Lubenec

více o Lubenec

Reklama
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Lubenec
Články redakce vybrat: vše / nic

Z Lubence do Chyší

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Za kulturou Do přírody

Nelze jednoznačně říci, že Lubenec či Chyše jsou v žatecké oblasti, ale výlet to je moc pěkný. Z Lubence vyrážíme po zelené k Bílému kříži - je to místo, ke kterému se pojí pověst o nešťasné lásce a dále na Liščí skály, odkud je krásný výhled do kraje. Pro další putování směrem na Chyše se napojíme na modré místní značení a dojdeme do Žďárku. Tam když se na chvíli zastavíme a ohlédneme, naskytne se krásný výhled až na České středohoří. Dále pokračujeme po žluté značce a přes Schillerovu vyhlídku a dojdeme až do Chyší. Hladoví poutníci hned navštíví zámecký pivovar s vynikajícím pivem a jídlem, ti trpělivější se nejprve vydají na prohlídku zámku, která opravdu stojí zato. Nejen opravené interiéry, ale i přilehlý zámecký park potěší oko i srdce nejednoho poutníka. Po prohlídce v pivovaru opravdu chutná. Zkuste to taky.

Z Lubence do Chyší za poznáním a kulturou a taky se trochu provětrat.

Zámecký pivovar je vyhlášený široko daleko, však jsme také všechny šly najisto.

Nejvíce se nám líbily Liščí skály a areál zámeckého parku v Chyších. Naopak nás moc nepotěšila zoraná cesta těsně před Žďárkem....

Prohlídka zámku stojí 50,- Kč a je velice zajímavá. Paní průvodkyně nás zasvěceně provedla opravenými interiéry, kde jsme si prohlédly původní krasopisně vedené účetní knihy.

Poslední aktualizace: 9.9.2008
Autor: Holky

Lubenec

Příspěvky v okolí Z Lubence do Chyší

Vochlice je rozhledna, blízko obce Lubenec. Občanské sdružení na záchranu kostela sv. Jiljí v Libyni se pustilo do její obnovy. V roce 2007 se začali o rozhlednu starat a opravovat jí. Dokončení rekonstrukce bude vrcholit letos v létě, kdy by měla být zpřístupněna veřejnosti. Plánovaná je i cyklostezka, která spojí zajímavá místa v okolí. Počátky výstavby se datují…
Několikrát jsem jel po silnici z Prahy do Karlových Varů. Vždy jsem obdivoval skály nad silnicí u obce Ležky. A tak jsem se na ně vypravil.   Od konečné stanice autobusu v Ležkách  jdu po novém místním značení do sedýlka mezi vrchy Jelení a Na Velké skále. U betonového bunkru /řopíku/ a opravených božích muk opouštím značenou cestu a odbočuji po…
Městečko je usazeno mezi Doupovské a Tepelské vrchy v mírně zvlněné Jesenické pahorkatině na konci výběžku úrodné plošiny, táhnoucí se podél Ohře. Údolí, v kterém se rozléhá, nazval bývalý ředitel základní školy…
Zámek je významnou památkou obce Chyše na Karlovarsku. Zámek je mohutná čtyřkřídlá budova se dvěma polygonálními věžemi. Ve východním zámeckém křídle jsou arkády. V přízemí se zachovala m…
Zámek Chýši nalezneme ve stejnojmenné obci na západě České republiky. Zámek je v soukromém vlastnictví manželů Ing. Vladimíra a Marcely Lážaňských z Děčína, kteří zámek zakoupili koncem roku 2005. Hned v následují…
Přibližně v polovině trasy mezi Karlovými Varya Rakovníkem leží obec Chyše, kde leží stejnojmenný zámek, sídlo hraběcího rodu Lažanských. V blízkosti zámku je pivovar s Restaurací. Doporučuji, chutné a ceny jsou …
Valeč leží v Západních Čechách, jihovýchodním směrem od města Karlovy Vary. Městečko se rozkládá v jihovýchodní části Doupovských hor. Valeč najdeme v jihovýchodní části vojenského výcvikového prostoru Hradiště.…
Jen pár kilometrů po ŽTZ severozápadně od Žihle se nachází oblast obřích kamenů. Najdete tu i největší balvany oblasti - Dědka a Bábu - které váží několik tun a měří kolem 4 - 6 metrů. O několik km dál po žluté je…
Obec Žihle se rozkládá v oblasti Žihelské vrchoviny, u východního okraje přírodního parku Horní Střela, severozápadním směrem od města Kralovice a severovýchodním směrem od města M…
Nejmenší město v České republice, ale i v Evropě ? Rabštejn nad Střelou, nacházející se na Plzeňsku, se chlubí řadou pozoruhodných památek, patří mezi ně i zřícenina hradu a barokní zámek. Z hradu se dochovaly z…
Rabštejn nad Střelou leží v Západních Čechách, severním směrem od města Plzeň. Městečko se rozkládá mezi Tepelskou vrchovinou a Rakovnickou pahorkatinou. Městečko je postaveno na pravém b…
Rozhledna byla postavena v letech 1905 - 1906, na místě kde dříve stával hrad Kozihrady, v nadmořské výšce 383 m nad mořem. V roce 1905 se slavilo sté výročí velkého německého básníka Friedricha Schillera jehož Památník měl být umístěn v přízemí rozhledny. Po něm také dostala rozhledna své jméno: Schillerova rozhledna (původní název: Schillewarte). Iniciátorem výstavby se stal…
Rabštejn nad Střelou leží v přírodním parku Horní Střela, obtékán ze tří stran řekou, na cestě mezi Manětínem a Žluticemi. Patří mu jedno prvenství: je nejmenším městem v ČR a nejspíše i ve střední Evropě. S počtem obyvatel, který se už od počátku devadesátých let pohybuje mezi 20 a 30 "kousky", by stěží dal dohromady třeba jen fotbalové družstvo:-) Přesto, že jde o městečko počtem obyvatel zanedbatelné a rozlohou neveliké…
Krásný Dvůr Nejstarší písemná zmínka o Krásném Dvoře je známa z roku 1295, kdy je připomínán Vilém z Krásného Dvora. V první čtvrtině 16. století se stal majitelem Krásného Dvora Václav Pětipeský z Chýš, kt…
Barokní Zámek Manětín se nachází v Plzeňském kraji. Zámek je otevřen v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a od května do září denně mimo pondělí. Zámecká expozice představuje barokní mobiliář a unikátní soubor…
Klášter nese jméno podle původní kaple zasvěcené panně Marii. Leží ve stejnojmenné obci, která se rozkládá mezi třemi velkoměsty, Karlovými Vary, Plzní a Prahou. Zmíněná kaple byla postavena roku 1186. Po husits…
Nedávno jsem si tu v příspěvku jednoho z mých kolegů přečetla, že prý vlastně na Krakovci kromě toho, že se tam točila pohádka "Ať žijí duchové", není co vidět. Domnívám se, že je třeba…
Žatec leží v Západních Čechách, západním směrem od města Louny. Žatec je centrem chmelařské oblasti, v okolí města je založeno značné množství chmelnic. Město se rozkládá převážně na prav…
Kadaň leží v Západních Čechách, jižním směrem od Chomutova. Západním směrem od města se zvedají vrcholky Krušných hor a jižním směrem Doupovských hor. Severním a západním směrem od města je oblast Mosteckých hnědouhelných dolů. Severním směrem od Kadaně pracuje tepelná elektrárna Pruméřov a východním směrem nedaleko města elektrárna Tušimice. Mezi městem a elektrárnou Tušimice …
Romanticky upravený zámek stojí na ostrohu nad řekou Ohří. Zámek je půvabnou dominantou města Klášterce nad Ohří, nacházejícího se na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Zámecký areál tvoří 4 patrová křídla s hranolovou…
Rakovník leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od Kladna. Město se rozkládá u západního okraje chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a pod vrcholky kopců Rakovnické pahorkatiny. Východním směrem od města se rozprostírá les a západním směrem můžeme kromě lesů vidět ovocné sady a severozápadním směrem také rozlehlé plochy chmelnic. Nedaleko jihozápadního okraje města bylo vybudováno nevelké letiště. Nedaleko východního okraje města je vybudováno několik menších rybníků a Bar…
Karlovy Vary leží v Západních Čechách. Karlovy Vary jsou světově známé a vyhledávané lázeňské město. Ve městě se každoročně pořádá Mezinárodní filmový festival. Karlovy Vary se rozkládají u soutoku řek Ohře a Tepl…
Bečovský zámek se nachází v zalesněném údolí říčky Teplé, v Karlovarském kraji. Zámek lze navštívit v bř…
Malebná zřícenina gotického hradu Hasištejn stojí na skalnatém ostrohu nad údolím Prunéřovského potoka nedaleko obce Místo. Hradní zřícenina se nachází na Chomutovsku v Ústeckém kraji. Hrad byl postaven na protáhlém oválném půdorysu. Dominantou je mohutná válcová věž ? bergfrit, která je upravena na rozlehnu. Na jižní straně jsou zbytky paláce. Proti vstupní bráně stojí…
Klínovec je nejvyšším vrcholem Krušných hor, a tyčí se nedaleko hraničního přechodu Boží dar a lázní Jáchymov. Z vrcholu lze za zvlášť dobré viditelnosti zahlédnout dokonce Sněžku , šumavský Javor, Říp či pražs…
Jáchymov leží v Západních Čechách, severně od Karlových Varů. Město Jáchymov najdeme v oblasti Krušných Hor, v údolí pod horou Klínovec ( 1244 m.n.m.). Jáchymov je známé lázeňské město a vyhledávané středisko zi…
Zoopark leží v Chomutově, poblíž centra města a nedaleko rekreačního Místa Kamencové jezero. V rozsáhlém areálu žije více než 600 zvířat ve 130 druzích. Park vznikl v roce 1975 v areálu…
ZOO s Botanickou zahradou, skleníkem se sukulenty, dětským koutkem, novou expozicí vesnického hospodářství. Na 21,5 ha svého areálu chová v současné době více než 2500 jedinců od 550 druhů obratlovců a na 150 dr…
Boží Dar leží v Západních Čechách, severním směrem od Karlových Varů v těsné blízkosti státní hranice s Německem. Boží dar je nejvýše položené městečko ve Střední Evropě, jeho nadmořská výška je 1028 metrů. Měst…
Právě v Plzeňském pivovaru se v polovině 19. století odehrála revoluce v pivovarnictví. Poprvé v historii lidstva bylo vyrobeno pivo, jak je známe dnes - správně hořký nápoj zlaté barvy, se sněhobílou pěnou. Dnes je pivovar živým a dynamickým místem…