Brněnské vycházky - Okružní trasa po obou březích řeky Svitavy u Bílovic (45)

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 8 Lávka u mlýna Šotolina 3,9 km
číslo 9 U mostu Šotolina 4,2 km
číslo 10 U nádraží Šotolina 4,5 km

Jedná se o nenáročnou vycházku, která se dá uskutečnit v kterémkoliv roční období. Trasa vycházky začíná na bílovickém nádraží a stezkou za nádražím po červené značce směřuje k řece Svitavě. Odtud cestou podél břehu pokračuje k fotbalovému hřišti. Pěšinou podél něho dorazí až k romantické osm metrů vysoké skále, která končí až v řece Svitavě. Tu překonává po kovovém schodišti a kousek za ní pak podchází pod romantickým skalním útvarem Sfinga a pokračuje dále podél toku. Míjí idilickou chatovou osadu a směřuje podél břehu řeky Svitavy k železničnímu mostu. V jeho boku je zabudovaná kovová lávka a po ní trasa vycházky přechází na druhý břeh. Tudy vede cyklostezka od Obřan a po ní trasa pokračuje na Bílovice. U dalšího železničního mostu přichází k mohutné skalní stěně a za ní pak pod příkrou skalnatou strání proti toku řeky přijde k Sokolovně. Odtud po Fügnerově nábřeží dojde až k lávce přes Mlýnský náhon, za nímž se nachází parkově upravený Ostrůvek. Za letní hospůdkou "Na ostrově pod lípou" se klene přes náhon a Svitavu kovová lávka a po ní trasa opět přejde řeku. Po pěšině lipovou alejí podél toku se vrátí k Bílovickému mostu. Od něho Nádražní ulicí dojde k autobusové zastávce, projde Tunýlkem a za parčíkem se již objevuje dominantní budova nádraží. Celková délka vycházky je 4,5 km. Více napoví obrazový doprovod.

O podzimu 2021 je na železniční tratii provoz omezen a ve výhledu i v rámci rekonstrukcece trati mezi Brnem a Blanskem úplně zastaven.
Na železniční trati probíhá komplexní rekonstrukce železničního tělesa, tunelů a mostů. Otevřena by měla být od nového jízdního řádu, což je od 11. 12. 2022. V Bílovicích nad Svitavou probíhá i celková přestavba a obnova železniční stanice, včetně nového podchodu pod tratí.
Od 11. prosince 2022 byl opět zahájen provoz na železniční trati pro regionální dopravu. V provozu je i rekonstruovaná železniční stanice v Bílovicích nad Svitavou. Ta je otevřena sedm dní v týdnu.

Poslední aktualizace: 4.6.2023
Brněnské vycházky - Okružní trasa po obou březích řeky Svitavy u Bílovic (45) na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Brněnské vycházky - Okružní trasa po obou březích řeky Svitavy u Bílovic (45)

Bílovice nad Svitavou - studánka u hříště
Studánka se nachází pod pěšinou ve svahu nad řekou Svitavou u fot…
Tato okružní vycházková trasa začíná a končí u železniční stanice…
Nachází se v dolní části obce na Komenského ulici, která směřuje od obecního úřadu k nádražní budově. Vilu v dominantní poloze v řeckém stylu si zde …
Železniční stanice Bílovice nad Svitavou je výchozím i koncovým m…
Tento zajímavý skalní útvar, zvedající se nad pěším vycházkovým chodníkem vedoucím po pravém břehu řeky Svitavy z Bílovic nad Svitavou do Obřan, se…
Nachází se za fotbalovým hřištěm na pravobřežní vycházkové trase …
Bílovice nas Svitavou se nacházejí 3 km severovýchodně od Brna a…
Od bílovického nádraží na němž je umístěna pamětní deska věnovaná…
Pod bílovickým nádražím byl pro zkvalitnění služeb navazujících …
Rozhledna U Lidušky se nachází v kraji Lišky Bystroušky nad obcí Bílovice…
Osm kilometrů od Brna na severovýchod, v malebném údolí Svitavy při trati Brno – Česká Třebová leží obec Bílovi…
Tentokráte vyrazíme do hlubokého údolí řeky Svitavy do malebné ob…
Všem, kteří si chtějí pořádně užít řeky Svitavy, doporučuji projít se…
Rozcestník Těsnohlídkovo údolí naleznete na levém břehu řeky Svitavy asi 3 km od brněnské čtvrti Obřany proti proudu, pokud jdeme po…
O tom, že Bílovice nad Svitavou patří mezi nejkrásnější místa v okolí…
Stojí v dominantní poloze při ústí Palackého údolí naproti místní Sokolovně. Byl postaven na památku básníka Stanislava Kostky Neumanna (1875-1947),…
Nachází se na pravém břehu řeky Svitavy u nově otevřené lávky, jejíž…
Na jihovýchodním okraji obce se klene přes řeku Svitavu z technic…
My, v Bílovicích nad Svitavou máme krásné okolí, těsná blízkost Krasu, ale…
Z Bílovic nad Svitavou od Sokolovny Palackého údolím po zelené zn…