Jeseník

Horské městečko Jeseník, který se do roku 1947 jmenoval Frývaldov,  leží na soutoku Bělé a Staříce v oblasti Hrubý Jeseník.  Severním a východním směrem od města najdeme celou řadu vyvěrajících léčebných pramenů, Jeseník tak patří mezi oblíbená lázeňská města. Další horská střediska v okolí jsou Bělá pod Pradědem, Zlaté Hory, Javorník a Lipová Lázně.

Tipy na výlety Jeseník (110) Rozhledna Zlatý Chlum  Chaty a chalupy Jeseník
Trasy Jesník (196) Skanzen Zlaté Hory  Ubytování Jeseníky
Zajímavá místa (743) Lázně Jeseník / Rejvíz Mapa Jeseník

Hrubý Jeseník
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Hrubý Jeseník

Naučná stezka Rejvíz

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody Na hory

u Mechové jezírka
u Mechové jezírka  •  Fotografie (25)  • Foto: Martens

Naším cílem je Rejvíz, nejvýše položená osada ve Slezsku, která je známa zejména díky Penzionu Rejvíz a vyřezávaným židličkám. A právě od historického penzionu se vydáme na výšlap po Naučné stezce Rejvíz.

Mechové jezírko

Naučná stezka Rejvíz nás vede k největšímu rašeliništi na Moravě, k Velkému Mechovému jezírku, které vzniklo před 6 - 7000 lety. NS byla zřízena Správou CHKO Jeseníky již v roce 1970. Délka trasy je cca 2,5 km, čeká nás zde 5 zastavení vysvětlujících vznik rašeliniště, specifika rostlin a živočichů z nichž většina je chráněných. Trasa je vyznačena všeobecně známým symbolem naučných stezek, tedy zeleným pruhem na bílém čtverci. Závěrečný úsek od pokladny k Mechovému jezírku, které se nachází ve středu západního jádra rašeliniště, je tvořen povalovým chodníkem. Hloubka jezírka je cca 3 metry. Jeho okolí tvoří zejména porosty Borovice blatky s podrostem mechu rašeliníku. Zajímavostí je, že dle posledních výzkumů je zdejší rašeliniště i velmi bohaté na výskyt pavouků. Ale tarantulí se nebojte, žádné tu nejsou…Smile

Trasa Naučné stezky Rejvíz je i s převýšením vyznačena zde: https://www.turistika.cz/trasy/trasa-naucna-stezka-rejviz

k Mechovému jezírku

No tak v tomto případě je to naprosto jednoznačné, výborný dlabenec byl přímo v Penzionu Revíz, kontakt zde: http://www.rejviz.com/cz/index.html Dnešní penzion byl až do 2 sv. války nazýván Dvůr u jezerního pastýře (Zum Seehirtenhov). Nejstarší část budovy je z roku 1795, dnes je zde výčep. V roce 1919 byla přistavěna velká jídelna a letní pokoje pro hosty, další rozvoj nastal v roce 1931 kdy byl přistaven třípatrový hotel, který se starší částí propojen chodbou. No a ony známé vyřezávané židličky jsou dílem Jozefa a Alfréda Braunerových, kteří zde od počátku 20. století vytvářeli karikatury místních štamgastů. Staré (dochované) židle jsou umístěny v tzv. vinárně (při vstupu vpravo).

Trasa k Velkému mechovému jezírku je nenáročná, žádná prudká stoupání ani klesání. Tento výšlap zvládnou i menší děti, závěr cesty po povalovém chodníku pro ně může být i zajímavým zážitkem.

Jak to vypadá s aktuálním počasím v okolí Rejvízu se můžeme podívat zde: https://www.turistika.cz/mista/webkamera-rejviz--1

Poslední aktualizace: 18.12.2012
Autor: Martens

Zlaté Hory

Příspěvky z okolí Naučná stezka Rejvíz

Rejvíz
Velké a malé Mechové jezírko jsou rašelinná jezírka v SPR Rejvíz - 1,2 km jz. od vsi Rejvízu. Jsou centrem velkého vrchovištního rašeliniště v povodí Černé Opavy. Plocha velkého jezírka je 1 692 m2, hloubka 2-3 …
Pojedeme na Rejvíz, nejsnáze se sem dostaneme autem nebo autobusem z Jeseníku, případně v obráceném směru ze Zlatých hor. Rejvíz je nejvýše položená osada ve Slezsku, tzn. že včetně bývalého území Dolního Slezska,…
Mechové jezírko - Rejvíz.
Protože pro cyklisty je k jezírku vjezd zakázán, museli jsme kola nechat u vchodu. Pán, který zde prodává vstupenky a suvenýry byl ale velice ochotný, tak jsme kola zamkli a bez obav vyrazili po dřevěném chodníku …
Turistický rozcestník, který se nachází na samém konci zeleně značené Naučné stezky Rejvíz, přímo, u Velkého mechového jezírka ukazuje turistům cestu ve směru Velké Mechové jezírko - Rejvíz. Informační deska NS n…
Národní přírodní rezervace Rejvíz se nachází v severní části Hrubého Jeseníku. Největším lákadlem je Velké mechové jezírko, ale i cesta k němu má něco do sebe. Navíc se sem vracím po více…
Turistický rozcestník, který se nachází severozápadně od Velkého Mechového jezírka ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru Dětřichov, Stará cesta, Vrchovištní potok - Rejvíz, Starý Rejvíz, Horní Údolí, Starohoří, Zámecký potok, Zlaté hory a po zeleně značené Naučné stezce Rejvíz ve směru Velké mechové jezírko - Rejvíz.
Z města Jeseník se svezeme autobusem na zastávku Rejvíz penzion. Rejvíz je kouzelná horská osada (nejvíše položená osada v Hrubém Jeseníku - 778 m.n.m.)  s dochovanou dřevěnou lidovou architekturou. V kiosku u tur…
Turistický rozcestník, který se nachází u vstupu do rezervace Rejvíz ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve směru Dětřichov, Stará cesta, Vrchovištní potok, U Mechového jezírka - Rejvíz, Starý Rejvíz, Horní Údolí, Starohoří, Zámecký potok, Zlaté hory a po zeleně značené Naučné stezce Rejvíz ve směru Velké mechové jezírko - Rejvíz.
  Dnes v úterý 24. 7. nemusíme spěchat na autobus, můžeme v klidu posnídat. Přímo na stole máme nachystán raut. Snídaně je velmi bohatá. Jsme zatím nad míru spokojeni. Po snídani…
Nejideálnější spojení na Rejvíz je autobus,nebo kolo,popř.autem.Vlak tam nejezdí.   Rejvíz označovaný znalci jako nejkouzelnější lokalita v Jeseníkách. Na Rejvízu se nachází řada přírodních skvostů, Národní přír…
Turistický rozcestník, který se nachází jižně od osady Rejvíz ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po žluté  značce ve směru Švýcárna, sedlo Videlský kříž, Jelení loučky, Kazatelny, Bublavý pramen - Rejvíz, prame…
Rejvíz – Kazatelny – zřícenina hradu Koberštejn (11/2019) Na rozhraní horských celků Zlatohorské vrchoviny a Hrubého Jeseníku se dá jít příjemný okruh z Rejvízu po žluté turistické značce pře…
Po té, co byla na Rejvízu vyznačena nová přístupová cesta k Velkému mechovému jezírku (zelené psaníčko), návštěvníci prochází přímo kolem monumentálního pomníků obětem 1. světové války z r. 1929 (odhalení 28.6.192…
Rozcestník se neachází za Rejvízem u hlavní silnice do Dětřichova a Jeseníku. Vedou od něj značené stezky ke vstupu do rezervace (modrá), k Vysoké jedli a do Dětřichova(zelená), na Bleskovec a dále na Zlatý Chlu…
Vlastně je to zajímavý geografický problém, čím to, že poměrně zajímavý vodní tok nemá v mapách žádné pojmenování. Ačkoliv potok protéká mokřadem kolem Velkého Mechového jezírka i poblíž…
Turistický rozcestník, který se nachází u parkoviště západně od osady Rejvíz ukazuje turistům cestu do čtyř směrů: -- po značce žluté ve směru Švýcárna, sedlo Videlský kříž, Jelení loučky, Kazatelny, Bublavý pram…
Pátek 18. 6. 2021 V noci tu byl klid. Jen horko nás vyhnalo už před půl osmou. V noci v autě teplota neklesla pod 20, a to jsme dveře nechali nedovřené. Paní už hadicí zalévá kytičky u budovy jeskyně Na Špičáku. Kd…
  Nechci nosit rašelinu do slati, ale zdalipak víte, jaká je kromě NPR s Velkým Mechovým jezírkem a NS s haťovým chodníčkem druhá největší rejvízská atrakce? Vy, kteří si myslíte, že jsou jí ty slavné vyřezávané židle, tušíte správně. Jenže ony už se tady nenacházejí pouze staré originály, ale také sesle novodobější...   Na začátku toho všeho nebylo slovo, ale dva bratři – Alfr…
Horská osada Rejvíz a její okolí nenabízí svým návštěvníkům jen slavná mechová jezírka, ale také množství atraktivních turistických tras všech možných délek i náročností. Koneckonců se zde nacházíme v jedné z nejk…
Při toulkách po Jesenicku a Zlatohorsku určitě pojedeme přes nejvýše položenou horskou osadu ve Slezku, přes Rejvíz ve výšce 780 m. O vyřezávaných židličkách, které proslavily Penzion Rejvíz už slyšel snad každý. …
Turistické značení: Rejvíz po červené| Rejvíz, ch. Svoboda | Starý Rejvíz | Lurdská kaple | Starý Rejvíz | Pod Kolberštejnem, dále po zelené Tz.| Koberštejn | Zámecký vrch | Opavská lovec…
Turistický rozcestník, který se nachází u autobusové zastávky u známého penzionu Rejvíz, který je znám zejména díky vyřezávaným židlím místních usedlíků, ukazuje turistům cestu do pěti směrů: -  po značce žluté v…
V postupujícím podzimu se nám ty víkendy spíše kaboní díky inverzi, takže za sluníčkem musíme někam do hor. Naštěstí ze Šumperka to nemáme zas tak daleko, takže si stačí vybrat. Celkem…
Naučná stezka Rejvíz nás vede k největšímu rašeliništi na Moravě, k Velkému Mechovému jezírku, které vzniklo před 6 - 7000 lety. NS byla zřízena Správou CHKO Jeseníky již v roce 1970. Délka trasy je cca 2,5 km, če…
Díky poloze na rozhraní tří pohoří má Jeseník nejlepší podmínky pro provozování celoroční turistiky všeho druhu. Ano, vždyť jižně se k městu přibližují severní výběžky Hrubého Jeseníku, p…
Cílem tohoto výletu je jesenická strana Hrubého Jeseníku, konkrétně oblast přírodní rezervace Rejvíz a část zlatohorského rudného revíru, zvaná Starohoří, správněji ovšem Altenberg. Z…
Při pobytu v Rejvízu jsme se letos nezapomněli zastavit v údolí Ztracených štol, kudy protéká říčka Olešnice, která zde odedávna ukládá zlato do náplavů. V současné době je v tomto údolí vybudována replika středov…
NPR Rejvíz v Jeseníkách
Národní přírodní rezervace Rejvíz s rozlohou 331,29 ha, která je největším rašeliništěm na Moravě i ve Slezsku, se nachází v severovýchodní části Hrubého Jeseníku u osady Rejvíz, nejvýše…
  Deštivé bylo i nedělní ráno, což mne tedy dost nas... naštvalo! Pustil jsem TV, abych se podíval na předpověď počasí, mrkl na Janině notebooku na internet a zjistil, že se má v oblasti Zlatohorska okolo…