Třebechovice pod Orebem - Muzeum betlémů - Proboštův betlém - diskuse

Fibi
    Hezké, ale ...
    24.11.2013 20:25
    Hezké ale ... Byli jste tam dnes s rodinou, betlémy hezké, ale ... to hlavní lákadlo velký Proboštův betlém je v naprosto temné místnosti, příšerně nasvícen, takže děti (a nejen naše jak jsem viděl) se tam báli. Ale především betlém není v chodu, pouze jednou za půl hodiny je puštěn jakýsi program s nahraným čímsi, čemu není moc rozumět, asi se týká betlému, následně probíhá křesťanská agitka. Během té doby se betlém na cca 30s spustí. Tedy pokud se těšíte na krásný mechanismus v chodu, tak se moc netěšte. Ani nemluvím o incidentu na konci kdy nám dceru nějakým dřevem málem sejmul jakýsi asi zaměstnanec muzea a zmizel bez omluvy. Prostě trochu přístup "maj betlém, ale choděj jim tam lidi a to nemůžou potřebovat" Ale abych nebyl jen negativní, hned za vstupem je stolek s pěnovými ozubenými koly, kde si děti můžou vyzkoušet jejich složení a rozhýbání k nim připojených postaviček. (i kdy i tady 3 postavičky, jedna nefunkční) A vedle kopie části betlému s ukázkou převodů. Ještě z praktických informací za náměstím je neplacené parkoviště a můžu doporučit občersvení/cukrárnu hned u betléma :-)