Travel blog Jeseníky Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Šumperk
Šumperk leží na řece Desná u západního okraje oblasti Hrubý Jeseník, má přibližně 30 tis. obyvatel. První zmínka o městu je z roku 1281.
Tip:
  Tipy na výlet (281)
   Trasy Šumperk a okolí (302)
> Do přírody   > Na kole   > S dětmi
> Cyklotrasy   > In-line brusle   > Pěší trasy
Hrubý Jeseník
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Hrubý Jeseník

Tři kameny

Trasy Běžky Malá náročnost

číslo 1 Stanice lanovky Jelení skalka Šotolina 0,0 km
  Na vrchol Jelení skalky nás vyveze lanovka zdarma
číslo 2 Pod Ucháčem Šotolina 0,7 km
  Nástup k okruhu kolem Ucháče
číslo 3 U Tří kamenů Asfalt 1,2 km
  Připojení modré TZ k lesní silnici a červené cykloznačce
číslo 4 Vyhlídka nad Pekařovem Asfalt 3,5 km
číslo 5 Odbočka zelené trasy od červené cyklo Šotolina 3,8 km
číslo 6 Vyhlídky na Králický Sněžník Šotolina 4,5 km
číslo 7 Tři kameny útulna Asfalt 6,1 km
  Rozcestí u Tří kamenů, možnost odbočky na vyhlídku
číslo 8 Serpentina u sjezdovky Asfalt 7,0 km
Restaurace na Přemyslově
Restaurace na Přemyslově  •  Fotografie (20)  • Foto: Bobkart
Lanovka Jelení skalka

K velké škodě samotných běžkařů jejich velká část směřuje pouze do nejvyšších partií Hrubého Jeseníku a opomíjejí ne příliš vzdálené nižší partie, leckdy i snadněji dostupné partie. Zima se sice chýlí ke konci, nicméně konečně po ne příliš přívětivých měsících lednu a únoru konečně březen přinesl sluneční svit, což jsme nemohli nechat nevyužité. Když jsme po shlédnutí stavu lyžařských stop zjistili upravenost stop, vyjevil se výlet na Přemyslov jako smysluplná akce. Podle internetu by měla být projeté stopa po červené cyklotrase Kouty – Přemyslov, víceméně v úseku od Poniklého potoka, což naštěstí bylo (začátek trošku zaneřáděný po těžbě), ale zbytek trasy po úbočí Černé stráně značně luxusní a pak středisko Přemyslov a stopy kolem Ucháče. V podstatě je projet okruh zvaný Tři kameny. Toho se týká i tento popis. Nástup do lyžařské stopy je velmi příjemný – běžkaře vozí zdarma, horní stanice na Jelení skalce je ve slušné nadmořské výšce – cca 940m, stopa směřuje po hřebínku do lesa míří pod vrch Ucháč. Kolem něj se dá najít rovněž stopa – sice momentálně přírodní, ale podle sdělení jedné turistky celkem slušná. My však míříme po modré značce k lesní silnici od Tří kamenů do Pekařova. Míříme podle hodinových ručiček. Silnice je součástí červené cyklotrasy 6155. To je vlastně taková velká okružní trasa kolem celé Loučné nad Desnou a část trasy využívá lesní cestu od Přemyslova. První úsek je celkem po rovině v lese a stínu – i díky tomu je tu stále dost sněhu. Asi po 2km se konečně trasa sklání do velké serpentiny nad Pekařovem – odkud je pěkná vyhlídka na protější masivy Hanušovické vrchoviny následující Králický Sněžník a na obzoru až někam k Orlickým horám (spíš Góry Bystrzyckie – polský protějšek našich hor), pak ještě další kratší sjezd do další serpentiny – zde ovšem červenou cyklotrasu opustíme a odbočíme (ve skutečnosti jedeme rovně) po zelené TZ na sever. Nad Pekařovem se vlastně okruh obrací zpět. Následuje táhlé, ale mírné stoupání. Sjezdem jsem totiž příliš neztratili, jen necelých 100m. Ty musíme nabrat zpět. Dlouho jsem po zelené značce nešel (jezdím na kole po červené), tak nás překvapí, že značná část cesty se zelenou značkou je bezlesá, což ovšem přináší skvělé výhledy převážně na masiv Králického Sněžníku. Až poslední cca kilometr je opět v lese, nicméně před závěrem se naskýtá možnost výstupu na skvělou vyhlídku. Stoupání končí u rozcestí Tři kameny. K samotnému vrcholu je prošlápnutá stopa – je to téměř po rovině, takže vydaří-li se počasí, je škoda odbočku nevyužít (modrá TZ).

Po náležitém rozhledu pak už jen návrat do stopy a sjezd po lesní asfaltce do Přemsylovského sedla a k areálu. (opět červená cyklo). Je jen škoda, že do Přemyslova zajíždí (vlastně nezajíždí) skibus jen sporadicky, běžkaři jsou přece jen zvyklí cestovat hromadnou Dopravou – už kvůli různým změnám směru výletu aj. Naštěstí je kousek pod lyžařským areálem zkratka lesem a na zastávku v Rejhoticích to je něco málo přes dva kilometry …

Poslední aktualizace: 2.3.2013
Autor: Bobkart

Loučná nad Desnou

Příspěvky z okolí Tři kameny

Na běžky do SKIAREÁLU PŘEMYSLOV
Přemyslov osada ležící při cestě mezi Loučnou nad Desnou, místní částí Rejhotice a Novými Losinami je známé  lyžařské středisko. Příjezd sem je možný od Velkých Losin po silnici č. 44, s odbočením v Rejhotich nebo…
Dlouhá léta se v průvodcích uvádělo, že největší středisko lyžování v Jeseníkách je Malá Morávka, lépe řečeno přilehlý Karlov pod Pradědem, který je částí obce. S tím už se asi příliš sou…
PR Přemyslovské sedlo (3,68ha) se nachází vpramenné oblasti Přemyslovského potoka kousek pod stejnojmenným sedlem severozápadně nad osadou a lyžařským areálem Přemyslov, jižně od silnice mezi Přemyslovem a Novými…
Dnes spolu navštívíme skalní vyhlídku, která nejenže je dobře dostupná, patří k nejkrásnějším v oblasti, ale navíc je výhled z ní svým způsobem i unikátní. Místo se nazývá Tři kameny podle téměř třicet metrů vysok…
Název není zcela originální, jen v Šumperském okresu najdeme min. jedny další. Výrazné skalisko na vrcholu ve skupině Ucháče v Keprnické klenbě Hrubého Jeseníku. Spolu s vedlejší Jelení skalkou vytváří jižní vrcholy nad Přemyslovským sedlem. Výhledy zejména do Přemyslovského sedla a na protější Černou stráň ale i dále, na východě k Pradědské hornatině s Pradědem, Dlouhými…
Zimní krajina má své nezpochybnitelné kouzlo a i ty výhledy většinou bývají tak nějak kvalitnější, protože bezoparové. Dokonce …
Pěšky, autem, na kole – podle potřeby a možností. Přemyslov je jednou z částí Loučné nad Desnou, dnes ryze rekreační osadou bez trvalejšího osídlení a Přemyslovské sedlo najdeme nad ním po silnici směrem do Nových…
Skály nad Bukovicemi Na jihovýchodní rozsoše vrchu Ucháče nad Bukovicemi u Velkých Losin se dá najít zajímavé skalisko. Objevil jsem ho víceméně náhodou, v žádné turistické mapě nejsou nijak zvlášť vyznačeny n…
Začátek letošního září (2023) pokračuje ve stylu ryze letním a dokud to jde, jde třeba tuto šanci využít a věnovat se nějakému tomu pobytu v přírodě. Třeba i pochytáním těch slunečních paprsků posílit tu imunitu. …
Těsně pod vrcholem stoupání silničky od Loučné nad Desnou do Nových Losin lze těžko přehlédnout po pravé straně nedávno zrestaurovaný železný kříž. Znalci vědí, že se nalézáme v…
Zatímco první polovina letošního října příliš nelákala k sáhodlouhým výletům, závěr měsíce se snaží v omezené míře dohnat, co babí léto zanedbalo. Určitou nevýhodou je přeci jen již znatelně kratší den a pokud je …
  Už je to víc jak deset let, co jsem je přetnul naposled, ale vzpomínka na to letní putování z Branné do Loučné nad Desnou zůstane v mé paměti (alespoň doufám) vřezána už navždy. Jen co brzy ráno rychlík zast…
Konkrétní údaje uvádí rozlohu 38,47 ha, nadmořskou výšku od 715 do 846 m a datum vyhlášení 5. 12. 2018 takže co se týče věkovitosti, v Jeseníkách jde o poměrně nové chráněné území. V lokalitě ovšem nejde o zcela p…
Že je lokalita mezi Přemyslovem a Novými Losinami hodnotná i z přírodovědného hlediska není třeba pochybovat. Naznačuje to i fakt, že v současné době je skoro celé nezastavěné území…
Na konci 19. století byly ve svazích Černé stráně vybudovány soustavy lanovek a úzkorozchodných železnic k likvidování následků větrné kalamity, která poškodila lesní porosty na tomto mas…
Bremsberková Bouda je chata nalézající se u lesní cesty z Přemyslova do Koutů nad Desnou - Annína po tzv. Knížecí cestě. Vypadá jako klasická lovecká chata, je to však spíš přístřešek pro kolemjdoucí nebo kolemjed…
Černá stráň - Kazatelna se skalním  tunelem
Černá stráň - Kazatelna se skalním tunelem
   Tato skála je naprosto unikátní hříčkou přírody a svým tvarem vůbec nepřipomíná přírodní Kazatelnu. Při pohledu od severu je to regulérní, asi 9 m Vysoká skalní věž. Ze svahů Černé stráně je nižší, ale zase …
   Černá stráň je mohutná rozložitá hora, jejíž masív vyplňuje většinu severozápadního horizontu u obce Kouty nad Desnou. Nezvykle ploché vrcholové temeno dosahuje výše 1237 m, nevede na něj žádná tur.značka a tak…
  Přichází naše poslední ráno v Jeseníkách. Budím se po 4.hodině, venku je silný vítr, což mne znervózní, neboť dnes mám ještě naplánován sólo průzkum skalisek Černé stráně. Po chvilce vstávám, vařím si životabudi…
   Pro všechny milovníky Jeseníků mám tip na levné ubytování v Koutech nad Desnou. Hotel Pod Sedlem od té doby, co zde stojí, jistě už něco pamatuje, ale stále ještě nabízí ubytování pro 33 lidí a to ve dvou až čt…
  Při pohledu z okna se ani nechce věřit, že ještě před dvěma měsíci dosahovaly venkovní teploty takových hodnot, že se člověk při pohybu otevřeným terénem cítil asi jako eskymo bez obalu. Vraťme se tedy na "chvil…
Loučná nad Desnou je podhorská obec vyhledávaná turisty jak v letním tak i v zimním období. Obec najdeme v údolí řeky Desná, pod vrcholkem Mravenečníku ( 1342 m.n.m.) a severovýchodním…
Do Loučné nad Desnou, v údolí řeky Desné, cca 15km severně od Šumperka po masivem Mravenečníku a Dlouhých strání. Dopravit se můžeme autem, vlakem, kolem či pěšky, bydlíme-li poblíž...   …
Konečně nastal den D - začíná nám pěti denní  dovolená v Jeseníkách. V sobotu ráno odjíždíme ve 4. 30 MHD do města a v 5. 10 nás už unáší zlínský expres směrem na Otrokovice, Hulín, Přerov, O…
  Loučná nad Desnou je po všech stránkách turisticky velmi atraktivní obcí. Jako by nestačila okolní překrásná horská příroda Hrubého Jeseníku: oni tu v centru obce mají ještě veliký zámek s přilehlým…
K vodopádům na Poniklém potoce
   K pozoruhodným vodopádům, které ve zmenšeném měřítku připomínají ty Mumlavské v Krkonoších, není daleko z Koutů nad Desnou. I když přímo k nim nevede turisticky značená cesta, jsou sna…
Velké Losiny jsou podhorskou rekreační a lázeňskou obcí a najdeme ji severním směrem od města Šumperku. Obec je známá nejenom díky lázním, ale také díky zdejšímu zámku, ve kterém probíhaly č…
Dlouhé stráně  h.
Dlouhé stráně h.
Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně. Instalovaný výkon elektrárny je 650 MW. Horní nádrž je spojena s dolní nádrží (800 m.n.m.) dvěma tunely o průměru 3m. V době největších povodní zadržela přehrada 2 00…
Praděd
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší turistiku, sjezdové a běžecké lyžovaní. Z vrcholu je výhled na Rychlebské hory, kralický sněžník a další. Výstup na vrchol je velmi jednoduchý, vede na něj asfaltová cesta. Výstup můžete zahájit např. na Ovčárně, kde vás doveze autobus, a nebo na Hvězdě u Karlovy Studánky, pokud …