Velké mechové jezírko v NPR Rejvíz.

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Národní přírodní rezervace Rejvíz se nachází v severní části Hrubého Jeseníku. Největším lákadlem je Velké mechové jezírko, ale i cesta k němu má něco do sebe. Navíc se sem vracím po více jak padesáti letech a tak má tato cesta v sobě i něco tajuplného. Jistě se toho tady hodně změnilo a tak je porovnání minulosti a dneška velkým lákadlem. Ještě je třeba splnit povinnost a uvést základní údaje o jezírku. Z informační tabule přejímám, že délka jezírka je 68,5 metrů, šířka 41 metrů a celková rozloha 1692 m2. Nadmořská výška je 766 metrů a největší hloubka 2, 95 metrů. V rezervaci se ještě nachází Malé mechové jezírko, které je veřejnosti v současné době nepřístupné. Dostat se na Rejvíz veřejnou dopravou je možné, ale jedeme z České Vsi a tak volíme auto. Za Jeseníkem začíná stoupání a po půlhodince zajíždíme na parkoviště na začátku obce.

Parkoviště je poloprázdné, ale výběrčí trvá na zařazení na určené místo. Po zaplacení za parkování odcházíme po místní naučné stezce směr jezírko. Dosti se to tady změnilo, Přibyly chaty a cesta je pokrytá asfaltem. Ten končí za posledním objektem a konečně jsme na slušné lesní cestě. Z té jsou hezké výhledy do okolí. Vstupujeme do lesa, který jako na jiných místech v zemi ničí kůrovec. Stezka nás vede ke vstupu k jezírku. Platíme vstupné a nestačíme se divit. Prodej suvenýrů a dalších věcí je v NPR skutečně neobvyklý. Od stánku pokračujeme po povalovém chodníku kolem Vrchovištního potoka a zastavujeme u hezkého pramínku. Okolo chodníku rostou většinou smrky, břízky, borovice blatka a v menší míře vlhko milující dřeviny. Ze vzácnějších druhů rostlin poznávám klikvu bahenní. Ve spodním patře převládají trávy a mechy. Docházíme k výhledu na jezírko a krátké posezení s pohledem na vodní hladinu je odměnou. Čas je neúprosný a cestou zpět jsme svědky menší hádky o koši na odpadky mezi prodejcem a turistou. Koš na odpadky tady skutečně nikde není. Zpět do Rejvízu volíme cestu přes kopec U pomníku ( 814 m.n.m.). Je tady pomník padlým a výhled na obec. Jsme zpátky na parkovišti a je na čase něco zakousnout.

Při našem pobytu na Jesenicku jsme byli ubytování v hotelu Zlatý Chlum v České Vsi, kde jsme se i stravovali. Jídlo bylo celkem dobré a čepují tady pivo Bernard, které je skutečně vynikající. Zvláště po prochozeném dni. Oběd v restauraci na Rejvízu jsme při pohledu na ceny odložili do nedalekých Zlatých Hor. Jídelnu v centru města můžeme doporučit.

Velké mechové jezírko je hezké a nám se líbilo. Horší to je s lesy v okolí, které zabral kůrovec, ale to je celostátní problém. Nevím jak to vnímá vedení CHKO, ale rozšíření starčeku Fuchsova je v této oblasti oproti minulosti značné.

Hezká půldenní vycházka okolo pěti kilometrů je nenáročná. Jde se většinou po rovině a lesem. Parkování na Rejvízu je na celý den za 100,- Kč. Vstupenka k jezírku je za 30,-Kč. S jezírkem se pojí pověst o městě, které bylo zničeno kvůli nezřízenému chování obyvatel a propadlo se v místech kde je jezírko. Snad ještě dodat, že když se platí vstupné, měl by být povalový chodník v pořádku, to je spíše vzkaz pro vedení CHKO.

Poslední aktualizace: 6.10.2023
Velké mechové jezírko v NPR Rejvíz. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Velké mechové jezírko v NPR Rejvíz.

Rejvíz
Velké a malé Mechové jezírko jsou rašelinná jezírka v SPR Rejvíz - 1,2 km…
Pojedeme na Rejvíz, nejsnáze se sem dostaneme autem nebo autobusem z…
Mechové jezírko - Rejvíz.
Protože pro cyklisty je k jezírku vjezd zakázán, museli jsme kola nechat u…
Turistický rozcestník, který se nachází na samém konci zeleně značené…
Naším cílem je Rejvíz, nejvýše položená osada ve Slezsku, která je známa…
Turistický rozcestník, který se nachází severozápadně od Velkého Mechového jezírka ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré…
Z města Jeseník se svezeme autobusem na zastávku Rejvíz penzion. Rejvíz je…
Turistický rozcestník, který se nachází u vstupu do rezervace Rejvíz ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru…
  Dnes v úterý 24. 7. nemusíme spěchat na autobus, můžeme v kl…
Nejideálnější spojení na Rejvíz je autobus,nebo kolo,popř.autem.Vlak tam…
Turistický rozcestník, který se nachází jižně od osady Rejvíz ukazuje…
Rejvíz – Kazatelny – zřícenina hradu Koberštejn (11/2019) Na rozhr…
Po té, co byla na Rejvízu vyznačena nová přístupová cesta k Velkému…
Rozcestník se neachází za Rejvízem u hlavní silnice do Dětřichova a Jesen…
Vlastně je to zajímavý geografický problém, čím to, že poměrně za…
Turistický rozcestník, který se nachází u parkoviště západně od osady…
Pátek 18. 6. 2021 V noci tu byl klid. Jen horko nás vyhnalo už před půl os…
  Nechci nosit rašelinu do slati, ale zdalipak víte, jaká je kromě NPR s Velkým Mechovým jezírkem a NS s haťovým chodníčkem druhá ne…
Horská osada Rejvíz a její okolí nenabízí svým návštěvníkům jen slavná…
Při toulkách po Jesenicku a Zlatohorsku určitě pojedeme přes nejvýše…