Z Rýmařova k zámku v Janovicích - diskuse

• 7.4.2016 18:08
    Pokud to není myšleno ironicky (Hedva je i v Šumperku?), tak jsem rád, že se líbilo a pěkně děkuji.
  • Nadšení.
    7.4.2016 16:40
    Manžel pracuje v Hedvě, a určitě nic o takovém krásném městě jako je Rýmařov nebo kousek vedle Janovice, neví nic. Takže napravíme a zpravíme ho o vašich vědomostech...Už se těším až mu vytřu zrak!!!Díky. Pěkné.
  • 11.3.2016 18:34
    Tož Františku, zas jeden pěkný cestopis! Podle fotek vidím, že zámek by potřeboval docela opravit. Měj se krásně Honza
  • 9.3.2016 13:48
    Chlapci, díky za komentáře a za zajímavé doplňující informace.
  • Inventář
    9.3.2016 13:26
    Vcelku úspěšně Franta popsal, že ač na první pohled vypadá Rýmařov obyčejně, dá se tady toho dost zajímavého vidět. Navíc v létě bývají na ranči Indiana (v Janovicích za Turistickými známkami) různé akce povětšinou ve stylu country & western. K osudu nábytku ze zámku mám postřeh z prohlídky. Slečna průvodkyně nám prozradila, že vlastně poslední majitelka se provdala za maďarského šlechtice. Zámek sice připadl našemu státu, inventář si prý ale mohla odvést. Co se dalo, naložilo se na vlak. Do Maďarska ale nedorazilo nic. Psal se rok 1945.... Ve článku zmíněný Ferdinand z Grünbühlu byl velký milovník literatury (rozsáhlá knihovna vzala z velké části za své). Jinak to byl velmi blízký osobní přítel Rudolfa II. a například strýc posledních Rožmberků, Viléma a Petra Voka.
  • 9.3.2016 13:11
    Jak se říká na nedaleké Hané: pěkně se to sepsal, Frantěško. Současně Ti děkuji za tip; zkusím se v létě na zámku zastavit. Ale přesto si neodpustím jednu poznámku: nevěř bájím a pohádkám, na pohárek něčeho ostřejšího není nikdy moc brzo - jenom je třeba volit správně množství a značku ...
  • 9.3.2016 9:53
    Děkuji za velmi pěkný obsáhlý a s vtipem napsaný článek i fota.Napsal jsem na turistiku kdysi dávno o Janovicích také článek a tak jsem si porovnal co se v Janovicích změnilo. Díky! Popsanou trasu jsem šel několikrát. V penzionu Mary jsem měl několik oslav a na zámku i jednu svatbu. Zastávka U Hroznu byla v letních vedrech předepisovaná lékaři, neboť dál žádné občerstvení není. Do ostatních prostor zámku jsem se podíval,naposled asi před rokem, jen přes okno. V zámeckém parku stojí dosti velká budova, za mne Mateřská škola. Pravděpodobně to byla docela výstavná budova správce parku. Nějaké další informace jsem nezískal. Zajímavý je ale i penzion Janovice naproti zámku u silnice na Stříbrné Hory postavený v r. 1929 pro jednoho z ředitelů Vítkovických železáren. Nevím jestli je ještě v provozu, ale kdysi tam bylo dost rušno.