Rejchartické sedlo – Zlosiyn – se Štolnavou a kolem Červeného vrchu

číslo 2 Pod větrnou turbínou Asfalt 1,1 km
  Odbočka červeného Pivovarského okruhu
číslo 3 Prameny Asfalt 2,4 km
  Rozcestí pěších tras a cyklotras, zaniklá ves Štolnava (Stolenhau)
číslo 4 Výklenková kaplička Šotolina 2,6 km
  Výjezd ke kapličce u bývalého stavení Emila Rottera
číslo 5 Křížek Šotolina 3,3 km
  Odbočka u křížku na polně-lesní cestu
číslo 6 Žlutá pěší TZ Šotolina 5,1 km
  Příchod pěší žluté od rejchartic, poněkud prudší sjezd lesem
číslo 7 Pod Lázeňským vrchem Asfalt 5,8 km
  Křižovatka modré a žluté pěší TZ, průběh zelené cyklo 6287
číslo 8 Nad Ludvíkovem Šotolina 6,9 km
  Žlutá je ve skutečnosti bílá cyklotrasa, konec zeleného značení 6287
číslo 9 Brněnka – Minipivovar Zlosiyn Asfalt 10,0 km
  Konec ve oblíbené osvěžovně

Vlastně jde jen o kratší úsek, který můžeme považovat za částečnou variantu k průběhu zelené terénní cyklotrasy 6287. Ta je vlastně jen takovou spojkou od Rejchartic směrem k Velkým Losinám, přesněji tamnímu bílému cyklookruhu. Tato trasa tu vlastně přibyl poměrně nedávno v souvislosti s novými cykloznačkami mezi Šumperkem a Hanušovicemi. Popis volím jen v kratším úseku od Rejchartického sedla, tam není problém dorazit po některé silniční trase, mimo tedy zmíněných Rejchartic, případně od Kopřivné. Od takřka horského sedla se vydáváme polní cestou s dávným asfaltovým povrchem, který snad už ani nepamatuje, že kdysi asfaltem býval, jde tak spíše o kombinaci prašné a kamenité cesty. Celkem snesitelným stoupáním objíždíme dvojice větrných elektráren na Křížovém vrchu, pokocháme se pohledem na protější masiv Králického Sněžníku, i nižšího pásma Rychlebských hor. Sjezdeme dojíždíme k rozcestí Pod Větrnou turbínou, kde opustíme červenou trasu 6291 Pivovarského okruhu. Opět stoupáme k takřka zaniklé osadě Štolnava (Stolenhau, Prameny). Jde o jednu z mnoha zaniklých vsí po odsunu německy hovořících obyvatel. Z celé zástavby zůstala jediná, dnes rekreační, chalupa. V nedávné době z iniciativy občanského sdružení byly obnoveny základy bývalé kaple, upraven byl i nepoužívaný hřbitov. Kolem cesty objevíme malé tabulky, na kterých jsou vyznačeny místa, kde stávaly chalupy. Protože Štolnava je působivé místo, projel jsem to až k turistickému rozcestí a k výklenkové kapličce na úbočí Kozího honu. U kapličky odpočíval další cyklista, po kratší debatě jsem sjel poněkud níže pod hřbitov. Místo je dobře odhadnutelné, díky bílému křížku. Tam mě při studiu mapy zaujela polně-lesní cesta, která obkružuje Červený vrch, kopec, který Štolnavě vévodí. Zdálo se mi, že by to mohla být zajímavá varianta k zmíněné zelené trase 6287. První obavy byly naštěstí brzy rozptýleny, cesta je celkem pěkná s víceméně zaježděným štěrkovým povrchem a naštěstí není rušena nějakou pastvinou nebo elektrickým ohradníkem. Pastviny jsou pod cestou směrem do údolí na horním konci Rejchartic. Cesta je víceméně vrstevnicového charakteru, až za prudší levotočivou zatáčkou začíná prudší klesání. Tady se rovněž připojuje žlutá pěší značka od středu Rejchartic. Ta se ve většině na cyklistiku nehodí, ale zde ke křižovatce Pod Lázeňským vrchem to naštěstí neplatí.

Tím jsem se dostali k zmiňované zelené cyklotrase. Odpustili jsem si tak i poměrně náročný sešup, který je po přímé cestě od Pramenů. On celkem svižný sjezd pokračuje k dalšímu rozcestí Nad Ludvíkovem, kde končí značení zelené a připojíme se na bílou trasu Ludvíkovského okruhu. Prudkost klesání se už výrazně snižuje a různě kvalitní spíše šotolinový povrch se nad hotelem Diana mění v celku kvalitní asfaltku, kterou sjedeme nad Velké Losiny. U pivovaru Zlosiyn můžeme popis ukončit.

Poslední aktualizace: 5.9.2023
Rejchartické sedlo – Zlosiyn – se Štolnavou a kolem Červeného vrchu na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Rejchartické sedlo – Zlosiyn – se Štolnavou a kolem Červeného vrchu

Rejchartické sedlo – Hynčice nad Moravou
Původně jsem sice chtěl popsat jen konkrétní místo, ale po důkladnějším…
Mezi dlouhodobá nepsaná pravidla dávno patří nedlouhá podzimní vyjížďka, která má jediný cíl: podívat se do okolí Šumperka, jakýže to…
Zeměpisci a geomorfologové nám civilům a laikům připravili pár zapeklitých oříšků a když se k tomu přidají i značkaři, už je v tom p…
Obec Kopřivná je poměrně nenápadnou horskou vsí mezi Šumperkem a…
Stavba vévodící celé obci i širšímu okolí, umístěná na vršku nad …
Obce Bratrušov a Kopřivná se nacházejí při silnici, spojující…
Jednou z památek, nacházejících se v obci Kopřivná na Šumpersku, je…
Nový hrad u Hanušovic (spíše Raškova nebo Lužné) patří k nejrozsáhlejším…
Malá osada Osikov je součástí vesnice Bratrušov. Není zde žádný…
Opatření omezující pohyb na katastr obce se poněkud zmírnila na o…
Autem přijíždíme do Kopřivné, malebné vesničky ležící v kopcovité krajině…
Tento tip na výlet skutečně nabídne vše v jeho názvu uvedené … a navíc to…
V katastru obce Žárová (okr.Šumperk)…
Osada Lužná spadá pod vesnici Kopřivná a najdeme ji na vrcholu…
Do obce Rejchartice jsme jeli od Šumperku. Je to cca 11km. Malebná vesnice, která není zas až tak zajímavá. Místo památek, zde najde…
Rejchartice – Andělská louka neboli Andělárium
Správný název tohoto článku by měl možná znít spíše Andělské louky, s podt…
Tento pramínek asi nebude lákat k návštěvám davy turistů, protože jde spíš…
Rejchatrice jsou malou horskou obcí se 185 obyvateli a najdeme ji…
Dá se říci, že je-li v malé obci jediné kulturní zařízení, obvykle je to…
Po návratu z rockové show jsem potřeboval poněkud pookřát, tudíž sednu odpoledne na kolo a jedu se podívat do Rejchartic, což je…