Z Blíževedel přes Dubou, Doksy a zase do Blíževedel.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

číslo 1 Žst. Blíževedly Asfalt 0,0 km
  Začátek mého výletu.
číslo 2 Křižovatka u vsi Skalka Asfalt 3,3 km
číslo 3 Domašice Asfalt 7,2 km
  Pěkná historická zástavba (roubenky, statky atd.).
číslo 4 Obrok Asfalt 8,4 km
  Malá osada z dalšími roubenými stavbami.
číslo 5 Tuhanec Asfalt 9,5 km
číslo 6 Tuháň Asfalt 10,8 km
  Obec nedaleko Dubé,výraznou památkou je tu kostel svatého Havla ze zvonicí.
číslo 7 Pavličky Asfalt 13,2 km
  Opět několik roubených staveb a další zajímavá stavení.
číslo 8 Město Dubá Asfalt 17,0 km
  Známé město, odkud pochází známý rod Berků z Dubé.
číslo 9 Masarykovo náměstí Asfalt 17,4 km
  Nachází se tu budova radnice včetně infocentra či sloup Nejsvětější trojice.
číslo 10 Sušárna chmele 18,0 km
  Velmi zajímavá technická památka.
číslo 11 U zámku Nový Berštejn. Asfalt 20,0 km
  Zámek se nachází níže pod silnicí. Dnes se v této památce nachází hotel.
číslo 12 Vrchovany Asfalt 22,6 km
  Nad obcí se nachází na kopci zřícenina hradu Starý Berštejn, zdejší výrazná dominanta.
číslo 13 Zbyny Asfalt 26,1 km
číslo 14 Doksy Asfalt 29,2 km
  Centrum Máchova kraje. Mezi zajímavosti města patří například muzeum Karla Hynka Máchy či známé Máchovo jezero.
číslo 15 Muzeum Karla Hynka Máchy. 29,4 km
  Dozvíte se tu skoro vše o životě velmi známého básníka Karla Hynka Máchy.
číslo 16 Muzeum Čtyřlístku. 29,7 km
  Muzeum se nachází v budově městské knihovny.
číslo 17 Staré Splavy, hráz Máchova jezera. 34,4 km
číslo 18 Staré Splavy Asfalt 35,2 km
číslo 19 Jestřebí Asfalt 40,0 km
  V této obci se nachází známí skalní hrad.
číslo 20 Zahrádky u České Lípy. Asfalt 44,0 km
číslo 21 Stvolínky Asfalt 52,1 km
číslo 22 Kravaře v Čechách. Asfalt 54,9 km
  Najdeme tu víseckou rychtu. Tato obec je dobrý výchozí bod na nedaleký vrch Ronov.

Tentokrát jsem se rozhodl, že si udělám takový ,,menší “ výlet do oblasti zvané Dubské Švýcarsko. Toto pojmenování není mezi lidmi tak známé, sám jsem se s ním setkal nedávno v jednom článku v naších regionálních novinách. Tato oblast je ale více všeobecně známá jako Kokořínsko nebo také jako Máchův kráj.

Tedy, jak už je z názvu tohoto článku zřetelné, vyrazil jsem z Blíževedlech, ze zdejší železniční stanice, kam jsem přijel vlakem od Lovosic, směr Dubá, jež je centrem této oblasti Dubské Švýcarsko. Dá se to lehce odvodit, odkud tento název zdejší oblasti pochází.

Hned kousek za Blíževedly se kousek od silnice směrem na Dubou nachází vesnička Skalka a už z dálky jsem se přesvědčil o tom, o čem psali v těch regionálních novinách a to, že se tu nachází velké množství zachovalých roubenek. Na ty sem pak ,,narážel “ i v dalších vesnicích při cestě, jako jsou Domašice, Obrok, Tuhanec, Tuháň, či Pavličky. Můžu v klidu napsat, že jsem si tuto oblast hned zamiloval a to právě zejména kvůli tomuto množství roubenek, které pořád obdivuji, tak i kvůli zdejší krásné přírodě.

Po průjezdu jmenovaných vesnic a krátkých zastavení jsem se vyskytl v Tuháňi. Zde jsem narazil na velkou, ale žel docela zchátralou budovu. Byl to v minulosti asi hodně bohatý statek. Dále mě do očí padla zvonice s hodinami a dále vedle ní barokní kostel svatého Havla. Udělal jsem v rámci možností pár snímků těchto církevních staveb (proti mně svítilo slunce) a razil jsem dále. Po asi čtvrt hodině jsem zdárně dorazil do města Dubá, odkud pochází velmi známí rod Berků z Dubé. První, co mě už z dálky vítalo, byl zdejší kostel Nalezení svatého Kříže z 18. Století. Dále jsem dle kvalitního značení dorazil na Masarykovo náměstí, kde se nachází uprostřed Sloup Nejsvětější Trojice, nebo honosná budova radnice, kde se nachází i infocentrum. Zde jsem se informoval o tom, kde se nachází zdejší sušárna chmele a potom sem k ní hned vyrazil. Po chvíli jsem ji našel. Budova je to pěkná, ale potřebovala by nutně rekonstrukci, ale zase se tu naráží na to věčné téma a to jsou peníze. Chvíli jsem tu pobyl a pak jsem se vypravil na cestu směr Doksy.

Než jsem ale úplně opustil město Dubá, tak jsem se na chvíli zastavil u zámku Nový Berštejn, který je hezky opravený a nachází s v něm hotel. Ale pak jsem se už doopravdy vydal na cestu do Doks. Další vesnice, kterou jsem měl při cestě, byla obec Vrchovany, nad kterou se na vrchu nachází zřícenina hradu Starý Berštejn. Dále jsem ještě projel Zbyny, kde už se na mě z dálky vykukovala dominanta Máchova kraje-Bezděz.

A vida, už sem dorazil do města Doksy, zde jsem se už najisto vypravil na hlavní náměstí, kde jsem se podíval do místního infocentra a pak se vypravil do muzea Čtyřlístku. Tuto komiksovou čtveřici snad zná už každý. I když si někteří z dospělích řeknou, proč navštívit muzeum, které je zaměřené zejména pro děti, určitě není na škodu, zavzpomínat na své dětství, kdy zejména moje generace a generace ještě o nějaký rok starší s časopisy této zvířecí čtveřice vyrůstala a právě i dospělí se tu dozví i něco o autorech, či jak Čtyřlístek vznikal. Že bylo akorát 12 hodin, tak jsem po prohlídce vyrazil utišit můj ozývající se žaludek. Cesta po předchozích dobrých zkušenostech vedla do restaurace Bezděz. Vaří tu dobře a mají tu přijatelné ceny.

Po dobrém obědě jsem vyrazil k dalšímu cíli mého výletu a to k Jarmilině skále nacházející se někde u Starých Splavů u máchova jezera. I když jsem se snažil zjistit od místních, kde se skála nachází, tak jsem ji nenašel. Ale snad někdy příště. Alespoň jsem se podíval na máchovo jezero a dominantu zdejšího kraje, tedy Bezděz.

Od máchova jezera jsem se ale už vypravil už rovnou na vlak, kterým jsem odjel opět do Lovosic. Uvažoval jsem, že bych jel opět z Blíževedel, či z Dubičné nebo dokonce z Úštěka, ale čas k odjezdu vlaku směr Lovosice mě určil opět Blíževedly. Takže, když se na tento uskutečněný výlet podivám, tak to byla taková okružní jízda, ale stálo to za to, poznal jsem krásné Dubské Švýcarsko a další krásná místa. Stálo to určitě za to.

Poslední aktualizace: 7.7.2013
Z Blíževedel přes Dubou, Doksy a zase do Blíževedel. na mapě

Příspěvky z okolí Z Blíževedel přes Dubou, Doksy a zase do Blíževedel.

Blížáky ...
Náš cíl jsou Blížáky. Skály u Blíževedel. Úchvatná oblast se nachází mezi…
Budete-li se toulat krajinou mezi Dubou a Blíževedly na Českolipsku,…
Tento krásný morový sloup jsem obdivovala na výletě v roce 2015.Původně jsme měli v plánu vylézt ke zřícenině gotického hradu Ronov,…
Blíževedly jsou vesnice v severním cípu CHKO Kokořínsko na samé východní…
Obec Blíževedly se nachází zhruba 15 km na jihozápad od České Lípy. Domin…
Barokní morový Sloup Nejsvětější Trojice se nachází v centru obce na…
Když se člověk vydá nejenom vlakem, ale třeba také autem nebo pěšky do městečka Blíževedly, které leží v okrese Česká Lípa, určitě s…
Blíževedly leží asi 13km jihozápadně od České Lípy, první zmíňka o obci je…
V Blíževedlích jsme vystoupili z vlaku, a první co jsme viděli, byl lán…
Zřícenina stojí na pískovcové skalce nedaleko Blíževedel na Českolipsku v Libereckém kraji a je volně přístupná…
Na rozhraní Libereckého a Ústeckého kraje v krásných kopečcích Českého…
Skromná zřícenina hradu Hřídelík stojí na pískovcové Skalce nedaleko Blíž…
Když se touláte na Českolipsku ,stojí za to navštívit Víseckou rychtu v…
Krásný výlet na skalní hrádek Hřídelík u vesničky Blíževedly na…
Já jsem jako výchozí místo zvolil obec Stvolínky s nepřístupným zámkem ve…
Z města Kravaře(okres Česká Lípa),půjdeme po ČERVENÉ ZNAČCE,která nás…
Výchozím místem je městečko Kravaře,případně železniční zastávka Kravaře…
Ani současní výrobci školních pomůcek by nevyrobili dokonalejší ku…
Kdyby se hrad Ronov zachoval v celé své kráse do dnešních dob , tvořil by…
Zříceniny hradu Ronov stojí na vrcholu homolovitého kopce (553 m) nad obcí Blíževedly na Českolipsku v Libereckém kraji. Pozůstatky staršího…