Velenov
Velenov je malá podhorská obec se 190 obyvateli a najdeme ji pod vrcholky Drahanské vrchoviny, východním směrem od města Boskovice. Obec se obklopena…

více o Velenov

Partner lokality

Jižní Morava – kraj slunce a vína vyhlášený svou pohostinností, folklórem a množstvím památek. Ideální pro rodinnou dovolenou, poznávací výlet i adrenalinové dobrodružství. www.jizni-morava.cz

Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Velenov
Články redakce vybrat: vše / nic

Suchý u Boskovic - meteostanice Skalky

Tipy na výlet Rodina s dětmi Do přírody

JIž několik let chodíme o prázdninách na výlet na meteorologickou stanici u Suchého (Boskovice). Buď na kole nebo jsme jezdili s babičkou na invalidním vozíku. Cesta vede lesem, kopcovitým terénem po zpevněné cestě. Zpět se můžete vrátit stejnou cestou nebo pokračovat až do Benešova, kde je možné v prodejně pekárny koupit vynikající špekový chléb a vydat se na zpáteční cestu. Vyjedeme od úřadu ( kam přijíždí autobusy), dáme se kolem obchodu s potravinami stále rovně až k lesu. Pokračujeme lesem po asfaltce ke křižovatce, zde odbočíme doleva, neuhýbáme nikde až dojdeme k rozcestníku. Zde jdeme po značené cestě směr ..........Můžeme udělat odbočku k prameni Punkvy a po návratu se opět napojit na původní cestu a pokračovat až ke stainci... Letos jsme byli ale nemile překvapeni. Hned na začátku cesty - na kraji lesa jsme narazili na závoru - byla zavřená a dokonce zamčená visacím zámkem. sad Takže jsme sesedli z kol, závoru obešli lesem a jeli dál (naštěstí jsme jeli na kolech ne s inv. vozíkem). Při zpáteční cestě - to samé. Je nám smutno z toho, že s invalidním vozíkem je tímto cesta vyloučena - lesem se objet závora na inv. vozíku nedá. Je to velká škoda, byl to zážitek nejen pro vozíčkáře, ale i pro nás, doprovod. Jedna z mála možností pěkného výletu do přírody pro vozíčkáře takto odpadla ( Proč, to netuším), a tak chci varovat ty, co možná jezdili stejně jako my nebo o této možnosti v okolí Suchého slyšeli, aby nebyli zklamáni a zbytečně se nevydávali na cestu.

Meteorologická stanice na vrcholu Skalky, na vrcholu se můžete zapsat do vrcholové knihy, která je na stojanu naproti stanice. Po cestě možno udělat odbočku k prameni

Najíst se můžeme při návratu například v penzionu "U Petra" nebo v restauraci "Na dolech". V obou případech je možno posedět uvitř i venku, vybrat si z menu či stálé nabídky. Obsluha příjemná, krmě chutná, ceny přiměřené.

Nelíbila se nám závora u vstupu do lesa, přestože je cesta zpevněná, na několika úsecích cesty je ve špatném stavu.

Meteorologická stanice je mimo dny otevřených dveří zavřená. V dny otevřených dveří vstup zdarma, ale fronta.

Poslední aktualizace: 3.10.2012
Autor: Zdenula

Velenov

Příspěvky v okolí Suchý u Boskovic - meteostanice Skalky

Nachází se na západním okraji obce, na břehu Sušského rybníku - nejvýše položeného rybníku Drahanské vrchoviny, který napájí potok Žďárná pramenící v nedalekých lesních rašeliništích.…
Do blanska vlakem. Z Blanska autobusem IDS směr Benešov.Obec Suchý. Skvělé koupání,doporučuji nejlépe v létě,léčivá voda v rybníku,dobré ceny za občerstvení,přiměřeně lidí.Nedaleko meteorologická sonda u obce…
Chcete strávit váš volný čas tak, abyste na něj mohli příjemně a dlouho vzpomínat? Aby vás povzbudil k dalším činnostem? Zamiřte do Western parku Boskovice. Atmosféra Western parku Boskov…
Boskovice najdeme na Střední Moravě západním směrem od města Prostějov. Město Boskovice se rozkládá na pomyslné hranici mezi Boskovickou Brázdou a Drahanskou vrchovinou. Město je na východní a jižní straně obklo…
Goticko-renesanční zřícenina hradu Boskovice se nachází ve stejnojmenné městě v Jihomoravském kraji. Zřícenina boskovického hradu je otevřena od června do srpnu každý den, v září denně kromě pondělí a v říjnu o …
Empírový Zámek Boskovice se nachází ve stejnojmenném městě v Jihomoravském kraji. Návštěvníci si mohou zámek prohlédnout od června do září každý den kromě pondělí. K vidění je jediná empírová historická expozice…
Zpřístupněné jeskyně v Moravském krasu.
Jedná se o geomorfologicky velice cenné krasové území v severní části Moravského krasu. Jde o ponorovou oblast Sloupského potoka s návaznými jeskynními systémy a skalními útvary na povrch…
Rozsáhlý labyrint ponorové oblasti Sloupského potoka dlouhý téměř 7,5 km. V místě se nacházejí Hluboké propasti s překrásnou krápníkovou výzdobou. Jeskyně jsou tvořeny dvěma patry s výškovým rozdílem cca 70 metr…
Nachází se jižně od Sloupu na okraji Pustého žlebu. Upozorní nás na ni její mohutný vstupní portál. Patří mezi archeologicky nejvýznamnější jeskyně v Moravském krasu. Je závěrečnou částí …
Rozsáhlý komplex dómů, chodeb a podzemních propastí vytvořený ve dvou patrech. Jeskyně je významným nalezištěm koster jeskynní fauny (medvědi, lvi, hyeny). Prostora nazývaná Eliščina jeskyně má velmi bohatou krá…
Moravský kras patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě! Na ploše cca 100 km2, tvořené devonskými vápenci s povrchovými i podzemními krasovými jevy, bylo o…
  Nabídka Moravského krasu:) Vydali jsme se cíleně do největšího jeskynního komplexu v České republice, a to do Moravského krasu, kde se nachází několik…
Název kopce na němž rozhledna stojí je dosti nezvyklý - Podvrší. Kopec a Podvrší? Ano. Velice pravděpodobně tento název kopec získal převzetím názvu po zaniklé osadě, která se podle historických pramenů nacházela JZ směrem ve vzdálenosti cca 300 m, při cestě z Veselice na Obůrku. Tato zaniklá osada se pravděpodobně jmenovala Vrchov a je často zmiňovaná v archiváliích. Tak velice pravděpodobně vznikl název tohoto kopce, na n…
Jeskyně Balcarka se nachází v malebném krasovém žlebu nedaleko obce Ostrov u Macochy. Podzemní bludiště chodeb, puklin a dómů je vytvořeno ve dvou patrech. Vstupní portál jeskyně je vý…
Barokní zámek francouzského typu s rozlehlým přírodně krajinářským parkem se nachází na Návrší nad údolím řeky Svitavy, nad obcí Rájec-Jestřebí v Jihomoravském kraji. Zámek lze navštívit …
Macocha je propast, tvořící jednu z nejzajímavějších atrakcí celého Moravského krasu, který spadá do oblasti Brněnské vrchoviny. Prozatimní hloubka dosahuje cca 138 metrů. Propast vznikla…
Propast Macocha lákala lidi odnepaměti. První dobrodruzi, kteří sem přicházeli, ale museli podstoupit riziko, aby se na její dno mohli podívat. Macocha je 138 metrů hluboká a když ještě na jejím vrchu nebyl vybu…
Nejznámější jeskynní systém u nás s propastí Macocha.
Mohutná propast na Macošské náhorní plošině, do roku 1835 i nejhlubší propast světa. K hladině Dolního jezírka dosahuje hloubky 137,8 m. Nedávné výzkumy speleopotápěčů pod hladinou jezírka zjistily, že je hluboké 48,9 m. Proto současná celková hloubka Macochy činí 187,6 m. Obvod propasti oválného tvaru dosahuje úctyhodných 440 m. Vznikla propadnutím stropu velké podzemní prostory. Na dně, které je významnou botanickou lokal…
Krasová říčka Punkva vyvěrá na povrch v Pustém žlebu, 1,5 km proti proudu od letoviska Skalní Mlýn. Původně se jednalo pouze o malou vývěrovou jeskyni s mohutným portálem, končící sifonem.…
Kateřinská jeskyně patří mezi čtyři jeskyně v Moravském krasu, které jsou přístupné veřejnosti. Tuto jeskyni najdeme ve spodní části Suchého žlebu a nedaleko Skalního mlýna. Jeskyně byla…
Hrad Bouzov na Olomoucku je typickým romantickým sídlem se všemi znaky adaptace z konce 19. století, zvýrazněné cimbuřím, arkýři, střílnami, bezpočtem věží a bašt, parkem a dvěma dlouhými mosty, které se klenou na…
Hrad Pernštejn je druhým nejmohutnějším hradem u nás. Hrad stojí nad městečkem Nedvědicí v Jihomoravském kraji a je jedním z našich nejzachovalejších a historicky nejcennějších hradů. Hrad je možné navštívit v dubnu a říjnu o víkendech a svátcích a od května do září každý den, návštěvníci si mohou vybrat ze 4 prohlídkových tras. Jedinečnou ukázkou opevňovací techniky na hradě…
Rozsáhlý hrad Veveří stojí na skalnatém ostrohu nad Brněnskou přehradou. Veveří se nachází na Brněnsku v Jihomoravském kraji. Hrad Veveří je jedním z nejmalebnějších a nejrozsáhlejších hradů u nás. Vlastní hrad,…
Brno je krajské město Brněnského kraje a najdeme jej na Jižní Moravě. Brno bylo postaveno na soutoku řek Svratky a Svitavy. Brno se rozkládá v jihomoravské rovině, která u východního okra…
Hrad Špilberk je monumentální pevností nad centrem největšího moravského města Brna, nacházejícího se v Jihomoravském kraji. Původní gotický královský hrad z 13. století si svého původního účelu reprezentačního …
Olomouc leží na Severní Moravě, jihozápadním směrem od Ostravy. Olomouc je nejvýznamnější historické město na Moravě ležící na soutoku řeky Moravy a Bystřice. Město je centrem oblasti zvané…
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova na okraji masivu Nízkého Jeseníku v Andělskohorské vrchovině, která nese podle hradu název Sovinecká vrchovina.Hrad byl založen bratry Pavl…