Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Jičína a okolí
O Jičíně se říká, že je městem pohádek. Jako v pohádce se ale budete cítit v celém okrese Jičín, vydat se zde můžete i na pohádkové prohlídky za draky na Staré Hrady či poznávat krásy Českého ráje a Prachovských skal
TIP:
 Trasy Jičín a okolí (64)

Český ráj
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Český ráj

Vesec u Sobotky, ráj filmařů…

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole

Vesec u Sobotky  •  Fotografie (23)  • Foto: Martens

Název této malebné obce někomu moc neřekne… ale filmy jako Přijela k nám pouť, nebo Jak dostat tatínka do polepšovny a Jára Cimrman ležící spící, jsou již všeobecně známy.

Vesec u Sobotky

Současná dřevěná zástavba, která filmaře očarovala, pochází z přelomu 18. - 19. století., tvoří tzv. českou okrouhlici. Do současnosti se zde dochovalo celkem, 25 stavení (většinou dřevěných). Prvním filmování se v obci uskutečnilo již v roce 1948, natáčela se zde část filmu Léto dle předlohy Fráni Šrámka a známější film Vzbouření na Vsi. Již zmíněný hudební film Přijela k nám pouť se zde natáčel v roce 1973. O šest let později, v roce 1979, zde byly natáčeny části, dnes již kultovního filmu, Jak dostat tatínka do polepšovny, dům čp. 19, kam chodil Vašík nakupovat se nachází za rybníčkem. Části filmu Jára Cimrman ležící spící se zde odehrály v roce 1982, v čp. 19. bylo umístěno muzeum peří, v čp. 7 filmová obecní škola. Část známé pohádky S čerty nejsou žerty byla realizována také ve Vesci. Exteriéry obce se dále objevily v dalších „méně“ známých filmech.

Velmi podrobná historie Vesce a jednotlivých stavení je na webu obce: http://www.vesecusobotky.cz/

V této malebné obci restaurační zařízení není, ale v Sobotce, nebo v hotelu Helikar v Podkosti se hladový poutník určitě nasytí…

No snad každý si při zastávce v obci vybaví nějakou známou filmovou scénu… třeba jak chodil Vašík nakupovat, nebo hasičskou stříkačku Máňu… nostalgie jak má být, ale jinak krásný klídek a pohoda. Zastávku při výletě do Sobotky, nebo na Hrad Kost zde doporučuji. Octnete se v jiném světě….wink

Vesec u Sobotky

Obcí prochází modrá turistická značka, která nás, kolem bývalého skalního mlýna, dovede do malebného údolí Plakánku.

Poslední aktualizace: 25.9.2011
Autor: Martens

Libošovice

Příspěvky z okolí Vesec u Sobotky, ráj filmařů…

Železný kříž u Vesce u Sobotky
U silnice při vjezdu do obce Vesec u Sobotky stojí železný kříž na pískovcovém podstavci. Ještě v roce 1935 byl i kříž pískovcový a stál s podstavcem na druhé straně silnice. Kříž stál na původním místě prokazatelně už v roce 1859, kdy u něj byla zasazena lípa a kříž byl v té době také opravován. Další oprava byla provedena na náklady žida Ganse, který povozem kříž v…
Vesec u Sobotky je menší, ale kouzelná vesnice, místní část obce Libošovice v okrese Jičín. Zdejší domy jsou od roku 1995 chráněny jako Vesnická památková rezervace. Je tady totiž několik krásných roubených staveb…
Vesec (u Sobotky) – vesnický skanzen, český Hollywood i slavný Liptákov
Vesnička Vesec, součást obce Libošovice (samostatnou obcí byl Vesec až do roku 1964), je Takovými malými Holašovicemi. Nezaujala sice tvůrce seznamu památek UNESCO, ale vesnickou památkovou rezervací byla vyhlášen…
Když jsme se byli na Kosti, museli jsme zajet i do skoro 3 km vzdáleného Vesce u Sobotky, který je více známý jako filmový Liptákov. Právě tuto obec si několikrát vybrali filmaři k natočení několika filmů. Její střed je památkovou rezervací. Tato malá bývalá vesnička leží mezi Podkostí a Sobotkou, ale je částí obce Libošovice, která je zhruba 2 km na sever. Od r. 1995 je chráně…
Trasa měří cca 5 km, místy musíte dávat pozor. Ale jedná se o moc pěknou pěší trasu. Můžete si vybrat zda přijet autobusem a vystoupit na zastávce Libošovice, Nepřívěc nebo opodál na vlakové zastávce Libošovice. N…
Tato pěší trasa začíná na železniční zastávce Libošovice. Po červené značce podle potoka Klenice až do Prokopského údolí kolem Bílého rybníka ž ke hradu Kost. P…
To, že krásná a monumentální Semtínská lípa již bohužel zanikla je všeobecně známo. Stalo se tak při vichřici dne 27. 5. 2000. Původně zde však stály lípy dvě, vysazeny byly po roce 1728, kdy byla v místě postaven…
Trasu začínáme v autobusové zastávce Libošovice,Podkost,Semtín dvůr. Zde si hned jdeme prohlédnout Semtinskou lípu.  Od lípy pokračujeme přes Podkost na Hrad Kost. Určitě si nenecháme ujít zajímavou prohlídkou hra…
Vlakem do Libošovic u Sobotky. Autem, nad železn.stanicí (cca 200m)u odbočky asi lze nechat auto (stálo jich tam dost, ale nepřekážela v průjezdu).Po modré značce projdeme Libošovicemi, na konci přejdeme na červenou (dřevěná šipka ukáže) a projdeme Prokopským údolím.ALE: červené se držíme jen kousek, lesní cesta není udržovaná, pokračovali jsme po kraji louky, po vyšlapané cest…
 Od Humprechtu se vydáváme po žluté turistické značce směrem na Nepřívěc. Cesta klesá a posléze stoupá mozaikou nádherně barevných polí - žlutá řepka, zelené obilí, ale i neoseté hnědé lány vytvářejí krásnou barev…
Auto necháváme na parkovišti pod Humprechtem (parkovné 50kč). - Humprecht - Turistická známka 145 - Libošovice - Kost - Turistická známka 150 - Plakánek - Vesec - roubená stavení Svačinu jsme si vzali s sebou. Je možno se najíst u kosti, případně v Sobotce na náměstí Krásná příroda Českého ráje, Hrad Kost, údolí plakánek, roubenky ve Vesci Od Humprechtu se vydáváme po žluté turistické značce směrem na Nepřívěc. Ce…
U města Sobotka se nachází  barokní lovecký zámeček Humprecht. Zastavujeme na parkovišti u hlavní silnice a po 400 m pěšinkou okolo hřbitova stojíme u další dominanty Českého ráje. Pokud jste pěší turista tak ze S…
Dnes budeme putovat vyjímečně - pěkně - pěšky - bez - koloběžky.  V pondělí 28. září na svátek české státnosti jsme podnikli pěší výšlap     (okružní trasu) z Libošovic do Libošovic.                              …
Humprecht
Raně barokní zámek Humprecht stojí na zalesněném čedičovém vrchu (340 m) v těšném sousedství města Sobotky v Královéhradeckém kraji. Zámek Humprecht patří k nejvýznamnějším a nejmalebnějším…
Lovecký zámek Humprecht byl často opěvován básníky, jméno dostal po svém zakladateli hraběti Janu Humprechtu Černínovi z Chudenic, který patřil k nejbohatším příslušníkům české pobělohorské šlechty. Zámek nechal vybudovat roku 1667 pražským architektem Carlem Luragem. Hrabě jezdil na zámek s chotí a dvěma syny a v oboře pořádal hony na jeleny a daňky.  Zámek byl několikrát…
Z návštěvy hradu Kost, jsme jaksi omylem zabloudili k loveckému zámečku Humprecht. Je to malý zámeček právě nedaleko Kosti pojmenovaný po svém zakladateli Janu Humprechtovi. Dostanete se na něj autem i pěšky. Je m…
Rozcestník u hřbitovní zdi je výchozím bodem pro modře značenou trasu, která odtud výletníky zavede k 1 km vzdálenému železničnímu nádraží v Sobotce, kde modrá trasa končí. Žlutá turistická trasa rozcestím u hřbitova prochází a po silnici se jihozápadním směrem dostanete do centra Sobotky na náměstí Míru. Pokud se po žluté vydáte na druhou stranu okolo parkoviště, dostanete se…
Výběr dnešního výletu byl dlouho na vážkách. Rozhodovali jsme se mezi přírodou a městem. Nakonec jsme si zvolili návštěvu Sobotky a nedalekého zámku Humprechtu a vlastně se oba návrhy…
údolí poblíž hradu Kost , nádherná procházka , chata herce Pepy Dvořáka. Po " úpravě " Plakánku se názory dělí - někteří s razantním zásahem souhlasí , jiní ne , ale přes všechny tyto zásahy je to kouzelné místo …
V rámci jednoho prodlouženého víkendu, který jsme trávili střídavě v sedlech svých bicyklů, prohlídkou zajímavých historických památek a pozorováním nádherné přírody Mladoboleslavska a…
V Českém ráji je tak velké množství různých pozoruhodností, že člověk neví, kam se podívat dříve. Jednou z nich, která patří mezi ty nejhezčí, je jistě Hrad Kost. Je duben a navíc všední…
Představovat Hrad Kost je zřejmě nošení dříví do lesa, ale i tak tedy trošek toho dříví do lesa doneseme…  Míříme cca 4 km severozápadně od Sobotky, k jednomu z našich nejzachovalejších gotických hradů. Hrad Kost,…
Je mnoho důvodů, proč byste si hrad Kost neměli nechat ujít – alespoň pokud patříte mezi dobrodruhy a romantiky, rádi se touláte zachovalou přírodou a obdivujete historické stavby, dýchající tajemnou atmosférou. Kost se nachází v místech, kde se stýká Prokopské údolí s údolím Plakánek. Okolní krajina je celkem příznačně nazvaná Český ráj . Zvlněný terén je pokryt mozaikami…
Naše společná cesta začíná na Exitu 44 rychlostní silnice R10. Odtud pokračujeme na Židněves, Sukorady, Obrubce. Před obcí Horní Bousov odbočíme směrem na Dobšín. Poté směřujeme do obce pod hradem kost, Podkost. P…
  Hrad se nachází uprostřed malebného Českého ráje, nebo také je možné říci v těžišti trojúhelníku mezi městy Mladá Boleslav, Turnov a Jičín. Parkoviště pro automobily se nachází přímo u hradu.           Hrad Kost…
Jelikož jsme byli na dovolené v malebné vesničce Střehom, která se nachází 3 km od známé Sobotky a asi 17 km od Jičína, na hrad jsme tedy vyrazili pěšky kolem Střehomského rybníku a u hospůdky na rozcestí jsme se …
Kost
Hrad Kost je jedním z nejzachovalejších gotických hradů v Čechách, vybudovaný na okraji Českého ráje na pískovcové skále při střetu dvou lesnatých údolí. Nachází se nedaleko půvabného města Sobotky. Dominantou h…
Trasa z Hradu Kost na Hrad Valečov není nějak náročná. Bezmála celou cestu pojedete po asfaltových silnicích. Převýšení terénu není moc veliké. Dle mé skušenosti se jedná o pohodlnou projížďku na kole. Provoz na s…
zřícenina hradu Trosky
Soutěž 2 body
Trosky - jednoznačně nejvýraznější dominanta Českého ráje, která se nachází cca v polovině cesty mezi Jičínem a Turnovem. V letech 1380-90 byl Čeňkem z Vartenberka mezi dvěma čedičovými vrcholky postaven hrad s vě…