Mosty u Jablunkova - Šance je rozcestí a orientační místo na modré turistické značce a nachází se v osadě Na Šancích kilometr západním směrem od železniční zastávky Mosty u Jablunkova.…
Šance ( 606 m.n.m.) je nenápadný vrchol, který se zvedá v jihozápadní části obce Mosty u Jablunkova. Na tomto vrcholku se dochovaly tak zvané Šance což jsou pozůstatky opevnění, které sloužily k ochraně hranice …
Při výstupu z obce Mosty u Jablunkova na Girovou ( 839 m.n.m.) budeme procházet kolem vrcholku Studeničný ( 717 m.n.m.). Na jižní stráni nedaleko vrcholku byla…
JABLUNKOVSKÝ PRŮSMYK byl už od dob římských význanmou komunikační spojnicí, vedla tudy jedna z nejvýznamějších tepen tzv. měděná stezska. Ve 14. století zde stálo Strážiště, později byla vybudována hraniční pevno…
Skalka - turistická chata je rozcestí červené a žluté turistické značky u stejnojmenné turistické chaty. Rozcestí se nachází asi 3 kilometry jihozápadně od obce Mosty u Jablunkova a na jižním úbočí vrcholku Skal…
Horská turistická chata Skalka leží na hřebeni Moravskoslezských Beskyd, v kraji Frýdek - Místek, u Mostu u Jablunkova a na červené turistické trase.  Rozcestník se nachází přímo nad chatou. Na chatu vede červená …
V jeden krásny slnečný jesenný deň sme sa vybrali na dve krásne miesta - navštívili sme chránený park v Jablunkove a druhým pekným miestom bola pevnosť Veľká ša…
Další z malých, ale velice fotogenických míst východní části Moravskoslezských Beskyd zhruba ve stejné vzdálenosti jak od Bocanovic, tak i od Mostů u Jablunkova. Protože trasu z Bocanovic podél hlavní cesty do Dol…
Tato skála se nachází v Dolní Lomné. Dostanete se k ní po modré turistické značce z Lomné. Na rozcestí ( 49°31'49.421"N, 18°41'59.832"E ) však dále nepůjdete po cestě ,ale rovně úzkou stezkou. Na konci stezky se p…
Kuželovitý vrchol 4 km východně od obce Mosty u Jablunkova. Těsně pod vrcholem je stejnojmenná turistická chata Girová a rozcestník se nachází v blízkosti této chaty. Rozcestím prochází zelená a červená značka. Z Girové je mož…
Horský hotel Tetřev najdeme v prostoru mezi vrcholem Velký Polom ( 1067 m.n.m.) a vrcholem Kostelky ( 953 m.n.m.). Hotel byl postaven v roce 1962 na místě vyhořelé turistické chaty. Východním směrem nedaleko hot…
Dolní Lomná je podhorská obec, kterou najdeme jihozápadním směrem od města Jablunkov. Obec se rozkládá ve východní části chráněné krajinné oblasti Beskydy. Dolní Lomná leží v údolí tvořeném říčk…
Naučná stezka Mionší vede okrajem beskydského pralesa Chcete-li se seznámit s faunou i flórou původního jedlo-bukovského beskydského pralesa, doporučujeme Vám vydat se na Naučnou stezku Mionší. Je okružní, určen…
Hrčava je nejvýchodnější obcí České republiky. V blízkosti obce jsou státní hranice s Polskem a se Slovenskem. Hraniční přechod s Polskem Hrčava ? Jaworzynka mohou použít jen pěší, cyklisté a malé motocykly. Obcí…