Moje oblíbené
  Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Olomouce a okolí

Olomouc je historické centrum Hané a hlavní město Olomouckého kraje, které leží na soutoku řek Morava a Bystřice. Olomouc má přibližně 100 tis. obyvatel.  Populárním cílem výletů je pro místní i návštěvníky města Hrad Bouzov nebo  ZOO Svatý Kopeček.

Tip:
 Trasy Olomouc a okolí (35)

Střední Morava - Haná
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Střední Morava - Haná

Z Bouzova, přes Loštice do Moravacampu

Trasy Pěší trasa Malá náročnost Video trasa

Hrad Bouzov, který se tyčí na začátku výletu, patří k nejnavštěvovanějším a točilo se zde mnoho pohádek. Okolo hradní věže například lítal ševcovský tovaryš Jíra, aby vysvobodil princeznu Jasněnku, nebo v podobě krkavce čaroděj druhé kategorie Rumburak.

Až si prohlédnete hrad, vydejte se po modré turistické trase přes přírodní park Rodlen a podél řeky Třebůvky až do Muzea Olomouckých tvarůžků v Lošticích, kde se odměňte za svoje našlapané kilometry místní pochoutkou.

Z Loštic se vydáme do Mohelnice, kde můžeme využít služeb Moravacampu.

Rekreační areál Moravacamp se nachází na území Olomouckého kraje, asi 30 km od města Olomouc. Nedaleko se nachází turisticky atraktivní oblast Litovelské Pomoraví a samotný camp je situován v trojúhelníku tří hradů (Bouzov, Úsov, Mírov).

Pro naše klienty nabízíme ubytování v několika kategoriích. Od chat turistických až po pokoje v motelu s celoročním provozem. Rádi Vás uvítáme také v naší restauraci, jež je součástí campu a je rovněž otevřena celoročně. Zapůjčit u nás můžete nejrůznější sportovní náčiní. Naší největší chloubou je jistě koupaliště, které prošlo počátkem roku 2014 rozsáhlou opravou. Koupaliště nabízí venkovní plavecký bazén, dětské brouzdaliště a je v provozu od června do září. Sezónní novinkou je provoz obchůdku, který nabízí denně čerstvé pečivo, potraviny a další spotřební zboží.

Vybavení:

• Restaurace s letní terasou, dětským a přebalovacím koutkem, WIFI připojení
  • Obchůdek – prodej základních potravin
  • Celoroční ubytování v motelu (pokoj také pro imobilní hosty) v pokojích s vlastním soc. zařízením
  • Sezónní ubytování v chatkách, karavanech a stanech (možno s domácími mazlíčky)
  • Možnost platby platební kartou na recepci
  • Sociální zařízení – WC, sprchy (kabina také pro imobilní hosty)
  • Kuchyňky – možnost vaření a praní
  • Výlevka chemických WC
  • Koupaliště – plavecký bazén a dětské brouzdaliště s letním provozem, součástí areálu koupaliště je bufet, posezení a dětské hřiště (sociální zařízení a zvedák do bazénu také pro imobilní hosty)
  • Ohniště
  • Multifunkční objekt k pronájmu – animace, sportovní / kulturní vyžití apod.

Recepce a kontakt

+420 775 111 721
info@moravacamp.cz

Poslední aktualizace: 19.3.2024

Příspěvky z okolí Z Bouzova, přes Loštice do Moravacampu

Pěší trasa z hradu Bouzov do Loštic
S Arabelou na tvarůžky Hrad Bouzov, který se tyčí na začátku výletu, patří k nejnavštěvovanějším a točilo se zde mnoho pohádek. Okolo hradní věže například lít…
Jednou z četných bouzovských památek je také zdejší historizující myslivna Jägerhaus známá rovněž jako zámeček. Najdeme ji v jihozápadní části obce, v areálu zdejšího slavného pohádkového hradu a na adrese Bouzov …
Trošku stranou všeobecné pozornosti před vstupem do krajinářského parku u hradu Bouzov stojí kaple zasvěcená Panně Marii. Možná i proto není považována za součást hradního areálu. Nicméně datum na jejím pískovcovém portálu 1910 naznačuje, že kaple byla součástí přestavby hradu, který se počátkem 20. století z celkem nevzhledné stavby proměnil v romantizující sídlo velmistra řádu německých rytířů. Jako součást Národní kulturní…
Bouzov
Hrad Bouzov na Olomoucku je typickým romantickým sídlem se všemi znaky adaptace z konce 19. století, zvýrazněné cimbuřím, arkýři, střílnami, bezpočtem věží a bašt, parkem a dvěma dlouhými mosty, které se klenou n…
Hrad Bouzov, založený někdy na přelomu 13. a 14. století je asi natolik známý díky všemožným filmům a pohádkovým seriálů, že ho na první pohled pozná skoro každý. Pohádkoví tvůrci se na něj vrhli už koncem 50. let…
V zimní období je většina hradů a zámků pro návštěvníky uzavřena. V sezónu atraktivní místa jsou opuštěná, liduprázdná, plná nostalgie a zdánlivého smutku.    Pro většinu turistů památky uložené k zimními spánku nejsou dostatečně lákavým cílem, z důvodu nepřís…
O bouzovském farním kostele sv. Gotharda lze ve zkratce napsat, že se jedná o jednolodní stavbu s boční kaplí, v jejíž předsíni se nachází reliéf Panny Marie.  Kostel byl postaven – jako…
Památkové objekty v Olomouckém kraji ve správě Národního památkového ústavu jsou připraveny na novou sezónu. První jarní akcí na hradech Bouzov a Šternberk a zámcích Jánský Vrch a Velké Losiny jsou Velikonoce. Obl…
Hrad Bouzov se nachází nedaleko Mohelnice na Olomoucku. Můžete přijet od Zábřehu na Moravě, Moravské Třebové i od Olomouce. Odnikud to nemáte daleko a můžete se ponořit do pohádek. Jeden z našich filmaři nejoblíbenějších hradů můžete vlastně navš…
Je začátek cyklistické sezony, tak sedací část nám zatím stále nepříjemně dává najevo, že na dlouhé sezení na kole je ještě čas. Mozek je však jiného názoru a rozhodne, že je na čase přeci jen vyzkoušet něco kapánek delšího. Však to zadek vydrží. Nic jiného mu také nezbude. Z Olomouce vyrážíme za příjemného slunného počasí směr Litovel. Cesta vede rovinatou Hanou a není…
Putovní letní kulturní festival Hrady CZ se po Veveří přesouvá 26. a 27. srpna na Bouzov na Olomoucku.  Dále se představí na českém Bezdězu a letos historicky poprvé svou pouť pod názvem…
Bouzov - hrad
Soutěž 2 body
Hrad Bouzov (445 m n.m.) najdete v mírně zvlněné lesnaté krajině na ostrohu nad potokem Špránkem západně od vesnice stejného názvu, pokud na cestě z Olomouce do Zábřehu odbočíte vlevo. Působí dojmem dobře zachovan…
Po celkové rekonstrukci zdobí střed náměstí v Bouzově krásný pískovcový kříž. Když se řekne v Bouzově (ale i jinde v okolí), má se na mysli ten z Maletína. Kříž je umístěn na dvojitém podstavci s volutami. V čelní straně podstavce je reliéf Máří Magdaleny s lebkou v pravici. Na lichoběžníkovém dříku jsou znázorněny mučící nástroje. Na římse je umístěn jetelový kříž s Kristovým korpusem. Kříž je ohrazen zajímavou balustrádou s…
Místní svaz zahrádkářů pořádal další letošní  akci. Byla  legrace   skutálet se z (nedávno navštívených) rakouských hor rovnou do tvarůžkárny, ale  výlet se vydařil a opět se potvrdilo, že země Česká je moc hezká. Vyrazili jsme autobusem  v brzkých ranních hodinách z Brna na  Olomouc a   odtud přes  Litovel směrem na Mohelnici. První zastávka  proběhla v obci Bouzov (oceněné v roce 2002 vesnicí roku  …
Do obce Bouzov se většinou jezdí kvůli tamnímu pohádkovému hradu a za hezkého počasí. My to pojali zcela opačně a zajeli sem v době, kdy lilo jako z konve a všechny naše památky jsou neprodyšně uzavřeny. Dokonce se n…
Původní umístění pomníku ve skupině stromů před budovou radnice je od roku 2015 minulostí. I současná podoba pomníku poněkud koresponduje s historickými peripetiemi, kterými si válečná pomník prošel za necelých sto let. Pomník padlým a zemřelým v Bouzově byl na poprvé odhalen 28. října 1925. Podle zpráv slavnosti přálo počasí, odhalení předcházel průvod s hudbou, v čele zástupu šli školní žáci s řídícím Václavem Chadimou a…
V krajině Drahanské vrchoviny, v okrese Olomouc, leží malá obec Bouzov. První písemně doložená zmínka o obci se datuje na počátek 14. století, kdy také započala výstavba zdejší dominanty…
Letošní návštěvnická sezóna byla příznivě nakloněna i památkám v Olomouckém kraji. Na zámku Jánských Vrch vzrostla návštěvnost zhruba o 15%. Hrad Bouzov zavírá až 30. listopadu a všechny památky mají připraveny ván…
Čtrnáctý ročník festivalu Hrady CZ se po Točníku, Kunětické hoře, Švihově, Rožmberku nad Vltavou, Veveří a Hradci nad Moravicí představí v pátek a sobotu 24. a 25. srpna na romantickém Bouzo…
Hudebně-kulturní festival Hrady CZ se po Hradci nad Moravicí představí v pátek a sobotu 25. a 26. srpna na Bouzově. Zcela poprvé si mohou fanoušci festivalu Hrady CZ vychutnat koncert Arakai…
Patnáctý ročník festivalu Hrady CZ se po Točníku, Kunětické hoře, Švihově, Rožmberku nad Vltavou, Veveří a Hradci nad Moravicí představí v pátek a sobotu 23. a 24. srpna jako Moravské hrady.…
V Galerii V Podhradí najdeme Trojského koně. Je to 15 m vysoký dřevěný kůň v blízkosti hradu Bouzov. Jedná se o největšího dřevěného Trojského koně v Evropě. Také zde najdeme sbírku napodobenin různých středověkých palných a dobývacích strojů. Prohlídka je spojena s přednáškou o těchto zbraních.
Honosné romantické sídlo ze 13. a 14. století  - hrad Bouzov stojí na kopci nad obcí Bouzov v severovýchodním výběžku Drahanské vrchoviny. Jeho zakladatel byl Búz z Bouzova, příslušník rodu Bludovců. Se střídáním …
Trojský kůň
Straň se Danajských když dávají dary nabádá už prastaré přísloví. Ačkoliv kněz Laokón varoval Trojany před přijmutím svérázného daru, který před hradbami zanechali Řekové při svém zdánlivém odeplutí od marného obléhání, nikdo nedbal věštcových rad. Jak nakonec celá patálie dopadla je celkem všeobecně známo. Zřejmě i z toho důvodu bouzovský kastelán nenechal vtáhnout repliku Trojského koně za hradby a ta tedy neustále zd…
Tímto cestopisem, kterým se vracím k jedné pozdně-březnové a památkově-turistické vyjížďce, se už pokouším přivolat jaro. V rámci - nepříliš často se vyskytující - kombinace hezkého počasí…
Tento kostel je zřejmě nejstarší sakrální památkou nejen celé oblasti, ale i jedním z nejstarších na historickém území Moravy vůbec. Filiální hřbitovní kostel sv. Máří Magdalény přesto…
Empírový pískovcový krucifix u bouzovského hřbitovního kostela sv. Máří Magdaleny je kvalitní kamenosochařskou prací pocházející z roku 1822. Navíc se svým způsobem jedná – přes jistou rustikálnost - o kříž téměř …
   V 8 hodin ráno se zdravíme s mými rodiči, kteří pro nás přijeli z Brumova autem a chystáme se na společný výlet. Protože jsou na dnešní odpoledne hlášeny silné bouřky, chceme jet s Janou jen do Tovačova, ale ta…
Bývalý zámeček Kozov najdete pod Pohádkovým Hradem Bouzovem, ke kterému v minulosti patřil. Do Kozova místní části Bouzova se dostanete po projetí městečkem Bouzovem dolů pod hrad, kde se na křižovatce napojíte na…