Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Brunei

mešita Omar Ali Saifuddien Mosque
mešita Omar Ali Saifuddien Mosque  •  Fotografie (26)  • Foto: individual
ferry terminál

Do přístavu v Bandar Seri Begawan přijíždíme trajektem z Labuanu v pátek 28.9. 2012 něco po 10h. Cesta byla v pohodě, žádný velký houpání. Celní kontrola bez problémů. Ihned po vystoupení z haly nás kontaktuje taxikář. Z internetu vím, že veřejná Doprava nejezdí často a do centra to trvá asi hodinu a půl. Taxi to zvládne za půl hodiny. Nejdřív směníme USD na brunejské dolary. Bereme taxi. 40 brunejských dolarů není zrovna málo, ale nemáme jinou možnost. V Terrace hotelu máme zarezervovanou jednu noc. Hned při příjezdu si na recepci objednáváme na zítra celodenní výlet do národního parku Ulu Temburong a taxi, které nás v 19h odveze na letiště. Do centra je to kousek. Je tu několik velkolepých staveb. Nejvíc nás upoutala mešita Omar Ali Saifuddien Mosque. Kousek dál je obrovské nákupní centrum. Dáváme si tu oběd. V Bruneji platí prohibice, takže žádné pivo. Scházíme k řece Brunej. Na protějším břehu je vidět Kampong Ayer - největší vodní vesnice na světě. V domech nad vodou postavených na kůlech tu žije víc než 30 tisíc obyvatel. Po řece jezdí spousta malých motorových člunů, které vozí místní, ale také turisty. V průvodci je napsáno, že Vás osloví ještě dřív než je uvidíte. A to se taky stalo. Platíme 20 brunejských dolarů za půl hodiny. Jezdíme na vodě mezi domy na kůlech. Je tu vše. Obchod, škola, mešita, policejní stanice, kulturní centrum, atd.. V jednom místě vystupujeme z lodi a procházíme se skrz vesnicí. Domy zvenku vypadají nevábně. Uvnitř pohodlně a luxusně. Většinou je to jedna velká místnost - čisté parkety, plazmová televize. Vede sem elektřina i voda. Co jsme viděli, tak se sedí na zemi. Téměř žádný nábytek. Po usednutí do lodě ještě míjíme čerpací stanici Shell - postavenou samozřejmě nad vodou a na kůlech. Vracíme se zpět do hotelu. Večer, když se setmí, jdeme krátký okruh centrem města. Prohlížíme si nasvícené budovy. Kousek od hotelu narážíme na menší tržnici, která byla ve dne zavřená. Otvírá se jen za tmy.

V sobotu ráno po snídani nás o půl osmé vyzvedli a jedeme do národního parku Ulu Temburong. Zpátky do hotelu se vracíme asi 15 minut po 16 hodině za silného deště. Vykoupeme se ve vaně, oblékneme do suchého a se sbalenými kufry odcházime na recepci. Jakmile přestalo pršet, vyrážíme na poslední prohlídku města. Nejdřív do obrovské tržnice Tamu Kianggeh. Trh končí. Na kraji tržnice stojí kontejnery se zbytky jídla. Pobíhá tu asi 10 opiček, otvírají popelnice a vybírají zbytky. Pokračujeme dál přes centrum, okolo Mosque zpět do hotelu. V 19h přijíždí taxi a odváží nás na letiště. Zbylo mi asi 5 brunejských dolarů. Bez problémů je ve směnárně měním kurzem 1:1 za singapurské. Odbavení proběhlo bez problémů. Letíme menším vrtulovým letadlem Malaysia airlanes pro 78 cestujících. Letadlo mělo odlétat v 21:50h, ale jsou tu všichni cestující, tak odlétáme dřív.

Poslední aktualizace: 30.1.2013
Autor: individual

Bandar Seri Begawan

Příspěvky z okolí Bandar Seri Begawan - září 12

Hlavní město sultanátu Brunei leží na řece Brunei uprostřed pobřežní nížiny Saiffudina. Místní obyvatelé mu říkají jednoduše Bandar. Současný Bandar je moderní…
Letiště Brunei (BWN) spadá pod město Bandar Seri Begawan, které leží ve státě Brunej.
      V sobotu 29. 9.  2012  ráno po snídani nás  o půl osmé vyzvedli z hotelu Terrace v Bandar Seri Begawan a jeli jsme k řece Brunej. Tady jsme nastoupili na vodní autobus. Nejdřív krátce přes Brunejský záliv, p…
      Ve středu 26.9. 2012 v 8h ráno nastupujeme v Kóta Kinabalu na trajekt do Labuanu. Asi 15 minut po vyjetí na volné moře se loď začala víc pohupovat. Nedělalo mi to dobře. V pravidelných asi půlhodinových inte…
Letiště Labuan (LBU) spadá pod město Labuan, které leží ve státě Malajsie.
Kostol sv. Jána Nepomuckého v obci Horná Súča bol postavený v roku 1771. V tom istom roku bola založená i farnosť odlúčením od materskej farnosti Dolná Súča. Andrej Mesároš bol prvým menovaným farárom a po jeho príchode sa v priebehu roka postavil kostol zasvätený sv. Jánovi Nepomuckému. Od roku 1797 k farnosti Horná Súča patrili aj kopanice Dolnej Súče Dúbrava a Hrabovské.…