Karlštejn

Muzeum betlémů Karlštejn

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Fotografie (9)  • Foto: Tanathos

Naše společná cesta začíná na dálnici D5 Exit 18 Beroun. Směřujeme k centru města, které mineme a pokračujeme na Vráž. Před železničním přejezdem odbočíme doprava směr Svatý Jan pod Skalou, projedeme okolo autobusového nádraží a opouštíme Beroun. Na trase projedeme po hlavní silnici Lištice, Hostím, Srbsko a konečně Karlštejn. Auto můžeme nechat

a) centrální parkoviště, které se nachází "pod" hradem

b) u vlakového nádraží, které se nachází na druhé straně Berounky.

Dále pokračujeme pěšky směrem ke hradu. Muzeum se nachází přibližně v půli cesty na hrad.

Výstava betlémů z různých zemí, materiálů a skoro všech provedení.

Cestou jsme zavítali do restaurace u nádraží Restaurace Karlštejn, kde jsme se za rozumnou cenu silně přejedli.

Foto: Tanathos

I mimo Vánoční období je tato výstava krásná a zajímavá.

8. ledna – 31. března

ÚT – NE 10 – 17

prosinec

PO – NE 10 – 17

Otevírací doba v době vánočních svátků:

24. prosince 10 – 15

Muzeum betlémů Karlštejn na mapě
Přidat oblast mezi oblíbené

Příspěvky v okolí Muzeum betlémů Karlštejn

V muzeu si můžete prohlédnout kolekci starých českých betlémů vyřezávaných ze dřeva, ale je možné vidět i betlémy z raritních materiálů jako např. cukr nebo chleba. Největším lákadlem mechanické betlémy a Karlštejnský královský betlém, největší loutkový betlém s postavami deseti nejvýznamnějších českých panovníků.
Majestátní hrad Karlštejn, který se už po staletí tyčí nad údolím řeky Berounky, je ne nadarmo jedním z nejnavštěvovanějších památkových objektů v Česku. Atraktivní turistický cíl z něj…
Vlakem z Prahy (na) Karlštejn, poté k lomu ,,Malá Amerika"  17.5.2016  Národní přírodní rezervace Karlštejn je chráněné území rozléhající se…
Karlštejnské vinobraní se koná každý rok na konci září. Jezdíme vlakem z Prahy a abychom se i trochu prošli, vystoupíme v Zadní Třebani, odkud chodíme na Karlštejn pěšky. Cesta je dlouhá asi 3km. Z nádraží v Třeb…
Dominantou a symbolem hradu Karlštejna nebo - chcete-li použít výraziva našich obrozenců a národních buditelů - Karlova Týnu je jistě Velká věž s kaplí sv. Kříže, ale hrad je známý i…
Jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších hradů je bezesporu Karlštejn který v roce 1348 založil Karel IV. Na Karlštejn se pohodlně dopravíme autem z Prahy cca. 33km - 40minut dle dopravní situace. Vlakem se do…
Blíží se čas Vánoc a s ním i spojené nakupování dárků, pečení…
Hrad Karlštejn patří mezi tři nejnavštěvovanější památky u nás. Jednou z věcí, díky kterým se hrad dostal do podvědomí lidí byl film režiséra Zdeňka Podskalského Noc na Karlštejně, tento film se řadí stejně j…
Hrad Karlštejn mě provází od raného dětství. Ani nespočítám, kolikrát jsem ho navštívila: jako malé dítě s rodiči, jako dítě školou povinné v rámci školních výletů, jako studentka s partou spolužáků, pak se svými …
Pozdně gotický královský hrad západně od Berouna, vybudovaný Karlem IV., historický úkryt korunovačních klenotů.
do Karlštejna dorazíme vláčkem ze smíchovského  nádraží v Praze, jezdí každou hodinku. Od nádraží Karlštejn se vydáme po žluté turistické trase směr k hradu. Pod hradem se můžeme odpojit do leva nebo jít po č…
Hrad Karlštejn se nachází ve CHKO Český Kras cca 30km jihovýchodně od Prahy. Přijeli jsme vlakem (spoj Praha - Brno - Plzeň) a vystoupili na zástávce Karlštejn, která je vzdálená cca 2 km od hradu. Dále jsme šli pěšky a nasměrovaly nás cedule. Autobusy zde nejezdí.  Jedná se o nejznámější a nejnavštěvovanější český hrad, který byl v r. 1348 vybudován Karlem IV.…
Hrad Karlštejn je jednou z nejnavštěvovanějších památek České republiky i jedním z – nejen turistických - symbolů této země. Je místem navždy spojeným s postavou Otce vlasti, tedy s králem českým a císařem římskoříšským Karlem IV., s obdobím vrcholné gotiky i se slavným hudebním filmem Zdeňka Podskalského, natočeným  podle stejnojmenné hry Jaroslava Vrchlického, Noc na Karlštejně. A pokud si odmyslíte nekonečné davy turistů,…
Museum voskových figurín se nachází u hradu Karlštejn. Ve dvou podlažích, na téměř 1000m čtvererčních nalezneme slavné postavy českých dějin v jejich dobovém prostředí.  Museum je otevřeno od 21. 6. 1999. N…
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem ařímským císařem Karlem IV. jako místo pro uložení královských pokladů, především sbírek svatých relikvií a říšských korunovačních klenotů. V roce 1355 již Karel IV. pobýval na hradě, dohlížel na jeho dostavbu a na výzdobu interiérů, především hradních…
Krajina v okolí Karlštejna je malebná a rozhledy velkolepé. Když ale jdeme po turistické značce a zrovna neprší, jsme vlastně neustále v davu. Patřím k lidem, kteří si…
Kostel svatého Palmácia se nachází v městysu Karlštejn, v místní části Budňany po levé straně cesty vedoucí od řeky k hradu. Jedná se o jediný kostel v ČR zasvěcený tomuto světci.Kostel založil Karel IV. zároveň se stavbou hradu Karlštejn v roce 1348, dostavěn byl v roce 1356. V roce 1422 byl poničen husitskými vojsky. Obnoven byl na počátku 16. století. V roce 1648 byl…
Obec pod tímto jménem vznikla v roce 1952 administrativním spojením obcí Budňany a Poučník. Založení obce je spojeno se stavbou hradu Karlštejn, který dal vybudovat Karel IV. Správní území obce Karlštejn má 12…
Zrekonstruovaná část opevnění z 30.let 20.století, atypický "řopík" v Budňanech u Karlštejna.
21.4.2012 se koná 37. ročník pochodu Kudy chodil Karel IV., který pořádá Dětský chmelnický klub. http://www.chdk.cz/?page=stranka7&reklama=no&position=float&icona=&language=&vyberstyl= Poj…
Nachází se v oblasti Českého krasu poblíž Karlštejna. Jde o bývalý lom, nyní zatopený. Umělý původ není nijak do očí bijící, místo působí velice romanticky. Nevede sem žádná značená cesta…
Příjezdové místo:  Mořina. Bezpečné parkování je na návsi ve středu obce. Turisté bez aut  mohou  za 20 ,-  Kč  využít autobusovou  linku  311 z  Prahy – Zličína, metro B. Cesta autobusem  trvá  50 minut (http://w…
V letech 1944 - 1963 postupně končila těžba ve většině jámových lomů v oblasti Amerik mezi Karlštejnem a Bubovicemi. Opuštěné a pomalu zarůstající lomy, stejně tak jako kilometry podzemních chodeb lákaly nejen trampy, ale také mnohé přírodovědce.
Lom Velká Amerika přezdívaný jako český Grand Canyon - je nejhezčí a největší ze soustavy lomů Amerika o rozloze cca 750 x 150 metrů a hloubkou  až 80 metrů. Na dně lomu je nádherné jezero s průzračně čistou …
Krásné vodopády, které se nacházejí na turistické stezce z Berouna do Svatého Jana pod Skalou a potom na Karlštejn. Je to jedno z nejznámějších a turisticky nejdéle zpřístupněných míst v NPR Karlštejn. Jsou tvořeny až dvoumetrovými vápencovými schody pokrytými mechem a řasami. Napájí je Bubovický potok, který teče v běžných letech pouze v jejich okolí. Před vodopády se…
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…
Praha je hlavním a největším městem České republiky. Leží na řece Vltavě, která protéká městem, v délce 30 km. Z Prahy je vzdušnou čarou přibližně stejně daleko k Jaderskému a k Baltskému moři. Praha je…
Pražský hrad je největším klenotem hlavního města i celé České republiky. Pražský hrad je národní kulturní památkou a tradičně patří k našim nejnavštěvovanějším památkám. Pražský hrad tvoří rozsáhlý komplex paláco…
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
Pražská ZOO... Pražská ZOO patří mezi nejlepší a nejvybavenější Zoologické zahrady v České republice. A není ani divu. V ZOO najdeme například koně převalského, adaxy, zubry a mnohé další. ZOO je velmi vhodná na Krásně strá…