Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Podtatranská kotlina

: 1035 příspěvků
Poznáváme Slovensko – 22. den: Chočské vrchy – cca 10 km dlouhý výlet s převýšením 1000 m: Valaská Dubová - Stredná Poľana - Velký Choč - Valaská Dubová (kostel sv. Michala Archanděla a Jánošíkova krčma)
Úterý 8. 8. 2023 Dnes jsem spala dobře. Budíme se v půl osmé, venku svítí sluníčko. To už tu dlouho nebylo. Není sice úplně jasno, ale je hezky. Udělali jsme dobře, že jsme si včera prošli Ružomberok a výlet na Choč odložili až na dnešek. Připravujeme věci na přestěhováni do auta a jdeme na snídani. Dnes není tak pestrá, míchaných vajíček i opečené slaniny je jen zbytek, nejsou ani tousty a topinky s vajíčkem, …
Pátek 4. 8. 2023 Večer jsme odpadli brzy i brzy usnuli. Spala jsem bezvadně asi do 3…
Čtvrtek 3. 8. 2023 Dnes jsem konečně spala docela dobře. Mohlo by to být ještě lepší, ale těch dnů, kdy mohu říct, spala jsem skvěle, moc není. Teplota byla téměř konstantní. Celou noc se pohybovala mezi 17 a 16 stupni. Vstáváme dle plánu v 8 hodin. To ještě svítí sluníčko. Vzápětí přijíždějí zaměstnanci zdejšího areálu Fun Park Žiarce připravit atrakce k jejich otevření. Až teď vidíme, co vše tady mají. Je to tu jako včera…
Středa 2. 8. 2023Ani dnes jsem nespala nejlíp. Ochladilo se ke 12 stupňům, ale pod peřinou by…
Úterý 1. 8. 2023 Mysleli jsme, jak po zdolání Kráľovy hoľy budeme spát dobře, ale opak byl pravdou. Možná to bylo tím, že jsme spali skoro ve výši 1000 m, a navíc byl ještě úplněk. Večer…

Podtatranská kotlina

Turisté, kteří mají oblast Podtatranská kotlina v oblíbených

(5)
Podruhé jako tatranský horský nosič při vynášce na "Chatu pod Rysy" - OBROVSKÝ zážitek duší běžného smrtelníka.
   Poprvé jsem šel na Rysy loni, při mém „akčním“ seznamování se s Tatrami. Nebyl bych to já, abych si nezkusil nahoru alespoň něco vynést. Také bych se cítil jako buran, který jde jen tak nalehko, aniž bych někam extrémně spěchal. Četl jsem i komentáře na internetu, kde ocenění za vynášku hodnotili jen tím pivem, polévkou nebo kolou nebo něčím jiným nahoře na chatě. Toto je úp…
    Poprvé jsem do Západních Tater zavítal minulý rok a byl to poslední výlet do Tater minulého roku. Tehdy vlaky od nás nabraly takové zpoždění jaké jsem ještě nikdy nezažil, tedy v Ostravě kolem dvou hodin a aut…
Poblíž Štrbského plesa za hotelem Patria se nachází vyhlídková věž Tatras Tower. Je vysoká 53 cm a stejně jako většina podobných stezek v Česku je bezbariérová. Výhodou této věže bylo to, že jsme na ni byli úplně sami. Byl pěkný podzimní den, všude v Tatrách plno lidí, ale zde nebyl vůbec nikdo. U vstupu jsme si stáhli aplikaci, která nás měla stezkou provést. Nefungovala a pro…
Tentokrát nás kroky zavedou na Slovensko. Přesněji do Chočských vrchů, které jsou, ikdyž trochu neprávem, turisty poměrně opomíjeným pohořím. Patří do soustavy Vnitřních Západních Karpat a Fatransko-tatranské obla…
Když jsme se vraceli z Roháčů, šla jsem se projít po Liptovském Mikuláši. Myslela jsem, že město znám, ale na mapě jsem objevila právě tenhle kanál. Občas se na závody dívám, tak jsem se šla podívat, jak to tam vypadá. Areál vodního slalomu leží na jihovýchodním okraji města na levém břehu Váhu. O jeho vybudování se zasadil Ondrej Cibák, který byl prvním naším reprezentantem ve…
Suchá Belá je najnavštevovanejšou roklinou v Slovenskom raji a považuje sa za jednu z najromantickejších tiesňav v národnom parku. Je to jedna z najľahšie prístupných roklín v národnom parku, nakoľko sa jej začiatok nachádza priamo v turistickom centre Podlesok.
Roklina Veľký Sokol je považovaná za najexponovanejšiu a zároveň jednu z najdivokejších roklín Slovenského raja. Veľký Sokol je taktiež najdlhšia roklina v tomto národnom parku. Nachádza sa mimo hlavných turistick…
Aj počas tejto zimy, na prelomu rokov 2022 - 2023 je na Hrebienku otvorený Ľadový dóm so svojím ľadovým kráľovstvom a neopakovateľnou atmosférou. Preto sme sa v jedno ráno vydali vlakom do…
      Předešlý díl měl být vcelku krátký, ale nějak se „nevydařilo“ a tak závěrečný díl bude zde, nyní již skutečně krátký. Jedná se především o poučení, které mi tento krásný vrchol dal.      1) Nikdy by si člově…
     V předešlém dílu o výletu na Rysy, který byl skutečně velice nevšední, popíši konečně výstup na „hraniční“ vrchol s výškou 2499 metrů a pak již „jen“ sestup.      Předešlé části vyprávění jsou zde:      https…