Cestování do Rakouska 2023 Cestovní pojištění  Ubytování Rakousko Mapa Rakousko
Dvě třetiny plochy Rakouska zaujímají Alpy. Na severu leží Tyrolské a Salzbugské Alpy. V centrální části Vysoké Taury s nejvyšším rakouským vrcholem Grossglockner (3797 m). Na jihu jsou to Ötztalské, Zillertalské a Karnické Alpy. Na severních a východních úbočích Alp se rozkládá, velmi důležitá oblast země, Podunajská nížina. Největší spolkovou zemí jsou Dolní Rakousy, další spolkové země jsou Horní RakousyBurgenlandŠtýrskoSalcburskoKorutany.
Oblíbené destinace a místa
 > Vídeň   > Zámek Schönbrunn  > Linz  > Innsbruck  > Innsbruck  > Krimmelské vodopády
Příspěvky z Rakouska od zkušených turistů a cestovatelů  (2 070)
   Tipy na výlet (218)     Turistické cíle (1 382)     Trasy (73)     Cestopisy (141)    Fotogalerie (39)

Zimní výšlap z Červenohorského sedla na Červenou horu

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Rozcestník
Rozcestník  •  Fotografie (6)  • Foto: Petranka

Za krásného slunečného počasí jsem se 16.3. rozhodla místo lyžování vyjít na Červenou horu. Byla by to nenáročná túra, kdybych se nevydala kratší trasou...Šplhala jsem do kopce, kochala jsem se do té doby, než mi došlo, že stojím na ledovém jazyku kousek od srazu. Doporučuji v těchto dnech, kdy je povrch zledovatělý a hodně kluzký, vzít si nesmeky.

Vyhlídka Nad Vřesovou studánkou, skalní útvar Kamenné okno, kaple Vřesová studánka

Restaurace Červenohorské sedlo

Nádherné vyhlídky, bylo kupodivu málo turistů (běžkařů)

Výborné kafe, možnost se na sedačkách před vstupem do restaurace podívat na zajímavou prezentaci o horách( čekala jsem, až rodina dolyžuje).

Poslední aktualizace: 18.3.2023
Autor: Petranka

Gemeinde Tumeltsham

Příspěvky z okolí Zimní výšlap z Červenohorského sedla na Červenou horu

Putování Rakouskem X.
Předchozí díl vyprávění najdete tady. Ried im Innkreis, česky asi jako Ried v kraji řeky Inn, zajímavý už tím, že tady vaří pivo. A také se tu potkávají vlaky ze čtyř směrů a můžete jet i do Německa přímo. Bohuže…
Sněhu tolik, jako už dlouho ne, hřejivé paprsky horského slunce nabíjející energií a lyžování bez omezení pro všechny. Lepší pozvánku pro březnové zimní radovánky na rakouských sjezdovkách…
Chata Enzian sa nachádza na náučnom chodníku-Smaragdová cesta,ktorá začína v Habachu.Enzian Hutte leží v prekrásnom prostredí Vysokých Taurou na veľkej lúke s množstvom pasúcich sa kráv,nad ktorými padajú z veľkýc…
Cesta do Horního Rakouska se vyplatí. Buď na jeden den nebo zůstaň pár nocí. Klasické cestování je ještě pořád autem, ale do Rakouska se z Čech dnes turista dostane pohodlně i vlakem, také…
Jedeme do největších termálních lázní v Německu. Autem z Prahy je to cca 250 km a cesta nám bude trvat cca 3 hodiny a 45 minut. Praha – Strakonice – Strážný -…
Užijte si život z té lepší Stránky - v Bad Füssingu. Nejoblíbenější evropské lázně v bavorské golfové a termální oblasti, v blízkosti rakouských hranic, budou pro Vaše zdraví výhrou. Nechte…
K našemu nejbližšímu jižnímu sousedovi. Do Horního Rakouska se dnes kromě autem dostanu pohodlně i vlakem. Město Peuerbach je jen kousek od L…
Dóm sv. Štěpána je jednou z nejvýraznějších památek města, které je známé jako soutok tří řek. Řeč je o německém Pasově.  Nepřehlédnutelný chrám leží na náměstí Domplatz. Od 8. století…
Sice 9-ti jamkové, ale nádherné hřiště. Poměrně obtížné, protože některé farawaye jsou hodně skloněné.  Zázemí je na velmi vysoké úrovni včetně výborné restaurace. Hřiště vyniká především nádhernými výhledy na j…
Snová poloha na třech řekách, úchvatné památky a pestrá gastronomie: Pasov má mnoho co nabídnout, což ocení mimo jiné také cyklisté a pěší turisté. Kultura a příroda jsou si v Pasově…
Pasov patří mezi naše oblíbená bavorská města, kam se rádi vracíme. Pro první část cesty ze Sušice do Železné Rudy – Alžbětína volíme auto. Cesta vlakem přes Klatovy trvá více jak dvě…
Pasov je starobylé město nedaleko našich i Rakouských hranic, známé tím, že se zde stékají tři řeky - Dunaj, Inn a Ilz. Přestože je Inn z nich největší, Dunaj je delší a tak se do něj Inn vlévá. Centrum města le…
Návštěva města Passau  -  Dolní Bavorsko.               Když jsme jeli před pár lety do města Passau prohlédnout si jeho památky,byl listopad a počasí nám moc nepřálo,bylo zamračeno,občas padal mokrý…
Na ostrově v jezeře Traunsee, v těsné blízkosti Městečka Gmunden, solných lázní proslulých výrobou keramiky, stojí vodní zámek Ort. S pevninou je spojen 123 m dlouhým…
Hornorakouské okresní město na severním konci Travenského jezera (Traunsee) bylo odedávna překladištěm soli - nejprve z Hallstattu, později ze solných dolů v Ischlu a v…
Krásná náročná trasa téměř celá nahoru po zajištěném chodníku k Gmndner Htt. Převýšení 1,2 km na 3,3 km délky je opravdu velkolepé. Odtud ještě po hřebenu na vrchol a pak dolů po Mairalm…
Zakončením krásného týdne v Totes Gebirge byl dvoudenní výstup na Brunnkogel. Auto parkuji u Taferlklaussee a zpočátku pomalu stoupám ke stěně, čeká mě téměř 1.…
Trasa na nádhernou vyhlídku Drachenwand. Na vrchol je možno se dostat po značené cestě (pár řetězů a žebříků), nebo po akční feratě. Tu první jsme zvolili my. Na feratu potřebujete výbavu. Návrat byl divočinou p…
Nad jezerem Wolfgangsee se vypíná nepříliš vysoká hora, která mi však učarovala. Z jejího vrcholu je  nádherný výhled na oblast jezer kolem Salcburku. Proto se sem moc rád vracím, kdykoliv je příležitost. Schafbe…
Městečko St. Wolfgang v srdci Solné komory. Z ČR nyní výborné spojení za příznivou cenu WESTbus, pak dále z Lince vlakem nebo autobusem. Měst…
Trasa začíná v městě St. Wolfgang. Do města jsme přijeli autem. Jedná se o turistické letovisko a na každém rohu je parkoviště. Lépe je parkovat na okraji města, kde je lacinější parkovné. Parkovné na celý den byl…
     Výstup na horu Schafberg, to je tip na krásný půldenní výlet.  Se svými 1782 metry nad mořem je Schafberg označován za horu s nejkrásnějšími výhledy v celých Alpách. Po třech hodinách chůze se dostanete na vrcholovou plošinu, která je více jak 400 metrů nad strmým skalním srázem.  A rázem máte jako na dlani jezra Mondsee, Wolfgangsee , Atersee i malinké Krottensee. …
Dostanete-li se při svých toulkách do Rakouska do okolí Salzburku,přesně do Sankt Wolfgangu,nenechte si ujít projížďku zubačkou na Schafbergspitze.Je to úžasný zážitek z jízdy až na samý vrcholek Hory nádhernou k…
Budete-li se potulovat Rakouskem v okolí Salzburgu,nezapomeňte navštívit městečko Santk Wolfgang, východně od Salzburgu po silnici č.158.Je to krásné provinční městečko na břehu Jezera Wolfgangsee.Můžete absolvova…
                                                                                    Poté, co napoprvé nevyšlo  Orlí hnízdo  v německém Berchtesgadenu  (z důvodu  ne…
Zámek Mirabell, stojící v salzburském Novém Městě na pravém břehu řeky Salzach, nechal postavit v roce 1606 arcibiskup Wolf Dietrich von Raitenau pro svou milenku Salome Altovou, se kterou měl 15 dětí. Zámek pův…
Hrad, tyčící se nad městem, byl postaven v roce 1077 arcibiskupem Gebhardem.V současné době je největším (14 000 m²) a nejlépe zachovalým hradním komplexem ve střední Evropě. Dnešní podobu získala pevnost na zač…
Jeden z nejnavštěvovanějších cílů v Salzburgu a jeho nejbližším okolí. Dojedete místní Dopravou (bus č. 25 zastávka Schloss Hellbrunn). Vstupné pro dospělého…
Protože i začátkem jara bylo na Šumavě ještě dost sněhu, vypravili jsme se na víkendové běžky. Základna byla již tradiční - bývalá PS rota Na Klápě nad Novou…