Moje oblíbené
 Travel blog Liberecký kraj Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Liberce
Liberec je hlavní město Libereckého kraje a rozkládá se na úpatí Jizerských hor pod vrcholem Ještěd (1012 m.n.m.), který je vyhledávaným rekreačním cílem. Oblíbeným cílem jsou i Botanická zahradaAquapark Babylon a ZOO Liberec s bílými tygry.
 Trasy Liberec a okolí (60)

Jizerské hory
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jizerské hory

Zoo Liberec

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Fotografie (16)  • Foto: Tanathos

Naše společná cesta začíná na Exitu 26 rychlostní silnice R35(Turnov - Liberec), odku směřujeme na centrum města Liberec. U vlakového nádraží odbočíme Doprava a směřujeme k Aquaparku. Odtud pokračujeme dle ukazatelů. Kousek od Zoo se nachází parkoviště.

Foto: Tanathos

Zoologická zahrada v Liberci je nejstarší zoologická zahrada v České republice. V jejím 13 hektarovém areálu je chováno více než 170 druhů zvířat. V zatím nejúspěšnějším roce 1989 ji navštívilo přes 460 000 osob. Mezi jejími největšími lákadly jsou bílí tygři a lachtani. Prvním krokem k založení budoucí zoologické zahrady byla činnost tehdejšího Ornitologického spolku pro severní Čechy. Jeho členové založili nejprve 2. července 1895 Geflügelpark (jakýsi ptačí koutek) a později také voliéru v městském parku přístupnou veřejnosti (1904). Dalším rozšířením tohoto areálu bylo vysazení labutí na nedalekém Jezírku a zřízení ohrady pro srnčí zvěř na blízké louce. Centrem areálu se stal dřevěný domek v tyrolském slohu, zvaný Čapí hnízdo, přenesený sem stavitelem Alfredem Hübnerem z Německo-české výstavy roku 1907. Kolem něj se areál postupně rozrůstal, až se začalo uvažovat o jeho přeměně v malou zoologickou zahradu. Tato snaha ztroskotala v průběhu první světové války na nedostatku finančních prostředků. Po skončení války a vzniku Československa se tehdejší liberecký německý magistrát snažil zachovat věhlas svého města. Z tohoto důvodu také město pojalo návrh profesora průmyslové školy Fritze Wellera a odborného učitele Ericha Sluwy na zřízení zahrady za otázku své prestiže. Pro realizaci záměru byl ustaven spolek Tiergarten a ten na podzim roku 1919 zoologickou zahradu také otevřel. Jejím ředitelem se stal právě Erich Sluwa, který ji vedl až do června roku 1945. Avšak mezi válkami byla liberecká zahrada téměř neznámá a od otevření pražské ZOO v roce 1931 byla takřka v izolaci. Přes snahu svého ředitele se v této době příliš nerozšiřovala. V letech 1939–1945 chovala zahrada zhruba 500 zvířat 134 druhů: lvy berberské, kalifornské lachtany, hnědé a malajské medvědy a papoušky ara hyacintové. Zahrada však měla spíše charakter zvěřince – měla příliš malou plochu, nešťastné uspořádání a mnohé druhy byly vystavovány jen v létě a na zimu byly prodávány. Po skončení války byla většina budov zahrady a celý areál v dezolátním stavu a objevovaly se hlasy pro její zrušení. Během deseti následujících let se zahrada pokoušela získat nového provozovatele a nového ředitele. Desátým v řadě poválečných ředitelů se stal Jiří Badalec roku 1954. Zahrada se za jeho vedení začala specializovat na ohrožené druhy, nezapomněla však ani na školní výuku a druhy atraktivní pro své návštěvníky. V roce 1957 byl zřízen pavilon ptáků a výběh pro medvíďata a v roce 1960 stáj pro zebry a srub pro zubry. Také počet návštěvníku vzrostl ze 150 000 padesátých let na 330 000 v roce 1960. Začátkem šedesátých let byl také vypracován plán budoucího rozvoje včetně cílové rozlohy, vazeb na dopravní infrastrukturu a budoucího rozvoje areálu. Na tomto dokumentu se podílela řada významných libereckých odborníků různých profesí. Přestože tehdy nebyla možná spolupráce se západními zahradami a město Liberec ztratilo část dotací pro své instituce společně se ztrátou statusu krajského města, rozvoj ZOO pokračoval. Roku 1962 byl dokončen pavilon pro paviány, 1966 pro šimpanze, 1970 bazén pro lachtany a 1975 pavilón slonů. Byl také rekonstruován pavilón šelem a vybudován nový vstupní objekt s administrativní budovou a přednáškovým sálem. Za dalšího ředitele Josefa Janečka byl zřízen roku 1982 objekt pro tučňáky a v roce 1984 objekt pro dravé ptáky. Roku 1987 byl dokončen moderní pavilon pro nosorožce a žirafy. V témže roce byl zahájen chov sněžných levhartů. V roce 1993 pečovala o 1300 zvířat. O rok později byl rozšířen pavilon šelem pro párek bílých tygrů zapůjčených ze Švédské Eskilstuny. Ti jsou dnes v ZOO natrvalo. V roce 2000 byl otevřen pavilon tropů a 15. listopadu 2004 nový bazén pro lachtany.

Cestou jsem nevyužili žádné stravovací ani ubytovací zařízení.

Zoo je nádherné, krásné prostředí a samozřejmě bílí tygři.

Otevírací doba:

Autor: Tanathos

Liberec

Příspěvky z okolí Zoo Liberec

Quest Bez mobilu, bez mailu, věnujem se detailu
Obtížnost hledačky: fyzicky snadná, psychicky náročná (zejména pro lingvisty a architekty), osoby mladší 15 let musí mít doprovod dospělé osoby.Délka hledačky (délka, čas): asi 3 km, na k…
Milí turisté, z této vyhlídkové věže jsme byli v celku zklamáni. Nachází se ve společenském a kulturním centru Lidové sady. Dostali jsme se sem tramvají, doporučuje se auto nechat někde v Liberci na parkovišti. J…
Botanická zahrada Liberec
Jedna z nejznámějších botanických zahrad v republice s nově rekonstruovanými pavilóny a řadou rarit. Botanická zahrada byla založena v roce 1876.Tip Turistika.cz: Masožravé rostlinyJen…
Jeden den naší dovolené v Jizerských horách jsme věnovali zdejším rozhlednám. Po návštěvě rozhleden v Lučanech nad Nisou jsme zajeli na východní okraj Liberce, kde bsou blízko sebe také dvě.   Zaparkovali jsme na …
Výlet na odpoledne v příjemném prostředí okraje Jizerských hor, je možné skrátit si cestu autobusem na Bedřichov, odkud je to do Jablonce přez všemožnné rozhledny, Horní Maxov a Mšeno co by kamenem dohodil. Rozhl…
Na vrcholu Liberecké výšiny se nachází v současné době již zchátralá budova bývalé restaurace a rozhledny. Přestože budova je nepřístupná a chátrá určitě nebudete litovat, když si k ní uděláte malý výlet. Není to …
Vyhlídková věž Lidové sady se nachází v těsné blízkosti areálu zoo Liberec. O stavbě restauračního areálu se rozhodlo v roce 1897. Na návrh norimberského architekta Schmeissnera, postavil stavitel Adolf Horn v letech 1900 – 1901 restaurační objekt s vyhlídkovou věží. Na celé budově můžeme pozorovat znaky romantismu a secese. V roce 2001 se areál stal kulturním a společenským…
Česká republika má novou památku UNESCO, a co více? Je to i naše první přírodní památka na seznamu vůbec. Představujeme vám Jizerskohorské bučiny – národní přírodní rezervaci. Zápisem na…
Turistická trasa začíná v Liberci, tudíž je možnost cestovat vlakem. Z libereckého nádraží nasednete na tramvaj č.2 nebo 3 směrem na lidové sady. Zde je hned několik turistických cílů (ZOO Liberec s pomalu jediným…
Naše společná cesta začíná na Exitu 26 rychlostní silnice R35(Turnov - Liberec). odtud dále pokračujeme po silnici E442 a před vlakovou stanicí Liberec odbočíme vpravo a dále pokračujeme dle ukazatelů Zoologické z…
Jeli jsme z Prahy a využili jsme autobusu Student Agency. Pokud už jste v Liberci, tak můžete použít veřejnou Dopravu z autobusového i vlakového nádraží tramvají číslo 2 a 3. Směrem na…
Zoo Liberec je nejstarší zoo na území bývalého Československa. V roce 2009 oslavila 90 let své existence. Na ploše 13 hektarů je chová kolem 173 druhů zvířat a 1871 kusů zvířat z toho 500 z nich je zařazeno na jed…
Cíl výletu leží kousek pod nejvyšším vrcholem Jizerských hor, kterým je Ještěd. Jedeme do krajského města Liberce. Jedeme do zoologické zahrady, která se může pochlubit spoustou druhů zvířat. V zoologické zahradě …
Zoologická zahrada Liberec je vyhledávaným cílem statisíců domácích i zahraničních návštěvníků Libereckého kraje. Je proslulá úspěšným chovem a péčí o řadu ohrožených druhů zvířat. Kromě kolekce více j…
ZOO Liberec
V roce 1919 vznikla nejstarší Zoologická zahrada na území České republiky, která je nerozlučně spojena s městem Libercem. Liberec leží v kotlině mezi Jizerskými horami a Ještědským hřbetem,…
Tak babí léto nám ťuká na vrátka, a vypadá že začíná velmi hezky. Je tedy ještě možnost navštívit naše zvířátka v ZOO než zalezou do budov k zimním ulehnutím a líných stavů. Vydali jsme se tentokrát do naší nedale…
Letošní dovolenou jsme strávili v Liberci a jeho okolí. Když už jsme zavítali do tohoto města, nemohli jsme samozřejmě zapomenout na návštěvu jedné z nejznámějších a největších zoologických zahrad u nás. Pro prohlídku liberecké ZOO jsme si vyhradi…
Na tohle rozloučení s prázdninami pro vás máme naprostou novinku! Liberečané i návštěvníci města se mohou těšit na velký festival skla se skleněnými instalacemi v centru města, výstavami,…
Vyrazili jsme do Liberce a díky předpovědi počasí jsme věděli, že v přírodě můžeme být pouze dopoledne, neboť odpoledne se nad Liberec měla přesunout bouřková mračna. Proto jsme tento výlet pojali prakticky jako v…
Neobvyklá stavba nad městem Liberec vznikla v letech 1900 až 1901, kdy zdejší továrník Heinrich Liebig pověřil architekta Josefa Smitze vypracováním projektu na stavbu, která by v sobě zahrnula Restauraci a rozhlednu. Celý komplex nazvaný "Hohenhabsburg" (po roce 1918 "Liebigwarte" a po roce 1945 "Liberecká výšina") byl pro veřejnost otevřen 1. září 1901. Návštěvníci zde našli…
Rok se s rokem sešel a je tu opět duben, kdy většina hradů a zámku ve správě Národního památkového ústavu zahajuje novou turistickou sezónu. Těšit se…
Chystáte se do Liberce a chcete zažít skvělý den a získat spoustu zážitků. Máme pro vás tip na perfektní den strávený v našem krajském městě. Jak jinak odstartovat dokonalý den než skvělou…
Konečně můžeme zase cestovat po naší hezké zemičce. Tentokrát padl výběr na město Liberec a jeho okolí. Zbývalo najít vhodné ubytování, které jsme si zajistili na Liberecké výšině. Už první…
Už sedm let Lukáš Hejlík obráží české luhy a moravské háje a každý den nám přináší tip, kam se můžeme s důvěrou vydat na dobré jídlo, pivo, víno nebo kafe. Za tu dobu navštívil už téměř 1 500 podniků. Pojďme se tedy společně podívat na ty, kterými se pyšní náš kraj, kde zakotvit, pří…
Označíme-li libereckou galerii Lázně za standardní oblastní galerii, bude to z naší strany velmi nespravedlivé podcenění. Nejen samotné galerie, tak i prostor, ve kterých sídlí. Lázně sice ob…
Přehrada Harcov se nachází v srdci města Liberec. Slouží nejen k zachycení průtoků Harcovského potoka a jeho snížení na neškodný průtok, ale také zkrášluje okolí a má příznivý vliv na životní prostředí ve městě.  …
Přehrada Harcov na Harcovském potoce v katastru města Liberec byla vybudována v letech 1902 až 1904. Podmětem k výstavbě přehrady byly katastrofální povodně na konci 19. století, zejména…
Jedeme s dětmi do Zoo Liberec, jedeme " Žlutým autobusem " Student Agency. Odjíždíme z Prahy, z konečné stanice metra trasy B z Černého Mostu. Jedeme do Liberecké Zoo podívat se na místní zvěř a hlavně na bílé tyg…
Liberec leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od Prahy. Liberec se rozkládá na úpatí kopců Jizerských hor a pod vrcholkem Ještědu ( 1012 m.n.m.). Městem protéká Lužická Nisa. Pro…