Loading...
V roce 1899 byl zahájen provoz na téměř 50kilometrové trati Strakonice - Březnice. Jízda po ní je pěkným zážitkem. Vlak většinou
drncá po klikaté trati plné ostrých oblouků méně než padesátkou, cestující si tak můžou plně vychutnat malebnou zvlněnou krajinu. Louky, lesy, pahorky, remízky v polích. Jen milovník výpravních budov bude zklamán. Pěkná budova je v Sedlicích a v Blatné, jinak jen přístřešky. Mezi nejhezčí úseky bych zařadil rybníky severně od Strakonic nebo návrší u Mačkova, odkud máme Blatnou jako na dlani. Pokud vlak v Blatné končí a další jede za hodinu, máme akorát tak čas napivo či jiný nápoj v hospůdce na fotbalovém hřišti. Já ale doporučuju nechat si vlak ujet a získat třeba dvě hodiny navíc. Blatná za to stojí: krásný zámek otevřený o víkendech i v zimě, ve kterém je fajn kavárna, zámecká obora s volně pobíhajícími daňky nebo výborná hospoda v hotelu Beránek. No a pak můžeme jet dál. Ani na tomhle úseku výpravní budovy nehledejme. Boď byly strženy nebo tam nikdy nebyly nebo, jako v Závišíně, byla zastávka přemíatěna o pár set metrů dál a původní budova v lese zpustla. Jinak je ale tahle etapa snad ještě hezčí. Víc lesů, víc kopečků a krásné výhledy na Brdy. Například Třemšín je z téhle strany opravdu hora a ne jen placaté návrší, jak ho znám od Rožmitálu. Trať je v Březnici zakončena snad nejošklivější výpravní budovou ve střední Evropě. Doporučuju vystoupit a jít si spravit chuť do Špejcharu, případně do pěkného zámeckého parku.
Cílem je cesta vlakem po pěkné trati
Pražírna Drahonice ve staniční budově ve Strakonicích - neobyčejná káva, příjemná paní
Restaurace hotelu Beránek v Blatné - tam jsme se vždycky dobře najedli
--------------
---------------