Moje oblíbené
Travel blog Severní Morava Tipy a novinky Chaty a chalupyChaty a chalupy  Mapa Bruntál
Bruntál leží v Moravskoslezském kraji na pomezí turistických oblastí HRUBÝ JESENÍK  a NÍZKÝ JESENÍK, přibližně 60 km od Olomouce. Jižním směrem od města se rozkládá vodní nádrž Slezská Harta. V okolí města Bruntálu je několik vyhaslých sopek. Jednou z nich je jihozápadním směrem od města Uhlířský vrch. Z vrcholku je krásný výhled na Praděd
 Trasy Bruntál a Nízký Jeseník (389)

Nízký Jeseník
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Nízký Jeseník

Tři dny v Jeseníkách - 1. den - Rešovské vodopády

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Fotografie (30)  • Foto: JENNY-JANA

Protože jsem si přála vidět nějaké vodopády, vybral nám Franta výlet na 3 dny do Jeseníků s návštěvou vodopádů Bílé Opavy, Rešovských, a také jsme chtěli trochu kultury, a to bylo na hradě Sovinec. Tentokrát máme ubytování v Rýmařově, od autobusového nádraží jdeme asi 20 minut pěšky k hotelu Praděd. V rychlosti si vybalíme věci, posilníme se na cestu řízky, které jsem nám sebou usmažila a uháníme k autobusu do Rešova. Vystupujeme v osadě Skály, pomalu sestoupíme údolím . Říčka Huntava, kolem které jdeme, se začíná ukazovat ve své divokosti, údolí se změnilo v kańon, jdeme kolem skalních útesů s kaskádami a balvany.

Foto: JENNY-JANA

Konečně - křižovatka s cestami. Jde tu spousta turistů a my musíme přes kluzké balvany, které jsou všude kolem, ale jinak je to tu nádherné - různě tvarované skály a vodopády - největší a nejhezčí na Moravě.

Vracíme se pak zpět ke křižovatce cest a odtud přes dědinu T vrdkov vzhůru, je tu hodně rekreačních chalup, na konci nás čeká závěrečné stoupání ke kostelu. Před obchodem se dá posedět na lavičkách, kupujeme si tu citronádu a ledńáky na osvěžení a za chvíli pokračujeme kolem velkého výběhu s końmi, a pak pěšinou mezi poli k lesu. Na lučinatých kopcích vidíme krásné hájky a vcházíme do lesa.

Pohodlnou vrstevnicí a zkratkou lesem k poli, oraništi, přes el. ohradníky, kde jsme vyrušili býky s krávami, kteří se zde opalovali na louce a nevraživě si nás prohlíželi. A tak co nejrychleji loukou k vrcholu Špičáku. Odtud je nádherný rozhled - vidíme vrcholky Hraběšické vrchoviny a sedlo Skřítek a nad ním vrcholky hlavního hřebene Hrubého Jeseníku i kousek Nízkého Jeseníku vpravo. Odpočíváme a svačíme.

Foto: JENNY-JANA

Pak jdeme k vesničce Dobřečov. Po asfaltce se dostaneme k Hornímu Městu, a následují 2 km nádhernou alejí. V parčíku u kulturáku čekáme asi 1/4 hodiny a je tu autobus, který nás veze zpět do Rýmařova. Stavíme se v marketu doplnit zásoby a v hospodě na kafé s kofolou. Již po tmě se vracíme osvětleným náměstím k hotelu. Dnes po tomto krásném výletě plném překvapení a zážitků jdeme brzy spát - další den nás čekají další vodopády - Bílé Opavy a Hrad Sovinec.

Jídlo jsme měli dnes sebou, v hospodě jsme se stavili jen na kafé s kofolou.

Rešovské vodopády nás velmi zaujaly, s podzimním zbarvením přírody byly fotogenické. Byli jsme zde dvakrát - i v létě měly své kouzlo.

Rešovské vodopády jsou národní přírodní památkou, najdeme je západně od obce Rešov, v Nízkém Jeseníku - 8 km od Rýmařova. Dosahují délky 200 m a šířky 6 - 10 metrů. Jsou to stupńovité vodopády s tůńkami a kolem jsou vidět vzácné druhy květin. K oblasti této přírodní památky vedou tři turistické trasy.

- Zelená z města Rýmařov k Rešovským vodopádům,

- červená z obce Tvrdkov k vodopádům, odtud až k hradu Sovinec,

- žlutá dovede turisty až k vodopádům, vede z obce Rešov.

V Rešově na okraji obce Nad vodopády je uprostřed malebné krajiny Pension, kde je možnost ubytování.

Poslední aktualizace: 23.3.2013
Autor: JENNY-JANA

Horní Město

Příspěvky z okolí Tři dny v Jeseníkách - 1. den - Rešovské vodopády

V Jeseníkách společně poprvé  ( 2006) - 1.Rešovské vodopády a Špičák u Dobřečova
V Jeseníkách společně poprvé ( 2006) - 1.Rešovské vodopády a Špičák u Dobřečova
    Ráno na nás mobil řve už v pět. Před 7.hodinou usedáme do dálkového busu a necháme se jím unášeti vstříc neznámu... Napřed  jedeme přes Lukoveček a pak spoustu dědin za Holešovem, pak vjíždíme do husté mlhy - ( bude nás provázet přes celou Hanou) - kličkujeme přes rozkopaný Přerov a na nádraží jemně šťouchneme do vozu neukázněného řidiče. Následuje Olomouc, rovina ke Šternberku a tady se konečně mlha začíná zvedat…
Rešov, stará hornická osada v Nízkém Jeseníku /první zmínka r.1350/, dnes je součástí Horního Města u Rýmařova /zal.r. 1542/. I když je Horní Město nejvýše položené sídlo v okrese Bruntál /675 m.n.m./, není jeho n…
Obec Rešov, místní část Horního Města 10 km jz. od Rýmařova. Do Rešova se dostanete , když ze silnice Rýmařov - Horní Město odbočíte před stoupáním do Horního Města, vlevo na Rešov kam dorazíte asi po 4 km. Zaparko…
Rozcestí Rešovské vodopády je křižovatkou zelené a červené turistické trasy a najdeme je v oblasti národní přírodní památky asi 500 metrů jižně pod vodopády. Rozcestník je umístěn na levém břehu říčky Huntavy v …
Nad vodopády je rozcestí zelené a červené turistické trasy a nachází se v údolí říčky Huntavy, severně nad Rešovskými vodopády. Rozcestník je umístěn na stromě u křižovatky lesních cest a nedaleko soutoku Huntav…
Toto romantické místo se nachází pod obcí Rešov na říčce Huntavě. Přijeli jsme autem a zaparkovali u restaurace v Rešově. Jedeme se podívat na jedny z našich nejkrásnějších vodopádů v srdci Nízkého Jeseníku na ří…
Z Rýmařova se vydáme autem do nedaleké obce Rešov. Cílem je krásná procházka přírodou podél říčky Huntavy. Z vesničky se vydáme po žluté turistické značce. Na rozcestníku Fialův mlýn putu…
Nedaleko obce Tvrdkov u města Rýmařov na Bruntálsku vymodelovala říčka Huntava hluboké a skalnaté údolí. A aby toho nebylo málo, vytvořila zde nádherné a okouzlující vodopády, které jsou známé podle jiné nedaleké …
Naše putování směřovalo k Rešovským vodopádům. Vyrazili jsme z Dobřečova, obce vzdálené 2,5 km od Horního Města u Rýmařova. Šli jsme pěšky v počtu čtyři dospělí a šest dětí, nálada byla na počátku pochodu skvělá. Když jsme však došli k vodopádům, odmítli dvě členky naší expedice trmácet se po kamenech, balvanech a skalinách a zůstali sedět u studánky Nad vodopády, kde jsme si mezitím rozdělali ohníček. …
Rešovské vodopády na říčce Huntavě patří k nejkrásnějším výtvorům Matky Přírody nejen v Jeseníkách (přesněji v Nízkém Jeseníku), ale i v celorepublikovém měřítku. Je tedy celkem pochopitelné, že se vodopády v úzké…
Výlet k rešovským vodopádů je vhodný pro pěší turistiku i pro horská kola. Chtěli jsme s sebou vzít golfové hole pro dvouletého syna, ale z počátku cesty bychom je tedy neužili, protože to byl kamenitý a nerovný t…
Rešovské vodopády
Rešovské vodopády je národní přírodní památka a najdeme ji západním směrem od obce Rešov a na toku říčky Huntavy. Přírodní památka je součástí přírodního parku Sovinecko. Severovýchodním…
Fialův mlýn je rozcestí tří turistických tras a to zelené, žluté a červené v oblasti Přírodního parku Sovinecko a nedaleko západního okraje obce Rešov. Rozcestí se nachází u jižního okraje národní přírodní památ…
Výchozím bodem naší cesty bude část obce Dlouhá Loučka (býv. okres Olomouc),Valšův Důl (někde Valšovský Důl) na silnici č. 449 směr Rýmařov.Dobrým orientačním bodem je soutok Oslavy a Huntavy,kudy také vedou zelen…
Tenhle tip na výlet nás zavede do malé obce Rešov, která se stane našim východiskovým bodem.(podrobný popis a další informace) Auto zaparkujeme na parkovišti vedle restaurace (autobusová …
Osada Rešov je místní částí obce Horní Město a leží jižním směrem od obce. Rešov se rozkládá v oblasti přírodního parku Sovinecko. V okolí osady se rozprostírají rozsáhlé lesy. Osada se nachází v prostoru mezi t…
Rešov - bus je rozcestí červené a žluté turistické trasy a nachází se v jižní části obce Rešov nedaleko autobusové zastávky. Rozcestník je umístěn naproti hospody v místech kdy turistická trasa přechází z lesní …
Tentokrát autem do Skal. Píšu Skály s velkým S, jde o součást vedlejšího Horního Města, tedy obce poblíž Rýmařova, kde odbočíme směrem k osadě Rešov, ovšem nepokračujeme až na konec silnic,…
Horní Město leží jihozápadním směrem od města Rýmařov a na pomyslné hranici mezi Hrubým a Nízkým Jeseníkem. Obec se rozkládá v severní části přírodního parku Sovinec. Severním směrem od obce se rozprostírá chrán…
Nízký Jeseník: Rešovské vodopády, Ruda - Křížový vrch (05/2021) Nízký Jeseník je plošně nejrozsáhlejší pohoří v České republice. Nachází se v klínu mezi Hornomoravským úvalem a Moravskou brá…
Polovina ledna je vlastně i kalendářně v podstatě polovina zimy. Jestliže tedy ten správný začátek nejchladnější části roku, tedy prosinec byl poněkud rozpačitý, příchodem vánoc se kupodivu nejdříve na horách a ča…
Tvrdkov leží jihozápadním směrem od města Rýmařov. Severovýchodním směrem od obce je Horní Město, severním směrem se nachází chráněná krajinná oblast Jeseníky a jižním směrem z Tvrdíkova dorazíme do městečka Uni…
Kamenný kostel byl postaven v l. 1611-12 stavitelem Ondřejem Hofmanem z Grünbüchlu a Střekova. Styl stavby se řadí k tzv. severské renesanci. V r. 1959 po úderu bleskem vyhořela střecha a strop v hlavní lodi. Tato událost je zaznamenána na novém portálu věže kostela. Oltářní obraz je dílem J.K. Handkeho (narozen v nedalekém Janušově u Rýmařova). Zvláštností interiéru jsou dva chóry protažené podél stěn až do středu hlavní …
Osada Ruda je místní částí obce Tvrdkov a leží jižním směrem od obce. Ruda se rozkládá v západní části přírodního parku Sovinecko. Osada je obklopena zalesněnými stráněmi okolních kopců. Od severozápadního okraj…
Rudská křížová cesta je skutečným unikátem a nádhernou sochařskou galerií pod širým nebem, při jejíž prohlídce člověk naprosto zapomene, že se mu – zvláště je-li ortodoxní gotik - baroko vla…
Dominantou je významná kulturní památka, ojedinělá barokní křížová cesta z 18.století. Křížová cesta se 14-ti zastaveními vede z Rudy až po vrcholek Křížového vrchu. Na úpatí křížové cesty se nachází Kostel Pann…
Pozoruhodná barokní Křížová cesta (možná spíš už rokoková) od kostela v Rudě k vrcholu Křížového vrchu (589 m). S budováním cesty bylu započato r. 1760. O zhotovení se zasloužil Jiří Groschelberg , rychtář z Uničova. Autor je neznámý, ale patrně se jedná o některé sochaře z Olomouce. Jde o 14 zastavení, vysoké sochařské kvality, završených konečnou kalvárií. Jednotlivé výjevy jsou ve tvaru srdce. Použitý materiál je pískovec,…
Hrad Sovinec se nachází v Moravskoslezském kraji, jihovýchodním směrem od Města Bruntálu. Hrad tvoří komplex budov, hradeb, věží a 7 bran kolem pěti nádvoří. Návštěvníkům jsou zpřístupněna nádvoří a dále tzv. Horní Hrad (nejstarší část hradu) s vyhlídkovou věží, která nabízí výhled do překrásné krajiny okolního přírodního parku. Na hradu jsou instalovány expozice historie hradu, řádů a vyzna…
Hrad Sovinec
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova na okraji masivu Nízkého Jeseníku v Andělskohorské vrchovině, která nese podle hradu název Sovinecká vrchovina. Hrad byl založen bratry Pav…