Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Středočeský kraj

Středočeský kraj je největším krajem v Česku. Najdete zde oblasti Český kras nebo biosférickou rezervaci UNESCO Křivoklátsko, památky a hrady KarlštejnKokořínČeský ŠternberkKonopištěKřivoklát či historické centrum Kutné Hory, které zapsané na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Chcete-li navštívit nejsušší a nejteplejší místo v ČR, zavítejte do okolí Mělníka.

TIP:

Okresy: Benešov / Beroun / Kladno / Kolín / Kutná Hora / Mělník / Mladá Boleslav / Nymburk / Příbram / Rakovník

Turistické oblasti:   Středočeská pahorkatina  /  Polabí  /  Kutnohorsko  /  Kladensko Rakovnicko  /  Kraj blanických rytířů

Trasy  (372)
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Polabí

Zoopark Radonice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Fotografie (87)  • Foto: soptinka

Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 367 od metra Černý Most, cesta trvá deset minut a vystoupíme na zastávce Radonice. Od zastávky jdeme kousek zpátky ulicí Ligasova a pak zahneme doleva do ulice Zápská.

V Zooparku jsou k vidění krávy, kozy, prasata, husy, kuřata, kohouti, králici, morčata a mnoho dalších zvířátek. V areálu se nachází i malé dětské hřiště. Po areálu se můžete volně procházet a za 20 Kč si koupit krmení pro zvířata wink.

Svačinu jsme měli s sebou, ale u vstupu je malé posezení, kde je možné si dát něco k jídlu.

Foto: soptinka

Dětem se nejvíce líbilo, že si zvířátka mohli nakrmit a některé i pohladit. Domů jsme si odvezli turistickou známku, vizitku bohužel nemají cry.

Vstupné je dospělí 120 Kč, děti 80 Kč, rodinné nemají. Otevřeno je od 25.5. do 31.10 - 8:30 - 16:00. O víkendech a svátcích - 8:30 - 17:00.

Poslední aktualizace: 19.7.2020
Autor: soptinka

Radonice

Příspěvky z okolí Zoopark Radonice

Jenštejn
Zřícenina gotického hradu Jenštejn se nachází ve stejnojmenné vsi ve Středočeském kraji. Nejvýraznější a nejlépe dochovanou hradní částí je mohutná Okrouhlá věž, která má ve 2. patře kapli s kruhovou lodí a presby…
Poslední zářijový den jsme se vydali na naučnou stezku Vinoř - Jenštejn. Jeli jsme metrem do Letňan a odtud autobusem číslo 185 nebo 302 do zastávky Vinořský hřbitov. Stezka začíná naproti hřbitovu a obsahuje 5 na…
Středočeská obec Jenštejn se nachází těsně za hranicemi Hlavního města Prahy a žije zde asi tisícovka obyvatel. První písemná zmínka o této polabské vesnici  pochází z roku 1368. Současně je poprvé zmiňován i zdejší hrad, o kterém se však předpokládá, že byl založen asi o třicet let dříve. Zřícenina tohoto hradu je dnes největší pamětihodností obce. Mezi jeho majitele v minulosti patřily i takové osobnosti jako notář krá…
Krásná vycházka z romantického hradu Jenštejn hned za Prahou do pražské Vinoře po naučné stezce, jejíž zastavení jsou číslována a mají i úkoly pro děti. Je to snadná cesta, ale část lesem podél Vinořského potoka je nevhodná pro kočárek nebo vozík. My jsme začali na stanice metra B Černý most, odkud jsme za cca 10 minut autobusem dojeli do zastávky Jenštejn.Ta je téměř pod hradem, o němž je první písemná zmínka v roce 1368. Hradní věž je hezky zachovaná a dá se po úzkém schodišti vyjít až na její vrchol…
Zbytky dobře neprozkoumaného raně středověkého hradiště,skládajícího se ze dvou částí tzv. Velkého a Malého hradiště.Obě byla opatřena vlastními mohutnými valy.Povrchové nálezy keramiky datují hradiště do 11. a 12…
Tato převážně zalesněná lokalita se nachází na jihovýchod od vinořského zámku a jeho hospodářských objektů a kaštanovou alejí je propojena s bažantnicí v Satalicích. Jedná se o údolí, v němž jsou téměř všude situo…
Přírodně krajinářský zámecký park, nyní nazývaný Vinořský park, je přírodní rezervací na ploše 34 ha. Zámecký park založili v první pol. 18. stol. Chotkové, na park navazovala obora. Ve druhé pol. 19. stol. byl pa…
Vinořský park - pro některé součást Prahy a nebo hned za ní na procházku malým parkem s pěkným zákoutim. Autem je to kousek , ale dá se použít MHD  Přímo ve Vinoři je několik Restauraci, k výběru je od Pizzerie po…
Původně románský kostel Povýšení sv. Kříže postavený v pol. 12. stol. byl přestavěn barokně v 18. stol. Věž s nízkou, cibulovou bání má románské zdivo a zazděné zbytky potrojných románských okének. Na hlavním oltá…
Jádrem historické Vinoře je Vinořské náměstí v její jihozápadní části, přičemž zástavba této čtvrti sahá až k severovýchodní hranici Prahy, za níž se zde nacházejí Přezletice, Podolanka a kousek dál také Jenštejn.…
Na dnešní výlet jedeme metrem C do zastávky Letňany a odtud autobusem č. 159 nebo 378 do zastávky Vinořský hřbitov. Pak jdeme ulicí V Obůrkách. První zastevní je NS Vinořský park - Satalická bažantnice - Velká a M…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na malou procházku,na jejímž konci je velká věž.Výchozím bodem je obec Vinoř,kam se pohodlně dostanete  autobusem MHD ze stanice metra Letňany Vyražte ze stanice autobusu Vinořský hřbitov po žtz .Nejprve se projdete kolem rybníků v okolí Vinoře , ale pak už Vás čeká dnešní cíl vycházky,která měří jen 4 km.Je to hrad…
Na dnešní výlet se vydáme autobusem č. 185 nebo 302 z Letňan a vystoupíme na zastávce Vinořský hřbitov. Od zastávky jdeme kousek hlavní Mladoboleslavskou ulicí ze které zahneme dolů doleva do Telčické a u rybníka …
Těmito místy vedla cesta od Satalic k Vinoři snad již od pravěku, ale dlouhá léta byla bez jakéhokoliv stromořadí. Jednalo se pouze o obyčejnou cestu poli a loukami, na některých místech dokonce připomínala spíše úvoz, což můžeme zjistit nahlédnutím do I. vojenského mapování z let 1764-1768 a jeho rektifikace z let 1780-1783 (viz http://oldmaps.geolab.cz/map_viewer.pl?lang=cs&m…
Kolínská řepařská drážkaKolínOvčárecká 54428 002 Akce( řepánky, čertovky, dětský den)Hezká procházka kolem chatové oblasti, podél rybníka. bufet při velkých akcích (řepánkovy slavnosti(párek v rohlíku, sekaná, klo…
Satalická bažantnice vznikla v 18. stol.,jako patnáctihektarová obora, kde majitelé pěstovali jeleny a daňky a pořádali zde lovy. Dnes je to chráněná přírodní rezervace se starými dubovými, bukovými i jehličnatými…
Kaple sv. Anny. Barokní kaple sv. Anny je malá obdélníková kaple, s obdélníkovou věžičkou a plochým stropem. Postavil ji asi Kilián Ignác Dienzehofer roku 1714, nedaleko vchodu do Satalické bažantnice. Autobus MHD…
Staré Horní Počernice ležely v okolí dnešního Křovinova náměstí, na což poukazuje například tamní kaplička; po jejich severním okraji byla postavena železniční trať od Nymburka k Praze a stanice na ní byla umístěna mezi tehdejší Horní Počernice a Chvaly, což jistě povzbudilo rozvoj obce, dnes rozlehlé okrajové čtvrti města Prahy zabírající celé území mezi někdejšími Hor.…
Na dnešní výlet se vydáme metrem do Letňan a odtud autobusem č. 159 do zastávky Ctěnický zámek. NS začíná hned u zámku, kde je i velká informační tabule Přezletice na nejposvátnější české cestě a mapa trasy. Stezk…
Na dnešní výlet jedeme autobusem č. 197 na Smíchovské nádraží, pak metrem na Černý Most a odtud autobusem č. 222, 223, 224, 171, 353, 141, 354 nebo 398 do zastávky Chvaly - je na znamení. Hned za zastávkou je Chva…
Historie těchto míst sahá do doby dávno minulé, 4500 před Kristem, první zmínka o Chvalech je v listině Vyšehradské kapituly z r. 1088, o Svépravicích až z roku 1420, z darovací listiny pražskému kostelu sv. Martina na Novém Městě. Celé okolí dost poškodila třicetiletá válka, vísky Babice a Babičky u Chval zanikly úplně, jen Svépravice, ležící u hustého lesa, stranou hlavnímu…
Chvalský zámek
Chvalský zámek - městské centrum Prahy 20, Horní Počernice Chvalský zámek je součástí nově zrekonstruovaného areálu v Praze - Horní Počernice blízko metra Černý Most. Zelené prostranství Chvalské tvrze obklopují restaurace, pizzerie, kavárna a Chvalský zámek. V okolí se nachází kaskády rybníků, pískovcové skály, cyklostezky a staré části obce. Na druhé straně Centrum Černý…
Chráněný přírodní výtvor Chvalský lom byl vyhlášen v roce 1988 na ploše 2,02 hektaru v katastru Horních Počernic. Pískovec se zde začal těžit už v 19.století. Byl využíván při výstavbě komunikací mezi Prahou a ok…
Ctěnice
Praha 9 - Vinoř Nejstarší zprávu o Ctěnicích uvádí Strahovský klášter v soupisu svého jmění v roce 1273, další listiny dokládají vlastnictví pražských měšťanů. O zdejší tvrzi se však výslovně píše až v roce 1372…
Zámek vznikl na základech gotické tvrze v polovině 16. století. V 17. století jej obohatily prvky vrcholného baroka a ve století osmnáctém dostal dnešní podobu ovlivněnou klasicismem.  Za ob…
Pro milovníky letectví a jeho historie je tu Letecké muzeum. Nachází se v Praze-Kbelích v areálu bývalého letiště Praha-Kbely. Nový areál se nachází hned vedle. Muzeum je tvořeno čtyřmi hangáry. Každý z nich j…
Brandýs nad Labem-Stará Boleslav je nejznámější České dvojměstí, ležící ve Středních Čechách severovýchodně od Prahy. Město rozděluje řeka Labe, Brandýs je postaven na levém břehu řeky a…
Mohutný zámek je výraznou dominantou města Brandýs nad Labem ve Středočeském kraji. Zámek stojí na ostrohu nad řekou Labe. V čtyřkřídlém zámeckém objektu se dochovalo zdivo původního hradu, především v severním …
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…