Oslo - procházka městem

Turistické cíle Města, obce, vesnice Město

Oslo leží v jižní části Norska, na břehu Indre Oslofjorden. Je to nejvíce zalidněné norské město. Bylo založeno r. 1048 králem Haraldem III., již r. 1070 bylo povýšeno na biskupství. Na ochranu města byla kolem roku 1290 vybudována tvrz Akershus.

R. 1624 město vyhořelo a za krále Kristiána IV. znovu vybudováno. Na jeho počest bylo pojmenováno Christiania, později přejmenováno na Kristiania. V r. 1925 bylo obnoveno jeho původní jméno Oslo.

Oslo je hlavní město Norska, je to i centrum obchodu, bankovnictví, průmyslu a dopravy, dokonce i námořního obchodu a námořní dopravy, i když fjord je zaříznut hluboko do vnitrozemí. Zajímavostí je, že pod tímto fjordem je vybudován dálniční tunel.

Oslo jsme navštívili při návratu z naší dovolené. Nechtěli jsme parkovat na placeném parkovišti, tak jsme auto nechali v ulici Teglverksgate, nedaleko parku, kde stál Sofienberg kirke. V Lomu se nám podařilo získat mapu města, proto jsme se celkem snadno dostali do centra. Za necelou čtvrhodinku už jsme byli u hlavní katedrály Oslo Domkirke. Bohužel bylo poledne, katedrálu otevírali až ve 14 hodin. Takže máme smůlu, uvidíme, kdy a kudy se budeme vracet. Tak jsme si to jen obešli. Je to zvláštně řešené, z druhé strany katedrály stojí půlkruhový dům, který mi připomíná naše masné krámy. Nyní jsou v podloubí kavárny a luxusní obchůdky.

Pokračujeme dál do centra, po Karls Johans Gate, okolo parlamentu, přes park, po Stortingsgata do Roald Amundsens gate, kde je infocentrum. Personál je příjemný, ochotný vysvětlit, kde je co zajímavého. My jsme měli představu o tom, co chceme vidět, tak jsme se jen vybavili další přehlednější mapou, která zde je volně k dispozici, a vyrážíme okolo radnice k moři a hlavně k hradu a pevnosti Akershus.

Město jako takové nás příliš nezaujalo, prostě Praha to není. Pevnost je rozhodně zajímavější, zvlášť interiéry. A když už jsme v Oslu, musíme vidět slavný Vigeland park. Je to sice cca 4 km, ale aspoň si ještě trochu město prohlédneme. Jdeme okolo Národního divadla a královského paláce Det Kongelige Slott severozápadní směrem. Tam to bylo zrovna rozkopané, takže jsme z královských zahrad toho moc neviděli a palác jsme zahlédli jen z dálky. Ale ani nás to moc nemrzelo. Tato stavba nás příliš nezaujala. Asi jsme příliš rozmazleni našimi památkami Ale pak jsme procházeli čtvrtí, kde bylo na co koukat. Bylo zde řada zajímavých luxusních vil. V některých měla své sídlo i některá velvyslanectví. Tak tady se nám líbilo.

Vigeland park jsme našli dobře. Vstup se neplatí, je to skutečně jako park. Najednou jsme měli pocit, že jsme se ocitli v jiném světě. Tak velké množství soch až v nadživotní velikosti, to jsme si skutečně nedovedli představit. Lidí zde bylo dost, ale plocha je tak velká, že se to zde docela dobře rozptýlilo. Tak tohle skutečně stojí za návštěvu.

Naši mládenci si park nechali nafotit a vyrazili do muzea Vikingů podívat se na drakary. Měli to kousek dál, asi 5 km – museli se dostat na druhou stranu zálivu. I oni viděli zajímavé vily a muzeem byli doslova nadšeni.

Když jsme se večer konečně sešli u auta shodli jsme se na tom, že tady se žije zcela jinak. V parcích jsou veřejné prostory určené ke grilování, vybavené speciálními rošty i nádobami na horký popel. A je jich tu hodně. Byl pátek, venku se sešli party převážně mladých lidí, vybavení špekáčky, masem, pečivem, grilovali, bavili se.

Také jsme se shodli na tom, že se nám v Oslu nakonec líbilo, i když vlastní město nás příliš nezaujalo. Je tam však sposta dalších zajímavostí, které stojí za to je vidět.

Poslední aktualizace: 8.11.2015
Nadmořská výška:
10 metrů nad mořem
Oslo - procházka městem na mapě

Příspěvky z okolí Oslo - procházka městem

Oslo – moderní architektura, muzea, voda a zeleň
Hlavní město Norska rozhodně stojí za návštěvu. Počítejte minimál…
Budovu norského Parlamentu najdeme při procházce Karl Johans gate. Budově…
Brusel má čůrajícího chlapečka, Kodaň Mořskou pannu a Oslo má Vztekající děcko. To je vypodobněno ve Frognerově parku. Autorem je…
Ve Frognerově parku najdeme přes 192 žulových a téměř 650 bronzových…
z české republiky buď přes Německo nebo kratší cestou přes Polsko. Jedete…
  Výlet do Skandinávie  si  vysloužil z pohledu mnoha účastníků…
Dřívější název byl Kostel našeho Spasitele. Je to v pořadí 3. katedrála v Oslu, tato je však nejdůležitější. Nejstarší je katedrála…
Asi nejznámější norský park vytvořený v letech 1907 - 1942 sochařem…
Budova Opery Osla se nachází na břehu Oslofjordu, u Hlavního nádraží.…
  Den čtvrtý – neděle 11.7. 2004 Aut po přilehlé silnici ani moc nejezdilo. Vstali jsme po osmé hodině. Stejně jako včera zase…
Po noci strávené na letišti Sandefjord Torp jsme se již těšili na další…
Nápad přišel tak půl roku před vlastní cestou. Což takhle podívat se aspoň…
Pokud přijedete do hlavního norského města Oslo, jistě jako první hledáte informace. Velké informační centrum s předprodejí …
Centrálním uzlem hromadné dopravy je v Oslo nádraží, které je spojeno s…
Hlavní třída vedoucí od Hlavního nádraží ke Královskému paláci. Vše…
  Vycházka u Killegrandu Krajina ubíhá kolem okének auta,  povídáme a…
Hlavní a největší město a významný přístav je Oslo. Nachází se na…
Na ochranu města Oslo byla kolem r. 1290 vybudována králem Haakonem V.…
Moderní budova radnice, jejíž součástí jsou dvě čtyřhranné věže, byla…
Katedrála, jejíž základní Kámen byl položen v roce 1694 na místě její předchůdkyně, která byla zničena požárem, byla dostavěna v…