Blíževedly

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní

Ronov od přejezdu tratě 087
Ronov od přejezdu tratě 087  •  Fotografie (4)  • Foto: Diego

Výchozím místem je městečko Kravaře,případně železniční zastávka Kravaře na trati 087.

Pokud vyjdeme z Kravařů,stoupáme po loukách nad městečkem po zelené turistické značce až k úpatí kopce.Zde odbočíme na červenou - značení odbočka ke zřícenině a vystoupáme na vrchol.Zde značka končí.

V případě použití vlaku se dáme přes koleje mírně doprava po louce k lesu,na zelenou se napojíme samovolně.

Zpáteční cesta stejná do městečka/vlakovou zastávku nebo na rozcestí Ronov-odbočka možnost pokračovat do Blíževedel nebo Stvolínek(po červené)

Zřícenina hradu Ronov,založeného ve 14. století Berkou z Dubé.Z vrcholu v době vegetačního klidu(předjaří) daleké výhledy.

Svačinu a pití sebou.

Možnost občerstvení v městečku Kravaře.

Daleké výhledy z vrcholku - Úštěk,Sedlo,Č.Lípa,Holanské rybníky,Bezděz,Ještěd,Ralsko,Vlhošť.

Bez vstupného.Na vrcholu lavičky.

Výlet doporučuji uskutečnit v předjaří než olistění stromů zacloní výhledy.

Závěrečný výstup je prudký,

Cestou turistické odpočívadlo před závěrečným stoupáním.

Mapa:KČT č.11 České Středohoří - východ

Poslední aktualizace: 14.04.2013
Autor příspěvku: Diego
Na zříceninu hradu Ronov - Služby, informace
Na zříceninu hradu Ronov na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Na zříceninu hradu Ronov

Zříceniny hradu Ronov stojí na vrcholu homolovitého kopce (553 m) nad obcí Blíževedly na Českolipsku v Libereckém kraji. Pozůstatky staršího vnitřního hradu definitivně zanikly v polovině 19. století. Dodnes dochované hradní ruiny pocházejí z období, kdy Ronov upravoval Vilém z Illburku, je zde možné vidět vnější opevnění s baštami a trosky věží a budovy na jižním okraji. Zříceniny jsou volně přístupné, ale přístup k nim…
Hrad Ronov se nachází asi 11km jihovýchodně od České Lípy na výrazném čedičovém vrchu v nadmořské výšce 552metrů. K hradu vede červená turistická značka ze Stvolinek nebo Blíževedel a nebo zelená z Kravař od nádra…
Z města Kravaře(okres Česká Lípa),půjdeme po ČERVENÉ ZNAČCE,která nás dovede k lesu a potom se cesta klikatí lesem až na vrchol kopce,kde se týčí hrad RONOV!!!!! PS: hrad je TAJUPLNÝ!!!!! Jedeme za přírodní p…
Ani současní výrobci školních pomůcek by nevyrobili dokonalejší kužel, než jaký ve třetihorách vytvarovala příroda jihozápadně od České Lípy. Ke všemu pány z Dubé napadlo ve 14. století na …
Tento výlet započneme v železniční stanici Kravaře v Čechách, nacházející se na trati Česká Lípa - Lovosice. Od omšelé budovy nádraží půjdeme po místní asfaltové komunikaci, vedoucí k městečku Kravaře. N…
Já jsem jako výchozí místo zvolil obec Stvolínky s nepřístupným zámkem ve středu obce. Červená značka stoupá z obce otevřeným terénem na rozcestí Pod Ronovem. Zatáčíme vpravo a stále po červené, která ob…
Budete-li se toulat krajinou mezi Dubou a Blíževedly na Českolipsku, určitě byste neměli vynechat přírodní památku Martinské Stěny. Jedná se o unikátní pískovcový skalní útvar, který se vypíná z Komářího dolu a kt…
Obec Blíževedly se nachází zhruba 15 km na jihozápad od České Lípy. Dominantou obce je náves s morovým sloupem uprostřed a kostelem sv. Václava opodál. V samotné obci se nachází bezpočet roubených chalup z 18. a…
Vísecká Rychta se nachází v obci Kravaře v Čechách na hranici Českého středohoří a Máchova kraje. Jedná se o muzeum, v kterém je dobře ukázáno, jak se v dřívějších dobách žilo, zejména ve stavení, v kterém bydlel …
Nepřehlédnutelná a velmi výrazná kupa Vlhošť se nachází na Českolipsku v Českém středohoří, přestože ji ochranáři zahrnuli pod CHKO Kokořínsko. Tento kopec vás zaujme především zdálky. Na jeho západním úbočí tot…
Rozsáhlé torzo hradu ležícího na pískovcovém bloku 3 km od Úštěka. Dominuje mu třípatrová věž, později upravená v romantickém stylu. Pro hrad se užívá také název Helfenburk. Původní, rozlohou velmi malý, hrad zde vybudoval Jan z Klinštejna, příslušník rozlehlého rodu Ronovců, kteří zdejší kraj získali do lenního vlastnictví od Jana Lucemburského. Jan, který se začal psát z Helfenburka, jej však zakrátko (roku 1375) prod…
Starobylé a malebné městečkoÚštěk. Jistě mě dáte každý za pravdu kdo jste toto městečko navštívili že je kouzelné. Je maličké, má 1.500 obyvatel,ale když jsem tu byla…
Úštěk leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Děčín. Město se rozkládá mezi chráněnou krajinnou oblastí České středohoří a chráněnou krajinnou oblastí Kokořínsko a na pravém břeh…
Hrad HelfenburkUž by se mohlo zdát, že jediným hradním pánem široko daleko byl na celém úštěcku ten, který sedával v palácích městského hradu kousek od náměstí. Hradu, ze kterého se ještě než úplně zchátral, stala…
Hrad Helfenburk nalezneme přibližně na půli cesty mezi Litoměřicemi a Českou Lípou. Ve směru z Litoměřic v Úštěku odbočíme doprava na obec Ostré. Asi po 2km z hlavní křižovatky narazíme na parkoviště. Je to asi 200m před obcí. Odtud již musíme pěšky zprvu po červené značce po které můžeme pokračovat na zelenou a následně žlutou k hradu cca 3km, nebo cca po…
Barokní zámek Ploskovice se nachází přibližně 6 kilometrů od města Litoměřic v Ústeckém kraji. Kromě …
Máchovo jezero je dnes velice navštěvovanou turistickou lokalitou. V okolí je spousta rekreačních zařízení a kempů.Rozkládá se v nadmořské výšce 266 m, má rozlohu 284 ha. Dosahuje hlo…
Čedičový vrch výrazně vystupující z náhorní plošiny u Práchně na východním okraji Kamenického Šenova je nejznámější geologickou rezervací u nás. Již v 18. století zde byl v činnosti lom, v němž byla postupnou tě…
Sloup je převážně rekreační obec, ležící v širokém údolí Dobranovského potoka na severozápadním úpatí Svojkovských vrchů, asi 3 km jihovýchodně od Nového Boru. Má asi 700 obyvatel a díky zajímavým památkám i malebnému okolí je vyhledávaným letoviskem. Dříve k ní patřila také jihozápadně ležící osada Janov, která je dnes součástí Nového Boru. Krajinu v širokém okolí kdysi…
Zámek Houska stojí na Zámeckém vrchu uprostřed lesnaté krajiny. Zámek Houska leží v jižní části Českolipska v Libereckém kraji. Masivní zámecký objekt má čtyřúhelníkový půdorys s uzavřeným středním nádvořím. Cenná je Zelená světnice s malbami ze 16. století, rytířský salonek, obdivovaná je hradní kaple s restaurovanými malbami. V areálu se uskutečňuje řada sezónních akcí, v let…
Děčínská ZOO se nachází za Pastýřskou stěnou. Je mnoho druhů zvířat, nejen původních z Českého Švýcarska. Je zde hezké dětské hřiště. Otevírací doba: březen - duben 8.00 - 18.00 květen - srpen 8.00 - 19.00 září - říjen 8.00 - 18.00 listopad - únor 8.00 - 16.00 Zoo je otevře…
Kokořín aneb romantická rekonstrukce historieIluzi tajuplného hradu, po jehož ochozu se prochází sličná dívka s nepřítomným pohledem, v případě Kokořína ani nepotřebujeme vytvářet. I když jedno podobné vyprávění o bílé postavě, která se zjevuje na ochozu věže, mezi místními také s…
Hrad BezdězTento nádherný gotický hrad naleznete v blízkosti stejnojmenné obce. Těsně v jeho blízkosti se nachází přírodní rezervace, která ukrývá mnoho zajímavých rostlin a živočichů. DopravaZ Housky vede červená turistická značka (tzv. Máchova cesta) přímo na Bezděz. Připravte se asi na 11,5 km. Trocha historieHrad nechal postavit mezi lety 1265 – 1278 Přemysl Otakar II. k…
Hora Říp tvoří výraznou dominantu Polabské nížiny. K ní se vztahuje pověst o příchodu praotce Čecha a stala se tak od nepaměti jedním ze základních symbolů českého národa. Na vrcholu najdete kapli - ro…
Zbytky skalního hradu Šaunštejn, nazývaného také Loupežnický hrad, stojí na mohutném pískovcovém bloku v Jetřichovických stěnách nedaleko Vysoké Lípy na Děčínsku v Ústeckém kraji. Vrcholo…
Hřensko - soutěsky. Českosaské Švýcarsko je pojem, který turisté dobře znají. My dnes – obrazně řečeno - míříme přímo do jeho srdce - do soutěsek na malebné říčce Kamenici. Bohužel ještě předtím, než se ponoříme do stínu strmých srázů a začneme postupovat proti proudu Kamenice, musíme začít počítat. Parkovné za osobní auto na dobu delší než 3 hodiny – 120,- Kč! Bum!…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice, poslední ze tří soutěsek na dolním toku řeky, VJV od Hřenska. Jeho stěny tvoří strmé, často kolmé skalní stěny, vystupující nad úroveň hladiny do…
  Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu republiky, a to do CHKO České Švýcarsko, přesněji do Hřenska, kde se nachází lá…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny, které se táhnou nad vesnicí Tisá (západně od Děčína) po celé její délce. Jedná se o skalní město z kvádrových pískovců s…
Zřícenina gotické hradu Hazmburk, stojící na strmém čedičovém útesu (418 m), je snad nejznámější dominantou Českého středohoří. Hradní zřícenina Hazmburk se nachází na Litoměřicku v Ústeckém kraji. Hradní cesta ná…