Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Bruntál

Bruntál (okres) - Cestopisy

Nalezeno 42 příspěvků v lokalitě Bruntál (okres). Vyberte, co Vás zajímá.
upřesnit
Stan. To je ona hodně diskutovaná součást vybavení do české přírody. Řekl bych, že má u nás více odpůrců, než-li zastánců, což lze chápat, neboť v našich luzích a hájích jsou opravdu luhy a háje, tudíž stromy, a vě…
Už delší dobu jsem se chtěl podívat blíž k vyhaslým sopkám Velký Roudný, Venušina sopka, na východním svahu Venušiny sopky u přírodní památky Lávový proud u Meziny a ve štole v nedalekém Nat…
   Už když jsem plánoval letošní dovolenou v Jeseníkách, započítal jsem do ní den, který ty ostatní prosvětlí setkáním se vzácnými lidičkami. Setkáním s Jaroslavem, píšícím do PP pod nickem revírník…
    Dnes je úterý a vyrážíme na první delší cestu - do Heřmanovic a Zlatých Hor. Kvůli spoji máme budíček už ráno v pět, ale on je rozdíl vstávat do rachoty anebo na výlet. Navíc jsme se v naší růžové …
    Konečně tu máme poslední květnové pondělí a s ním odjezd na vytouženou dovolenou. Teď už jen překonat překážky cestování a po nich se naplno oddat krásám jesenických hor. Ale ještě než k tomu…
Začíná poslední den našeho pobytu ve Vrbně pod Pradědem a my jsme si nechali to nejlepší nakonec. V sobotu ráno se vydáváme na toulky po Hradci nad Moravicí. Z vlakového nádraží ve Vrbně vyjíždíme v 6. 45, přestup…
Ve čtvrtek se setkáváme s našimi přáteli, kteří si zde v Petrově kdysi koupili chalupu, vysadili u ní kus vlastního lesa, jsou totiž oba velkými milovníky lesů a přírody. Ja…
Začíná středa, třetí den naší letošní dovolené. Já vstávám v 5.30 a jdu si fotit zámek s parkem za ranního úsvitu. Franta spí  v zámeckém pokoji jak Šípková Růženka,…
Velmi dobře se nám spí, aby ne - v bývalém zámeckém pokoji, kde je klid a pohodlí. Budíček dnes máme v pět ráno, v šest hodin nám odjíždí autobus od zámečku Grohmann do nedaléké obce Heřmanovice, n…
Cestování vlakem má své velké kouzlo. Čas pomalu plyne, za okny čaruje neustále se měnící krajina - rovina se najednou mění na divoké údolí řeky Bystřice, z jehož svahů trčí  z hlubokých tajemných lesů bizarn…

Bruntál

(okres) praktické informace
I když je ta naše Morava malučká, přírodních zajímavostí i historických památek se v ní nachází kupodivu dost. Krom jiného zde narazíte na zříceniny tří hradů, které u nás patří k těm nejrozsáhlejším. V minulosti …
    Opuštěná kaplička u silničky pod Dobřečovskou horou je (kromě dvou rekreačních domů dole u lesa) jedinou připomínkou na zaniklou osadu Ferdinandov. Dědinka se rozprostírala ve svahu půl kilometru p…
  Ještě než jsme vyrazili na naši podzimní „rýmařovskou“ dovolenou, nezbylo, než abych na vlnách internetu mnoho času strávil jak ten surfař a z množiny zajímavých turistických cílů pro nás vyhledal jen ty…
  Tak... Prohlídku zámeckého areálu v Janovicích si jako splněnou položku můžeme odškrtnout a nyní se vydáváme z civilizace do lůna přírody. Do KRAJINY neobyčejně zajímavé a rozmanité, ale nevede do ní žádná…
  Ačkoliv jsme si dovolenou v Rýmařově naplánovali na začátek podzimu (kdy by mělo být teoreticky ještě teplo), budíme se po první noci v penzionu do malé doby ledové. Venku už naštěstí neprší, ale vládne ta…
  Při raném ranním pohledu z našeho okna by klasik nejspíš prohlásil. „A chčije a chčije a chčije!“     Nejsa čteným klasikem, zabručel jsem cosi mnohem peprnějšího, neboť jsme s manželkou právě…
Nadešel poslední, pátý den naší podzimní dovolené a my jsme se vypravili na Hrad Sovinec. Byli jsme zde již dávno, a tak se oba těšíme, co je na hradě nového. V malebné krajině ve středu Přírodního parku …
Třetí den naší letošní dovolené v Rýmařově, na svátek svatého Václava jedeme vlakem z Rýmařova do Valšova, odtud 4 km pěšky po silnicí, bohužel tudy vede turistická značka až k největší nádrži na Severní Moravě, k…
Konečně začíná podzim a s ním i naše pětidenní dovolená v Jeseníkách. Naposled jsme tyto nádherné hory navštívili před dvěma lety, tentokrát volíme město Rýmařov, kde jsme se ubytovali v místním penzionu Mary. Prv…
Naše první jachtařské zkušenosti jsme s Markem začali sbírat na jachtařském kurzu na Slezské Hartě. Důvodem bylo, naučit se ovládat plachetnici na jezeře tak, abychom mohli prožít naši letošní dovolenou netradičně…
Titulek článku nepoukazuje na skutečnost, že bychom podnikli výpravu po stopách pana Pytlíka (orig. Baggins), ale vystihuje nemožnost sáhodlouhých túr, které nám zatím letošní průběh zimy neposkytuje. Když mi Alen…
 Po dlouhém odkládání přichází první túra se spolužákem Markem. Oba jsme se shodli v tom, že bychom rádi navš…
Protože nemám všechny oblasti Jeseníků prolezlé detailně, pořád se najde dosti míst, kam bych chtěl zajít, už jen díky tomu, že je znám z obrázků, vyprávění a semtam i z článků Františka …
Proč dovolená v Karlově Studánce? A) letní hory to je prostě nádhera; B) nemusí to být pořád jen Krkonoše tj. hory nám hradečákům blízké; C) skvělý dojem ze zimního víkendového výletu; D) údajně nejčistší ovz…
Poslední srpnová neděle je u nás v Jeseníkách i posledním dnem, kdy jezdí do hor poslední cyklobusy (myslím ke škodě dopravce i cykloturistů). Protože předpověď slibovala slušné poč…
Z letošního cykločundru po Slovensku, Rakousku a jižní Moravě jsme přijeli domů neplánovaně o den dříve, a protože se nám nechtělo hned začít lenivět, domluvili jsme se, že si uděláme ještě jeden delší jednodenní …
Minulý týden ve čtvrtek jsem se s chotí vypravil do Rýmařova, kde jsem chtěl konečně navštívit filiální kostel Navštívení Panny Marie a sv. Anny, zvaný Kaple V Lipkách. Jedná se o oválnou…
Když jsem si přečetl název říčky „Huntava“, trochu jsem se pousmál. Jestlipak nemá název podle toho, že své okolí úplně zhuntovala? Ale minimálně v jednom místě údolí, kterým protéká ho zhuntovala nádherně. A to v místech, kde vytváří Rešovské vodopády. Dostat se do těchto míst o víkendu z Prahy, a nebýt majitelem gumokolního dopravního prostředku je trochu SCI…
Z Krnova jsme vyrazili po cyklotrase č.503. Nejdříve trasa vedla po silnici do Zátoru, odkud cyklotrasa začala stoupat lesem. Nejdříve podél žel. tratě až na lesní křižovatku nad nádražím v Miloticích n.O., a poté až na překřížení silnice mezi Bruntálem a horním benešovem.  Za ní už na nás čekalo klesání až k silnici, po které už to bylo jen kousek do Leskovce n.O.   V Leskovci n.M. jsme sjeli odbočili na polní cestu po které jsme se dostali téměř k vodě. Nejdříve jsme jeli po travnaté cestě, kterou později vystřídala asfaltová cesta, po níž jsme přijeli až k silnici vedoucí k hrázi přehrady. Za hrází jsme ihned odbočili a pokračovali opět podél přehrady. Ke konci asfaltové cesty jsme odbočili na lesní cestu a poté kousek pokračovali přes pastvinu. Ze spodního okraje obce Roudno začalo stoupání s 200 m. převýšením  na rozhlednu. Za horním okrajem obce jsme pokračovali po louce k rozhledně. Až nahoru jsme to však nevyjeli, protože stoupání šplhá až k 26 procentům.  Ro…
Možná si po přečtení názvu řeknete, jaképak dobývání, když tam vede pohodlná asfaltka až na vrchol? No, to je pravda, ale on nás ten kopec zřejmě nějak neměl rád… Posuďte sami.   …