Trstené u Liptovského Mikuláše - kostel a dřevěná zvonice

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní

Jezdíme po Slovensku, chceme si udělat nějakou túru v horách, prohlédnout si hrady, zámky i typické dřevěné slovenské kostelíky, zastavit se v historicky zajímavých městech. Momentálně míříme do Roháčů. Někde jsme se dočetli, že v obci Trstené je zajímavý a starý kostelíček. Jsme v Liptovském Mikuláši. Je to tam kousek, jedeme tam.

Foto: jircak

Chceme si udělat nějakou túru v horách, prohlédnout si hrady, zámky i typické dřevěné slovenské kostelíky, zastavit se v historicky zajímavých městech

Trstené je malá, pravděpodobně však samostatná obec cca 3 km severním směrem od Liptovského Mikuláše. Prvně se o ní písemně zmiňují v 15. století.

Mají tu však úplný skvost. Fakt jsme žasli. Na malém kopečku hned vedle silnice je malý pozdně románský kostelík a dřevěná zvonice. Je to oplocené, přesto se k objektům nechá dojít. Z boční strany jsou malá nenápadná odemčená vrátka. Jen nás překvapuje, že okolí kostela není posekané, cestičky nejsou vyšlapané. Pravděpodobně sem moc lidí nechodí. A je to škoda.

U zvoničky jsme se dočetli, že kostelík Všech svatých z r. 1269 spolu se zvonicí ze 17. století slouží církevním účelům. Zvonice představuje lidovou sakrální architekturu, jsou tam dva zvony - jeden je z r. 1545, druhý renesanční z r. 1622. Poslední informace byla, že se jedná o chráněnou kulturně-historickou památku. Bohužel kostelík byl zavřený.

Pracně jsem pátrala po dalších informacích, abych konečně zjistila, že kostelík je zasvěcený Máří Magdaléně a že uvnitř je překrásný oltářní obraz. Po přestavbách má raně gotický portál a hladkou fasádu s barokními okny.

Bydleli jsme a stravovali se na chatě Zverovka v Roháčích.

Líbil se nám kostelík i zvonice. Prostě to k sobě patří a těžko říct, co bylo hezčího.

Když budete v Liptovském Mikuláši nebo pojedete do Roháčů a jen trochu se zajímáte o historické sakrální stavby, určitě se zde zastavte.

Poslední aktualizace: 20.9.2015
Trstené u Liptovského Mikuláše - kostel a dřevěná zvonice na mapě

Příspěvky z okolí Trstené u Liptovského Mikuláše - kostel a dřevěná zvonice

Jak se vybavit na turistiku ve Vysokých Tatrách
Plánujete aktivní dovolenou v Tatrách a váháte, co vzít…
Bobrovecké sedlo sa nachádza na slovensko-poľskej hranici nad Bobroveckou dolinou medzi Lúčnou 1652 m n.m. a Bobrovcom 1658 m n.m…
Na slovenských cestách už po sněhové kalamitě z minulého tý…
28. říjen 1944 se do kroniky podtatranské obce Smrečany zapsal tím nejče…
Na západním okraji liptovské obce Smrečany se nachází kostel Očisťování…
Aquapark Tatralandia se nachází poblíž města Liptovský Mikuláš a nedaleko…
Podtatranská obec Smrečany se může pochlubit třemi národními kulturními p…
Nad Liptovským Mikulášem se tyčí kopec Háj-Nicovô, o který se za druhé…
Pátek 4. 8. 2023 Večer jsme…
Po ubytování v penzionu ve Smrečanech nám zbývaly do večeře tři hodiny…
Centrem města je náměstí Osvoboditelů, jehož základy sahají až do 14.…
Začínající déšť a zatažená obloha nás přiměly ke změně plánu. Zaparkovali…
První židovské rodiny se na Liptově usadili někdy ve 20. letech 18. století a r. 1730 byla v Liptovské Mikuláši založena židovská obec. První…
Historie židovské komunity v Liptovském Mikuláši se začala psát ve 20. le…
Dnes již jenom ze dvou slov složený název zněl až do roku 1952 „Liptovský Svatý Mikuláš“. Jedná se o významné okresní město a centru…
Mezi Náměstím Míru a Náměstím Osvoboditelů stojí budova synagogy. Jedná se…
Před Liptovskou galerií P. M. Bohúňa v Liptovském Mikuláši je vystavený bronzový odlitek sochy Naša matka od Alojze Štróbla,…
Dopřejte dětem nezapomenutelné jarní prázdniny na sněhu…
Máme dovolenou, chceme několik týdnů cestovat po Slovensku. Chceme navštívit dřevěné kostelíky, hrady, Hory a vůbec vše, co…
Western City u Tatralandie 30.6.2011 Western City je westernové městečko…
nafoceno: 27.6.14Současné podobě pietního areálu předchá…
Úterý 1. 8. 2023 Mysleli jsme, jak po zdolání Kráľovy hoľy budeme…
Nad Liptovským Mikulášem se tyčí kopec Háj-Nicovô, kam povede náš výlet. Dá se sem dojít pěšky - a z centra Liptovského Mikuláše je…
Začátkem srpna jsme se rozhodli navštívit Nízké Tatry a poznat…
Pojedeme na jednodenní silniční cyklovýlet na Slovensko - do Liptovského…
Při návštěvě Liptovského Mikuláše jsme neopomněli navštívit Areál vodního…
Ubytování jsme měli zajištěno na chatě Zverovka, lépe řečeno v nedaleké…
22.8.2010 Tatralandia  V neděli ráno v nejteplejší den vyrážíme směr…
Krasové údolí dlouhé 4 km v Chočských vrších, které je suché, bez vody. T…