Tipy a novinky Cestovní pojištění  Ubytování Francie  Mapa Francie
Francie je jednou z největších zemí Evropy s bohatou historií i zajímavou současností. Hlavním městem Francie je Paříž.  Mezi další turisticky zajímavá města patří např.: LyonMarseilleChamonixStrasbourg. Francie má přibližně 60 mil. obyvatel.
Oblíbené destinace a místa
 > Bretaň    Normandie   Korsika  > Francouzské Alpy  Provence-Alpes-Côte d'Azur
Příspěvky z Francie od zkušených turistů a cestovatelů  (916)
   Tipy na výlet (40)     Turistické cíle (734)     Trasy (12)     Cestopisy (104)    Fotogalerie (8)

8000km Evropou RETRO 2007 2.část

Francie Mont St.Michel
Francie Mont St.Michel  •  Fotografie (12)  • Foto: Traper

Rouen-Le Mont Saint Michel-Dinan- Concarneau

Rouen leží ve Francii 130 km na SZ od Paříže na stejné řece - Seine. To ho předurčilo ke čtvrtému místu ve velikosti říčního přístavu ve Francii. Stará část města na pravém břehu se spletí zachovalých středověkých uliček a domy ze 14-18. stol. je zajímavá i pro nás. Nejnavštěvovanější je tu katedrála Notre Dame z 11-16. stol. v gotickém slohu s jednou věží ve tvaru trnové koruny. V její hrobce odpočívají i středověcí angličtí králové. Barvitost města doplňují další gotické stavby a hrázděné domy. Velice zajímavá je kolmo na ulici Rue du Gros Horloge rozkročená městská věž s orlojem. Na náměstí Place du Vieux Marché s kostelem Johanky z Arku, vyhledáváme místo jejího upálení v r. 1431 vyznačené křížem.

Francie Mont St.Michel

Skutečnou perlou Francie je známý romantický ostrůvek Le Mont Saint Michel v Normandii. Druhé, po Paříži nejnavštěvovanější místo Francie, navštíví ročně milion turistů. Právem je tento gotický skvost zapsán do seznamu UNESCO. Jako u všech krásných památek je i tady problém s focením. Pořád leze někdo do záběru, a je tu na úzkých schodištích a chodbách pěkná tlačenice. Kráse to však neubírá. U velkého parkoviště před ostrůvkem visí cedule s upozorněním, informovat se před zaparkováním o výši přílivu. Ten tu může činit až 15 metrů! Obnažuje rovné dno zálivu Atlantického oceánu až do vzdálenosti 15km.

Mont St.Michel,Francie

Jsme tu zrovna po odlivu a pozorujeme skupinky turistů, využívající možnosti přejít suchou nohou z blízké vesničky k ostrovu po písečné pláži. No, suchou nohou. Příchozí jsou vydatně obaleni blátem. Až cestou po této, asi kilometrové zkratce, pozdě zjistili, že to nebude tak jednoduché. Asi v polovině písek skončil a nahradilo ho bláto. Zjevně notně unaveni vytahováním nohou ze svíravého podloží, využívají ihned po příchodu ke skalnaté vyvýšenině suchého prostředí k očistě a odpočinku. Podobně dopadli i ti, co se rozhodli dojít z parkoviště ke vzdálenějšímu ostrůvku, riskujíc možnost zastižení přílivem, nebo zapadnutí do tekutých písků. Byli jsme tu před 10lety, a tudíž nevím, zda už pěknou zátoku dnes nehyzdí soustava hrází a zátarasů, zabraňující pískům od moře ji zanášet. Každopádně jsem rád, že jsem St. Michel navštívil dřív. A to platí pro všechna krásná místa, která stářím nekrásní jako víno, ale naopak.

Opevněný klášter na 80m vysoké skále zde vybudoval řád benediktinů v 11. stol. Mezi 13. a 15. stol. byly vybudovány hradby. Již od 8. stol. tu však stála kaple. Nyní patří státu a je Národní kulturní památkou.

Cestou do Dinanu se zastavujeme na vyhlídkovém, skalnatém mysu Pointe du Grouin, který uzavírá záliv mezi Mont Saint Michel a pevnostním městem Saint Malo. Mimochodem do Saint Malo jsem se dostal při jiné cestě ze Španělska až vloni.

Mont St.Michel,Francie

Ke hrotu mysu na hranici Normandie a Bretaně se musí kus projít přírodní rezervací po dlouhém skalnatém prstu, vystrčeném do oceánu. Proto nezapomenu, že kousek od jeho špičky se tehdy zprava zpoza skály znenáhla vynořil člověk. Nevím, zda horolezec, či cyklista. Nesl totiž přes rameno bicykl. Ke hladině v těchto místech spadá 50m strmě dolů členitá skála. Nepochopitelné. Jestli cyklista, pak kde se tam z moře vzal? A na horolezce neměl výbavu. Tuto vzpomínku mi už nikdo z hlavy nevymaže. Ani Alzheimer. Celkově je Pointe du Grouin známý chladnými větry od oceánu spojenými se sprškami. Poněkud nevlídné místo. Ale jen klimaticky. Průměrná roční teplota 11° a přes 680 mm srážek. Kruhový výhled na studený Atlantik s blízkým majákem sem zřejmě láká otužilé turisty. A samotáře. Není divu. Všude okolo jen voda. A daleké, nekonečné obzory. To miluji. Drsná příroda, žádné vytváření dekubitů. Volnou plochu nic neruší, jako v Chorvatsku. Jak není vidět obzor, tak to není moře a je to rybník.

Do posledního dnešního cíle – kouzelného Dinanu to máme kousek, 60km. Toto kamenné bretaňské město s přístavem leží na řece Rance. Břehy spojuje dlouhý, kamenný viaduktový most. Nábřeží lemují staré kamenné domy s množstvím restaurací. Romantické středověké jádro, necelé 3km obehnané z části zachovanými a kousek i pochůznými hradbami a jednou bránou, ukrývá bludiště půvabných dlážděných uliček. A pro nás zajímavé hrázděné domy z 13 - 15. stol. s občasnými dřevěnými podloubími. Zajímavá je také 30 m vysoká kamenná věž s orlojem, přístupnými místnostmi a výhledem. Nad řekou vévodí městu stará pevnost s pečlivou parkovou úpravou bývalého pevnostního příkopu.

Mont St.Michel, Francie

Dalším zajímavým městem na západním pobřeží Bretaně na naší trase do Španělska je od Dinanu 200km vzdálené Concarneau. Návštěvníci sem jezdí navštívit zejména jeho středověké opevněné Ville Close – Uzavřené město ze 13-14. stol., umístěné na ostrově uprostřed zálivu zaplněného velkým rybářským přístavem. Přechodem přes dva padací mosty a hradební bránu se ocitáme za hradbami mezi štítovými a hrázděnými domy, hojně zdobenými květinami. Vlastní Uzavřené město není velké. Na délku má 380-220m, v nejužším místě jen 60m. Hradby jsou 3 metry široké a při vnitřní stěně zboku pochůzné po přilepených pavlačích. Na nárožích s bastiony. Celým vnitřním Cité prochází dvě souběžné hlavní ulice, obsypané turistickým průmyslem.

uložit .gpx soubor (48.634, -1.510)
Poslední aktualizace: 21.3.2017
Autor: Traper

Mont-Saint-Michel

Příspěvky z okolí 8000km Evropou RETRO 2007 2.část

Mont Saint Michel
Mont Saint Michel v překladu Hora svatého Michaela. Je označována za div západního světa. Čtvrtá nejnavštěvovanější památka ve Francii po pařížském Sacré-Coeur, Eiffelově věži a zámku Versailles. Na skalnatém ostr…
Letiště Granville
Letiště Granville (GFR) spadá pod město Granville, které leží ve státě Francie.
hrad Fougéres
Château de Fougères (Hrad Fougères - v překladu Kapradiny) se nachází ve stejnojmenné francouzském Městečku. Hrad najdete v centru města na vyvýšeném místě a je obklopený vodním příkopem. Je jedním z největších fr…