Reklama

Podyjí

: 1052 příspěvků

Nejnovější příspěvky

Unikátní soubor památek v Bohuticích Jednou z výrazných stavebních památek Bohutic je zámek. Původně se zde nacházela tvrz ze 14. století. Do areálu vstoupíme branou přes nově zrekonstruované nádvoří. Současná ren…
Vysoko nad Vranovskou přehradou se tyčí pozůstatky pozoruhodného středověkého hradu. Lidé už tu nesídlí dlouhá staletí, ale občas tu přece jen někdo bydlí. Koncem léta se sem slétají netopýři z širokého okolí, aby zde našli přechodný úkryt i partnery pro rozmnožování. Někteří z nich tu pak také přezimují.Zřícenin…
Na Starém zámku v Jevišovicích, městě cca 16 km severně od Znojma, lze spatřit archeologické, etnografické či umělecké sbírky. Areál skrývá i jedno tajemství. Na půdě zámecké kaple sídlí nej…
Pohled od Nového Šaldorfu západním směrem nabízel každý den našeho pobytu na Znojemsku dominantu Konic, kostel sv. Jakuba Většího. Bylo to lákavé a tak jedno odpoledne jsme se do Konic…
Podíváme – li se do minulosti, objevíme údaj, že tady byl postaven kostel již v 1. polovině 13. století. Tehdy to byla jednolodní svatyně v raně gotickém slohu. Kostel sloužil věřícím až do…

Podyjí

: praktické informace

Naši turisté a cestovatelé

Turisté, kteří mají oblast Podyjí v oblíbených

Poslední den našeho pobytu na Znojemsku jsme měli v plánu navštívit zámek Vranov nad Dyjí. I když ranní obloha neslibovala den s modrou oblohou, přesto jsme se rozhodli, že pojedeme. Dobře…
Dolnorakouské město Retz patří jistě k místům, které návštěvníka nezklamou. Již při pohledu do jeho historie lze vyčíst, že jeho založení nebylo náhodné. Stalo se tak na křižovatce dvou…
Jedem z Plzně do Znojma a na trase vyhledáváme rozhledny a minipivovary. Oboje máme v Bítově. Tak je jasné, že tam musíme zajet. Obec Bítov se rozkládá na břehu Vranovské přehrady, cca 35 km severozápadně od …
 Již po 25. se v Jevišovce koná kiritof - tradiční hody moravských Chorvatů. Je to slavnost plná tance, zpěvu, vína a dobré nálady. Přijďte se také pobavit - když je kiritof, tak je veselo! Jevišovka.   Tradiční chorvatské hody se konají v jihomoravské Jevišovce. Odkazují na to, že v obci dlouhá čtyři staletí žili moravští Chorvati. Slavnost začíná v neděli v 10 hodin mší svatou slouženou v češtině,…
Naše romantické hradní zříceniny jsou oblíbeným tipem na výlet již od dob různých Karlů Hynků a jim podobných rozervanců. Jednu takovou, a současně patřičně rozsáhlou, najdeme také nad jihomoravskou Vranovskou pře…

Turistické cíle

Ve Znojmě se pravidelně konají akce Krajem vína. My jsme se této akce zúčastnili prvně v sobotu 24. 9 . 2016. Nevzala jsem si s sebou foťák, protože nerada fotím davy lidí a věděla jsem, že vyfotit nádherné vinné …
Na jeden z prvních červnových výletů jsme si zajeli do Jaroměřic nad Rokytnou, odkud jsme chtěli - tentokrát z druhé strany - konečně zdolat dosud nepřátelsky nám nakloněné Jevišovice:-) Vydali jsme se tedy z…
Další z našich letošních Jarních výletů nás zavedl zase jednou na rovinaté a slunné Znojemsko. Jeli jsme autobusem do Plavče, kde jsme si nejdříve trochu obešli zámecký park se zajímavými nejen sochařskými pa…
Nedávno jsme ke svému překvapení zahlédli v televizním zpravodajství reportáž o zpřístupnění miroslavského zámku – a od té doby jsme se tam chystali, zdařilo se právě dnes! Z Brna není do Miroslavi Dopra…
Začátkem letošní zimy jsme se vydali na jeden pěkný, i když na naše poměry trochu kratší výlet na hrad Templštýn. Do blízkých Jamolic to z Brna zrovna často nejezdí, přímým autobusem jsme dorazili až k p…

Na přelomu září a října bylo poměrně pěkné podzimní počasí, tak jsme se rozhodli vyrazit na Moravu. Většinou jedeme vlakem do Přerova, kde máme příbuzné a pak vyrážíme na výlety různými směry. Tentokrát jsme se rozhodli pro změnu. Pojedeme autem, vezmeme s sebou kola a do Přerova přijedeme od jihu. Trochu oklikou, ať také poznáme jiná místa. Milujeme rozhledny, také rádi…
V roce  2011  jsme poprvé  vyrazili  do nedalekého  údolí řeky  Jihlavy,  součásti a přirozené osy  Přírodního parku Střední Pojihlaví.   …
22.9.2013 Poslední den našeho výletu začíná krásným ránem, přes všeobecnou únavu musíme vstát a balit, hlavně my, kteří se dopravujeme do vzdálenějších končin k hromadné Dopravě. Zřejmě se stane tradicí, že zbýva…
20.9.2013   Protože jsme v Lukově po třetí (někteří i po více), můžu směle napsat, že tradičně bydlíme u Čabalů, v takové té prostější části penzionu (společné WC a sprchy, kuchyňka), ale beztak si každý vi…
19.9.2013   Za cíl téměř tradičního podzimního kolařského víkendu jsme po letech pro všeobecný úspěch před léty zvolili Lukov na Znojemsku. Shodou okolností se tedy vydávám do Podyjí již po druhé v tomto ro…