více o Karlštejn

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Karlštejn
Články redakce vybrat: vše / nic

Vinobaraní na Karlštejně

Každoročně se koná koncem září VINOBRANÍ NA KARLŠTEJNĚ. Tato akce je od časných ranních hodin až po večer dopravázena pestrým programem. Začíná historickým průvodem císaře Karla IV. s chotí a jeho družinou, který cestou na hrad zdraví své dvořany. Vše je doprovázeno hudbou, dobovými kostými a staročeským jarmarkem. Nádvoří hradu bylo při naší návštěvě celé zaplněné. Potlesk zazněl i při vystoupení mnoha kejklířů, fakýrů nebo plivačů ohně. Cestou na hrad i na nádvoří je možné ochutnat dobré víno či burčák nebo mnoho dalších specialit.

Připomenutí si historie, koždoroční konání této akce, příjemné žážitky.

Cestou je mnoho možností k posezení u dobrého jídla či pouze občerstvení.

Atmosféra celé akce. Dobré víno mnoho zážitků.

Nádvoří
Nádvoří  •  Foto: petra09

Vstupné na tuto akci je 100,- Kč. Možnost zakoupení dárků či suvenýrů na stáncích.

Poslední aktualizace: 28.4.2009
Autor: petra09

Příspěvky v okolí Vinobaraní na Karlštejně

Jednou z nejcennějších a nejkrásnějších vnitřních prostor hradu Karlštejn – a původně i místo jednoznačně nejdůležitější – je kaple sv. Kateřiny, nacházející se ve druhém patře Mariánské vě…
Hrad Karlštejn se nachází ve CHKO Český Kras cca 30km jihovýchodně od Prahy. Přijeli jsme vlakem (spoj Praha - Brno - Plzeň) a vystoupili na zástávce Karlštejn, která je vzdálená cca 2 km od hradu. Dále jsme šli pěšky a nasměrovaly nás cedule. Autobusy zde nejezdí.  Jedná se o nejznámější a nejnavštěvovanější český hrad, který byl v r. 1348 vybudován Karlem IV.…
Museum voskových figurín se nachází u hradu Karlštejn. Ve dvou podlažích, na téměř 1000m čtvererčních nalezneme slavné postavy českých dějin v jejich dobovém prostředí.  Museum je otevřeno od 21. 6. 1999. N…
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem ařímským císařem Karlem IV. jako místo pro uložení královských pokladů, především sbírek svatých relikvií a říšských korunovačních klenotů. V roce 1355 již Karel IV. pobýval na hradě, dohlížel na jeho dostavbu a na výzdobu interiérů, především hradních…
Hrad Karlštejn je jednou z nejnavštěvovanějších památek České republiky i jedním z – nejen turistických - symbolů této země. Je místem navždy spojeným s postavou Otce vlasti, tedy s králem českým a císařem římskoříšským Karlem IV., s obdobím vrcholné gotiky i se slavným hudebním filmem Zdeňka Podskalského, natočeným  podle stejnojmenné hry Jaroslava Vrchlického, Noc na Karlštejně. A pokud si odmyslíte nekonečné davy turistů,…
Hrad Karlštejn mě provází od raného dětství. Ani nespočítám, kolikrát jsem ho navštívila: jako malé dítě s rodiči, jako dítě školou povinné v rámci školních výletů, jako studentka s partou spolužáků, pak se svými …
Dominantou a symbolem hradu Karlštejna nebo - chcete-li použít výraziva našich obrozenců a národních buditelů - Karlova Týnu je jistě Velká věž s kaplí sv. Kříže, ale hrad je známý i…
Pozdně gotický královský hrad západně od Berouna, vybudovaný Karlem IV., historický úkryt korunovačních klenotů.
do Karlštejna dorazíme vláčkem ze smíchovského  nádraží v Praze, jezdí každou hodinku. Od nádraží Karlštejn se vydáme po žluté turistické trase směr k hradu. Pod hradem se můžeme odpojit do leva nebo jít po č…
Krajina v okolí Karlštejna je malebná a rozhledy velkolepé. Když ale jdeme po turistické značce a zrovna neprší, jsme vlastně neustále v davu. Patřím k lidem, kteří si…
Socha svatého Šebestiána se nachází na návsi. Jedná se o vrcholnou barokní plastiku z dílny Matyáše Bernarda Brauna, pocházející z roku 1714.
Hrad Karlštejn je určitě u nás jedna z nejznámějších a nejnavštěvovanějších památek, o tom není pochyb. Když si tak kráčíme hlavní ulicí vedoucí na hrad, potkáváme mnoho Restaurací a stánků se suvenýry. V&nbs…
V muzeu si můžete prohlédnout kolekci starých českých betlémů vyřezávaných ze dřeva, ale je možné vidět i betlémy z raritních materiálů jako např. cukr nebo chleba. Největším lákadlem mechanické betlémy a Karlštejnský královský betlém, největší loutkový betlém s postavami deseti nejvýznamnějších českých panovníků.
Majestátní hrad Karlštejn, který se už po staletí tyčí nad údolím řeky Berounky, je ne nadarmo jedním z nejnavštěvovanějších památkových objektů v Česku. Atraktivní turistický cíl z něj…
Karlštejnské vinobraní se koná každý rok na konci září. Jezdíme vlakem z Prahy a abychom se i trochu prošli, vystoupíme v Zadní Třebani, odkud chodíme na Karlštejn pěšky. Cesta je dlouhá asi 3km. Z nádraží v Třeb…
Jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších hradů je bezesporu Karlštejn který v roce 1348 založil Karel IV. Na Karlštejn se pohodlně dopravíme autem z Prahy cca. 33km - 40minut dle dopravní situace. Vlakem se do…
Hrad Karlštejn patří mezi tři nejnavštěvovanější památky u nás. Jednou z věcí, díky kterým se hrad dostal do podvědomí lidí byl film režiséra Zdeňka Podskalského Noc na Karlštejně, tento film se řadí stejně j…
Kostel svatého Palmácia se nachází v městysu Karlštejn, v místní části Budňany po levé straně cesty vedoucí od řeky k hradu. Jedná se o jediný kostel v ČR zasvěcený tomuto světci.Kostel založil Karel IV. zároveň se stavbou hradu Karlštejn v roce 1348, dostavěn byl v roce 1356. V roce 1422 byl poničen husitskými vojsky. Obnoven byl na počátku 16. století. V roce 1648 byl…
Obec pod tímto jménem vznikla v roce 1952 administrativním spojením obcí Budňany a Poučník. Založení obce je spojeno se stavbou hradu Karlštejn, který dal vybudovat Karel IV. Správní území obce Karlštejn má 12…
Zrekonstruovaná část opevnění z 30.let 20.století, atypický "řopík" v Budňanech u Karlštejna.
Nachází se v oblasti Českého krasu poblíž Karlštejna. Jde o bývalý lom, nyní zatopený. Umělý původ není nijak do očí bijící, místo působí velice romanticky. Nevede sem žádná značená cesta…
Příjezdové místo:  Mořina. Bezpečné parkování je na návsi ve středu obce. Turisté bez aut  mohou  za 20 ,-  Kč  využít autobusovou  linku  311 z  Prahy – Zličína, metro B. Cesta autobusem  trvá  50 minut (http://w…
Lomy Amerika se nachází mezi vesnicemi Bubovice a Mořina nedaleko Berouna. Zaparkovat tam není těžké, když nepřijedete pozdě odpoledne. Kousek od silnice se nachází vyhlídka na Lom Velká Amerika. Po levé straně lo…
V letech 1944 - 1963 postupně končila těžba ve většině jámových lomů v oblasti Amerik mezi Karlštejnem a Bubovicemi. Opuštěné a pomalu zarůstající lomy, stejně tak jako kilometry podzemních chodeb lákaly nejen trampy, ale také mnohé přírodovědce.
Lom Velká Amerika přezdívaný jako český Grand Canyon - je nejhezčí a největší ze soustavy lomů Amerika o rozloze cca 750 x 150 metrů a hloubkou  až 80 metrů. Na dně lomu je nádherné jezero s průzračně čistou …
Krásné vodopády, které se nacházejí na turistické stezce z Berouna do Svatého Jana pod Skalou a potom na Karlštejn. Je to jedno z nejznámějších a turisticky nejdéle zpřístupněných míst v NPR Karlštejn. Jsou tvořeny až dvoumetrovými vápencovými schody pokrytými mechem a řasami. Napájí je Bubovický potok, který teče v běžných letech pouze v jejich okolí. Před vodopády se…
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…