Sklené nad Oslavou

Velikonoční Vysočina - nádherná jak žádná jiná

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Za kulturou Za sportem Do přírody

Fotografie (35)  • Foto: Isolda11

Výlet začíná ve Skleném nad Oslavou, kam se snadno dostaneme vlakem z Brna nebo ze Žďáru nad Sázavou. Končit budeme ve Velkém Meziříčí, odkud se dá odjet vlakem (do Brna s přestupem v Křižanově) nebo autobusem. Na ten ale pozor v neděli odpoledne, to bývá velmi plnýSmile

Foto: Isolda11

Jedeme na vždy krásnou Vysočinu s úžasnými lesy a rybníky, podíváme se do starobylého Netína s významným poutním kostelem a dojdeme do Velkého Meziříčí, kde můžeme navštívit např. monumentální zámek na vysoké skále nad městem či další pamětihodnosti a doplnit vydanou energii v příjemných restauracích či cukrárnáchSmile

Jako zapálení turisté si obvykle bereme ranní kávu do vlaku, abychom se zbytečně nezdržovali (zvláště, pokud vyrážíme z nějaké menší obce, kde zrovna na výběr nebývá), svačinu si nosíme s sebou, ale zato cíl výletu volíme většinou tak, abychom si v něm mohli vychutnat dobrou kávičku a nějakou tu sladkou tečkuSmile Ve Velkém Meziříčí jsme doufali, že i na Velikonoční neděli bude některá ze 3 cukráren otevřená - a ony byly nakonec všechny! Takže zde si přijde každý určitě na své!

Foto: Isolda11

Zdejší krajina prostě nikdy nezklame, naopak zklamáním byl doslova nedobytně uzavřený kostel v Netíněsad No a ke konci výletu jsme museli docela přidat do kroku, protože se hnala první letošní bouřka - a to tedy pořádná! A na kopcích nad Meziříčím to vypadalo docela děsivě! Ale jako zázrakem se nám to úplně vyhnulo, spadlo sotva pár kapek a bouřka se přemístila do Brna, kde si docela zařádila!

Takže se Skleném nás čekalo 21 kilometrůwink Vydali jsme se nejdříve po žluté a za hodinku jsme byli v Borech. Zatímco jsem na okraji vesnice krmila kočku, vydal se otec dopředu - a samozřejmě okamžitě sešel ze značkySmile Aspoň jsme ale navštívili studánku Rusalku - a potom museli přes louku a potok Babačku zpátky na značku! Prošli jsme nádherným lesem na rozcestí pod kopcem Bukovec a poté sešli k opuštěnému Kamenolomu Krásněves a dostali se do chatové oblasti u Kněžského rybníka. Zde už jsme se napojili na červenou z Radostína a po ní dorazili v pravé poledne do Netína. Jak už jsem zmínila, do kostela jsme se bohužel nedostali, tak jsme si aspoň vylezli alejí k hrobce - a snědli si tam obědSmile Z Netína nás stejná značka vedla kolem Netínského rybníka do Závisti a Laviček. Odtud už jsme kvůli bouřce silně zrychlili, hnala se skoro vedle nás, dramatický moment to byl třeba na vyhlídce U Tří křížů už nad Meziříčím, kde jsme se raději ani nezastavili, ale seběhli pod dálnici a kolem zámeckého parku šťastně a za sucha do města! To jsme si pak tu cukrárnu opravdu zasloužili!Smile

Poslední aktualizace: 26.4.2011
Autor příspěvku: Isolda11
Velikonoční Vysočina - nádherná jak žádná jiná</strong> mapa
mapa Velikonoční Vysočina - nádherná jak žádná jiná

Příspěvky v okolí Velikonoční Vysočina - nádherná jak žádná jiná

Jedná se o rozlehlou rybniční soustavu, která je obklopena lesy a je známá jako významná rekreační a houbařská oblast. Nachází se mezi obcemi Sklené nad Oslavou, Rousměrov a Bohdalec.…
Malá ves, která je nejvýše položenou osadou Velkomeziříčska. Zachovala se zde původní zástavba s prvky lidového stavitelství. Na návsi otevřená zvonička se šindelovou střechou. Dnes již většinou chalupářská ves vytváří s okolním jedinečnou atmosférou zachovalé a vyvážené KRAJINY.V okolí Cyrilova při těžbě živce nálezy řady vzácných minerálů, např. záhnědy, barevných turmalínů, triplitu, skorylu,…
Nazývá se tak komplex smíšeného lesa, který se nachází západně od obce Dobrá Voda a leží v nadmořské výšce 550 - 610 m n. m. Unikátní je tím, že se zde na relativně malé ploše nachází přes…
Nedaleko obce Zvole u Bystřice nad Pernštejnem se nachází velký přírodní park Westernového městečka Šiklův Mlýn. Návštěvníci se rázem ocitnou v Americe konce 19. století. Ke shlédnutí jsou stavby, post…
Založení meziříčského hradu je opředeno řadou pověstí a mýtů. Podle hmatatelných důkazů byl však původní hrad v Meziříčí založen v první polovině 13. století nedaleko soutoku dvou řek - Oslavy a Balinky.Prvními do…
Byla postavena v roce 1411 a od svého vzniku je majetkem města. Její výstavba byla dokončena v roce 1465. Dnešní celková výška této třípatrové hranolové věže je 64 m, ale dříve byla ještě vyšší. Je na ni umístěno celkem šest zvonů. V patře nad zvony bydlel v minulosti věžník, který střežil město shora a plnil zároveň i funci zvoníka. Na věži jsou od 16. století umístěny i hodiny, ty dnešní jsou z roku 1949 a mají …
Velké Meziříčí leží na Jižní Moravě, severozápadním směrem od Brna. Město se rozkládá v jižní části Křižanské vrchoviny a na soutoku řek Oslavy a Balinky. Nedaleko severního okraje města je vybudován dálniční most…
Z obce Zvole se přes Blažkov můžeme vydat do Šiklova mlýna, kde najdeme největší přírodní zábavní areál u nás - westernové městečko. Westernové městečko Šiklův mlýn je největší p…
Žďár nad Sázavou leží na pomyslné hranici mezi Čechami a Moravou, jižním směrem od města Chrudim. Město se rozkládá v srdci Českomoravské vrchoviny a v jihozápadní části chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy. …
Hřbitovní kostel J.B.Santiniho na Zelené Hoře nad Žďárem nad Sázavou, památka UNESCO.
Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře představuje vyvrcholení tvorby geniálního architekta Jana Blažeje Santiniho Aichla, příslušníka již třetí generace italské umělecké rodiny, usazené od 17. stolet…
Tento barokní most přes řeku Sázavu byl postaven za opata Bernarda Henneta. a nachází se mezi Bránským a Konventním rybníkem, v blízkosti poutního kostela na Zelené hoře. Je 40 m dlouhý a…
Jedeme se podívat na jeden z našich nejpůvabnějších a nejpohádkovějších hradů. Autem přijedeme do Nedvědice, kde nás na hrad nasměrují hnědé značky. Před hradem se nachází parkoviště. Parkovné činí 50Kč. Je to jedna z největších a nejlépe dochovaných goticko-renesančních pevnostních staveb v Evropě. Zakladateli hradu byli v 1. polovině 13. století páni z Medlova. Od roku…
Nejlépe dochovaný gotický hrad u nás, rodové sídlo staré moravské šlechty Pánů z Pernštejna.
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich nejzachovalejších a historicky nejcennějších hradů. Hrad je možné navštívit v dubnu a říjnu o víkendech a svátcích a od května do září každý den, návštěvníci si mohou vybrat ze 4 prohlídkových tras. Jedinečnou ukázkou opevňovací techniky na hradě…
Zřícenina hradu Zubštejn stojí na výrazném kopci (688 m) nad vsí Pivonice v kraji Vysočina. Zubštejn byl zřejmě nejstarším pernštejnským hradem v povodí řeky Svratky. Na severní straně leželo protáhlé obdélné Předhradí, od východu chráněné skalním hřebenem, na kterém se dosud vyskytují zbytky zdiva. Na ně navazovalo úzké předmostí, z něhož vybíhalo vnější valové opevnění s kamennou na sucho kladenou zdí obklopující hradn…
Vírskou přehradu jsem navštívila několikrát. Letošní návštěva byla neplánovaná, ale o to zajímavější. Letos jsem tam totiž byla v době kdy nádrž přetékala přes okraj. Tzn. spodní výpust nezvládala a vody bylo tol…
Výchozím místem je obec Křižánky, odkud půjdeme po modré turistické značce. Turistický směrovník se nachází u autobusové zastávky. Turistická vývěsní mapa je umístěna před obecním úřadem. Je možné také zaparkovat …
Klášter Porta coeli (Brána nebes) v Předklášteří u Tišnova založila v roce 1233 královna Konstancie, vdova po českém králi Přemyslu Otakarovi I. Klášterní kostel, vysvěcený v roce 1239, je trojlodní bazilikou …
Třebíč leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá ve východní části Českomoravské vrchoviny a u západního okraje přírodního parku Třebíčsko, na obou březích řeky Jihlavy, která městem protéká. V okolí města je vybudováno několik menších rybníků. Jihozápadním směrem od města je malé sportovní letiště a nedaleko něj jihovýchodně je nevelká vodní nádrž…
Betonová rozhledna s Kamennou podezdívkou, celková výška 29,3 m, výška horní plošiny 24 m, výška ochozu 21 m, 133 schodů. Z původní 30 m vysoké dřevěné rozhledny, která byla postavena v roce 1934 a za protektorá…
ZOO leží v malebném údolí řeky Jihlávky. V areálu jsou vodní plochy, zalesněné svahy, louky i skály a to v bezprostřední blízkosti centra města, cca 10 minut pěší chůze. Příjezd - z…
Hrad Svojanov stojí na ostrohu nad stejnojmenným městečkem v údolí Křetínského potoka. Hrad se nachází na Svitavsku v Pardubickém kraji. Hrad Svojanov je otevřen v dubnu a říjnu o víkendech…
Protože máme ještě malou turistku(2 roky),vydali jsme se do ZOO autem. Z Kladna je cesta snadná a jednoduchá,po dálnicí Praha-Brno utíká cesta rychle. Po sjezdu na EXITU Jihlava,je to do města opravdu ko…
Rozsáhlý hrad Veveří stojí na skalnatém ostrohu nad Brněnskou přehradou. Veveří se nachází na Brněnsku v Jihomoravském kraji. Hrad Veveří je jedním z nejmalebnějších a nejrozsáhlejších hradů u nás. Vlastní hrad,…
Veselý kopec je ideální místo pro Váš výlet. Nachází se na pomezí Vysočiny a východních Čech přibližně 5 km od Hlinska. Jedná se o rozsáhlou expozici lidového stavitelství. První zm…
Nejvýznamnější rekreační oblast města Brna. Nachází se na severozápadě města a dnes zabírá území městských částí Bystrc a Kníničky. Byla vybudována v letech 1936-40 na řece Svratce, kdy…
  Lodní doprava na Brněnské přehradě je provozována od 5. května 1946. Tehdy zde poprvé vypluly lodě Brno, Morava a malý člun Svratka. Po roční odmlce dne 8. května 2010 byl opět zahájen…
Litomyšl leží ve Východních Čechách, jižním směrem od města Ústí nad Orlicí. Město Litomyšl se rozkládá v srdci Svitavské pahorkatiny. Město je velmi známé…
Hrad Bítov je jedním z nejstarších a nejromantičtějších hradů u nás. Hrad se nachází na Znojemsku v Jihomoravském kraji. Stojí na ostrohu nad vodami Vranovské přehrady. Návštěvníci si mohou…