Kout na Šumavě
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Kout na Šumavě

Tanaberk

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody Na kole

Kostel sv.Anny
Kostel sv.Anny  •  Fotografie (1)  • Foto: hessyee

Vydali jsme se krásného podzimního dne na Vrch Tanaberk, je možno pěšky z nejbližších osad, pro zdatnější už ze Kdyně, nebo Všerub, pro méně zdatné lze vyjet autem po značené cestě pod vrch

Na vrchu Tanaberk je nádherný kostel sv.Anny - poutní místo - je jednou z dominant Všerubského průsmyku. Z vrchu Tanaberk je překrásný výhled na západní část Šumavy a pohoří Hoher Bogen v sousedním Bavorsku.

Výborně jsme se najedli ve Všerubech v restauraci " U Šupů" , výborné jídlo za velmi slušné ceny a každý kdo si dá oběd dostane malou štamprličku něčeho sladkého jako pozornost podniku. Vždy když jsme v těhle končinách jezdíme k Šupům se najíst .

Co lze dodat? Šumava je krásná celá a každoročně ji navštěvujeme , obdivujeme a čerpáme energii z přírody.

Vrch Tanaberk je přístupný celoročně, kostel je otevřen jen při příležitostných akcích, vstupné žádné.

Poslední aktualizace: 14.11.2013
Autor příspěvku: hessyee
Tanaberk</strong> mapa
mapa Tanaberk

Příspěvky v okolí Tanaberk

Z Domažlic jsme vyrazili pěšky přes Záhořany do Podzámčí,dále na rozhlednu Rýzmberk a pak do Kouta na Šumavě. Hlavní cíl byla rozhledna a pak pivovar v Koutě na Šumavě. Na Rýzmberku jsme si dali dvě pivk…
Jedeme na dovolenou do Klenčí pod Čerchovem. Chceme tam přijet až k večeru, tak se trochu touláme po kraji. O tomto altánu víme, z hlavní silnice je možno ho zahlédnout, ale nikdy jsme u něj nebyli. Altán se …
Malebná obec Kout na Šumavě leží cca 7 km jižně od Domažlic. Založení obce může souviset se založením nedalekého hradu Rýzmberk, které se datuje roku 1279. První písemná zmínka o obci však pochází z roku 1514. Mez…
Můžeme se vydat autem do Kdyně, odkud je to asi necelé tři kilometry pěšky lesnatou stezkou. Nebo je příjemné zastavit na odpočívadle u křižovatky směrem na Koráb - Vejpřahy, rozc. a tudy se vydat pěšky po červené trase přes Nový Herštejn. Tato trasa je delší. Cílem je zřícenina Rýzmberk, která má vyhlídkovou věž a příjemné občerstvení v přírodě. Je zde možnost…
Zřícenina hradu Rýzmberk stojí na zalesněném kopci na česko-bavorském pomezí u Všerubského průsmyku nedaleko Kdyně na Domažlicku v Plzeňském kraji. Původně dvojdílný hrad měl na nejvyšším místě okrouhlý bergfrit, který střežil přístupovou cestu. Na protilehlé straně stál hradní palác ? dnes je zde sezónně přístupná vyhlídková věž. Z hradu se dochovaly zbytky hradního paláce s mohutnou věží, hradby a baš…
Autem nebo vlakem do Kdyně. Autem na konci města ve směru na Domažlice zabočíme vpravo podle ukazatele, před částí Kdyně Podzámčí zaparkujeme. Zříceniny hradu jsou přístupné libovolně. Věž pouze v otevírací hodin…
Zřícenina severně od Kdyně, hradní věž upravena jako rozhledna, na nádvoří přírodní amfiteátr.
Kdyně leží v Plzeňském kraji, východním směrem od města Domažlice. Město Kdyně se rozkládá mezi pohořím Český Les a Šumavou. Východní směrem od města se zvedají zalesněné stráně vrcholku Koráb ( 772 m.n.m.), což je vyhledávaným cílem turistických výšlapů. Na vrcholku kopce je turistická chata a v jejím sousedství věž s rozhlednou. U západního okraje města je malá vodní plocha…
Město v malebné krajině mezi Českým lesem a Šumavou, na úpatí vrchu Koráb. Významná textilní tradice.
Hrad byl postaven někdy před rokem 1350 Buškem II. z Velhartic. Při pohraniční válce s Bavory byl v roce 1475 dobyt a vypálen. Jeho majitel Jan Herštejnský byl zajat. V roce 1496 kupuje hrad známý Půta Švihovský z…
Domažlice leží v Západních Čechách, západním směrem od města Klatovy. Ve městě se každoročně pořádají Chodské slavnosti. Domažlice jsou vyhlášeny městskou památkovou zónou. Jihozápadním směrem od Domažlic se rozkl…
Chata s rozhlednou z roku 1938 na kopci západně od Kdyně, v roce 1987 nově vybudovaná.
Koráb (773m) patří do Branišovského hvozdu a ten do Chudenické vrchoviny. Stojí na něm turistická chata, k níž to je po žluté značce z Kdyně 3 km. Železnice umožňuje přemístit se z Kdyně do Hluboké a pěšky se do…
Letošní dovolenou jsme trávili druhý týden v srpnu v Domažlicích. Během pobytu jsme navštívili zámek v Poběžovicích,Muzeum Jana Sladkého Koziny v Újezdě,Trhanov,Klenčí,pramen Dobvrá voda nad Pocinovicemi,vrch Vavřineček nad Domažlicemi, rozhlednu na Čerchově a Rýzmberk,pivovar v Koutě na Šumavě,muzeum řemesel v Kolovči.V Domažlicích modelovou železnici,vylezli jsme na…
Chodský hrad, který reprezentuje styl středoevropského kastelu, je nejvyhledávanější památkou města Domažlic v Plzeňském kraji. Hrad je patrová obdélníková stavba s nevýraznou fasádou. Z původního hradu se zachovala pouze válcová věž. Návštěvníci si na hradě mohou prohlédnout stálé expozice historie, archeologie, národopisu a přírody Chodska, sklepní Lapidárium, na figurínách…
Věž se nachází asi 15 kilometrů od Klatov na vrchu Žďár, v plzeňském kraji. Výška této kamenné rozhledny je 45 metrů a počet schodů k jedné vyhlídkové plošině 138. Bolfánek poskytuje návštěvníkům nádherný kruhový …
Hrad a zámek v Horšovském Týně je národní kulturní památkou České republiky a patří k památkám, které jsou nejvíce přístupné. Na zámku se nachází několik prohlídkových tras: hrad, zámek, kuchyně, purkrabství, Erbo…
Na Klenové, asi 13 km od města Klatovy, najdeme nejen rozsáhlou zříceninu středověkého hradu, ale i novogotický zámek, ve kterém je expozice moderního umění nejen významných, ale i začínajících umělců a …
Navštivte jednu z nejvýznamnějších turistických památek Klatov. V roce 2011 byla krypta otevřena po rozsáhlé rekonstrukci. Návštěvníci tak mají možnost zhlédnout rozsáhlou expozici, ve…
Klatovy leží v Západních Čechách, jižním směrem od Plzně. Klatovy jsou známé pěstováním tak zvaných klatovských karafiátů. Kolem západního okraje města protéká řeka Úhlava. V nedalekém okolí města se zvedaj…
Středověký hrad s unikátním vodním opevněním, severně od Klatov.
Dobře dochovaný hrad Švihov je pozdně gotickým hradem s důmyslným vodním opevněním. Hrad vznikl na rovině v blízkosti řeky Úhlavy. Hrad Švihov se…
Přírodní rezervace Černé a Čertovo jezero (175 ha) byla vyhlášená již roku 1911 k ochraně dvou z osmi šumavských jezer ledovcového původu na úbočích Jezerní hory (1343 m). Černé jezero (zvané též Bystřické, Dešenické,…
Známý vrchol Železnorudska ve vypíná do výšky 1.202 m nad stejnojmennou rekreační obcí asi 4 km severně od Železné Rudy. Na svazích Špičáku byl vybudován rozlehlý lyžařský areál, který nabízí na celé řadě různor…
Hora Pancíř (1.214 m) je jedním ze tří vrcholků známé šumavské hřebenové trasy Prenet, Můstek, Pancíř. Tyčí se nad Železnou Rudou vzdálený asi 6 km severovýchodním směrem od středu města. Hora tvoří evropský vod…
Pozdně gotický Hrad Velhartice patří k ojedinělým dílům české hradní architektury. Hrad se nachází na Klatovsku v Plzeňském kraji. Hrad Velhartice lze navštívit v dubnu a říjnu pouze o víkendech a svátcích a v kvě…
Velký Javor (Gr. Arber), ležící na německém území, je nejvyšší vrcholem Bavorského lesa a zároveň Šumavy. Je vzdálený cca 7 km od Železné Rudy a cca 3 km od Bavorské Rudy. V blízkosti hl…
ZOO s Botanickou zahradou, skleníkem se sukulenty, dětským koutkem, novou expozicí vesnického hospodářství. Na 21,5 ha svého areálu chová v současné době více než 2500 jedinců od 550 druhů obratlovců a na 150 dr…
Právě v plzeňském pivovaru se v polovině 19. století odehrála revoluce v pivovarnictví. Poprvé v historii lidstva bylo vyrobeno pivo, jak je známe dnes - správně hořký nápoj zlaté barvy, se sněhobílou pěnou. Dnes je pivovar živým a dynamickým místem…
Horská obec a rekreační středisko Srní leží v nadmořské výšce 858 m 16 km jižně od města Sušice v okrese Klatovy na Šumavských pláních v Povydří v Národním parku Šumava. Původně dřevařs…