Kroměříž

Město Kroměříž získalo přezdívku Hanácké Athény. Historické jádro města leží na pravém břehu řeky Moravy. Nejvýznamnější památkou Kroměříže je do UNESCO zařazený Arcibiskupský zámek se zahradami. V Kroměříži najdeme i zachovalou židovskou čtvrť.

Tipy na výlety Kroměříž (71)  Zámek Chropyně / Kazatelna v Chřibech Ubytování Kroměříž
Turistické cíle / Mapa Kroměříže Bystřice pod Hostýnem / Svatý Hostýn Rozhledna Kelčský Javorník

Beskydy, Javorníky, Valašsko
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Beskydy, Javorníky, Valašsko

Výstup na Kelčský Javorník

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Západ slunce v zimě...stojí za to počkat si :)

mapka túry
mapka túry  •  Foto: zajic09

Rád bych Vás seznámil se zajímavou cestou, která je také nejkratší, na nejvyšší vrchol Hostýnských vrchů Kelčský Javorník s novou rozhlednou, která nemá střechu a není tak omezen výhled konstrukcí rozhledny.

Na tuto menší túru jsem se vypravil sám autem do obce Podhradní lhota. Z obce Podhradní lhota jedeme ještě stále autem na parkoviště hotelu Pod Šaumburkem, kde naše malá túra začíná. Do hotelu Pod Šaumburkem vedou z obce značky, takže tam snadno dojedete a nemusíte bloudit. To je na naší cestě asi nejhorší, dostat se na správné výchozí místo. Dále se již podívejte na mapku trasy viz. dole, popřípadě zde zanechávám odkaz na mapy.cz

Turistická mapa na Kelčský Javorník

Kelčský Javorník je nejvyšší vrchol Hostýnských vrchů. Cestou na vrchol procházíme přírodní rezervací Kelčský Javorník, který obsahuje typické horské jedlobukové a javorové porosty.

Jídlo vám stačí nachystat si v pohodlí domova. Určitě to bude chtít nějaké cukry na 400 výškových metrů a také teplý čajíček zvláště v zimě na zahřátí na vrcholu. Jelikož se jedná o krátkou túru v celkové délce asi 7 km, není potřeba se nikde ubytovat.

Ihned na parkovišti Pod Šaumburkem jsem potkal stejného nadšence jako jsem já, který šel stejnou cestou, takže jsme šli celou cestu až na vrchol spolu :) Každopádně rozhledna je skutečně krásná :)

Jediné finance jsou ty za benzín, popřípadě jinou dopravu, tedy za autobus. U této možnosti je ale výchozí místo jiné a tudíž bude trasa delší.

Já osobně jsem šel v zimním období a odměnou mi byl krásný západ slunce viz foto. Pokud vyjde počasí, určitě si nenechte ujít západ slunce, stojí to za to i za chůzi zpátky v pološeru či ve tmě. Mimochodem jít na rozhlednu na podzim určitě také není vůbec špatný nápad, spíše naopak.

Poslední aktualizace: 2.1.2018
Autor: zajic09

Rajnochovice

Příspěvky z okolí Výstup na Kelčský Javorník

Rozhledna Kelčský Javorník
 Stavba ojedinělé Rozhledny byla dokončena začátkem září a od 15.9. je plně v otevřena veřejnosti (původní záměr otevřít v červnu 2015 nevyšel). Je to…
Sbírejte inspiraci pro návštěvu míst, která byste chtěli poznat. Budeme rádi, když si za našich tipů na výlety sestavíte vlastní CESTOVATELSKÝ DENÍK k objevování Východní Moravy. Do Cestovatelského d…
Rozhledna je vysoká 35 metrů a konstrukce byla realizována podle návrhu Ing. Ondreje Balážika a architektky Marty Balážikové. Věž se skládá z centrálního ocelového sloupu s vřetenovým schodištěm. Vnější obložení Rozhledny tvoří dvanáct ohýbaných modřínových lamel, jejichž půdorys bude připomínat hodinový ciferník a…
Na Kelčský Javorník se nejlépe dostanete ze Zlína. Pojedete autobusem na Tesák, z tama pěšky po silnici směrem k Chvalčovu a odbočíte do nejbližší zatáčky do prava, tama půjdete dále po zelené až na samotný vrchol…
Loňské suché léto bylo sice nepřívětivé k růstu hub, ale namísto nich nám v Hostýnských vrších vyrostla zbrusu nová rozhledna. Má poněkud neobvyklý a zvláštní tvar (dle matematických odborníků se jedná o…
Když mi na začátku měsíce dubna kolega v práci poznámkou o Rozhledně na Kelčském Javorníku nasadil pořádného brouka do hlavy, nezbylo než - abych její podobu mohl posoudit i vlastními zraky – vyčkat nejbližší…
Nejvyšší horou Hostýnských vrchů není Hostýn se svými 734,6 metry, ale Kelčský Javorník, který měří 864,7 m. Tyčí se nedaleko Bystřice pod Hostýnem. Poskytuje za dobrého počasí nádherný výhled do krajiny. V létě…
   Dneska nás čeká tůra dlouhá téměř 25 km a tak se před cestou posilňujeme ve zlínském nádražním bufetu gulášovou a dršťkovou polévkou. V busu usedáme za paní, které na …
Pokud se vydáte na cestu k nové Rozhledně na Kelčském Javorníku po zelené značce od východu, před závěrečným prudkým stoupáním k vrcholu přijdete do sedla s křižovatkou cest a také se zrekonstruovanou loveckou H…
Jehelník u Kelčského Javorníka
  To je v článcích pořád jen samý Kelčský Javorník a všechny okolní zajímavosti se díky nové Rozhledně rázem ocitly v propadlišti turistického dění. Přitom jimi nejeden turista prochází... ale jak jsem byl…
  Dvě hezké bizarní skály najdeme u žluté turistické značky, vedoucí z Čerňavy na Kelčský Javorník.Z hory Čerňava nás značka vede do hlubokého sedla - ( poblíž se nachází zrekonstruovaný partyzánský bunkr ) -…
I když to kdysi byl jeden z největších hradů u nás, jeho pozůstatky budou pro lidi bez fantazie asi jenom zklamáním. Kromě valu, hlubokého hradního příkopu, zarovnaného hradního jádra s prohlubněmi a nepatrných…
Všelikých Lhot je u nás tolik, že se jich snad ani nedopočítáme. Podhradní Lhota je ale jen jedna. Nachází se pod severozápadním úpatím Hostýnských vrchů nedaleko Rajnochovic a její domy jsou rozhozeny podél tok…
  I když z něj dnes zůstalo zachováno jen hradní jádro ve tvaru komolého kužele s několika fragmenty nadzemního zdiva a hluboký příkop to vše obkružující, přesto je proti svému většímu bratříku místem mnohem pů…
  Nová rozhledna na Kelčském Javorníku se pro spoustu návštěvníků může stát jediným a hlavním cílem výletního dne, ale někomu je výstup nahoru na kopec a následný sestup málo. Pokud však zná krásy i okolní krajiny…
Podhradní Lhota je nevelká obec s 530 obyvateli a najdeme ji u severovýchodního úpatí Kelčského Javorníku ( 865 m.n.m.), jež je nejvyšším místem Hostýnských vrchů. Obec se rozkládá severovýchodním směrem od Byst…
Dnešní Osíčko vzniklo v roce 1951 sloučením dvou sousedních malých obcí a to Osíčka a Příkazy do jedné obce pod názvem Osíčko. Jedná se o nevelkou obec se 460 obyvateli a najdeme ji severovýchodním směrem od města…
Pod nejvyšším kopcem Hostýnských vrchů v malebném rajnochovickém údolíčku najdete na starých mapách technickou zajímavost - lesní železničku. Arcibiskupští s její pomocí sváželi dřevo s prudkých strání a občas se …
 Rajnochovice, zabírající svým katastrem ohromnou rozlohu na severozápadě Hostýnských vrchů, jsou známou rekreační obcí. Oblíbeným turistickým cílem se zde staly pozůstatky dvou středověkých hradů, výplaz na mohut…
Rajnochovice jsou podhorskou rekreační obcí a najdeme ji pod severními vrcholky Hostýnských vrchů a v údolí říčky Juhyně, severovýchodně od Bystřice pod Hostýnem. Obec se rokládá v severní části přírodního parku…
Pískovcové skály Hostýnských vrchů přináležící k zlínskému, lukovskému anebo rusavskému souvrství račanské jednotky magurského flyšového pásma jsou už na první pohled zcela jiné, než „děravé“ skály z Vizovických vrchů, se kterými jsem vás na stránkách Turistiky seznámil posledně. Hostýnské jsou tvořeny převážně hrubozrnným pískovcem, místy s bohatou příměsí slepence. Samozřejm…
 Po divokých dohadech s manželkou, kam dnes vyrazit - (je 5.7. a tudíž státní svátek) - se rozhodujeme pro Hostýnské vrchy. Manželka někde na netu spatřila obrázek nové dřevěné Rozhledny u Rajnochovic a zaplála na…
 V roce 2001 došlo k rozšíření původní rezervace Skaliska Sochová ze 2 ha na téměř 16.5 ha. Je navýšena o hlavní vrchol Sochové a strukturní hřeben s vystupujícími skalními výchozy, spadající směrem k východu až k…
První Sobotu v listopadu vyjíždíme ráno autobusem na Tesák.Mnohokrát jsem četla,že je podzim nejlepším malířem na světě - ano je to tak ! Na měsíc říjen se těším asi nejvíce z celého roku - barvy září všude kolem,…
Za docela pěkného (ale chladného) dubnového sobotního jitra jsem na zlínském autobusovém nádraží spolu s mnoha dalšími pasažéry nastoupil do busu jedoucího přes Hostýnské vrchy do Bystřice pod Hostýnem a nechal…
  Už při mojí první návštěvě hory Čerňava (844 m) v Hostýnských vrších mne zaujalo okolí vrcholové kóty. Hned vedle turistického rozcestníku se nacházel palouček, posetý balvany a nízkými skalkami a na jedné z nic…
Svatý Hostýn je velice kouzelným kopcem Hostýnských vrchů. Dosahuje 735 metrů nad mořem a už po Dlouhá léta je vyhlášeným poutním místem. Stojí zde chrám zasvěcený Panně Marii, která podle pověsti zachránila oby…
Poutní místo Hostýn
Hostýn je významné poutní místo v Hostýnských vrších. Nejvýznamějším objektem je bazilika Nanebevzetí Panny Marie. Základní kámen byl posvěcen r.1721, stavba byla dokončena r.1748.…
Poutní místo Svatý Hostýn na vrcholu stejnojmenné hory vévodí širokým rovinám Hané, silueta chrámu i blízké rozhledny a sousední větrné elektrárny na obzoru ojedinělá zdaleka viditelná z mnoha stran.