Brněnské vycházky - Podél skalnatého břehu komínské Svratky (47)

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 MHD Komín-Svratecká Šotolina 0,0 km
číslo 2 Přístřešek u skály Šotolina 0,9 km
číslo 3 MHD Komín-Kamenolom Šotolina 1,9 km

Nedávno byl dokončen turistický chodník pro pěší po pravostranném skalnatém břehu řeky Svratky mezi Komínským a Letenským mostem, nacházející se na pomezí městských částí Komína, Jundrova a Bystrce. Průchod pod příkrými stráněmi kopce Holedná byl v minulosti schůdný pouze pro velice zdatné jedince a často se zde muselo vystoupat i nad skaliska nad řekou. Trasa dnešního chodníku vede v celé své délce těsně nad hladinou řeky. Jelikož je hojně navštěvována, vybral jsem ji jako další brněnskou vycházku.
Trasa vycházky začíná v Komíně u zastávky MHD Svratecká (linka tramvaje 3 a 10). Překročí čtyřproudou komunikaci, přejde Komínskou lávku a za ní se dá vpravo stezkou proti toku řeky Svratky. Projde kolem několika sportovních areálů a přijde pod první skálu. Zde začíná upravený povalový chodník, částečně ještě doplněný kovovými rošty a pokračuje těsně nad hladinou toku až přijde k rozšířenému místu bývalého selského lůmku, kde je zdbudován dřevěný přístřešek s výhledem na hladinu řeky. Lomová stěna byla stabilizována a upravena, v současnosti slouží jako cvičná horolezecká skála. Pěšinou pokračujeme dále a přes několik dalších povalových chodníků přijdeme k zahrádkám v místní části Letná. Obkroužíme hostinec U Klimešů a po Letenské lávce opět přejdeme Svratku a za čtyřproudou komunikací přijdeme k zastávce MHD Kamenonom (tramvaj 3 a 10, trolejbus 30), kde naše vycházka končí. Její celková délka je 1,9 km.

Poslední aktualizace: 5.6.2023
Brněnské vycházky - Podél skalnatého břehu komínské Svratky (47) na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Brněnské vycházky - Podél skalnatého břehu komínské Svratky (47)

Brno-Komín - Ruský vrch
Výrazný vrch, dříve nazývaný Hausperk, se zvedá od řeky Svratky v…
Vycházka začíná u MHD Svratecká v Komíně (tramvaj linky 3 a 10), …
Římskokatolický farní kostel svatého Vavřince se nachází na Kristenově ulici v brn…
Toto seskupení většinou přízemních nebo nízkopodlažních domů dvou…
Zdejší dřevěný kříž připomíná tragickou událost ze dne 22. září 1918.…
Nachází se v těsné blízkosti rozhledny Holedná v brněnské městské části…
Jednou z významných osobností protifašistického odboje byl Jindři…
Nápad na vybudování rozhledny na Holedné v katastru městské části Jundrov…
Nebylo mým záměrem vidět celé město a ochutnat celé Brno. Jenom jsem se procházel tam, kde jsem kdysi študoval. Tenkrát jsem se více…
Turistický rozcestník se nachází u zastávky MHD Kamenolom mezi Komínem a…
Sportovně rekreační areál Hroch, který vznikl v brněnské městské…
Nachází se na křižovatce ulice Pod Horkou a odbočkou k Letenské lávce v bystrcké části Letná. Prochází tudy žlutě značená…
Nachází se na východním okraji Brna mezi městskými částmi Jundrov,…
Nachází se na východním okraji Brna mezi městskými částmi Jundrov, Komín,…
Palackého vrch (339 m n.m.) v brněnské části Žabovřesky je prvním vrchem,…
Zoo Brno se nachází na hřebeni Mniší hory v městské části Brno-Bystrc, na…
Nachází se uprostřed Obory Holedná na okraji výrazného parkově up…
lánovaný výlet do brněnské ZOO začal hodinovým čekáním na vlak, j…
Brno je na severní straně z větší části obepnuto zvlněným pásem lesů.…
ZOO v Brně jsme navštívili během jednodenního výletu, který jsme strávili celý v tomto velkém jihomoravské městě. Autem jsme přijeli na parkoviště u…